News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xenos

Ar trebui insistat ca fiecare IR de pe V Prahovei să aibă minim 6 vagoane! Într-adevăr, am avea mai mulţi pasageri şi ar fi mai eficient din pdv al costurilor - şi ar avea sens respectiva trasă. Iar la Coradia probabil se va ajunge la cuplarea a două rame, ca pe vremuri la Desiro (unde circulau si cate trei in weekend pe V.P. unde oricum nu aveau ce căuta).

pasadia

Macar sa puna Coradia la treaba - pana in 14 decembrie face o singura tura pe zi Bucuresti - Brasov. Practic lucreaza 5 ore din ... hai sa zicem 18 posibile.

dobrogean

Coradia inca mai face teste, instruiri de mecanici, de mentenanta, etc. Din cauza asta face doar o cursa dus-intors pe zi.

Calin88

#4368
Quote from: shift2rail on December 03, 2024, 06:13:04 AMconcurenta deloiala fata de cf (zero taxe infrastructura vs TUI achitat de calator) costuri externe

Evident, nu e vina ta ca joci sistemul daca acesta iti permite.
Fiecare masina care merge pe drumurile nationale din Romania plateste o taxa de drum, si, cel putin teoretic, o parte a accizei pe carburant este pentru infrastructura.

bgd23

#4369
@carutasul

4h la Craiova dacă n-ai întârzieri. Cu întârzierile de pe m100 se ajunge la peste 4h spre 5h.

TibiV

In anii 80 erau 2h GdN-Caracal. Stiu prea bine, am facut armata la Caracal si faceam traseul la fiecare 2-3 saptamani. Plecarea la 18 +/- cateva minute...
Trenul avea sosirea in Caracal ceva de genul 17.55,  biletele noastre de voie erau pana la 20. De la gara pana la unitate ziceai ca se desfasoara o etapa in cursa de 1500 metri plat...

Ce spuneti voi este trist, daca o magistrala a ajuns in halul asta....  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rio tinto

Pai exact in aceeasi situatie s-a aflat si Valea Prahovei cand a fost sub lucrari prin 2005 iar acum isi revine. Chiar bine.
Daca avem rabdare, si Bucuresti - Craiova va fi la fel

carutasul

Exact. În anii '80 2 ore până la Caracal, cu 45 minute Caracal-Craiova. Rapidul nu oprea la Caracal și economisea 10 minute. În anii '90 cred că au eliminat schimbarea de locomotivă la Roșiori (unde se schimbă regionala) și ajunsese la 2h și 15 dacă nu mă înșel când au introdus intercity. Cu timpii ăștia ar fi competitivi și acum. Din păcate momentan din ce văd se fac doar reparații quick win deci probabil în cea mai bună variantă ajungi tot la 2:45 minim. Probabil că o strategie mai bună ar fi fost să repare cât se poate de bine linia înainte să se apuce de "coridor" astfel încât să ai alternativa de Timișoara prin Craiova. Dar probabil au crezut că o să termine ca în lozinca de la metrou, în trei ani :)

carutasul

parcă sunt lucrări acum pe Pitești, nu prea mai urmăresc "feroviarul", dacă ar reface-o pe asta cât de cât ar deveni mai rentabil traseul prin Pitești, chiar dacă nu e deocamdată electrificat. Poate ar fi asta o strategie mai bună, să refacă Piteștiul ca să poată după asta să facă lucrările majore de pe Videle precum viaductul Cârcea și ce o mai fi de reparat. Linia asta e dreaptă ca-n palmă, nu cred că ar trebui făcut mai nimic ca să meargă și la 160...

dan tm

Care trenuri schimbau locomotiva in Rosiori  Nord? nu am mai auzit pîna acuma asta.

carutasul

Cred că toate. În vechiul regim locomotiva nu părăsea raza regionalei CFR.

Xenos

Că tot suntem la discuţii ca în gară, ştiţi ce sistem fain are Germania?
la IC şi probabil în prezent şi la ICE nu se schimbă (bineînţeles) locomotiva, dar se schimbă tot personalul de tren (probabil şi mecanicul de locomotivă, nu ştiu) cam din 200 în 200 de km (sau 150). Probabil tot pe o zonare de tip regionale.
Adică dacă mergeai de la Essen la Frankfurt Main pe Valea Rinului sigur prindeai o schimbare de personal - ceea de aducea un nou control de bilete.
Nu că acolo s-ar merge cu naşul, dar vă daţi seama că dacă s-ar introduce la noi măcar pe IR sistemul ăsta gata mersul cu naşul (sau pe regio-urile alea mai pline fizic dar cu bilete puţine :D)

TVlad

Nu chiar, doar s-ar dubla "pretul" pentru calatori. Bine, depinde care e cota din prezent pentru nasi; daca e cel putin egala cu jumatate din pretul oficial, intr-adevar e clar ca ar deveni nerentabila calatoria clandestina. Probabil nasii si-ar ajusta "tariful" in mod corespunzator...