News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

etravel

#2865
Quote from: cristi5 on July 23, 2021, 09:04:04 PMIn conditiile in care in gara Brasov erau cate 20 de oameni la 2 cozi si automatele erau libere. Greu de inteles de ce.
E pe principiul "daca imi ia banii si ma lasa si fara bilet" ?

Quote from: cristi5 on July 23, 2021, 09:04:04 PM
Un singur amanunt mi s-a parut nostim. La "vanzare complexa" deci cel mai avansat mod, la bilete "cu schimbare", daca un tren din cele doua nu are clasa 1, automatul refuza sa dea clasa 1 pe celalalt. Zice ca nu poate (eroare "unul din trenurile regio nu are clasa 1") desi la casa nu e nicio problema acest caz.
Asa ca a trebuit sa iau separat Bv- Bucuresti Nord clasa 1, si Bucuresti Nord - aeroport clasa 2
E clar un bug masiv de programare. Vad insa ca pe website (nu am verificat inca si in app) poti specifica Brasov-aeroport si ulterior alege clasele de rezervare pe segmente.


nenea_hartia

În mica țară în care locuiesc acum se triplează sau cvadruplează linii, se modernizează gări și se construiesc noi halte, în special în orașe. Calea ferată reprezintă un element vital al economiei și mobilității, iar legăturile dintre trenuri sau între trenuri și restul rețelelor de transport public sunt foarte bine puse la punct. Eu nu am mașină de 8 ani și nici nu intenționez să-mi cumpăr. Și mă cutremur când văd cum calea ferată e complet neglijată în România, dacă nu e chiar distrusă intenționat.

Dar n-ar trebui să mă surprindă. Indiferența față de calea ferată e foarte vizibilă și pe forum. Nu cred că sunt mai mult de 10-12 persoane care postează constant pe feroviar, din care 2-3 lucrează în domeniu, în timp ce sunt sute de postări zilnice pe rutier. Văd atitudinea și în orășelul în care m-am născut. În loc să militeze pentru reabilitarea și redeschiderea fostei linii care traversa orașul și care era deservită de o gară aproape centrală (actuala gară de pe magistrala 300 e practic în altă localitate), politicienii locali și reprezentanții locali în parlament fac demersuri pentru transformarea terasamentului într-o nouă șosea.

Mă surprinde totuși neplăcut faptul că feroviarul continuă să se îndrepte neabătut către prăpastie în timpul și cu girul administrației actuale, căreia pare să nu-i pese nici cât negrul sub unghie. Și mă așteptam ca măcar sindicaliștii, foarte vocali în alte ocazii, să fi avut ceva de spus. Dar probabil au cu toții mașini...

Dragosdimitrescu

#2867
Dreptate ai, cum sa nu.
In Romania e o chestie de mandrie sa ai masina, sa aiba si sotia o masina, normal, copilul la 18 ani va avea si el... ca sa mearga cu ea la facultate (nu bicicleta ca e rusinos). Asa ca in vacanta oricum pleci cu masina la bulgari sau greci (cu trenul nu se poate). La munte e mai greu cu trenul ca trebuie sa iei un bax de bere, carnea de gratar... e mai bine cu Loganul...
E un cumul de factori care nu favorizeaza feroviarul.
Eu iubesc calea ferata, mi-am luat apartament cu vedere la calea ferata, ma duc la gara si trec prin ea, nu pe langa.
Dar de mers cu trenul nu prea m-am incurajat...
Ma simt rusinat dar asta e.

