News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

Quote from: etravel on February 24, 2019, 08:36:18 AM
Quote from: frunzaverde on February 24, 2019, 12:00:47 AM
Pe Campina - Predeal s-au montat stalpi de 250 km/h pentru o linie apta de 70 km/h, ba chiar s-au facut greseli care fac linia mai lenta ca inainte de "reparatie".
Ce greseli s-au facut?

Astea:

Quote from: frunzaverde on May 27, 2017, 07:01:16 PM
Apropo, stii ca pe Campina - Predeal au fost doua greseli de proiectare CFR care au rezultat in limitari permanente pentru ca sinele nu se aliniau cum trebuie acolo unde plansele se lipeau? Si acolo e 50 km/h ca serpuie linia?

Intre Sinaia si Poiana Tapului:



Intre Breaza si Nistoresti:


dragos76

Apropos de prima poză: sunt curios care sunt reglementările de viteză la trecerea prin o zonă neutră? Mai ales dacă e una în rampă?

frunzaverde

#1277
Quote from: Io on February 24, 2019, 02:24:28 PM
Frunzaverde, o intrebare, rogu-te: de ce ar fi trebuit alte gari la Sinaia si la Busteni? Banuiesc ca te-ai referit la cladirile in sine si, de acord, a trece prin ele nu e cea mai placuta experienta. Ma rog, eu cind trec pe-acolo sint echipat de munte si nu am probleme, e usor de inchipuit insa ce inseamna pentru un turist "normal" sa astepte trenul iarna in garile alea. Ale caror interioare sint foarte reci, umede iar noaptea usor sinistre.

Pai, ai cam raspuns la intrebare singur, nu?

Garile in sine au fost construite in secolul XIX, cu o compartimentare specifica nevoilor de secol XIX, si ofera un nivel modest de servicii si de confort.

Daca tot s-au bagat o gramada de bani in magistralele alea, in loc de lucrari care au dat un imens castig de zero minute (se merge la fel cum se mergea in 1976) si zero tone, s-ar fi putut face o reabilitare mai putin costisitoare a aliniamentelor, si o refacere mai importanta a garilor (decat spoiala care s-a facut).

Nu era nevoie demolarea garii Sinaia, ci recompartimentarea interioara a ei, cu cresterea marimii spatiilor comerciale (restaurante, cafenele), in detrimentul spatiilor departamentale (din care multe nu mai sunt in uz sau sunt folosite foarte, foarte ineficient).

Apoi, dat fiind specificul garilor Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, de "cap de linie" pentru turism montan inclusiv "de zi", refacute toaletele cu spatii mult mai ample (si curate), inclusiv dusuri si vestiare civilizate, cu taxa (unde, de exemplu, sa te poti schimba). Eventual chiar atras un furnizor de servicii mai "de lux" care sa ofere (din nou, dat fiind specificul garii) servicii de masaj, de sauna etc.. celor doritori, in asteptarea trenului.

Pe urma, pasajul subteran putea fi latit masiv - astfel incat sa devina o zona comerciala, nu doar de trecere, cu cafenele, mese etc. etc., pentru cei care asteapta trenul, dat fiind ca gara are vad foarte mare, si foarte multi pasageri vor ajunge aici cu timpi de asteptare (multi vin din drumetii, de pe partii etc.).

Gara Sinaia e monument, si nu se poate darama (si arhitectonic este speciala, fiind inspirata de garile de statiuni montane din Germania si Elvetia secolului XIX). Dar recompartimentare interioara si extindere desigur ca se pot face! Si la cati bani s-au aruncat degeaba in calea aia ferata, mai bine se facea ceva util cu ei...

Quote from: dragos76 on February 25, 2019, 05:31:36 PM
Apropos de prima poză: sunt curios care sunt reglementările de viteză la trecerea prin o zonă neutră? Mai ales dacă e una în rampă?

