News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

District EA

"Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe secţia de cale ferată 200 Arad – Radna, în zona staţiei CF Milova (judeţul Arad), locomotiva trenului Regio2046, care se deplasează pe relaţia Arad– Simeria, a deraiat", potrivit Poliției Române.

https://www.europafm.ro/arad-locomotiva-unui-tren-de-calatori-a-deraiat/#

cristi5

La acest hashtag
https://www.facebook.com/hashtag/vizitapapafrancisc

se gasesc multe postari ale CFR Calatori Brasov care au deservit deplasarea pelerinilor atat la Blaj cat si la Sumuleu-Ciuc

De exemplu
https://www.facebook.com/CalatoriBrasov/videos/424746878111832


cristi5

#1472
Textul nu e nustiuce dar gluma e buna. Romania pe locul 26 la CF din 28 de state UE. Pt ca doua state nu au cai ferate...

http://m.ziare.com/stiri/romania-este-pe-locul-26-din-28-in-ue-la-infrastructura-feroviara-pentru-ca-doua-state-n-au-cai-ferate-1564229-font1

ioandorin

 De acum două zile! Profilele metalice sunt pentru podul feroviar din dreptul loc.Conop! Sunt descărcate în st.Ghioroc si transportate auto în st.Milova.
https://www.facebook.com/294225250940065/posts/830110407351544/

Phenol

Ce s-a intamplat de scapa asa de multe grinzi in ultima vreme?

perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

vancouver

Unde-s turme, sunt si pierderi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Vice33

#1477
Test: Recunoaște cineva această melodie? În ce video-uri românești și de ce categorie, se regăsește această piesă  :p :dance: ?
TIP: Nu întâmplător am pus-o aici în această categorie...


TibiV

Licitații blocate la CFR de șase miliarde lei. Explicațiile miniștrilor de Finanțe și Transporturi

Doi miniștri, același Guvern, explicații diferite ale faptului că licitațiile pentru proiecte de infrastructură stau blocate luni bune, până când proiectele intră pe făgașul lor normal. În cazul CFR, doar două proiecte blocate în contestații anume modernizarea Brașov – Sighișoara, trei sectoare, valorează șase miliarde lei.

Este cert că ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici, și cel al Transporturilor, Răzvan Cuc, văd diferit problema licitațiilor contestate în infrastructura de transporturi, fie feroviară, fie rutieră. Dacă ministrul Cuc pune blocajele pe seama neseriozității și lăcomiei constructorilor, dornici să facă rău statului, cel al Finanțelor a vorbit zilele trecute de proiectele prost pregătite la Ministerul Transporturilor, în principal.

Una dintre probleme este însărcinarea constructorului să facă, spre exemplu, lucrări care stau mai degrabă în puterea sectorului public, cum ar fi mutările de utilități. ,,Relocarea de utilități e o problemă veche în special la Transporturi. Incă este o dispută ce trebuie să facă o companie de cale ferată sau rutier vis – a – vis de relocarea utilităților. Dacă îl voi lăsa pe constructor să relocheze utilitățile încep blocajele. La mutarea utilităților electrice sunt companii care dețin monopolul și care au listele lor cu alte companii care doar acelea pot face lucrurările. Astfel apar blocaje și asta durează de ani de zile", a spus ministrul de Finanțe.

Pe partea de licitație, proiectele trebuie pregătite din timp, înainte de licitații. Sunt proiecte în alte țări care se pregătesc timp de șapte ani și în doi ani se fac lucrările, a spus Teodorovici care în anii 90 a fost și director general la Transporturi.

Pe partea de licitații contează documentațiile bine făcute. ,,Contează capacitatea de a face documentații de atribuire bune. Dacă începi să le faci și ai o mie de solicitări de clarificări, CE va spune: aici am o problemă și vreau să mă uit cu atenție, nu cumva s-a schimbat tot și asta s-a făcut pe parcurs pentru cineva? Dacă ai o mie și ceva de clarificări, este evident că documentația e făcută prost. Nimeni nu v-a putea prezenta oferta în mod clar, coerent și cu termene asumate clar", spune Teodorovici.

Cele două cerințe ale unei achiziții bine pregătite

În opinia lui sunt două lucruri importante: felul în care statul elaborează documentația și cel în care comisiile de licitație își fac treaba. ,,Dacă documentația este făcută prost, normal că nu vei avea elemente prin care o ofertă făcută de râsul lumii să fie dată afară. Normal că spui tu lasă să intre ca să nu ne complicăm dar de obiecei cel care intră în acest fel e și cel care câștigă. Logic că pe parcurs apar blocajele deci calitatea administrației este ceea ce contează", afirmă  ministrul de Finanțe.

