Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1125
Vancouver, cand eram mic am invatat la geogra ca centrul zonei de care zici e zona cea mai dens populata din Europa. Centru urban policentric, cum putine sunt in lume.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ruhr

Stii bine ca acolo nu s-au construit mai intai caile ferate regionale (si tramvaiul suspendat din Wuppertal) si autostrazile si apoi a venit populatia, industria si nevoile de transport. Intai au fost mineritul si siderurgia, armamentul, Krupp, iar caile de comunicatii s-au dezvoltat pe masura nevoilor.

Crezi ca daca facem invers doar pt ca asa am vazut in Germania, o sa ajungem ca Germania? :) O sa fim de-a dreptul ca Ruhr-ul, ce sa mai...

Sunt total de acord ca infrastructura din Romania e depasita, si ca putina infrastuctura moderna construita, cu costuri mari pe km, in ritm de melc, trebuie pusa in valoare. Dar modelul nu pot fi zonele super-populate si dezvoltate din Germania.

Si da, revenind, as incerca un tren local (automotor usor) la macar 2h cand e gata ERTMS pe Simeria-Sighisoara in locul actualelor regio. Cu trenurile IR etc ar asigura o oferta decenta in zona.

Poate ar fi un castig daca s-ar electrifica gara Sebes, pana la racordul cu M200A, pt ca trenurile electrice sa poata ajunge si in Sebes,  cu industria de acolo, marfurile si forta de munca aferente.

vancouver

#1126
Cred nu vorbim romaneste. Unde am scris eu ceva de extinderea retelei de cale ferata, ca sa ajungem ca in zona Ruhr din Germania? Reteaua trebuie si este de altfel adaptata populatiei, densitatii, etc... In zona Ruhr ai vreo 200 de rute trenuri regionale in diverse directii.

Eu am aratat altceva: ca trenul deserveste inclusiv localitati de 4.500 de locuitori (capat de linie). Am demontat TOTAL teoria voastra cu lipsa numarului de oameni. Si voi ii dati inainte cu aceeasi teorie.

Daca in Transilvania centrala densitatea populatiei este de 10 ori mai mica, atunci reteaua trebuie sa fie de 10 ori mai mica. Dar nu este, este de 100 de ori mai mica. Cu atat mai mult, ceea ce este trebuie folosit. Si exista un singur mod de a folosi o linie de transport in comun: prin intervale de succedare de 10-15-20 de minute. Hai la trenuri se accepta si 30 de minute - maxim maximorum 1 ora.

FARA CADENTARE LA MAXIM O ORA NU EXISTA NIMIC. Linia aia nu deserveste nimic, la nici o ora. Pe masura ce lumea isi va lua masini, NIMENI nu sa mai mearga cu trenul la nivel regional. De asemenea daca populatia este mai putin mobila si mai putina, atunci trebuie adaptate capacitatile de transport. Eu nu am spus ca trebuie trenuri cu 5-10 vagoane, asa cum vedem in Germania la majoritatea trenurilor regionale. Poate sa fie foarte bine si o rama electrica de mici dimensiuni cu capacitate 120-140 de persoane, la nivelul unui tramvai.


Cand spun ca e nevoie de gandire de RETEA, vreau doar sa spun ca nu trebuie o linie IZOLATA intre Sighisoara si Simeria (Deva) si atat. Trebuie in toate directiile.

Dau un exemplu: (studiem zona central Transilvana: Cluj-Sighisoara-Deva si presupunem ca se electrifica Sibiu-Copsa Mica si Sibiu-Vintu, asa cum ar fi logic):
LINIA 1: Sighisoara - Medias - Simeria - Deva
L2: Sighisoara - Copsa Mica - Sibiu
L3: Sibiu - Copsa Mica - Teius - Cluj
L4: Sibiu - Sebes - Simeria - Deva
L5: Blaj - Tarnaveni - Sovata - Praid
L6: Alba Iulia - Sebes - Cugir
L7: Cluj - Teius - Simeria - Hunedoara
L8: Deva - Simeria - Petrosani
L9: Razboieni - Tg. Mures

Toate la intervale de succedare de o ora, toate de asa natura incat sa se poata schimba in punctele de intersectie (de ex. L2 si L3 ajung la Copsa Mica in acelasi timp si la peroane alaturate, astfel cei care vin de la Sighisoara cu L2 pot schimba cu L3 si in cateva minute merg mai departe spre Medias-Cluj).

