News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

^o idee extrem de creatza care circula in cercurile GreenDeal este electrificarea (decarbonarea) transportului de marfuri prin...catenara pe banda 1 a autostrazilor principale din Europa: practic, camioanele grele (aka "TIR") ar deveni un fel de trolley-buze ptr marfa. go figure.

Liviu M

#4171
Porțiuni de test există deja în DE (pe A5, lângă Frankfurt am văzut eu). Eu înțelesesem că sunt (și) pentru încărcat baterii din mers.
https://www.focus.de/perspektiven/entwicklung-foerdern-klima-schuetzen/pilotprojekt-laeuft-bereits-e-highways-warum-lkw-kuenftig-an-einer-oberleitung-ueber-die-autobahn-fahren-sollen_id_20943108.html

Încă un link
https://www.hessenschau.de/wirtschaft/e-highway-teststrecke-fuer-hybrid-lkw-auf-a5-waechst-um-sieben-kilometer-v1,e-highway-106.html

Am întrebat un taximetrist "de aeroport" și mi-a zis că el n-a văzut nici un camion electric pe acolo, da' poate din cauză că el a mers doar pe banda din stânga.  :lol:

dan tm

Green Deal in esente e o idee creata.
Europa va salva singura lumea.
Dar accepta orice din Asia atita vreme cit nu e produs in Europa. Adica ieftin ca nu trebuie sa respecte toate aberatiile.

De ce nu ma mir ca scot de la naftalina o idee deja studiata.


shift2rail

^ nu esti credibil [in fata celorlalte continente] daca nu arati ca esti dispus sa schimbi lucrurile la tine in casa.

Catenara exista deja pe calea ferata,  trebuie mutata marfa in vagoane ptr lung parcurs. Sau urcate camioanele cu totul in tren, pe modelul tunelurilor de baza din Alpi.


dan tm

Ce credibil sa fii daca tu accepti ce vine de acolo?
Europenii nu cumpara cafea din Africa sau ceai din Sri Lanka, haine din Banglades?
produse din China?

Tu crezi ca la asta se rezuma sistemul? il translatezi de la feroviar la rutier?

Liviu M

"Ceai" european beau, nu zic, mai un tei, mai o mentă, da' cafea europeană?  :|

shift2rail

^^ nu e nimeni absurd sa propuna autarhie globala dar e dificil de gasit ratiunea ptr care importam, de ex,  carne de miel  (in azot lichid) de la capatul lumii, Noua Zeelanda, Australia. Sau linte/fasole din Canada cu doze de pesticide(Glyphosate-RoundUp) de peste 100 de ori limitele max acceptate in Europz.

Ce se va intampla e ca acordurile de liber schimb vor contine tot mai multe clauze "oglinda" : cine nu respecta standardele UE - sanitare, fitosanitare, de mediu, continut CO2, etc, va plati scump accesul la piata europeana. Sau ii va fi refuzat accesul pur si simplu.

Cam asta se doreste a fi mecanismul prin care va fi influentat comportmentul " restului lumii".


TVlad

Cum de ce? din cauza unor taxe idioate directe sau propagate in asa fel incit productia locala devine mai scumpa. Europa a ajuns de fapt dependenta de restul lumii si cred ca mai degraba e invers: aia care isi va schimba comportamentul va fi Europa. Cu burta goala nu mai e loc de fandoseli.

cristi5

#4178
Quote from: JohannDB on February 05, 2024, 05:20:10 AMApropo de "firul 4 Dârste - Brașov/Triaj (practic)....
  Cine-și mai aduce aminte când și-n ce condiții "a dispătut" acest "fir 4" ??                     

La ce fir te referi? Firul estic de care zice si @pasadia ca s-a desfiintat in 2021, nu in 2013?

Are si @Andi amanunte cu privire la firul asta misterios.

