News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

cristi5

#2895
Quote from: frunzaverde on July 30, 2021, 01:53:04 AM
Intelegerea mea este ca a lipsit tensiunea in catenara, nu altceva. Se putea trimite un Diesel dinspre Bucuresti sa tracteze trenul, chiar si lent, si cu atentie, pana la Bucuresti Baneasa,

Eu am auzit (de la @ciprebbe) ca lipsea si *accesul*. Erau evident multi copaci pe sine, nu doar unul singur, care a rupt catenara. Si copacii nu s-au rupt doar langa CF, ci si in restul padurii.

Si tot el zicea de o durata de 5 ore pana s-a asigurat accesul, nu stiu daca la pasageri (pe "rutier") sau la tren (pe CF). Evident ca langa o "capitala europeana" e foarte mult, dar e la fel de adevarat ca de la noi "din birou" pare o nimica toata, gasim un drum pe harta si gata.

Dupa mine trebuia intervenit cu pompierii/ISU  sau alte forte militarizate: chiar daca situatia nu pare "de urgenta" si nu e nimeni incarcerat, situatia se impute (la propriu) in cateva ore. Daca era miezul iernii probabil ca le venea ideea asta. Sau poate chiar le-a venit, si militarii au zis "e o noapte de vara, se poate dormi fara incalzire sau climatizare, deci nu e o urgenta".

Si poate ca tocmai asta e problema, ca dezastrul asta organizatoric nu tine de un singur minister sau de o singura institutie. Ca pompierii sunt la Interne iar STBul e la primarie. In toiul noptii e mai greu sa legi colaborari din astea inter-institutionale, ca trebuie sa aprobe sefii, multi dintre ei prin concedii.

Si da, CFR Calatori comunica execrabil cu oamenii si cu presa. Nu ar trebui sa se ajunga ca oamenii sa sune la televiziuni ca sa se afle de situatia lor. CFR Calatori (si Infrastructura) trebuiau sa anunte ei insisi "tren blocat in padure, situatie exceptionala". Asta ne face sa ne gandim cate astfel de situatii au existat si nu stim de ele ca n-a avut niciun pasager numarul vreunei antene.

carutasul

nici nu am apucat bine să comentez împotrivă și a și venit confirmarea că e o problemă cu politica de închiriere a locomotivelor ( nu în cazul ăsta dar în următorul :) ) Noi care privim lucrurile din perspectiva de simpli călători ( bine, cred că a trecut mai mult de un an de când am mers ultima dată) nu avem imaginea "din interior". Nu poți respinge aprioric ideea de închiriere, probabil că nici nu poți să le închiriezi pe cele în stare proastă, că nu le ia nimeni, dar când nu poți să asiguri necesarul companiei... deja sună a altceva.
În ceea ce privește lipsa de comunicare, care mie mi se pare principala problemă, ea are o tradiție ... seculară aș zice. Pentru călător e foarte aiurea, mai ales în epoca în care cu un click știu care e temperatura curentă în Punta Arenas . Dar cred că pentru companie e pur și simplu o lipsă de procedură și de atribuții... Nici pe vremea când eram student în anii '80 și trenul stătea mai mult în stație nu te anunța nimeni dacă stă 3 minute sau 20 sau 2 ore. Deși pentru călător contează, măcar poți să îți iei o sticlă de apă din gară... Dar pentru asta cei de la întreținere trebuie să dea o estimare, pe care să o afle șeful de tren care la rândul lui să o anunțe la pasageri. Nu cred că există o astfel de procedură și în general nu pare că s-a schimbat nimic din anii '70. Dacă stau să mă gândesc, în acest caz concret probabil că dacă știau că stau mai mult de două ore imobilizați călătorii ar fi putut comanda și prin Glovo că în zonele limitrofe cam vin :)


dobrogean

Sunt de acord cu toate criticile aduse sistemului feroviar, care incepe sa arate din ce in ce mai mult carentele generate de decenii de subfinantare.
Totusi trebuie spus ca acea noapte a fost una teribil de grea pentru oamenii care au actionat la teren, a cazut tensiunea si intre Chitila - Peris, si intre Chiajna - Gradinari.
La Fetesti era situatia nenorocita generata de accidentul feroviar, iar trenurile au fost redirectionate pe rute alternative, ceea ce inseamna resurse alternative (locomotive Diesel, mecanici apti pentru ele, etc.).
Problema comunicarii este generata de lipsa specialistilor in domeniu, sunt putini oameni la companiile feroviare care stiu sa comunice si este greu sa aduci altii buni cu salarii mici.
Se lucreaza acum la o aplicatie informatica ce se va numi TraficAlert unde se vor publica toate incidentele de acest gen, cu estimarea duratei si a efectelor.