In Germania pe aceasta suprafata teritoriala am avea poate 60-80 de linii, nu 9. CORESPUNZATOR DENSITATII LINIILOR SI POPULATIEI.
In Germania pe liniile principale circula trenuri regio cu 6-10 vagoane supraetajate (capacitate 500-2000 de pasageri). La noi e suficienta o rama gen Softrans pe L1, L4 si L7 (capacitate ca. 200 pasageri) si niste rame cu capacitate mica (100-140) pentru restul liniilor (si in Germania sau Elvetia pe liniile laterale se folosesc rame ce seama mai mult cu un tramvai, decat cu un tren si cu capacitati mici).

Deci avem o data o retea de 5-10 ori mai putin densa si a doua oara capacitati de 5-10 ori mai mici. DAR IN NICI UN CAZ NU AVEM VOIE SA REDUCEM INTERVALELE DE SUCCEDARE SUB 1 ORA.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cetatean

Pot confirma ca pe Deva - Simeria - Petrosangeles este cerere.
Baga bajetii aia cu microbuzele la greu.
Apropo, are ceva șanse de RK tronsonul Simeria - Petrosani?

etravel

#1128
Quote from: frunzaverde on November 29, 2018, 03:59:02 PM
nu se gasesc bani de sina si burare cu deceniile.
Ca tot ai amintit: merg destul de des pe ruta Bucuresti - Predeal, insa nu am vazut niciodata nicio masina de intretinut linia pe toata lungimea traseului, de la reconstructie incoace. Gropi in linie, restrictii insa, in mod special pe portiunea Chitila - Ploiesti Vest, destule. Nu mai spun de portiunea Timisu de Sus - Darste, unde fac joantele alea zgomot de zici ca tocmai s-au rupt eclisele sub tren.

frunzaverde

#1129
Quote from: vancouver on November 30, 2018, 07:23:13 PM
Unde am scris eu ceva de extinderea retelei de cale ferata, ca sa ajungem ca in zona Ruhr din Germania?

Nimeni nu a vorbit niciodata de extinderea densitatii retelei - ci de patternul de servicii si de regimul de operare. Nicaieri nu vorbea nimeni de construit linii cu densitatea asta, oricum nici in DE nu sunt linii noi - ci de numarul de trenuri operate pe retea - pe care tu-l vrei copiat dintr-un sistem extrem de dens, chestie absolut absurda, care efectiv insulta logica.

Si ti-am facut un calcul bazat grosier pe resurse - practic Romania are resurse sa opereze UN SFERT din toata reteaua aia, dar la nivel national. Adica numarul ala de trenuri il imparti prin patru si il "latesti" si "lungesti" incat sa ajunga pentru toata tara. Vezi cu ce mai ramai? Mai ai resurse sa-mi bagi trenuri din ora in ora intre mama dracu si nicaieri-vale? Nu!

Quote from: vancouver on November 30, 2018, 07:23:13 PM
Eu am aratat altceva: ca trenul deserveste inclusiv localitati de 4.500 de locuitori (capat de linie).

Da, ai linii unde capul de linie are 4500 de locuitori. Dar au zone de captura foarte mari pentru fiecare kilometru parcurs; ori au orase mari intermediare, ori au statii extrem de dese si centrale in localitati mici. Ambele chestii nu se regasesc pe reteaua romaneasca.