Intre timp m-am lamurit ca firul indicat de @pasadia (numit "firul 1 Marfa" la CFR, cel din stanga=vestul lui fiind firul 2 Marfa) va fi refactionat de Regionala cu materiale semibune recuperate de pe santierele CIV. Nu are rost sa foloseasca materiale mai bune pt ca la reconstructie se reconstruiesc toate 4 firele Bv-Dârste.

Firul a fost inchis circulatiei (dar nu scos cu totul) de mai demult, poate la asta se refera @JohannDB. Banuiesc ca fiind inchis, nu arăta tocmai bine.

cristi5

#4179
Quote from: Calin88 on February 02, 2024, 12:53:59 AMAtunci traficul de tren metropolitan va folosi firul pe care va circula si marfa? Intreb pentru ca ala e accesul la triajul Brasov.

Din pachetul de 4 linii Bv-Darste, se va desprinde spre vest un fir nou din firul al 2lea numarand de la est la vest (firul 2 marfa). Firul nou va continua paralel cu cele doua de calatori existente. Deci se tripleaza linia de calatori pe traseul ei actual. Triplarea e inclusa in SFul Predeal-Brasov.

Era chiar ciudat sa ocoleasca metropolitanul, si sa ajunga in Brasov Calatori la linia aia indepartata...

Andi

#4180
Nu avea niciun sens desfiintarea acelui fir si sa ramana in teren catenara, prisma de balast si semnalizarea. S-a dorit refactia acestuia insa din cine stie ce motive lucrarile s-au oprit insa la fel cum a mentionat si @cristi5 anul acesta vor fi reluate lucrarile cu materiale recuperate de pe coridor, lucru necesar avand in vedere ca inainte de inchidere viteza maxima era 30 km/h (sau chiar 15, insa nu bag mana in foc, o singura data am vazut sa circule ceva pe acel fir), iar pe firul 2 ( firul actual folosit de marfa) se circula cu 50 km/h in prezent. Sper sa reusesc sa postez si cateva poze de actualitate din zona.

Konter

Viteza medie cu care circulă trenurile de marfă în România este de doar 14 km pe oră, cea mai mică viteză din cele opt ţări  din regiune. România are cea mai mică viteză feroviară a mărfurilor.
Afirmația îi aparține lui Sorin Chinde, vicepreședinte Divizie Transport al Grampet Group, din componența căreia face parte Grup Feroviar Român, cea mai importantă companie a grupului, liderul pieţei de transport marfă pe calea ferată, potrivit Zf.ro. ,,Suntem prezenţi ca operator în opt ţări: România, Bulgaria, Grecia, Ungaria, Serbia, Croaţia, Slovenia şi Austria. De exemplu, 400 de kilometri în Ungaria îi parcurgem în 6-8 ore, în timp ce în România ne ia şi o zi să parcurgem această distanţă."
Chiar dacă are cea mai mică viteză economică a mărfurilor, nivelul TUI este departe de a fi cel mai mic. Este derajant că TUI la marfă e mult mai mare decât în vestul Europei, este mai mic doar decât cel din unele ţări baltice, spunea in toamnă Mugurel Tănăsuică, consilier în cadrul CFR Marfă. Mai mult, în România transportul feroviar este mai taxat decât cel rutier.
În unele țări, cum ar fi Suedia, TUI conține doar costurile implicate de operarea efectivă a liniilor (costul presupus de circulația trenurilor). În vestul Europei, TUI la călători e mai mare decât la trenuri de marfă. În România, rovinieta este 1.210 euro pe an și camion (exprimat în euro, nemodificat din 2010), deci 0.01 euro pe km. În Austria e 0,44 euro, deci de 44 de ori mai mare decât la noi, iar în Elveția e chiar și mai mare. Avem transport feroviar mai scump ca în Austria.

https://clubferoviar.ro/sorin-chinde-gfr-romania-are-cea-mai-mica-viteza-feroviara-a-marfurilor/

cristi5

S-a stins din viata Octavian Udriste, care a contribuit decisiv la introducerea Indusi in Romania, dezvoltarea metroului, si in ultimele decenii promovarea trenului metropolitan, redeschiderea Bucuresti-Giurgiu s.a.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)