News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alor

#90
In Romania constructia de autostrazi si reabilitarea cailor ferate dureaza prea mult timp.
Ar trebui sa ne intereseze in cat timp construieste o firma straina in propria tara iar apoi sa solicitam aceesi mobilizare si in Romania.
Sa dau un exemplu din Austria:
Intre Graz si Klagenfurt a inceput anul acesta constructia pe un trase nou ( deci nu este vorba de reabilitare ) a unei linii de cale ferata dubla si electrificata , inaugurarea este stabilita pentru 2023.
Lungime:  -130 Km,
               -peste 100 de poduri si viaducte dintre care unele vor fi chiar spectaculoase,
              -12 gari si statii construite pe traseul dintre cele doua orase,
              - un tunel lung de 33 km ( de fapt doua tunele paralele, cate unu pentru fiecare fir
              -viteza maxima a trenurilor va fi de 250 km/h ,
                traseul este unul dificil cu 33 km de tunel prin muntii Alpi, inaugurare in 2023 .
Cat ar dura constructia acestui proiect in Romania?
De ce la noi se vorbeste de 4 ani pentru costructia unor amarate de tunelele pe LD?

frunzaverde

^

Tunelul de care vorbesti, Koralm, e in lucru din 2004 (cand s-au facut primele tunele de explorare), si va fi finalizat cel mai probabil in 2020. Tunelul a fost impartit in faze de lucrari, acum s-a intrat in ultima etapa.

Linia la care e conectat tunelul (Koralmbahn) e in planificare din 1995, constructia efectiva incepand in 2002.

Termenul de punere in functiune dat de tine (2023) este corect; sectiuni ale liniei sunt deja in uz, si tunelul va fi cel putin partial pus in functiune probabil in 2020.

Deci durata totala de implementare a proiectului 28 de ani din care 21 constructie efectiva.

http://www.oebb.at/infrastruktur/de/5_0_fuer_Generationen/5_4_Wir_bauen_fuer_Generationen/5_4_1_Schieneninfrastruktur/Suedstrecke/Koralmbahn/index.jsp
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Ca sa zic asa... "foarte mishto"...

Si noi "spargem targul" cu Brasov-Sighisoara ?... Le "aratam noi lor" ce repede se lucreaza ?...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#93
Noi avem AM, ei inteleg ca n-au avut multa vreme pt tunel, si/sau au avut probleme cu apa la mare adancime.

Oricum, banuiesc ca nu se compara un tunel de 32 km la peste 1km adancime cu vmax 250 cu tuneluri de 7 km la 160 km/h.

Atata ca CFR vrea FIDIC rosu si daca dau peste ceva problema in subteran, mai stam un an-doi.

@Alor, proiectele dureaza mult pt ca sunt pregatite prost.  Cum vezi in cazul austriac, pregatirea dureaza si nu prea e vizibila in teren.

Pe CF mai avem pregatit Apata-Cata (tronsonul greu, inca nelicitat) si Simeria-Arad la care licitatiile dureaza de mai bine de un an, in parte din cauza proastei pregatiri.

Dar pe autostrazi vom ajunge curand in situatia stupida in care nu vom mai avea nimic pregatit. Si vom sta si ne vom uita la banii UE.

TibiV

Chiar si cu un an-doi in plus, vom fi "campioni" fata de cei 28 de ani amintiti mai sus de frunzaverde... :D

frunzaverde, eu as vrea sa stiu altceva...

Cum mama masii in 28 de ani nu au venit 5 guverne care sa mute fiecare traseul pe alt aliniament ?
Ce, aia nu au soacre care sa vrea tren in poarta, (preferabil in poarta vecinei, nu in poarta mea!) s.a.m.d ?...
Adica cum fac aia de reusesc "sa se tina" timp de 28 de ani de unul si acelasi proiect ?!?!..

Nu au si aia cate un "tanar Titulescu", sau un "pui de Sova" ?... Baieti din astia "faini" ?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

Quote from: TibiV on December 06, 2016, 10:24:19 PM
Ca sa zic asa... "foarte mishto"...

Si noi "spargem targul" cu Brasov-Sighisoara ?... Le "aratam noi lor" ce repede se lucreaza ?...
:lol:

Daca tu poti sa compari Koralmbahn cu Brasov-Sighisoara...

TibiV

Azi dimineata cineva mi-a povestit (pe mail) ce a patit aseara...

Quote
Trenul IR 1745 București Nord-Satu Mare, a avut o întârziere de 75 de minute între București Nord-Cluj Napoca. După ce în Dej s-a schimbat locomotiva electrică cu una diesel, aceasta din urmă s-a oprit de 5 ori în mijlocul unor câmpuri, iar a șase oară s-a oprit definitiv, s-a stricat. Am sunat personal la CFR Cluj ca să anunț ce s-a întâmplat, deoarece nu am primit nicio informație de la șeful de tren. de la Cluj mi s-a spus că sunt pimul care am anunțat acest lucru și am fost localiuzat prin satelit, spunându-mi-se că sunt la intrare în orașul Jobou (Sălaj).

Am cerut o altă locomotivă, dar șeful de tren și mecanicul de pe locomotiva stricată nu erau de găsit și nici nu putau fi contactați de către Regionala CFR Cluj.

M-au resunat cei de la CLuj spunându-mi că personalul CFR de pe acest tren nu poate fi contacta și nu pot trimite o altă locomotivă până nu vorbesc cu ei.

