News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#3075
Asta-i calea ferata la noi...

Uitati-va la asta, daca vreti sa vedeti adevarul:



Asta e in momentul asta, cel mai important si solicitat punct al retelei feroviare din Romania. E Balota, varf de panta, locul unde trenurile se chinuie ori sa coboare spre Craiova si Bucuresti, ori sa coboare spre Severin si Timisoara. Pe-aici trec exporturile romanesti de Dacii si Ford si benzina si grau si componente, pe aici vin trenuri cu lucruri dinspre vest... Pana si apa minerala vine pe-aici. Se deraiaza in draci, viteza si starea e ce vedeti in filmulet (5 la ora) si e doar o chestiune de timp pana cand un tren cu sute de masini va deraia si se va rasturna pe deal cu pagube de 2-3 milioane de euro...

Si nici alternative nu sunt. Daca nu vrei Balota, te infunzi in santierul vesnic de pe Coridoreala, fie ca urci pe la Brasov (si dupa ce pierzi o zi pe macazurile cu 5 la ora din Brasov si Darste, mergi tot coridorul, sute de km, pe linie simpla), fie ca urci pe la Petrosani, pe linii montate in 1957, pe care deraiaza un tren cu 3 vagoane de calatori in curba...

Asta e situatia CF in Romania. Si noi vorbim de "claritatea paradigmelor". Eu zic "fuck this shit". Primul ministru care o sa aiba livretul pe masa, si care se va uita la efortul incredibil al lui Valter Patrick de a documenta dezastrul, gara cu gara, tren cu tren (chiar daca calitatea filmarilor e modesta, efortul de documentare e incredibil, si bate la cur orice birou din MT), ala o sa aiba respectul meu. Indiferent ca-i trandafir, dunga, sageata sau haur. Pana atunci... ne batem gura dejaba.

Vrem o tara ca afara si "sa ne facem bine"?. Pai atunci in pana mea, prima chestie care trebuie facuta e ca marfa care vine si pleaca din tara sa nu circule in regim de Congo Kinshasa, gatuita in namol, mai rau ca in 1890... Cand in jurul nostru se circula civilizat, cu 70 km/h la marfa...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

Da' stii ce e ciudat?
Exact asta voiam sa postez si eu zilele astea.
Replica la Horatiu, ca "nu se putea face mai mult in 8 luni".
http://cfr.ro/index.php/ct-menu-item-105/ct-menu-item-116
Conform BAR Craiova (oare ma intreb cati din secretarii de stat insarcinati pe probleme de CF stiu macar sa analizeze acest document) statia Balota are 9 restrictii de viteza.
- 30km/h cap X pe linia directa;
- 10km/h linia 1, toata linia;
- 10km/h cap X acces la linia 3;
- 10km/h cap X acces la linia 3 si 4 peste un TDJ;
- 10km/h zona semnale parcurs de la liniile 1-3;
- 15km/h linia 3 cap Y;
- 15km/h linia 4 cap Y;
- 10km/h linia 5 toata;
- 5km/h cap Y pentru intrare la liniile 3-5;
Basically, Horatiu ne spune ca nu au avut timp 8 luni sa bage toata statia asta in RK. Cum bine ai spus, Frunzaverde, este si varf de panta pe o linie simpla oricum praf.
Conform aceluasi BAR, de la Balota la Post Macazuri Drobeta este restrictie tot de 30km/h, adica de la pozitia kilometrica 345+200 la 353+200 adica pe 8!!! kilometri.

In traducere libera, daca ai un marfar de 500-700m, o sa ajungi la Pastile Cailor numai in zona Drobeta. Statia Drobeta Turnu Severin Marfuri si Drobeta sunt si ele praf (mai ales liniile pentru primiri-expedieri marfa), deci da, "fuck this shit"!

Din birou se vede bine, de pe teren situatia este...

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Sorinus

Aici gasiti o poza cu Strehaia hc. E statia de calatori a oraselului Strehaia, care cumva s-a straduit sa refaca drumul spre statie si chiar o parcare mica in spate.

https://www.flickr.com/photos/91764170@N05/26245484056

Statia are calatori destui, dar arata mult mai jalnic decat pare in poza asta. Nu cred ca s-a schimbat un bec din '95.


Google insa Ogoarele si Ivanesti din Baragan, in care s-au bagat bani buni sa plimbe ciulinii.


dan tm

Iluminatul este o mare problema la CFR Infrastructura.

Chiar si statia Bucuresti Nord, la peroane are niste becuri de zici ca sînt lămpașe.
Mergînd prin țară , noaptea, se observă că anumite birouri de mișcare au o lumina chioară galbenă.

