News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

TibiV

Vice,
nu mai fi asa sensibil...

subway ma ironiza pe mine, ca deh, ne cunostem de mult si din alte locuri... :lol:

Quote from: TibiV on January 04, 2018, 01:07:24 AM
Nu e vorba ca nu imi place "base tunnel" pe VP. (Desi, recunosc, as vrea sa vad din tren Caraimanul, nu pereti negri de tunel...).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: Dan027 on January 04, 2018, 12:33:22 AM
Oricum la postarile pe care le ai pe aici, destul de multe si neargumentate, il cam meriti.  :lol:

Nici argumentele altor colegi nu le accepti ?...

Quote from: frunzaverde on January 04, 2018, 09:33:51 PM
Daca vreti o economie de 15 minute pe Brasov - Bucuresti, nu-i mai ieftin sa schimbam dracului macazurile uzate din Brasov (15 km/h), Darste (30 km/h), Timisul de Sus (30 km/h) si Predeal (15-50 km/h)? Si sa reparam dracului linia si sa buram terasamentul? Cu 10-15 milioane de euro se economisesc lejer 10-15 minute... Si nu mai suntem in rusinea extrema in care toate trenurile care intra si ies din Brasov spre Bucuresti o fac cu 15 km/h.

P.S. Eu unul m-am saturat de vise goale, propuneri pe care nu ni le permitem, promisiuni si solutii la de zece ori pretul fata de ce e necesar pentru trafic. Si m-am saturat de "viitorul glorios" cand nici macar nevoile prezentului nu ni le putem asigura...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Accept argumente, cand am zis ca sunt detinatorul adevarului absolut?!

Quote from: lupu.irimie on January 02, 2018, 03:21:48 AM
Tot citisem pe aici de problema cu linia Brasov-Predeal. La confrati nostril din Spania, au adoptat o solutie simpla pentru tunele.


Asta chiar mi se pare o idee interesanta, ce cred ca ar putea fi implementata pe firul de coborare, cu putin efort cred ca ar putea fi proiectat pt o viteza de 75-80 km/h.

subway

Daca destinatia e aia, cobori din tren in gara respectiva...simplu!
;)

Ionut

CFR Călători: Călătoriile gratuite ale studenţilor cu trenul au costat 176 de milioane de lei

,,Contravaloarea biletelor gratuite emise pentru studenţi de către CFR Călători cf HG nr. 42/2017 se decontează în funcţie de numărul călătoriilor efectuate de către aceştia. Suma aferentă perioadei februarie-noiembrie 2017 a fost în valoare de aproximativ 176,6 milioane de lei, din aceasta fiind decontate aproximativ 112 milioane de lei, sumă aferentă perioadei februarie-august 2017, diferenţa urmând să fie acordată în 2018", arată datele transportatorului public feroviar de căltori.  Pentru anul 2017, pentru toţi operatorii de transport feroviar de pasageri (CFR Călători, Regiotrans, TFC, InterRegional, Softrans) a fost alocată iniţial suma de 75 de milioane de lei, ulterior acest buget fiind depăşit şi suplimentat.

Mediafax

cristi5

#665
Vorbeam de treceri la nivel pe alt topic... In the meantime CFR infrastructura are bariera deschisa, semnal luminos alb intermitent, trenul trece... Probleme cu semnalizarea baieti? Timisoara sec 21. In loc sa folosim CF pentru descongestionarea orasului, il transformam in bomba care asteapta sa explodeze.

O fi circulat la "cale libera"...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10214237632790602&id=1108629907

SB76UFO

Trenul era pe contrasens si nu l-au citit senzorii de la bariera.   :lolz:
"Prostia este eternă și invincibilă"

Balto

Ruta pe care trenul "Săgeata Albastră" circula cu 35 km/h, suspendată după 5 luni

Trenul ,,Săgeata Albastră" care circula pe ruta Cluj – Ilva Mică – Rodna Veche, inagurat în vara anului trecut şi-a încetat cursele, după ce statisticile CFR Călători au arătat că doar 11 călători circulau, în medie, zilnic, pe această rută.

Mediafax.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Vice33

E excepție, dar e periculos ceea ce s-a întâmplat. Conducătorul auto are obligația să se asigure temeinic când traversează o trecere la nivel cu calea ferată


Conduita preventivă recomandă să OPRIM, chiar și la trecerile cu cf prevăzute cu bariere, să dăm geamul jos și să fim vigilenți când traversăm...


Mulți trec cu boxele date tare crezând că bariera e tara Soare, ei, uite că și Soarele se mai defectează...


La câte treceți sunt, nu avem 💰 pentru a construi pasaje peste cf...trebuie prioritizate cele importante, magistrale și drumuri importante.


Nu știu dacă se impune/justifică cost-beneficiu la pădurea verde un pasaj peste cf...