RB21, de exemplu - poate chiar la aia te-ai gandit. Da, vezi tu, RB21, pe 30.0 km (18.5 km in linie dreapta) opreste in 17 gari, in regim de tramvai, avand statii mai dese ca metroul bucurestean. Bineinteles ca va colecta populatie la un astfel de pattern de opriri, ca suma "poporului" de pe linie. Si pentru ca ii transporta pe distante scurte, la tarife destul de mari (drumul ala de 30 km costa 8 euro si 40 de centi (http://www.rath-gruppe.de/media/file/RTB%20Tarif_Vitrine_2018_web.pdf)), poti sa-ti acoperi profitul.

Sau poate RB34. Care, da se termina in Dalheim, 1500 locuitori. DAR, pe parcursul de 18 km, leaga un oras de 260.000 si unul de 100.000 locuitori cu 2 suburbii de 30.000 locuitori. Nu mai costa mare lucru sa-l mai prelungesti (pentru a asigura conectivitate) inca 5 kilometri sa mai lege si ultimele orasele pana la granita...

Deci n-ai demontat nimic. Compari mere cu rachete si porci cu avioane. Dar ti s-a mai spus... Gaseste-mi o retea comparabila, intr-o tara cu resurse de subventionare comparabila. Si vorbim dup-aia! Clar? Bun. Eu pun pariu ca nu gasesti, pentru ca nu exista.

Quote from: vancouver on November 30, 2018, 07:23:13 PM
Si exista un singur mod de a folosi o linie de transport in comun: prin intervale de succedare de 10-15-20 de minute. Hai la trenuri se accepta si 30 de minute - maxim maximorum 1 ora.

Pentru ca zici tu? Sau continui ca si la faza cu iluminatul pe autostrada, iti pune omul cercetare stiintifica serioasa, studiu care recenzeaza sute de alte studii si spune fara tagada ca iluminatul merge, si tu te contrazici ca stie Germania mai bine? Apropo, ai parti din reteaua aia pusa de tine ca "argumentatie" cu trenuri la doua ore (RE60 de exemplu), ai parti din reteaua aia cu trenuri care nu circula in weekend deloc... chiar si intr-o regiune ultra-densa la nivel global.

Daca chiar te intereseaza literatura, nu conteaza frecventa decat intr-un numar limitat de cazuri:
1. DACA TRENUL E FOLOSIT LA NAVETA ZILNICA de grupuri eterogene de oameni. Atunci, ai nevoie de predictibilitate fara planificare, pentru ca o anumita treaba te poate tine in "orasul mare" sau te poate retine "acasa" mai mult decat poti planifica.
2. Calatorii de business la pret mare, pentru care flexibilitatea este esentiala, pentru ca fiecare minut de afaceri costa. Dar pentru asta platesti, uneori platesti un supliment urias (de exemplu pentru serviciile Nozomi ale JR in Japonia).

Ori noi n-avem nimic din toate astea. Pentru orice alt fel de trafic, vei avea un flux definit la cateva ore fixe pe zi, si in rest pauze lungi... Pentru care nu-ti trebuie trenuri regulate.

Ia trenurile turistice spre Valea Prahovei din Bucuresti. Interesul pentru un tren la 13:30 intr-o marti este inexistent. In schimb, interesul la 8:30 intr-o sambata este maximal. Asa ca ideal e sa pui trenuri chiar si la 30 minute intre 6:30 si 9:30, dupa care eventual unul la 2-3 ore pentru traficul extrem de subtire cu "alte treburi". Il pui la minutal regulat, ca sa nu fie nevoie sa verifici orarul, dar nu transporti aerul cand nu trebuie si nu inghesui oameni in trenuri prea rare cand e trafic.

Quote from: vancouver on November 30, 2018, 07:23:13 PM
FARA CADENTARE LA MAXIM O ORA NU EXISTA NIMIC.