De toate aceste lucruri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pare a nu fi conștient.

Supărarea mea mare e pe toate firmele care contestă fără fundament. De aceea am iniţiat această ordonanţă de urgenţă, ca să terminăm cu aceste contestaţii.

În urmă cu o lună, ministrul a menționat realizarea unui OUG care ar permite ca, după prima contestaţie, un contract să poată fi semnat. Cel care contestă e liber să se ducă mai departe să conteste. OUG în cauză ar micşora şi perioada de evaluare prin această OUG. ,,Am iniţiat un proiect de ordonanţă de urgenţă, prin care venim să rezolvăm problema contestaţiilor, astfel încât, după cele 30 de zile de deliberare la CNSC, când avem o hotărâre, să putem semna contractul şi să lăsăm mai departe contestatarii de meserie, care vor să blocheze proiectele, să se ducă în instanţă, dar noi să finalizăm proiectele. Nu se mai poate să aşteptăm tot timpul, după tot fel de contestaţii (...) Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern şi nu o să mai avem probleme cu niciun contestatar. Ei pot să îşi facă treaba lor, să blocheze, noi mergem mai departe cu proiectele, fiindcă sunt nenumărate proiecte mari de infrastructură, care au fost licitate în 2015 şi a trebui să aşteptăm doi ani şi jumătate hotărârea instanţei ca să putem să începem contractul de proiectare şi execuţie. Aşa ceva e inadmisibil", a declarat ministrul Cuc.

Ministrul Transporturilor a precizat că în această ordonanţă de urgenţă au fost introduse şi amendamente din partea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), în sensul stabilirii unor termene privind procedurile de licitaţie.

,,Sper ca în două săptămâni să fie în Guvern. Singura problemă este legată de amendamentele pe care le va avea Ministerul Justiţiei pe această ordonanţă. Am introdus şi nişte amendamente din partea CNSC, în sensul că pe de o parte semnăm contractele şi nu va mai plana niciun fel de teamă asupra funcţionarilor să semneze contractele, dar pe de altă parte trebuie ca şi evaluările pe care le fac beneficiarii la procedurile de licitaţie să se termine mai repede, să facă evaluarea în 30 de zile. Doar în situaţii temeinic justificate termenul se mai poate prelungi cu încă 60 de zile. Nu mai aşteptăm, grăbim semnarea, eu nu mai pot sta după funcţionari să evalueze în 6-7 luni un proiect", a completat Răzvan Cuc.

Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/licitatii-blocate-la-cfr-de-sase-miliarde-lei-explicatiile-ministrilor-de-finante-si-transporturi/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Are cineva detalii legate de Compania Internationala [in poza nu apare continuarea numelui] care in 1940 (sau chiar 43) facea curse turistice (?) pe ruta Germania (nu stiu orasul) - Bucuresti - Braila cu automotoare Malaxa generatia 7 (1940). Revin mai pe seara cu poze, nu am reusit sa gasesc informatii...

Harry


frunzaverde

Ce e in poze nu este un tren turistic, ci un tren regulat, auto-rapidul motor numarul 81/83 Bucuresti Nord - Braila - Galati, operat de CFR. Pleca dimineata devreme din Bucuresti, si se intorcea seara (tarziu) la Bucuresti, clientela principala fiind formata din diplomati catre Comisia Dunarii si apoi militari (in timpul razboiului). Timpul de mers era sub cel de azi - 3h Bucuresti - Galati, in mare parte din cauza starii mult mai bune a liniei Bucuresti - Buzau - C.A. Rosetti - Faurei. Trenul se facea cu un 750 (Salon) + remorca,  sau cu un tren seria 1000 (Balan), in functie de ce aveau disponibil.

Inainte de razboi a existat si un tren expres de seara care facea distanta in aproape 4 ore. Avea vagoane CIWL Pullman (Compania Internationala Wagons-Lits), dar a fost suprimat in 1940, cu mobilizarea. Trenul facea si el, exclusiv, Bucuresti - Galati - nu au existat niciodata trenuri directe cu strainatatea din Galati inainte de razboi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

^^ Imi permit s te contrazic. Separat de cele de linie incepand cu 1943 a fost un automotor special pt turism pe perioada estivala, dublat d eun tren international:


Am mai mult epoze din info tripul respectiv, daca se doreste le pot posta :) incusiv cu Mircea (2) "parcat" la Braila

frunzaverde

#1483
Ala nu era un tren turistic, si cu siguranta nu era vreun tren regulat, ci ceva MULT mai special de-atat - oamenii care coborau din tren numai la turism nu gandeau. De altfel, poza aia are o valoare imensa istorica, aratand cat de bine "atasata" era Romania la Reich. Trenul pe care-l vezi a fost un tren de stat, oficial, plin de notabili si oficiali romani si germani. Si venea de la Constanta, nu de la Bucuresti!