Sorinus

Tocmai ca, carentele sistemului se vad cel mai bine in situatii de criza. CFR Calatori (si infra) se zbat intr-o mediocritate calduta de multa vreme, nimeni nu mai e socat de intarzieri de 30min, pana in 1h.
Dar cand un sistem deja la limita este pus sub stress, cedeaza imediat.

cristi5

#2899
Da, sa notam 28-29 iulie ca o zi cu multe evenimente CF
- accidentul de la Fetesti (mecanic beat, adormit?, inductor izolat)
- furtuna care a intrerupt curentul pe Chitila-Peris si Bransesti-Fundulea, adica pe magistralele principale din jurul Bucurestiului, cu trafic mare
- accidentul cu "om lovit de tren", care a blocat circulatia cateva ore la Peris

Mai sunt evenimente pe care le-am uitat? Sigur, avem si salba de dezastre in zona Fetesti, poate cel cu macazul se datoreaza CFR SA, restul operatorior privati, inclusiv distrus CF pe cativa km

Pun aici comunicatul de ieri dimineata...

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
Circulația trenurilor se desfășoară în condiții speciale pe raza Regionalei CF București

Bucureşti, 29 iulie 2021
Compania Naţională de Căi Ferate ,,CFR" SA vă informează că, circulația feroviară se desfășoară, la această oră, doar pe un singur fir între stațiile Brănești - Fundulea și Chitila - Buftea - Periș, din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, produse de rafalele puternice de vânt înregistrate în cursul nopții, în jumătatea de sud a țării.

La această oră, circulația trenurilor pe intervalul de stații Brănești - Fundulea se desfășoară pe un singur fir, din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, linia de contact fiind ruptă de rafalele puternice de vânt, iar alimentarea cu energie electrică a liniei de înaltă tensiune este întreruptă. Menționăm faptul că, din cauza acestei avarii, 2 trenuri de călători (IR 1921 -2, care circulă în relația Mangalia - Arad și IR 1991-2 care circulă în relația Mangalia - Timișoara) au rămas blocate pe firul II, acestea având nevoie să fie tractate cu o locomotivă Diesel înapoi în stația Brănești, pentru a-și relua circulația până în stația București Nord. Trenul IR 1921-2 și-a reluat circulația din stația Brănești la ora 08:15 minute, iar IR 1991-2, la ora 09.00, ambele cu destinația București Nord.

Până la remedierea deranjamentelor înregistrate la linia de contact de pe firul II și repunerea sub tensiune, circulația trenurilor între stațiile Brănești - Fundulea se desfășoară pe firul I, din ambele sensuri de circulație.

De asemenea, tot pe raza Regionalei CF București, avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au înregistrat și pe intervalul de stații Chitila - Buftea - Periș, trenurile circulând în cursul nopții doar pe un singur fir iar, în intervalul orar 07.30 - 09.12, traficul feroviar a fost închis temporat în stația Periș, după ce o persoană a fost lovită de trenul IR 1661. Circulația trenurilor pe raza stației Periș s-a reluat la ora 09.12, după finalizarea operațiunilor desfășurate la locul accidentului de organele abilitate. Din cauza acestui accident, 10 trenuri de călători (IR 1661, IR 1631, IR 1655, R 3005, IR 1550, IR 1654, IR 1688, IR 1742, IR 16030 și R 3014), care au staționat temporar în gările de pe traseu, au fost repuse treptat în circulație.

Menționăm totodată, faptul că și pe raza Regionalelor CF Timișoara, Brașov și Iași s-a intervenit permanent în cursul nopții pentru remedierea deranjamentelor înregistrate, din cauza rafalelor puternice de vânt, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, între stațiile Teregova - Armeniș, Lunca Bradului - Răstolița, Tușnad Sat - Tușnad Băi, Tușnad Sat - Sânsimion, Leșul Ilvei - Ilva Mică. La această oră pe aceste două segmente feroviare se circulă în condiții normale.

CFR SA îi asigură pe călători că angajații de la calea ferată depun toate eforturile necesare pentru remedierea tuturor deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică și restabilirea traficului în conndiții normale.

Purtător de cuvânt CFR SA
Oana Brânzan

carutasul

eu zic că la  CFR ar avea o sursă bună de inspirație în procedurile de disaster recovery din IT, mai ales în ceea ce privește partea de comunicare, că în partea tehnică probabil știu ce fac ( sper :) )

carutasul

oricum, un lucru care ar mai debloca un pic situația ar fi un raport public amănunțit al faptelor. Eventual și măsuri corective, dacă nu cer prea mult...

cristi5

#2902
@Sorinus
Iti garantez ca intr-o tara mai dezvoltata, pomelnicul de evenimente neprevazute de mai sus, aparute simultan, ar fi dus la intarzieri majore, asta si pt ca au trafic mai mare. Un singur eveniment (nu furtuna+accident tren+ accident pieton) de tip "signalfel" (adica semnal defect) in Suedia intarzie mii de oameni multe ore pt ca ei nu mai au personal in gari. Daca sunt obisnuiti ca treaba sa mearga "de obicei", reactia in fata neprevazutului e si mai proasta.