După aproape de o oră de stat în câmp, frig și fără lumină în vagoane a venit o altă locomotivă și a tractat trenul. Am ajuns la Baia Mare cu o întârziere de 2 ore și 10 minute, inițial trenul trebuia să fie la Baia Mare la 20:08, dar a ajuns la 22:18.Am făcut o reclamație la CFR Călotori, dar știu că nu o să se chimbe nimic. În tot trenul cu 5 vagoane, între Cluj Napoca și Baia Mare am fost 5 persoane. Cand sunt mulți călători sunt puține vagoane, dar când sunt puțini trenul e aproape gol. CFR Călători face toate lucrurile pe dos.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alinuttt

Nu se poate afla de la CFR Calatori, dar pe forumtrenuri fasesti compunerile la majoritatea trenurilor IR updatate.

Ionut

Planurile Guvernului pentru căile ferate îngrijorează experţii europeni

Îngrijorare la Bruxelles în privinţa Master Planului pentru Transporturi. Atât preşedintele Comisiei de Transport din Parlamentul european cât şi alte două organizaţii de profil au trimis scrisori mai marilor Comisiei Europene şi autorităţilor de la Bucureşti. Se tem că prin documentul aprobat în această toamnă de Guvern se lasă deschisă portiţa pentru ca, pe viitor, autorităţile să poată renunţa la 45% din şinele de cale ferată. De la Bucureşti, oficialii români fac declaraţii încurajatoare: liniile cu puţini călători vor fi cel mult conservate, nu vândute la fier vechi.

În Master Planul pentru Transporturi, document aprobat de Guvern, scrie că România se poate descurca cu doar 55% din reţeaua de cale ferată. Oricum nu sunt bani pentru repararea şi întreţinerea tuturor celor aproape 19.000 de kilometri de şină. Şi calculele privind banii de care e nevoie au fost făcute tot ţinând cont de o reţea redusă.

Preşedintele Comunităţii Căilor Ferate Europene atrage atenţia, într-o scrisoare transmisă oficialilor români şi europeni, că deşi înţelege dorinţa de creştere a eficienţei, reducerea drastică a reţelei de cale ferată nu este o soluţie şi nici nu este în conformitate cu politica europeană. Libor Lochman, director executiv al Comunităţii Căilor Ferate Europene: ,,Clar, Uniunea Europeană trebuie să se uite la politica regională, la cea de conexiune şi trebuie să verifice dacă decizia autorităţilor române este una potrivită."



Digi24

Ionut

Din 08 decembrie până la acest moment s-au eliberat peste 29 mii de bilete gratuite pentru elevii și studenții cu drept de vot, în baza OUG 89/2016. (peste 13 mii dintre aceste bilete, din București!)

CFR Calatori

Ionut

BRAŞOV-București cu mașina în weekend, în 2 ore? SE POATE!

După eşecul proiectului care prevedea transportul pe calea ferată a maşinilor de mare tonaj prin România, Ministerul Transporturilor ar putea experimenta acest proiect de transport al autoturismelor pe ruta Bucureşti-Braşov şi cerut pentru deblocarea traficului. Pe durata transportului, şoferii se pot odihni, deoarece trenurile au vagoane cu locuri.

Ministerul Transporturilor a confirmat pentru revista Capital că la nivel instituţional se analizează un proiect de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai uşor Valea Prahovei. ,,După cum cunoaşteţi, la nivel european se pune accent pe transportul multimodal, acesta fiind văzut ca o soluţie sustenabilă, prietenoasă cu mediul şi eficientă din punct de vedere al resurselor. În acest context Ministerul Transporturilor sprijină dezvoltarea transportului multimodal în România, inclusiv prin dezvoltarea serviciilor de tip RO - LA (Rollende Landstrassen/şosea rulantă). În ceea ce priveşte proiectul de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai rapid şi mai economic lanţul Carpatic, se află în analiză la nivelul Ministerului Transporturilor, inclusiv rute, perioadă de implementare şi costuri", ne-au precizat oficialii Ministerul Transporturilor.

Capital

Phenol

wow, felicit ideea, desii pe distante asa mici nu cred ca ar fi benfica

vancouver

Am auzit la radio in Germania urmatoarea stire: UE mai face un pas in liberalizarea transportului feroviar in Europa si in directia obligarii statelor sa renunte la monopoluri. Incepand din 2023 (da retin bine) licentele de operare se vor da la nivelul Uniunii Europene. Odata primita licenta de operare, compania feroviara va putea opera in intreaga UE, fara sa mai stea sa ceara voie fiecarei tari. Ca atare DB sau SNCF vor putea automat opera in Franta resp. Germania, si desigur si mai departe in Austria sau Ungaria daca vor. Si desigur si in Romania. Pentru CFR Calatori asta poate fi lovitura fatala sau o sansa f. mare de a se extinde in imprejurimi, depinde de seriozitate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Am pus eu articol pe thread-ul de discutii juridice, aici.
Se poate discuta acolo.

mr.L

Quote from: gruiarew on December 16, 2016, 01:57:46 PM


Dar 2 ore doar transportul. Eu zic că se mai strânge cel puțin pe atâta cu operațiile de încărcare / descărcare.


2 ore Brasov-Bucuresti cu vagoane pentru auto doar cu Mos Craciun. 2 ore a scos in teste un tren usor la v max 140, la 120 si opriri sunt altii timpii.