Personajul care se coboara, cu atentie si greutate din tren este Julius Dorpmüller (era grav bolnav; a si murit imediat dupa caderea Reichului in '45), Ministrul Transporturilor din Germania Nazista si directorul general al Cailor Ferate Germane (Reichsbahn)... Poza e facuta in 23 septembrie 1943, la Braila, parte a unui tur romano-german (cu siguranta NU turistic) la Ploiesti (inspectie rafinarii si infrastructura de transport petrol), Braila (inspectie port cerealier si a noului santier naval, in constructie atunci), Constanta (inspectie terminal petrolier si de cereale, si semnat acord pentru un nou terminal petrolier) si Carmen Sylva/Mamaia (un pic de relaxare).

Trenul nu era international. Vagonul respectiv e un vagon restaurant Pullman al CIWL pentru uz intern in Romania. CIWL inseamna Wagon-Lits, cei care operau si Orient Expresurile si multe alte trenuri. Trebuie explicat - inainte de razboi, CFR nu opera toate trenurile cu vagoane CFR - cele mai prestigioase trenuri cu vagoane erau rapidele Pullman, operate de CFR, dar cu vagoane Pullman CIWL, cu bilete speciale (cu pret mult mai mare), cu personal CIWL si servicii CIWL. CFR opera propriile rapiduri (mai putin comode si mai ieftine), uneori paralel cu cele CIWL. Exemplu de trenuri CIWL pe trafic intern era Rapidul 81 Danubius Bucuresti - Galati (convertit in automotor), Rapidul 91 Fulger Carol I Bucuresti - Constanta - Carmen Sylva.

In timpul razboiului tot parcul circulant CIWL a fost rechizitionat de CFR (o parte au fost returnate dupa razboi CIWL, o alta parte au fost vopsite in verde CFR si exploatate pana in anii '60-'70). Continuarea textului era Compania Internationala a Vagoanelor cu Paturi si a Marilor Exprese Europene. Textul fiind scris in romaneste, inseamna ca vagonul era primordial folosit in Romania (pe trenuri internationale, CIWL isi scria exclusiv in franceza titulatura). Erau folosite aproape exclusiv pentru trenuri oficiale si pentru trenuri cu ofiteri spre si dinspre front.

In 1943 trenuri regulate internationale ramasesera doar trei perechi:

1. 201/202 Bucuresti - Curtici - Budapesta - Viena cu legatura la tren Mitropa spre Berlin via Breslau (Wroclaw)
2. 503/506 Bucuresti - Pascani - Cernauti - Oraseni - Cracovia - Breslau (Wroclaw) - Berlin
3. 103/104 Bucuresti - Pitesti - Craiova - Timisoara - Belgrad Dunav

La asta se adauga un tren personal Bucuresti - Giurgiu care se lega la un vapor de Ruse si mai departe la un tren bulgar Ruse - Sofia.

Cat despre trenuri turistice? Era razboi cu mobilizare totala, cu sovieticii inaintand pe toate fronturile, pe cale de a fi pierdut... Ziua de munca fusese crescuta la macar 10 ore, repaosul duminical suprimat... Turismul fusese practic interzis. Inclusiv trenurile Bucuresti - Constanta fusesera rearanjate pentru a fi de folos armatei, nu civililor - s-a suprimat complet tot ce insemna accelerat sau rapid, cu exceptia unui rapid motor pentru ofiterii de marina cu treaba urgenta la Bucuresti - pleca dimineata din Constanta si seara, imediat dupa inchiderea birourilor, din Bucuresti.

P.S. Daca vrei sa pui culori - vagonul CIWL era albastru inchis cu dungi si scris aurii. Vagonul din spate nu stiu ce e - arata a Mitropa dupa dungi si dupa fontul DIN folosit - caz in care era rosu-portocaliu-inchis cu dungi aurii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#1484
Quote from: frunzaverde on June 22, 2019, 02:17:37 PM
Ce e in poze nu este un tren turistic, ci un tren regulat, auto-rapidul motor numarul 81/83 Bucuresti Nord - Braila - Galati, operat de CFR.

Dupa ce iti dai seama ca rapidul de Galati si nu cel de Constanta, de exemplu?

@Harry: posteaza toate pozele, nu le tine doar pentru tine :D