Altă problemă e lipsa plăcii cu numele statiei.
Chiar si pe coridor nu-ti dai seama pe unde te afli.Ar fi mare nevoie de placi cu numele statiei montate paralel cu sensul de mers al trenului, dar nu scrise pe un neon ci mari. Am vazut panou  paralel cu trenul în Golenți însă.

Sorinus

Pai fix la Strehaia intunericul, semnalizarea si denumirea tampita pot genera confuzii mari.

Sa zicem ca stii ca tre sa cobori la Strehaia, ceea ce in 99,99% din cazuri inseamna Strehaia Halta. Exista insa gara Strehaia, spre Bucuresti, la vreo 3km, in padure. Daca ajungi noaptea, panicat ca nu stii pe unde esti, si trenul opreste la Strehaia, zici ca oi fi ajuns. Teapa.

Asta evident daca vezi tablita, daca e un marfar la linia 1, sau nu esti fix in dreptul cladirii de miscare, nu vezi nimic. La peroane nu ai nimic, oricum la cat de meschine sunt, n-ai avea unde sa pui si indicatoare.

Si situatia se repeta in toate statiile mici, si mari. Doar ca-n cele mari te mai prinzi, daca a trecut Craiova, urmeaza Filiasi...etc.


Efectiv CFR nu-si imagineaza de ce un ne-initiat ar folosi o statie mica din retea.

frunzaverde

#3081
Si in garile mari e problema... De multe ori adorm in tren, si cand ma trezesc, prima gara habar n-am ce e (ca, sa fim seriosi, la orar merge trenul mai rarut, asa). Si nici chiar eu nu le stiu pe dinafara pe toate...

Tin minte ca odata m-am trezit crezand ca e Filiasi, si gandindu-ma ca mai am putin (mergeam la Targu Jiu, si cam la Filiasi trebuia sa fim)... Era Videle, se stricase locomotiva in camp vreo 3 ore.

Strehaia e una din crimele anti-calator ale CFR : gara in camp, care exista doar ca punct de miscare pentru CFR, fara alt rost. E plina reteaua de ele, chiar si langa Bucuresti. De exemplu:

- Mogosoaia (n-are nici o legatura cu localitatea Mogosoaia, si nici acces altfel decat feroviar), vrei in Mogosoaia, cobori la halta Parc Mogosoaia
- Pantelimon (nu, nu e in Pantelimon, sau macar in oras, si e izolata rau)
- Crivina, care e in Poienarii Burchii. Daca vrei efectiv in satul Crivina, cobori la statia urmatoare, Prahova, de unde ai 2 km, nu 5.

Mie imi trebuie sa ajung intr-un cartier al Brasovului (ex-sat) numit Stupini. Doamne'feri sa cobor din tren la Gara Stupini, ca pana ajung la destinatie in "sat" ma mananca toti cainii prin coclauri, ca-s vreo 5 km de la gara din pustietati la efectiv localitate. E mult mai simplu sa cobor la Brasov si sa iau un taxi sau Uber. Sau daca chiar se potriveste trenul (si e un sibian care merge bine), e mai simplu sa merg la Bartolomeu, si sa o iau pe jos sau cu buz de-acolo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Postez aici, caci nu are legatura cu topicul de unde am luat citatul lui frunzaverde, de la care am plecat.
Dar ma gandesc de foarte multa vreme la treaba asta, doar ca acum "mi-a ridicat migea la fileu" - este drept, pe un topic care a deveni brusc foarte "incins"...

Quote from: frunzaverde on October 08, 2021, 12:19:50 PM
....
Nu o sa stau sa explic care-i diferenta intre VS si VC sau care e diferenta intre limitari si restrictii unui consilier ministerial pe feroviar,  pentru ca nu doar ca nu sunt platit, dar omul ala, de vizavi de mine, e platit sa le stie...

Este foarte adevarat - dar la fel de adevarat este ca (sunt convins de asta...) nici restul de 90% dintre cei de pe forum nu stim... Este drept, noi nu suntem platiti sa le stim - dar multi dintre noi am dori sa le stim, pentru a intelege mai bine ce si cum...

Sunteti mai multi "feroviari", dar uneori discutiile dintre voi sunt pentru mine la fel de "absconse" ca discutiile dintre femei despre cosmetice sau moda...  :-[

Asadar,
PROPUNERE catre "feroviari":

Creati un topic nou, ceva gen "Termeni feroviari explicați ca pentru Gâgă", sau cum vreti voi sa ii spuneti...
De preferat impartit pe capitole: reglementari, semnalizari, infrastructura, material rulant etc...
Un topic "inchis", FARA comentarii, in care sa poata posta doar cei care chiar se pricep. Ceva in genul celor de pe rutier "Licitatii... " sau "Plati..." care sunt "pastorite" exclusiv de NGC.