TibiV

Quote from: Vice33 on January 07, 2018, 11:08:06 PM
Conduita preventivă recomandă să OPRIM, chiar și la trecerile cu cf prevăzute cu bariere, să dăm geamul jos și să fim vigilenți când traversăm...
i la Petri
Ai si tu dreptate, dar incearca sa te gandesti ce ar fi daca s-ar aplica reteta asta la trecerile CF800 de la Petricani si Stefanesti... Coada ar incepe de la Obor....
(Bine, CF 800 este de alt calibru decat cea din TM...)

Dar, cel putin in cele doua cazuri de mai sus (Petricani si Stefanesti), treaba este "ca si rezolvata"...
Primarul general al MB a anuntat ca "sunt in plan"... :D
Bine ca a mutat (sau va muta curand...) traficul de marfa pe CFB.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

Quote from: SB76UFO on January 06, 2018, 01:58:23 PM
Trenul era pe contrasens si nu l-au citit senzorii de la bariera.   :lolz:

Lasand gluma la o parte: in cazul in care trenul ar circula pe fir fals cine ar trebuii sa porneasca semnalele? Desigur, aici nu e cazul.

dan tm

Nu e fir fals la Timisoara Est, are BLA pe ambele fire simple acolo.
Nici nu prea stiu multe locuri cu linie dubla cu fir fals, in generau au BLA banalizat.
O sa ma interesez cum e cind circula pe fir fals

De altfel trenul circula cu viteza redusa avea ordin de circulatie, bariera a fost talonata si a fost defecta orele 20.16-21.20.

cristi5

#672
Talonata inseamna ca a blocat-o/ defectat-o un vehicul?

Si in cazul asta trenul trebuie sa mearga cu viteza mica si eventual chiar sa dea prioritate?

Dar daca bariera e defecta, nu pot opri lumina alba macar? Sa ramana crucea Sf Andrei, care cere soferilor sa opreasca sa se asigure? Mi se pare foarte ciudat sa vezi lumina alba si sa treaca trenul...

frunzaverde

#673
Quote from: cristi5 on January 10, 2018, 12:19:04 AM
Talonata inseamna ca a blocat-o/ defectat-o un vehicul? Dar daca bariera e defecta, nu pot opri lumina alba macar? Si in cazul asta trenul trebuie sa mearga cu viteza mica si eventual chiar sa dea prioritate?

Da. Talonarea inseamna ca bariera a fost manevrata intr-o pozitie gresita (de un accident, de o actiune intentionata). Exista un senzor de avarie la talonare, care in mod normal stinge lumina alba soferilor, aprinde semnalul de avarie trenurilor si opreste circulatia feroviara si coboara cumpenele netalonate.

Asa arata semnalul de avarie pentru mecanicul trenului; in mod normal e stins (nu e foarte fail-safe sistemul, si inainte sa ma uit in instructie eram sigur ca e alb-clipitor in mod normal, dar pare ca nu). Cand bariera e in stare de avarie se aprinde rosu. Trenul opreste, dupa care poate continua cu viteza maxima 20 km/h, pregatit de oprire imediata, si atentie sporita ca traversarea sa fie libera (deci, in cazul asta, da prioritate soferilor):



Singura explicatie pentru lumina alba e ca ori senzorul de talonare a fost si el afectat (lucru care n-ar trebui sa se intample; senzorul este o intrerupere a unui circuit electric), sau ca personalul CFR deja se apucase de lucrarile de reparare, a resetat senzorul si ridicat semicumpenele? Dar unde sunt muncitorii in filmulet?

P.S. Asta este standardul pentru bariere automate (BAT): http://www.cfr.ro/files/doclic/ReabilitareCurticiSimeria2a-2b/TR.2-B_2/Lot%205/SEMNALIZARI/CS/Cerinte%20Beneficiar/Ann23%20BAT%20v1.2_.pdf

Quote from: Phenol on January 09, 2018, 09:18:39 PM
Lasand gluma la o parte: in cazul in care trenul ar circula pe fir fals cine ar trebuii sa porneasca semnalele? Desigur, aici nu e cazul.

Pai sa vedem ce se intampla in functie de sistemul de semnalizare:

Pe BLA banalizat si pe ERTMS nu exista fir fals. Semnalele de avarie si releele de control ale barierelor automate (care se numesc BAT) sau semnalelor acustico-luminoase (care se numesc SAT) sunt controlate pe ambele fire pe ambele directii. Deci patru semnale, patru "senzori". Totul e automat, nu exista interventie umana decat in situatii de avarie.

Pe BLA specializat la circulatia pe fir fals bariera e coborata de la instalatia CED a statiei care centralizeaza bariera, in mod manual. Circulatia efectiva se face in regim de "cale libera", in regim ultra-restrictiv - tamponul dreapta al locomotivei trebuie vopsit in carouri alb-rosii ziua si farul dreapta al locomotivei trebuie sa lumineze rosu (nu alb) noaptea. Eu unul nu am vazut niciodata circulatie pe fir fals la CFR, si nici nu am gasit cautand rapid macar o poza cu un tren cu tampon vopsit sau o locomotiva cu faruri rosu-albe. Deci se practica incredibil de rar. Nici nu sunt multe sectii cu BLA specializat - nu gasesc o lista - tot ce am gasit cautand intre "suspecti" a fost Talmaciu - Selimbar si Barlad - Banca. Sigur mai sunt, dar o lista nu gasesc...