RE60 e la doua ore.... Dar vad ca iti place sa dai argumente bazate pe parelologie... Nici macar nu-ti verifici argumentele contra "dovezilor" oricat de subtiri le aduci...

Quote from: vancouver on November 30, 2018, 07:23:13 PM
Dau un exemplu: (studiem zona central Transilvana) : L1..L2..L9

Si tocmai ai epuizat bugetul de subventii feroviare pentru toata Romania pe un an intreg. Ca sa cari diverse forme de aer de colo colo. Cu 50 km/h.

Quote from: vancouver on November 30, 2018, 07:23:13 PM
In Germania pe aceasta suprafata teritoriala am avea poate 60-80 de linii, nu 9. CORESPUNZATOR DENSITATII LINIILOR SI POPULATIEI.

Intelege ca nu e vorba de "densitate teritoriala" ci de populatie pe kilometrul deservit. La aceiasi populatie deservita pe kilometrul patrat, pentru ca costurile si preturile la bilete, in Germania ai avea 1-2 linii feroviare cu servicii rare. Pentru ca si preturile, si atractivitatea sunt o functie a densitatii si distantelor pana la centrele de populatie. Hai sa comparam o regiune din Germania cu densitate macar comparabila (dar in continuare mai mare) decat regiunea noastra din Romania - Mecklenburg-Vorpommern:

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Eisenbahnlinien_in_Mecklenburg-Vorpommern

Trenuri la doua ore sau mai rare, cu doar segmente scurte in zone turistice sau in zone aglomerate la ora. Servicii locale putine, multe din ele functionale doar pentru ca sunt parte ale segmentelor care leaga regiunea de centre mai mari de populatie - practic toate RE-urile sunt echivalent IR in Romania - ajungand la Berlin sau la Szceczin. Trenuri locale, operate in principal la 80-120 de minute, cu "tramvaie" cu capacitati minuscule. Si asta in conditiile in care zona primeste subventii uriase de la guvernul central, si zona are un PIB aproape triplu fata de cel al Transilvaniei de Sud. Care subventii in Romania nu au de unde veni.

In Romania resursele financiare inca si mai limitate ar permite operarea a nici jumatate din serviciile astea, resursele financiare fiind sub jumatate din cele din Mecklenburg-Vorpommern. Si n-ai cu ce sa le operezi mai subtire, pentru ca mai subtire decat BR646 si BR650 nu exista - sunt deja de capacitate "tramvai" (50-100 locuri). Deci servicii in principal bazate pe trenuri la 3-4 ore care vin de la Bucuresti - Brasov/Cluj si opresc in oraselele medii din zona asta (RE-urile din DE care in RO sunt practic IR-urile cu opriri dese) plus servicii regionale locale cu trenuri subtiri la ora de varf. Asta e maximul ce-si permite Romania. Si nivelurile de trafic nu sunt mai mari de-atat... La fel arata patternurile si in Cehia, si in Slovacia, si in Ungaria, ceteris paribus (adica comparand ce se poate compara).

Si asta intr-un scenariu optimist. Asta pentru ca Romania nu-si permite, in momentul asta, nici macar servicii la nivelul asta de deservire. Dar bine, pare ca traiti, multi dintre voi, intr-o lume in care banii sunt nelimitati, si se pot face zeci de mii de kilometri de autostrazi prin munti pentru ca arata bine linia pe harta, ca se pot opera trenuri la zece minute pe Valea Prahovei (da, da, propunere "serioasa"), etc. etc.. Nu, nu se pot. Romania e o tara putin densa, relativ saraca. Nu Germania sau Franta.

Bonus:

Pentru cine mai zice vreodata ca "avem bani" etc. etc., sau propune aruncatul lor pe chestii inutile, prostii si tampenii. Asta e starea curenta a liniei REABILITATE Bucuresti Nord - Ploiesti Vest - Sinaia - Predeal, linia cu cel mai mare trafic din Romania:



Coloanele Firul I si Firul II arata restrictiile pe firele principale, alea pe care circula trenurile inter-regio si personal si expres si ce mai vreti voi intre Bucuresti si Brasov, Cluj, Suceava, Iasi, Budapesta, Viena... Unde apare 70, sau 15 in coloanele alea inseamna ca trenul franeaza, ca n-are pe alt undeva unde sa se duca. Firul I e spre Brasov, firul II e spre Bucuresti (in mod normal).