Nu stiu sa existe reglementari de viteza in exploatarea locomotivelor peste zona neutra - nici nu e nevoie, inertia tine locomotiva in mers, ca e mare si grea, chiar si la viteze modeste. Avem zona neutra la 30 km/h pe varf de panta, la Merisor... Exista reguli la proiectarea instalatiilor de electrificare (nu se proiecteaza zone neutre in zona de manevra, de exemplu).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

JohannDB

#1278
^^
  Aici un ordin cu privire la remorcare în zonele neutre..... Un aspect al problemei:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI TELECOMUNICAŢIILORDIRECŢIA TRACŢIUNE ŞI VAGOANE                                                                                                                   ORDIN DE SERVICIU NR. 17/ RLH /1105 /1982    La exploatarea locomotivelor electrice în dublă sau multiplă tracţiune pot apare  situaţii  la unele zone neutre ale liniei de contact, ca  lungimea  acestora să  fie  mai  mică  decât  distanţa dintre  două pantografe  ridicate,  punând în   scurt cele   două   zone   separate:   lungimea   maximă între 2 pantografe ridicate, să fie mai mică sau egală cu 28 m. Pentru prevenirea acestor situaţii în cazul dublei sau multiplei tracţiuni cu locomotiva electrică, se va proceda astfel: 1. În cazul dublei tracţiuni: ambele locomotive vor circula numai cu pantografele din spate ridicate (postul al doilea în sensul de mers); 2. În caz de defecţiuni la pantoqraf: -se permite circulaţia locomotivelor cu pantografele ridicate -postul nr. 1 în sensul de mers sau postul nr. 2 la prima locomotivă şi postul nr. 1 la a doua locomotivă în sensul de mers; -se  interzice  circulaţia  locomotivelor  cu  pantografele  ridicate în sistemul:  prima  locomotivă  cu pantograful din faţă ridicat şi a doua locomotivăcu pantograful din spate ridicat; -în  mod  excepţional,  dacă  nu  există  altă  soluţie,  pentru  evitarea perturbării  circulaţiei trenurilor, se admite trecerea pe sub zona neutră cu un singur pantograf ridicat la o locomotivă, după care trenul se va opri şi se va ridica şi pantograful de la a doua locomotivă. 3. În cazul multiplei tracţiuni: -vor circula cu pantografele ridicate primele două locomotive în condiţiile de la pct. nr. 1; -în mod excepţional pot circula cu pantografele ridicate şi celelalte locomotive din convoi dacă până la prima oprire prevăzută în livret sau ordin de circulaţie, nu există zonă neutră. Prezenta reglementare se va prelucra sub semnătură cu tot personalul interesat şi se va urmări stricta ei respectare.Ordinul DTV nr. 17-RLH/1193 din 24.IV.1980 - se anulează.   Bucureşti,5 aprilie 1982

JohannDB

Și încă ceva legat de zona neutră......   Punctul 7 și 8 sunt numai de adaus....

  7. În cazul tracţiunii electrice, dispariţia tensiunii din linia de contact înseamnă defectarea totală a frânei automate a trenului; în acest caz mecanicul trebuie să oprească imediat trenul.

  8. Dacă în timp de 5 minute tensiunea nu a revenit în linia de contact, mecanicul ia măsuri pentru menţinerea pe loc a trenului cu frânele de mână, iar dacă este necesar şi cu saboţi de mână.

  9) În cazul când locomotiva trenului s-a oprit sub zona neutră, mecanicul solicită locomotivă de ajutor.

10. Când zona neutră permite scurtcircuitarea, mecanicul solicită prin radio-telefon introducerea tensiunii în linia de contact.

11. Când trenul se remorcă cu multiplă tracţiune, celelalte locomotive care nu sunt situate în zona neutră vor participa la scoaterea locomotivei trenului din zona neutră.

rizzuh

Quote from: frunzaverde on February 25, 2019, 06:59:54 PM
Nu stiu sa existe reglementari de viteza in exploatarea locomotivelor peste zona neutra - nici nu e nevoie, inertia tine locomotiva in mers, ca e mare si grea, chiar si la viteze modeste. Avem zona neutra la 30 km/h pe varf de panta, la Merisor... Exista reguli la proiectarea instalatiilor de electrificare (nu se proiecteaza zone neutre in zona de manevra, de exemplu).

Cabview de la Merisor:


Gendan

Putin off-topic fata de discutia curenta, in ultimele 15' au plecat doua cerealiere si un marfar de containere de la Gara Baneasa spre Constanta. Am biroul aici si le vad zilnic. Asta vizavi de nevoia de capacitate a M800.

gruiarew

Mă tot uit la pozele alea cu șinele și mă tot minunez. Chiar nu se putea găsi o soluție să nu meargă șina ca pi*atul boului? Pentru o șină nouă mi se pare extraordinar să o faci așa de dreaptă ca funia în traistă...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

#1283
@Gendan

Da, si nu vezi tot traficul. Exista trafic care vine pe centura si intra pe la Voluntari in 800, apoi exista trafic care intra/iese in centura la Ciulnita (spre Calarasi si, mai putin, spre Slobozia - Urziceni), si foarte mult trafic care iese la Fetesti spre Tandarei - Galati - ... respectiv Tandarei - Faurei - Buzau - ...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Gendan

Fix la asta ma gandeam, cum anunta duamna ca trimite cargo pe centura. Asta, si ce vorbeam acum cateva pagini, de grupele desfiintate la reconstructia M800.

