News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dragos76

La poștă cred că de cel puțin 15 ani au sistat total transportul pe CF.

gruiarew

Mulțumesc. Altă întrebare 😆

Nu îs bani aruncați pe geam să tragi două vagoane cu ceva ce poate trage 14 (să nu zic 50). Eu știam că motorul de pe o osie poate trage 8. Dar nu mai știu exact care model era...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ioandorin

Quote from: TibiV on November 04, 2018, 08:25:29 PM
Dar a mai vazut cineva vagoane de posta/coletarie ?....
HAHAHA !!! DOAR prin depouri sau pe la sectiile de mecanizare a caii (SIMC) in rol de depozite !!! Aradul are unul in depou.

thinker

Da sunt bani aruncati, enorm de multi bani. Dar cum pe tot ce avem de inainte de 90 il calculam cu valoare 0. Daca ar fi sa cumparam acum parcul de locomotive si vagoane din 1990 nu stiu daca am strange in 20 de ani banii, fara a mai investi in altceva.

Erau trenuri de calatori si de 17 vagoane,  trenuri care se compuneau sau se descompuneau pe parcurs. Eu am prins cateva chiar dupa 90.
Era in perioada estivala un accelerat sau rapid care venea de la Pitesti cu 10 sau 11 vagoane si mai lua 7 - 8 vagoane din Bucuresti. 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

gruiarew

Bine, era și puțin altfel. Acum tot prostul are mașină chiar dacă s-ar putea descurca și fără (inclusiv subsemnatul). Dar la viteza cu care merg și la conexiunile ce le ai, cumva te obligă să te descurci altcumva.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

thinker

Sunt alte timpuri cu care traficul CFR de calatori nu tine pasul. Cand pui o locomotiva sa traga de 2 3 sau 5 vagoane...
Centrele industriale nu mai sunt neaparat langa o cale ferata asa ca nu prea mai are cum sa fie util pentru navetisti, apoi viteza de circulatie mica il face neatractiv. Problema e de ce il mai subventioneaza la greu degeaba.
Nici la marfa nu e prea roza situatia, pur si simplu locomotivele fabricate pana in 90 aproape satisfac crerea, daca ar fi preluate si cele de la calatori (locomotive in general mai bune) ar fi capacitate excedentara acum la 30 de ani de la revolutie.
Trenul a pierdut lupta pentru transportul de persoane cu rutierul pe trasee scurte si medii si acum e canibalizat pe traseele lungi interne de autocare si de avion.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dan tm

Quote from: TibiV on November 04, 2018, 05:52:07 PM
Wow!

7-3-2...
Nu e un cod secret, este numarul de vagoane...

Iar "2-ul" ultimului tren are o "topaiala" simpatica cand cand iese de pe trecerea la nivel...

primul tren e de fapt compus din doua garnituri de aia e asa de lung.Este 1797 care  se compune la peron in Timisoara Nord din locomotiva + garnitura sosita de loa Budapesta ca tren 73-2 (2 vagoane) la care se ataseza garnitura care in Bucuresti Nord va forma 1691.

rizzuh

Quote from: gruiarew on November 04, 2018, 08:39:44 PM
Nu îs bani aruncați pe geam să tragi două vagoane cu ceva ce poate trage 14 (să nu zic 50). Eu știam că motorul de pe o osie poate trage 8. Dar nu mai știu exact care model era...

Pai nu avem alte locomotive. Avem doar cateva EC-uri (EA-uri in 4 osii practic), le numeri pe degete, restul sunt EA-uri concepute sa traga 50 de vagoane pline cu carbuni. Cum altceva n-avem, tot pe astea le folosim sa plimbam 1-2 vagoane de colo-colo :)

carutasul

Bănuiesc că nu degeaba s-a apucat Softronic de automotoarele alea, numai că n-a ieșit combinația pentru că CFR nu  pare să mai aibă nici suflu nici idei.... Așa că mai bine să și le exploateze ei, poate după ce se mai termină lucrările în curs reușesc să intre și pe o zonă pe care pot să meargă la viteza proiectată, unde să arate ce pot...

cristi5

Quote from: thinker on November 05, 2018, 08:03:41 AM
Trenul a pierdut lupta pentru transportul de persoane cu rutierul pe trasee scurte si medii si acum e canibalizat pe traseele lungi interne de autocare si de avion.