Practic, intre Bucuresti si Ploiesti, cum stia si Nenea Iancu care facea naveta (si era si el exasperat de chefereu), avem garile Chitila, Ram. Buciumeni, Buftea, Peris, Crivina, Brazi, Ploiesti Triaj si Ploiesti Vest. Pentru ca linia este reconstruita complet (asta e linie reconstruita in 2001-2004) defectele nu pot apare in linia curenta decat foarte rar - apar defecte doar in statii la macaz. Si unde vedeti 70 inseamna ca exact asta s-a intamplat. avem un macaz pulbere, expirat si defect. Deci in Buciumeni, Peris, Crivina si Ploiesti Vest infrastructura e praf, adica in jumatate din gari avem defecte majore, care reduc viteza cu 50% pentru toate trenurile rapide. Uneori viteza se reduce pana la 15 km/h! Pentru marfare si locale avem restrictii si mai dese, majoritatea marfarelor trebuind sa reduca la 15 km/h de trei ori in 60 km.... Si nu sunt bani de remediere. Dar voi propuneti plimbat aer... Halal prioritati!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Europiu

Rar l-am mai "auzit" pe frunzaverde asa furios...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

Pentru ca in loc sa aruncam banii pe extravagante, ar trebui sa facem pasaje in locul trecerilor la nivel, sa reparam podetele, sa inlocuim macazurile si sina exfoliata.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Când aveam des treabă în Ploieşti, acum 12 ani, am salutat cadenţarea trenurilor la jumătate de oră între Buc Nord şi Ploieşti Sud sau Vest, au fost foarte utile pentru mine. Totuşi microbuzele nu au fost eliminate, cumva trec prin localităţi mult mai aproape de traseul oamenilor. Pentru ca trenul să devină eficient şi preferabil, ar trebui şi o linie de transport local între gară şi cartierele / străzile principale ale localităţii, astfel încât să nu mergi mai mult de câteva sute de metri pe jos.

Nemţii au reuşit să pună pe picioare un astfel de sistem şi acolo poţi să te deplasezi liniştit fără maşină personală. Mai mult, l-au dimensionat pentru vârful de trafic. Dar e o investiţie pe care clar nu avem bani să o facem, apoi e un cost de operare pe care nu cred că ni-l permitem. De altminteri de ceva atât de performant ca la ei (legături, inclusiv pe rutier, sosite permanent la minut, inclusiv în orele cu aglomeraţie) nu am auzit prin alte părţi.

E unul din lucrurile care îmi plac la ei şi mi-am propus ca exerciţiu de imaginaţie cum ar arăta aşa ceva în zona Bucureşti-Pantelimon, unde locuiesc eu. Adică mi-ar place să văd S-bahn Lehliu-Baicului-Obor sau M800 Olteniţa - Titan Sud, mi-ar place să văd M5 Iancului - Pantelimon - oraşul Pantelimon - DNCB, iar astea să fie sincronizate cu o reţea de autobuze în localităţi, inclusiv ceva local în Dobroeşti şi Fundeni. Dar cine să facă asta, şi cu ce bani, când PMB cumpără autobuzele cu tot cu servisat că autobazele STB nu sunt în stare să bugeteze, să cumpere piesele şi să facă reparaţiile. Tot ce se poate e un heirup cu o licitaţie şi o plată, dar pe modelul ăsta administrativ nu poţi pune la punct o asemenea reţea.
Scriind mi-am amintit că Primăria pretinsului oraş Pantelimon nu e în stare să facă nişte amărâte de trotuare şi canalizare de-a lungul DN3. Nu au asfaltat străzile laterale, o maşină mai firavă rămâne acolo prin ce gropi sunt. Canalizarea pute incredibil, trebuie să pun aerul pe recirculare în zona Selgros - blocuri. Oamenii nici nu pretind altceva; sunt mulţumiţi să înoate prin noroi şi să se înghesuie în microbuze. Ţelul lor în viaţă e să prindă un scaun, cei care se gândesc la viitor îşi chinuie copilul aducându-l zilnic la şcoală în Bucureşti, nu înţeleg să îşi facă o asociaţie care să militeze pentru un transport local şi în general o viaţă de calitate.
Cont (aproape) inactiv.