Uite o idee:
RK + electrificare 701 + 802;
RK 702;
De cvadruplare M800 de la Ciulnita la Constanta nu mai zic, ca e deja vis umed.

Vice33

Nu înțeleg ce vorbiți, zona neutra e când apare acel semn pentru coborârea scurta a pantografului în zonele cu alimentare electrica, unde e transformator...?

dan tm

Nu coborirea p-antografului , ci deconectarea disjunctorului.

etravel

Quote from: frunzaverde on February 25, 2019, 06:59:54 PM
Gara Sinaia e monument, si nu se poate darama (si arhitectonic este speciala, fiind inspirata de garile de statiuni montane din Germania si Elvetia secolului XIX). Dar recompartimentare interioara si extindere desigur ca se pot face! Si la cati bani s-au aruncat degeaba in calea aia ferata, mai bine se facea ceva util cu ei...

Ma indoiesc de faptul ca, fiind declarata monument istoric, se poate recompartimenta pentru a corespunde zilelor noastre. Stiu ca legea interzice modificarea de orice fel. Pana si strabuna budã din laterala cladirii trebuie pãstratã identicã si la fel cu ceea ce era pe timpul lui Ferdinand.


frunzaverde

#1288
Quote from: gruiarew on February 26, 2019, 01:05:04 PM
Mă tot uit la pozele alea cu șinele și mă tot minunez. Chiar nu se putea găsi o soluție să nu meargă șina ca pi*atul boului? Pentru o șină nouă mi se pare extraordinar să o faci așa de dreaptă ca funia în traistă...

Se putea - se numeste sa nu fi gresit proiectul. Si acum se poate remedia, dar sunt probleme mult mai mari pe restul retelei pentru a interveni acolo.

Quote from: etravel on February 26, 2019, 03:55:18 PM
Ma indoiesc de faptul ca, fiind declarata monument istoric, se poate recompartimenta pentru a corespunde zilelor noastre. Stiu ca legea interzice modificarea de orice fel

Legea permite modificari cu avizul Ministerului Culturii. Asa cum tanti cu covrigaria l-a obtinut, un proiect respectuos cu monumentul, care sa-l faca atractiv si pentru vizita si pentru uz, nu ar trebui sa aiba o problema in a-l obtine.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#1289
Quote from: frunzaverde on February 26, 2019, 05:44:37 PM
Legea permite modificari cu avizul Ministerului Culturii. Asa cum tanti cu covrigaria l-a obtinut, un proiect respectuos cu monumentul, care sa-l faca atractiv si pentru vizita si pentru uz, nu ar trebui sa aiba o problema in a-l obtine.
Am mari dubii ca tanti respectiva a obtinut ceva, probabil functioneaza acolo la mica intelegere cu CFR. In rest, ceea ce spui e normalul intr-o lume normala. Pentru ca tot vorbim de gara Sinaia, uite ce pustiu comercial, la propriu, e in jurul cladirii respective, nu ai de unde sa cumperi o sticla de apa minerala, un croissant, o cafea decenta (nu iau in calcul vendomatele alea jalnice montate prin statii cu cine stie ce contracte dubioase si care vand o zamã lungã pe post de cafea la pahar). La Azuga la fel, ba e si ditai terenul nefolosit dar in proprietatea CFR dincolo de peroane. La Busteni te mai salveaza cele doua supermarketuri din oras, dar nici astea nu sunt meritul CFR.
Nu e insa totul pierdut, pentru ca tot vor sa se apuce de modernizarea tronsonului Predeal - Brasov si implicit a gãrii Predeal, se poate implementa la refactie si o mini-zona comerciala acolo, cu facilitatile descrise de @frunzaverde, sau macar o mare parte din ele. Din punct de vedere comercial in gara Predeal e jale, in afara de cateva caşcarabete jalnice la DN1, cu bere ieftina la pet si alte produse la fel de dubioase, nu e nimic serios in zona. @Ionut, poate le propui sa ia in calcul si o zona comerciala la modernizarea garii.