News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Quote from: AndreiB on March 31, 2021, 10:17:59 PM
Oribil. Nu inteleg oricum de ce nu sunt garduri pe toata latimea M800 in Bucuresti. Daca nu mai au cum sa intre pietonii - problem solved. Panourile fonoabsorbante montate de CFR au inclusiv loc de intrare - presupun ca spune normativul ca trebuie sa ai loc de evadare, ceea ce le face inutile pentru a controla accesul.

pentru cîte un idiot ar trebui sa punem panouri pe toata lungimea liniei? Nu mai bine am face un tunel? merg cu trenul si ma uit pe geam, de cînd lumea, ba mai mergeam si cu geamul sau usa deschise pînă au apărut porcariile astea de geamuri de 15 cm deschidere si usi automate cu robinetele de deschidere manuala ,,sigilate" cu sîrmă.(sînt curios în caz de urgență să vad cînd dai de cîteva ori sa se rupă sîrma aia"
Au sigilat ușile după ce alt tîmpit a căzut din tren.

La vremea mea mergeam la liceu la 06,20 cu trenul pe scări si noi elevii si muncitorii si n-a căzut nimeni, mergeam la cireșe pe lăngă calea ferată si n-a mai trecut nimeni în fața trenului.

NU trebuie nici o izolare a căi ferate, nu trebuie multe lucruri făcute pentru că astfel dispare impulsul de a gîndi. Nimeni nu mai gîndește pentru el. CINEVA se gîndește la toate pentru toti.

cristi5

#2731
Da in mediu urban cel putin (!) linia ferata trebuie "blindata" sa nu poata intra pietoni, animale etc. Eu in alte tari cel putin asa vad

Europiu

Scuze, dar e un mod de gândire total aiurea. Păi atunci hai să lăsăm baltă toate măsurile de siguranță, de peste tot, pentru că acum 100 de ani nu existau. Da, am mers și eu pe scările trenului, ba am mers chiar pe acoperișul mocăniței, pe valea Arieșului. Dar nu consider că ar fi fost ceva normal.

Cunosc cazul unui vecin care a murit căzând din tren pentru că a zburat printr-o ușă deschisă. La trecerea dintr-un vagon în altul s-a dezechilibrat, ghinion, tocmai se trecea peste un macaz. Explică-i soției lui, sub ochii căreia s-a întâmplat toată povestea, că e okay ca trenul să meargă cu ușile deschise.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dragos76

Da, si mie mi se pare normal ca în orice localitate (nu doar urban) să fie o separare fizică a căii ferate care să nu permită accesul oamenilor (sau a animalelor, la o adică). Dar asta înseamnă că:
1. trebuie ca să se identifice zone și trasee pietonale care implică trecerea căii ferate și să se găsească soluții. Asta în mod obligatoriu când e vorba de reabilitări, dar nu numai.
2. Să nu se mai permită dezvoltarea haotică a acestor localități în preajma căii ferate, să ne trezim că cu bună știință se ajunge să avem orașe sau comune rupte în două de calea ferată. Asta e valabilă și pentru rețeaua de drumuri.

dobrogean

Eu cred ca adevarul este undeva la mijloc, adica este normal ca sa existe o separare a spatiului unde exista linii de cale ferata. Cat de inalte trebuie sa fie gardurile si din ce materiale este o intreaga discutie.
Oricum aceste garduri inseamna o multime de bani (vorbim de mii de km de linii de cale ferata, sau doar in localitalitati de sute de km). Iar CFR nu are bani sa repare cat de cat normal calea ferata existenta.

AndreiB

De acord, dar in Bucuresti cred totusi ca gasim bani pentru cei 15km de M800 de la ramificatia Pajura la Centura. Mai ales daca intentioneaza sa aiba un serviciu frecvent de naveta mi se pare esentiala separarea fizica a liniei si constructia de pasarele supraterane.

cristi5

Parc-ar fi tramvai trenul in Vatra Dornei de ex. Un gard ceva?


AndreiB

Eu as mai aduce un argument. La autostrazi ne permitem sa facem denivelare continua si ingradire cu garduri pe toata distanta. De ce la magistrale feroviare am trata problema diferit?

carutasul

și cred că mai pot pune și localitățile garduri, nu neapărat CFR-ul, că până la urmă pe oameni ( care sunt ai orașului) îi protejăm, locomotivele s-ar putea să nu aibă daune prea mari în urma ciocnirii cu pietonii...

fulger nc

#2739
In orase nu as pune garduri de nici un fel , ptr ca sunt foarte inestetice ...se vor lasa in parti , se vor trezi grafiterii sa le "picteze" si vor ajunge sa arate foarte urat.
In schim..as imbina functionalul cu "natura".
As pune "stavilare" ...sau zid betonat continuu ..pe care, pe partea dinspre oras spre CF, as pune pamant , sau alt stavilar mai mic(la 1/2 din inaltimea primului.Un fel de terasa de 50 cm latime pe axa longitudinala)..cu pamant vegetal inauntru.
Pe terasele astea ..sau pe debleul mic rezultat as planta vegetatie.
Asa impaci esteticul cu functionalul.
Zidurile astea , sau debleul rezultat ar avea rolul de protectie fonica , impiedicare acces nedorit pe CF..si rolul de a separa estetic CF de oras.
Ar rezulta practic ..ca in locuri unde ai supratraversari pietonale peste CF .. sa nu stii ca treci peste CF decat cand esti deasupra.
Betonul ..cred ca e mai ieftin decat panourile fonoabsorbante , la fel umplutura cu pamant.

ionut_16



Cum 2/3 din fast rail network la nivel mondial e în China


carutasul

aia cu "falsificat datele de trafic" pare cunoscută, nu știu exact de unde :)

dan tm

Quote from: carutasul on April 02, 2021, 01:42:56 PM
și cred că mai pot pune și localitățile garduri, nu neapărat CFR-ul, că până la urmă pe oameni ( care sunt ai orașului) îi protejăm, locomotivele s-ar putea să nu aibă daune prea mari în urma ciocnirii cu pietonii...

Sint multe orase in care calea ferata trece prin zone locuite, ar fi aiurea de pus garduri. Asa am putea spune ca si pe trotuare au ajuns masini care au omorit oameni, sau ca se ineaca oameni anual in riuri. Cu toate astea nu se pun garduri.

Exemplul de mai sus Vatra Dornei, este destul evident ca oamenii s-au obisnuit cu trenul pe acolo.

De fapt sint niste reguli evidente care te feresc de accidente, inclusiv evitarea mersului pe calea ferata sau pe sosea. Ram]n la idea ca nu trebuie sa cadem in extrem.

cristi5

Nu, nu e admisibil sa treaca trenul pe langa strada sau trotuar. E secolul 19. Indiferent cat de tare s-au obisnuit oamenii. Ca ne-am obisnuit si cu comunismul, si cu drumurile serpuire prin localitati etc. Dar asta nu inseamna ca nu se poate mai bine.

Gardul fireste ca are puncte de acces intr-un oras. Sau subtraversari pietonale CF care pt linie simpla sunt banale.

Si chiar la imaginile din Vatra Dornei in partea opusa CF e raul Dorna, nu e nustiuce trafic pietonal intre strada si rau.