MarianD

In principiu, pot fi de acord cu ambii, atat frunzaverde cat si vancouver fiind fini cunoascatori ai serviciilor feroviare de calitate spre care trebuie sa tindem.

Cateva puncte de vedere:
1. Restrictiile de viteza dintre Ploiesti si Bucuresti le stiu personal din cabina locomotivei. Foarte interesant sa faci un V1 (<90km/h) de la viteza de 140 km/h in doar 20 secunde. Chilling experince, mai ales pe ceata. Faptul ca linia este practic noua, si avem restrictii pe firele directe, arata NEPUTINTA sistemului de administrare. Ce sa mai vorbim pe M500, M400 sau alte magistrale extra core CIV?

Exemplu, din cloudul mental personal:

https://www.dcnews.ro/tren-deraiat-ia-i-timi-oara-cu-pu-in-timp-in-urma_559411.html

Trenul a deraiat fix pe linia directa !!!! (ATENTIE la ce zic, pe LINIA DIRECTA), fix in fata sectiei L7 Dej. Credeti-ma, locomotiva era deraiata fix sub geamul sefului de district! Mai are rost sa spun ca era tren de rang mare si a deraiat de TOATE osiile?
Dupa atata timp de atunci, stiu ca NICI O PERSOANA nu a fost gasita vinovata pentru cele intamplate.

2. Ziceam aici ca din punctul meu de vedere, distrugatoare de linii sunt RAHATURILE de locomotive pe  6 osii tip EA si DA (si derivatele lor vopsite si "modernizate", inclusiv transmontane, etc.)

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=56.225

A urmat o discutie foarte interesanta, cel mai habarnist ministru / secretat de stat / bo$$ din minister (inclusiv idiotii aia de la ARF - Autoriatatea Reforma Feroviara), daca ar fi citit forumul asta, stiau din birou ce trebuie sa miste in tara asta.

3. Cineva recent a vazut cum arata liniile din Gara de Nord? =))) Ar fi de plans daca nu ar fi de ras. De ras in contextul HSR si cadentare. Sincer si acum tin minte cum un "roman" fura un petic de musama de pe un scaun cfr sa isi faca portofel.
Ideea e ca plasa de rafie + ICE4 = necompatibil. De unde sa ceri trenuri moderne, cu un program bun cand romanul ragaie a bere la PET, circula cu "nasul", scuipa ostentativ seminte pe Dani Mocanu si se gandeste sa mai ciordeasca ceva, eventual hartia igienica din toaleta vagonului si vreo perdea de undeva. Nu suntem compatibili din cu lumea civilizata din pacate.

4. Eu in prima faza, pentru readucerea poporului la CF, as elimina intr-un time-frame realist RESTRICTIILE de pe retea, si as repune in miscare tot parcul de vagoane CFR, asa cum e el. Ideea e ca romanul e obisnuit cu conditiile astea. Dar macar sa circule rezonabil din A-B. Dupa ce mai aducem lume platitoare de bilet, mai investim (upgrade-uri de linii, MR, resursa umana, etc.).