Pe linii duble cu cale libera, oricum nu exista sistem automat de coborare a barierei. Bariera este coborata manual de cantonierul barierei (sau de IDM din centralizarea statiilor pentru barierele din statii), in baza intelegerii telefonice si livretelor de circulatie, si la circulatia pe fir normal si la circulatia pe fir fals. La fel se mentine semnalizarea cu tampon vopsit in carouri si far alb-rosu, ca mai sus, deci sansele sa vezi asa ceva sunt fix nule. Mai ales ca exista doar vreo 5 sectii cu cale libera duble, si alea scurte: Calimanesti - Lotru, Turceni - Rovinari, Baciu Triaj - Aghires, Utvinisul Nou - Santana si Banca - Crasna - Muteni.

Apropo de banalizat/specializat, pentru cine nu stie diferenta. Sunt de doua tipuri de blocuri de linii automate (BLA) in dotarea CFR, sistemul "banalizat", si cel "specializat". Banalizat inseamna ca pe ambele fire sunt semnale si inductori/balize in ambele directii, firele se pot folosi bidirectional, trenurile se pot depasi intre ele, se poate chiar inversa sensul de circulatie daca din vreun motiv sau altul e necesar. E ca si cum pe o autostrada am avea semne de circulatie in ambele directii pe ambele cai, si daca, cumva, am decide sa circulam ca la englezi, am putea face-o fara vreo modificare a semnalizarii sau a drumului.

Specializat inseamna ca semnalele sunt unidirectionale, adica exclusiv in directia corecta de mers pentru firul corect (intocmai ca semnalizarea la drumuri si autostrazi).

Majoritatea liniilor duble din Romania sunt BLA banalizat.

Quote from: Dan027 on January 04, 2018, 10:15:38 PM
...
Asta chiar mi se pare o idee interesanta, ce cred ca ar putea fi implementata pe firul de coborare, cu putin efort cred ca ar putea fi proiectat pt o viteza de 75-80 km/h.

La spanioli se mareste gabaritul unui tunel dublu de ecartament normal si pentru ecartament dublu si gabarit sporit + dotari de siguranta necesare circulatiei HSR bidirectional.

Ce legatura are asta cu tunelele de pe Predeal - Brasov habar n-am. In primul rand limitarile de viteza nu sunt date de lipsa de gabarit, ci de declivitate si geometrie, pe care extinderea gabaritului tunelului nu are cum sa le rezolve.

In al doilea rand, acolo se lateste un tunel cu doua fire sub trafic, o solutie ultra-moderna la o problema unica - cum repari un tunel in acelasi timp cu mentinerea lui in uz. Pe Brasov - Predeal vorbim de doua tunele cu un singur fir (doua tuburi separate). Daca va fi vreodata nevoie de latirea unuia din ele, si cand va fi nevoie de consolidare-reparare, solutia e simpla, si cunoscuta de cand se fac tuneluri. Se inchide unul din ele, se muta traficul pe cel ramas, se fac lucrarile necesare, se da inapoi la trafic, si se trece la celalat. Nimic special - asta e avantajul solutiilor cu doua tuburi complet separate.

Pe urma, tunelele din Romania nu duc lipsa de gabarit.

Spre informarea dvs., gabaritul standard de vagon CFR (instructia 328: http://www.afer.ro/legislatie_nationala/Ordin%20nr.%20103%20din%202008%20-%20include%20anexele.pdf), careia i se conformeaza si tunelurile de pe Brasov - Predeal este foarte generoasa, corespunzand UIC G2/OSJD 02-VM, care intamplator este si gabaritul de incarcare recomandat de TEN pentru interoperabilitate.

Multe magistrale din Vestul Europei (unde acomodarea vagoanelor URSS transpuse nu a fost niciodata o necesitate) ofera gabarite de libera trecere mult inferioara. De-abia acum se aduc anumite tuneluri din Elvetia sau Franta la standard GB1, inferior standardului oferit de CFR pe reteaua sa. Nu exista probleme in transportarea containerelor normale sau "High Cube" pe reteaua CFR (High Cube se transporta ca incarcaturi normale); exista insa (si inca mari) pe SBB, FS si SNCF, cu restrictii de rute, vagoane speciale cu profil ultra-usor etc..

Se poate vedea si din poze ca nu exista probleme de gabarit. Uite cu ce se circula prin Predeal - Brasov:
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

^ am citit cu pofta. :cheers: :thumbsup:

Este vreun avanjat pentru BLA specializat? De ce ar fi ramas acele segmente cu el? Lipsa de $$$?