fulger nc

Putini inteleg feroviarul ca factor de coeziune , ce a fost ..si va fi
Care ar fi cele mai mari cladiri "administrative"(tot ale statului sunt) din foarte multe orase , din tara?
As spune ca garile.
Statul nu pare interesat de feroviar , ptr ca e mai complex de administrat si rezolvat. Plus ca nu exista interes mare din partea populatiei(explicabil pe de o parte).
Pe rutier e mai simplu.
Ai investit n suma de bani in a face o sosea , sau imbunatati ..favorizezi circulatia pe acele artere ..ai pus n centi acciza la carburanti ..si colectezi la buget sume in plus.
Indirect.
Simplu.
Pe CF nu e asa.
CF iti sprijina indirect , dar nu cuantificabil ..sectoare din economie (care fara transportul de marfa nu s-ar putea sustine si care nu s-ar putea dezvolta in absenta transportului pe CF.Sunt exemple de tari ce nu se pot dezvolta in absenta CF) favorizand mobilitatea pe distanta mai mare si la capacitate pe care rutierul nu are cum sa le sustina.
E de departe cel mai eficient mijloc de transport.
Folosit primordial ptr calatorii de interes(naveta de scurta, lunga , legaturi intre zone si mijloace de transport ptr calatorii de vacanta , sezoniere).
Numai ca presupune administrare directa(o chestie dificila si in conditii normale , dar si mai dificila si viciata ..pe de o parte de o situatie dificila a companiilor de transport , la noi...de obiceiuri si organizare defectuoasa) din partea reprezentantilor statului.
Si in aceasta schema eterogena de competente si interese , amestecand politicul si administrativul e dificil sa ai rezultate.
Pe de o parte nu exista vointa si stabilitatea politica , pe de alta nu exista forta si stabilitatea administrativa ..necesare ptr planuri pe termen mediu/lung.
De asta cand sustin "erijarea" in entitati mai vizibile ..pe parti ..a infratructurii , a operarii(operatorilor) , a reglementarii..stiu la ce ma refer si nu inseamna simpla punere pe hartie.
Totul trebuie sa fie cat mai separat , cu competente clare.
Organizare clara , redundanta ..care sa permita autocontrol intre entitatile implicate , dar fara sa se intre in conflicte ..sau cumetrii.
Ptr calatori ..cat timp CFR calatori nu isi satisface calatorii actuali , nu se poate vorbi de crestere.
Clientul actual e unul simplu , care alege CF in absenta altei alternative.
Poti categorisi posibilele categorii de clienti in 3 -4 clase.
-baza(cei ce nu au alternative , ce aleg CF ca fiind prima optiune).
-media(cei ce aleg ocazional CF , special media distanta si au asteptari/cereri pentru servicii peste baza.Cerintele lor , la care ar fu atenti sunt accesibile CFR calatori .Timp parcurs, contitii calatorie -curatenie , comoditate scaune, climat in tren ,servicii de baza directe in tren-bar bistro , cusete accesibile  ptr trenuri de noapte , mediu/lung parcurs).
-executive . Trec peste medie ca asteptari si aici ai nevoie de servicii conexe.Eventual spatii lounge /servicii conexe la plecare/destinatie de transport/preluari bagaje , cazare , etc.
Serviciile pot fi obtinute direct , prin furnizarea lor de catre operatorii CF fie prin detinerea lor in situ(gari ,imprejurimi) prin privati /concesionari servicii.
-top . Clientii astia sunt greu de obtinut si in tari cu traditie , ptr ca sunt foarte exigenti , tip de calator ocazional , care in mod uzual nu foloseste CF ptr a nu fi amestecati cu "plebea"(scuzati termenul).
Aleg special servicii turistice(high end) acolo unde exista , sau servicii pe CF din categoria top , cand nu au alternativa.
Noi nu prea putem vorbi de chestii din astea , cat timp modul de operare pleaca de la disponibilitatile de personal/material ale operatorilor , operatorul de stat nu e atent la detalii de baza ..de genul semnalizarii statiilor in cabina trenului(o chestie de siguranta si esentiala ptr calatoriile de noapte) si asigurarea conditiilor de baza ptr calatori(poate unora le pare un moft , dar existenta vagoanelor cu bauturi la bord , in vitrine , orice ...ar trebui sa fie esentiala ptr traiecte de peste 2 ore.Daca un aer conditionat nu functioneza ??In constructii e obligatoriu sa asiguri apa muncitorilor la peste 30 grade , dar un serviciu platit nu?).
Sunt multe ce se pot face.
Oricum , la modul si in rangul de timp , de cum se misca lucrurile ..trebuie sa fii inarmat cu optimism.