5. Parerea mea e ca liberalizarea pietei o IDEE FOARTE buna in contextul sincopelor de adiminstrare de la nivelul CFR Calatori. Apropo, stiu ca la depouri, sindicatele ii pun pe mecanici sa semneze petitii anti-liberalizare, in contextul in care, ca mecanic, poti remorca orice tren. Inteleg sindicatele aflate in CARDASIE cu administratia, dar ca mecanic, sau ca semnatar a acelei petitii, as pune intrebarea: "OARE VOI CAND MAMA DRACULUI ATI CIRCULAT CU TRENUL??". Ca eu ultima oara cand am circulat, la intrarea in vagon, m-a traznit un miros de urina de imi curg ochii si acum. La trenul 1834. Timisoara - Iasi. Nu mai povestesc de aspectul pearl-effect-mettalic al jegului din vagon.

Deocamdata sustin opinii mai realiste, gen frunzaverde, dar tind (pentru viitor) sa avem macar idei long-term ca a lui vancouver. Felicitari pentru dezbateri, le urmaresc cu mare drag!

carutasul

Înțeleg că autobuzele au orar aprobat, probabil s-ar putea corela cu mersul trenurilor dacă ar exista un minim interes. La nemți metroul pleacă de la peronul de lângă tren, asta ajută mult, la GdN mergi un sfert de oră prin catacombe, e total greșit după părerea mea.... La noi orice schimbare de mijloc de transport implică vreo 15 minute, de asta orice traseu care implică mai mult de o schimbare ( inclusiv cu STB) e nefolosibil.

TibiV

Nu vreau sa ma bag in galceava, dar problemele CFR-ului par sa fie mult mai "la nivelul şinei"...

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-brasov-circulatie-feroviara-intrerupta-pe-magistrala-2001543560606
Quote
Sursa: INFOTRAFIC   Categorie: Alerta trafic   Status: Inactiv
JUDEŢUL BRAŞOV: CIRCULAŢIE FEROVIARĂ ÎNTRERUPTĂ PE MAGISTRALA 200
Data: 30 Noiembrie 2018 Ora: 08:25

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că circulaţia feroviară este întreruptă pe Magistrala 200 între Ghimbav şi Bartolomeu, judeţul Braşov, din cauza unei şine fisurate în urma temperaturilor scăzute. Două trenuri de călători care circulau pe relaţia Sibiu – Bucureşti, respectiv Budapesta – Bucureşti, sunt oprite în staţii până la remedierea deficienţei.

Se estimează reluarea traficului feroviar în aproximativ 2 ore.

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-hunedoara-circulatie-feroviara-intrerupta-pe-magistrala-200
Quote
Sursa: INFOTRAFIC   Categorie: Stire   
JUDEŢUL HUNEDOARA: CIRCULAŢIE FEROVIARĂ ÎNTRERUPTĂ PE MAGISTRALA 200
Data: 30 Noiembrie 2018  Ora: 12:15

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că circulaţia feroviară este întreruptă pe Magistrala 200, la kilometrul 474+326 metri, între Simeria și Deva, judeţul Hunedoara, din cauza unei şine fisurate în urma temperaturilor scăzute. Trenul de călători IR 74-1 Brașov - Budapesta este oprit în stația Simeria. Se estimează reluarea traficului feroviar în aproximativ 30 de minute.

Replica CFR privind problema din Brasov este doar o fraza intr-un comunicat mai lung si linistitor...
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4595-30-noiembrie-2018-traficul-feroviar-este-adaptat-la-conditiile-meteo-nefavorabile
Quote
(...)
La această oră, un număr redus de trenuri înregistrează întârzieri la sosire, întârzierile fiind însă determinate de adaptarea circulației la condițiile meteo sau de pregătirea şi verificarea suplimentară a materialului rulant pentru reînscrierea în cursă.
În judeţul Braşov, între stațiile Ghimbav şi Bartolomeu, angajații Regionalei CF Brașov desfășoară lucrări de consolidare a șinei, pe segmente izolate unde au fost identificate fisuri, însă traficul feroviar nu este afectat, deoarece trenurile circulă pilotat, sub atenta supraveghere a personalului feroviar aflat pe teren.
(...)