Si totusi, CFR nu are vagoane suficiente pentru cerere. Nu a reconditionat destule (l-au dat jos pe Szentes sub pretextul ca nu le-a reconditionat bine). Tocmai s-au laudat pe fb ca au mai refacut doua... (vezi topicul "vagoane de calatori")

rizzuh

Are cerere articifial, din cauza gratuitatii studentilor. Altfel n-ar avea cerere suficienta, de aia au ramas trenurile cu doar cateva vagoane iar acum dintr-o data nu sunt suficiente (si nici nu sunt vagoane disponibile, pentru ca atunci cand erau prea multe nu le-au mai facut mentenanta).

cristi5

#1076
Despre vagoane, in multe cazuri nu e cerere. In altele nu sunt vagoane. Chiar daca raman tot doua, daca ar avea vagoane ar putea baga doua decente.

Nu zic ca e statistic reprezentativ dar eu am umblat o luna intreaga cu trenul in iunie-iulie (si CFR si privat)  si n-am vazut mai mult de 20% oameni de varsta studentiei.  Plus ca multi pusesera cruce trenului, dar daca studentul din familie merge cu trenul ca e moka si vine acasa zicand ca a fost ok, oamenii poate se gandesc de doua ori data viitoare.

Trenul merge incet, dar e mult mai sigur ca rutierul, nu trebuie condus, are prize (mai putin rahatul de Desiro) si acoperire cu date mobile (mai putin cateva portiuni, unele pe magistrale mari, gen Sighisoara-Brasov). Apuci sa vorbesti si sa faci activitati cu copiii, cand nu stau (sau stai) cu nasul in ecran.

Mi se pare ca se inverseaza usor-usor trendul. Gasim undeva statistici cu nr de calatori si kilometri?

Si nu stiu cand va indrazni politicul sa taie gratuitatea studentilor. Om vedea.

TibiV

Quote from: cristi5 on November 06, 2018, 06:57:06 PM
...eu am umblat o luna intreaga cu trenul in iunie-iulie (si CFR si privat)  si n-am vazut mai mult de 20% oameni de varsta studentiei.
Ai incercat si trenurile de Litoral? Sau cele de Valea Praovei?...
Astea sunt "grosul" celor in care "civilii" nu au loc de studenti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

#1078
Daca comparam traficul de acum cu cel de inainte de 90 probabil acum avem 20%.   

Nu avem loc in vagoane...da cate vagoane a cumparat CFR in ultimii 30 de ani? probabil acum manevreaza 15-25% din parcul pe care il utiliza pana in 1990.
Si traficul la fel, e pe undeva la 15-20%.
Poate la marfa e procentul ceva mai mare, dar nu mult.

Toti navetistii o sa se faca studenti, ca poate ies mai ieftin... Cand va veni nota de plata de la CFR de sute de mil de lei, si nu or sa ii achite statul roman, depasind ce are de platit, faliment curat, compania va mai scoate din trenuri, le va pune la ore inconvenabile... sa nu mai aiba atatia studenti, pana inchide tot, ca sa nu taie gratuitatile.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Da, am fost in 2 trenuri de (la) litoral, au fost studenti, erau frumosi, se giugiuleau dar nu erau asa multi cum se zice pe aici, si am gasit locuri si le-am putut ocupa.

Hai sa nu comparam cu anii 90 cand romanul nu adunase inca bani de masina si banii bagati la CEC pt Dacii s-au facut praf. Hai sa comparam cu ultimii 5-10 ani si hai sa vedem trendurile. Si sa vorbim pe cifre.