Ceva cat mai simplu de inteles de oameni cu ceva pregatire tehnica (cred ca toti am terminat macar liceul...), dar care nu au avut nimic de-a face cu domeniul feroviar in afara "copilului fascinat de trenuri". Eu de exemplu am avut nevoie de cateva zile, in timpul unei indelungate dezbateri pe forum, sa inteleg ce inseamna "bobice". BoBo vs CoCo. Si altele similare...
De exemplu inca nu am aflat ce sunt "semafoarele" alea cu lumina albastra de pe sol, langa macazurile din gari - am inteles ca "pe feroviar" nu sunt semafoare ci semnale, iar semafoarele feroviare sunt "tablele" cu capatul circular actionate mecanic cu 2 pozitii: orizontal sau la aprox. 45 de grade... Bine, cand eram eu copil cam asa erau toate...

Da, stiu, frunzaverde a explicat multe chestii de-a lungul timpului, dar sunt "rasfirate" pe diverse thread-uri...

Probabil ar fi mult de munca pentru voi, dar ne-ar fi extrem de util noua, celor care nu am "crescut" cu feroviari in familie...
Va multumesc anticipat!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh


dan tm

Stai sa vezi pînă am înteles eu la ce se spune acuma semafoare.

Ca pe vremea mea se spunea semnal mecanic, adica ăla cu brate, acuma e semafor.


TibiV

@rizzuh,
+1

Multumesc!...

Sper sa contribuie si ceilalti "experti ai nostri".
Ar trebui in final sa putem gasi orice termen tehnic acolo.

Dar mai am o rugaminte:
Quote from: rizzuh on October 08, 2021, 01:44:45 PM
Viteza stabilita: viteza maxima cu care poate circula un tren, conform livretului sau ordinului de circulatie.

Foloseste si "abrevierea" feroviara, pentru ca toata lumea sa inteleaga....

Adica ceva de genul:
"VS = Viteza stabilita: viteza maxima cu care poate circula un tren, conform livretului sau ordinului de circulatie."

Multumesc pentru ca ai spart gheata!

PS
Insist cu o regula, si ii rog pe toti colegii sa respecte o regula: FARA intrebari si comentarii!
De genul
Q: "Da' de ce se noteaza VS si nu VP? Da' n-ar fi mai bine sa..."
A: Da ce, ai vazut ceva la noi care sa iasa pe cifrele din proiect?!... samd...


@dan tm
:lol: :lol: :lol:
Eu am avut un adevarat soc cand am aflat ca o tabla inclinata cu scripeti este "semafor".
Si ca o chestie cu becuri luminoase, in culori diferite, este semnal....

Rescrierea Codului Rutier in versiunea CFR-istica:
"Soferii vor opri la culoarea rosie a semnalului.
Soferii se pot pune cand semaforul din bratul politistului se ridica..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Am pus si abreviera la viteze, buna observatie.

Ar fi utila o explicatie la limitare (permanenta) de viteza si restrictie de viteza. Nu sunt sigur cum sa definesc limitarea de viteza - e mereu "permanenta"? Cand se foloseste? Cu ce difera de viteza de proiectare? (ex. la Sighisoara limita de viteza pe pod e din proiectare sau e limitare?)

TibiV

#3087
Quote from: TibiV on October 08, 2021, 01:34:13 PM
Un topic "inchis", FARA comentarii...

Cum era de asteptat, asta a fost prima propunere incalcata....  :poke:

Quote from: rizzuh on October 08, 2021, 02:21:02 PM
Ar fi utila o explicatie la limitare (permanenta) de viteza si restrictie de viteza. Nu sunt sigur cum sa definesc limitarea de viteza - e mereu "permanenta"? Cand se foloseste? Cu ce difera de viteza de proiectare?

frunzaverde ne va lamuri rapid....

Ca fix de acolo am pornit...

Quote from: frunzaverde on October 08, 2021, 12:19:50 PM
....
Nu o sa stau sa explic care-i diferenta intre VS si VC sau care e diferenta intre limitari si restrictii unui consilier ministerial pe feroviar,  pentru ca nu doar ca nu sunt platit, dar omul ala, de vizavi de mine, e platit sa le stie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Am adaugat ceva info despre locomotive, inclusiv bobicele, cu poze.

Va trebui organizat topicul in mai multe postari, fiecare despre o categorie (eg. locomotive: tipuri, configuratii osii; infrastructura: sina, traverse, catenara, alte elemente), dar mai intai sa strangem ceva material ca sa avem ce organiza :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)