Si nu au fost -25 de grade.
Da, si eu as vrea HSR Bucuresti-Cluj. Dar acum as fi fericit cu trenuri care sa circule ca "Rapid-ele" din anii '70...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

Quote from: MarianD on December 01, 2018, 09:14:35 AM
3. Cineva recent a vazut cum arata liniile din Gara de Nord? =))) Ar fi de plans daca nu ar fi de ras. De ras in contextul HSR si cadentare.
Pentru ca mi-a adus aminte postarea ta - am vazut duminica trecuta ca au inceput sa mai schimbe din traversele de lemn ale macazurilor cu limitare la 5 kmh. Nu pe toate, evident. Probabil doar pe cele in stare absolut critica, ce amenintau sa se descompuna sub tren. Le scosesera si le ingramadisera pe langa linie, la iesirea din GdN, cam prin dreptul statiei Basarab. Evident ca nu le putusera scoate intregi, ci bucati de lemn aproape putrezit. M-am uitat la restul traverselor ramase in opera - crapate longitudinal, obosite, deplasate, vai de capul lor. Probabil ca se vor face bucati in curand, daca nu le inlocuiesc pe toate. Evident ca restrictia de 5 kmh e la locul ei, cu o floare nu se face primavara.

Quote from: MarianD on December 01, 2018, 09:14:35 AM
Sincer si acum tin minte cum un "roman" fura un petic de musama de pe un scaun cfr sa isi faca portofel.
Ideea e ca plasa de rafie + ICE4 = necompatibil. De unde sa ceri trenuri moderne, cu un program bun cand romanul ragaie a bere la PET, circula cu "nasul", scuipa ostentativ seminte pe Dani Mocanu si se gandeste sa mai ciordeasca ceva, eventual hartia igienica din toaleta vagonului si vreo perdea de undeva. Nu suntem compatibili din cu lumea civilizata din pacate.
Chestia asta am vazut-o calatorind in cabina business a unei companii aeriene. Evident ca a lasat urme pe perete, evident ca echipajul nu i-a spus nimic, evident ca va face la fel si data viitoare. Nu e singura imagine de acest gen pe care am surprins-o. De cotiera scaunului meu era lipita o ditamai guma de mestecat folosita, ma miram de ce mi se tot lipea maneca de scaun. Nu mai spun de cum arata toaleta respectiva, cred ca era la acelasi nivel de murdarie cu cea a unui Regio. In conditiile astea te mai miri de CFR? Inclin sa cred ca ai dreptate, compatibilitatea cu civilizatia e fix zero.




etravel

#1137
Quote from: TibiV on December 01, 2018, 10:55:42 AM
Replica CFR privind problema din Brasov este doar o fraza intr-un comunicat mai lung si linistitor...
In conditiile astea astept fara interes blocarea magistralei 300 azi sau maine, undeva intre Predeal si Valea Larga. Ar cam fi timpul, pentru ca nu s-a mai intamplat de mult. La CFR, dupa cum se stie, evenimentele de genul asta sunt doar o problema de timp.

Dagda

Salutare, am si eu o nedumerire, taxa de utilizare a infrastructurii include si o parte separata ce reprezinta energia electrica consumata? daca da cu se calculeaza?

Nu imi explic cum poate fi rentabil sau de ce sa plimbi un automotor diesel intre Brasov si Bucuresti...

http://www.bizbrasov.ro/2018/12/02/foto-fosta-companie-regiotrans-va-acoperi-destinatia-brasov-bucuresti-cu-trenuri-cumparate-din-franta-incepand-din-9-decembrie/

pasadia

E rentabil daca [costul motorinei + alte costuri] < [subventia + valoare bilete]. M-as uita la valoare subventiei, poate e putin prea mare, mai ales pe B-Bv...