Asa ca ce fac dumnealor? Pai previn in loc sa trateze. Cu bani multi. Sa ne uitam iar la evenimentele de ieri si sa vedem ce se putea face pt prevenire
- controale la mecanici si inductori.
- conditii mai bune de munca, salarizare si odihna la mecanici
- defrisat preventiv langa CF
- pasaje pietonale si alte masuri care previn traversarea liniilor

Toate astea costa bani. Si mult timp. Si reparat legislatia (organica) de taiat copaci. Pt ca cateva sute de oameni (care nu merg cu trenul, doar cu gipul) fura din paduri, sufera zeci de mii de pasageri in mii de ore de intarziere pe an.

carutasul

backgroundul meu de electronist mă tot zgândără: oare chiar nu se poate face ceva împotriva scurtcircuitării? Nu zic să pui un circuit să transmită un ID ( dacă e în scurt nu ai ID-ul) , că probabil ar fi complicat, schimbi toată semnalizarea, dar dacă faci un tronson cu "semnal fals" unde să cupleze inductorul deși de fapt nu are semnal și așa să poți depista locomotiva? Nu știu exact cum e circuitul ca să pot imagina ceva concret...

cristi5

#2904
@carutasul a explicat @motorzbh pe topicul CIV ca CFR nu stie daca inductorii de cale functioneaza sau nu. Trebuie sa treaca cu un tren de test

De inductorii de pe locomotiva ce sa mai vorbim??

Plus ca pentru manevre e legal sa decuplezi inductorul. Altfel o locomotiva nu poate intra pe o linie sa se cupleze la un tren, ca blocul e ocupat (circuitul de cale e inchis de osiile trenului)

Sigur ca la ETCS toate problemele astea sunt rezolvate, ca e digital, primesti coduri de stare, de eroare etc. Ceea ce poate explica si rezistenta operatorilor privati la ERTMS si ETCS. Pai cum mai sunteaza ei inductorii? Cum mai fenteaza sistemul?

dobrogean

Legat de scandalul de presa privind afirmatiile lui Vizante as vrea sa spun ceva:
- nu este treaba directorului general sa conduca celula de criza, respectiv sa ramana peste noapte la serviciu; faptul ca a procedat asa denota lipsa de incredere in expertii care ar fi trebuit sa faca parte din celula de criza. Si aici ajungem iar la salarizarea insuficienta, expertii nu stau in sistemul feroviar pe salarii mici.
- nu este treaba directorului general sa discute prin telefon cu presa, pentru asta exista (sau ar trebui sa existe) departament de comunicare. Tot la salarii mici ajungem.
- presa cauta subiecte de scandal si greseala lui Vizante le-a dat apa la moara, dar nu presa a gresit, asta este rolul ei si asa se intampla peste tot in lume (uneori este bine, alteori nu prea).

carutasul

De asta zic că ar putea să ia exemplu din IT, să aibă structura celulei de criză definită deja, când apare situația îi cheamă pe toți din scutece, din concediu, inclusiv purtătorul de cuvânt, dă comunicate la ore fixe cu progresul, dacă e peste 2 ore duci apă la călători ( dacă nu poți îl suni pe Arafat, armata, pompierii)  etc. Probabil că realitatea e că nu există o astfel de procedură și de asta a condus el operațiunile... :)

carutasul

^^
Păi totuși... de ce șuntează ei inductorii? Presupun că explicația e că nu funcționează bine, fie pe locomotivă, fie la CFR, dar pe linia asta mă aștept ca la CFR să fie ok, că e reabilitată. Deci dacă ai face un mic bloc, să zicem la începutul liniei, pe care să îi poți detecta pe ăștia cu scurt , i-ai putea scoate afară repede :)

oc7avian

Celula aia de criză ar trebui să aibă reprezentant ISU care să facă evaluare, pentru că ei sunt experții în salvat oameni. Nimeni sănătos la cap nu ar fi ținut oameni atâtea ore în loc. Pe pariu că dacă era un blocaj pe un drum/autostradă, alta era abordarea?

carutasul

bun, nu știu care ar fi cea mai bună componență a celulei de criză; probabil că e mai simplu, dacă să zicem întârzierea e de peste 1 oră sau două, sau 20% din parcursul total, știu și eu .. să sune la ISU și să dea la ei salvarea oamenilor. Din punctul meu de vedere, presupunând că pe partea tehnică știu ce au de făcut și fac, punctul nevralgic e comunicarea. Dacă poți da o estimare inițială legată de întârziere, în funcție de situația concretă oamenii se mai pot orienta și singuri: dacă sunt aproape de o localitate coboară și se descurcă cumva, poate consideră că nu au nevoie de nimic, sună un prieten să îi ajute etc. E important să știi că poți coborî pentru un pipi la tufiș fără riscul de a pleca trenul fără tine :) Plus chestiile legate de rambursarea prețului biletului etc, și astea trebuie stabilite și comunicate, pentru menținerea atmosferei de calm. Partea de comunicare e importantă, și din punctul meu de vedere oricum doamna purtător de cuvânt are o viață relativ ușoară, poate suporta 3-4 nopți nedormite pe an...