tom_sawyer

"CFR Călători și bătaia de joc continuă. Începând de astăzi s-au anulat aproximativ 30 de trenuri de călători pe toată rețeaua. Deși niciun tren Bacău – Piatra Neamț – Bicaz nu era pe listă, surpriză. Trenurile R5471 Bacău (4:02) – Piatra Neamț (5:35) – Bicaz (6:16), R5472 Bicaz (6:39) – Piatra Neamț (7:18) – Bacău (8:52), R5465 Bacău (14:42) – Piatra Neamț (16:14), R5464 Piatra Neamț (16:37) – Bacău (18:07) sunt anulate. Astfel, se anulează trenuri de navetă și singura pereche de trenuri de călători care mai circula la Bicaz. Golul de trenuri pe relația Bacău – Piatra Neamț este și mai mare, de la 7:25 până la 16:47 nefiind niciun tren de călători...".

Facebook "Trenuri Piatra Neamț"

frunzaverde

#2870
E dezastru... Asa ceva e fara precedent in istoria CFR, sa anulezi trenuri cu trei zile inainte. Doar in caz de dezastru s-a facut asta - inundatii, cutremur... Si cand s-a prabusit Regiotransul cu scandalul de mentenanta, au intrat repede cu solutii de avarii de la CFR Calatori si IRC si TFC pana la urmatorul mers... Nu mai zic ca s-au lasat linii intregi fara trafic, de pe o zi pe alta.

Nu exista motivare oficiala, dar neoficial este ca CFR Calatori nu are bani sa mai opereze intregul program de circulatie - simple as that... Cica n-ar avea nici macar bugetul aprobat... Va dati seama cata delasare si incompetenta daca in AUGUST, la 2/3 din ani, avem entitati importante ale statului care nu doar ca nu au resurse sa opereze, ci n-au nici macar bugetul scriptic aprobat?

Si cata delasare incat sa descoperi ca e o problema cand ajunge cutitul la os, si esti nevoit sa anulezi trenuri cu un weekend inainte... Sunt oameni care azi au asteptat in gari ca Peris, Bicaz, Campulung Moldovenesc, cu abonamente, trenuri care nu mai exista...

Singura solutie normala la cap e demisia lui Vizante - ala nu se poate numi manager... Sa realizezi ca n-ai bani sa operezi trenuri cu 3 zile inainte de ziua de operare e nivel de management de Congo-Kinshasa... Si demisia si lui Gigi de la ARF - scopul lui si a institutiei lui e sa asigure ca nenorocirea de pachet social minim pe retea, chestia subventionata, se asigura. Si daca nu se asigura, bagat un alt operator / o alta solutie rapid...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

#2871
Apoi ar fi mai multe capete de acuzare pentru Vizante. De la buget neaprobat in luna a-8-a (deci la 2/3 din an), pana la managementul situatiilor de criza (vezi deraierile de zilele astea si scaparea automotorului Desiro, plus zecile de incidente unde calatorii au ramas in camp), pana la expedierea trenului din Bucuresti Nord cu calatorii pe peron, si asta...

Da, ar fi normal sa curga capete: sefi de regionale demisi, etc. etc etc

Pana atunci:

https://www.cfrcalatori.ro/organizare/

Avem 8 regionale, fiecare cu bo$$ulică propriu.

La care se adauga, doar pe structura centrala, nu si pe fiecare regionala:

https://www.cfrcalatori.ro/wp-content/uploads/2020/04/Organigrama-central-21-oct-2019..pdf

Pentru ce as executa directorul general:

https://www.cfrcalatori.ro/misiune-viziune-valori/

"Misiunea noastră este aceea de a asigura mobilitatea călătorilor, contribuind la dezvoltarea societății, în ansamblul ei."

Deci s-a abatut de la misiunea companiei da? Deci PA!
Sa nu mai povestim ca problemele cu adevarat spinoase NICI MACAR nu s-a atins.

Later edit: oricum mai este asta:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/bilant-greu-de-egalat-la-cfr-trenurile-au-intarziat-sase-ani-intr-un-an-1067704
https://romania.europalibera.org/a/%C8%9Bar%C4%83-%C3%AEn-service-toate-motivele-pentru-care-cfr-c%C4%83l%C4%83tori-pierde-c%C3%A2te-4-ani-la-fiecare-365-de-zile-cazul-cfr/31239526.html

Time machine!

frunzaverde

#2872
Chestia e ca cica e mult mai grav cu anularile decat credeam. Pe langa lista care a ajuns pe forum, mai sunt inca OPT liste de anulari, cate una pentru fiecare regionala... Lista pe care o aveam noi era lista cu trenurile care trec in multiple regionale; fiecare regionala a primit o lista proprie cu anularile, direct de la centru.

Multiple linii practic au ramas ori complet fara cale ferata (ca Piatra Neamt - Bicaz). Altele (gen Iasi - Ungheni) au pierdut complet legaturile de weekend. Altele au ramas cu 2 trenuri pe zi, si aproape toate liniile din tara au pierdut macar un tren, ceea ce la frecvente de 2-3 / zi, e urias...

Demisia, nea Vizante, Demisia!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

Este secret tovarase!



Afli pe peron!

etravel

Quote from: Xenos on July 23, 2021, 10:58:05 PM
Păi domnul Vizante, căruia îi pleacă trenuri goale din gară de la alt peron decât cel anunțat....

Duminica, in GdN nu functionau tabelele de la capatulul peroanelor, numai cele doua de la casele de bilete, respectiv biroul de informatii, asa ca trebuie sa mergi zeci de metri ca sa afli de unde pleaca trenul la care ai bilet.
Si cu sistemul de amplificare din gara e o problema mai nou, anunturile se aud incet si neclar, iar cu zgomotul de fond risti sa nu le mai auzi deloc. Probabil asta s-a si intamplat in ziua cu plecarea trenului gol.
Poza este duminica trecuta. Daca nu ma uitam la tabela mare, nu stiam ca de la linia 10 pleaca trenul spre aeroport.



tom_sawyer

Cred că ține de CFR SA (=Infrastructură), nu de Vizante de la Călători.

Sorinus

Am mai intrebat si in trecut, de ce nu poate fi privatizat CFR calatori si sa se comporte fix ca TFC sau RegioCalatori?

Ca subventii directe de la stat (altele decat cele primite de ceilalti operatori), inteleg ca nu mai primeste.

Earthchild

Se pare ca feroviarul este o nuca tare pentru ministru.

etravel

Quote from: Sorinus on July 27, 2021, 03:50:02 PM
de ce nu poate fi privatizat CFR calatori si sa se comporte fix ca TFC sau RegioCalatori?
Nu e nevoie, este suficient sa se aplice ca la carte principiile guvernantei corporative.

nirolf


Un tren a plecat din Gara de Nord din București la ora la care ar fi trebui să ajungă deja la destinație, la Pitești


Quote

Un tren care trebuia să ajungă duminică la Pitești la ora 18.12, abia a plecat din București la exact aceeași oră. Pe scurt, trenul a plecat din stație când trebuia să ajungă deja la destinație.

Trenul urma să plece la 16.30 de la București pentru a ajunge la Pitești la 18.12, scrie Club Feroviar.

,,Trenul trebuia să plece la ora 16.30, a fost întârziat inițial cu 30 de minute, urmat de anunțări succesive de întârziere din 5 în 5 minute. Trenul a fost garat la peron la ora 17.30, vagoanele au în jur de 40 de grade în interior, fără aer condiționat deocamdată. Călătorilor nu le-a fost oferit nici măcar un pahar cu apă. Până în acest moment, trenul nu a plecat, cumulând o întarziere de 100 de minute", spunea un călător puțin înainte de ora 18.00.

Incidentul a avut loc la doar câteva zile după ce un alt tren a plecat la drum fără călători, deoarece aceștia au fost anunțați să aștepte la alt peron.