News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Calin88

Si pe distanta aia sunt 2 treceri la nivel care leaga un cartier intreg de centrul orasului. Cu linie simpla si trenuri metropolitane + traficul normal de pe linia de Sibiu, bariera ar sta mai mult pusa decat ridicata.

Intrebarea care se naste este de ce mai electrifica linia atunci? Sa ai o portiune de line dubla electrificata de cativa intre Bartolomeu-Aeroport-Codlea care se continua in ambele directii cu line simpla diesel? Chiar se gandesc ca ar avea sens un tren Bartolomeu-aeroport?

dumbravaandrei

#4156
@pasadia nu nu... inclusiv Codrul Cosminului - Gara Bartolomeu (2.4 km sau cati km or fi).

De aia am si zis ca e utopica propunerea (asta nu inseamna ca nu poti desena carioci si scheme).

@Calin88 singura sansa acolo e sa ingropi linia. Problema e ca fix de la pasajul Fartec si pana la Gara, e zona plina de ramasite ale soldatilor ce s-au luptat acolo in ultimele 12 secole. Sa intri cu sapatura e complicat dpdv al avizelor si arheologiei.
O alta alternativa visata pe o carioca ce am vazut-o tot la AMB, e crearea unei "centuri" feroviare Ghimbav-Aeroport-Bod (daca nu ma insel, chiar asta fac acum intr-un SF).

Calin88

#4157
@dumbravaandrei

Sau ridicarea CF pe estacada, cat sa intre la limita sub podul de la Fartec (sa fie declivitatea maxima acceptabila si pentru marfa intre intersectia cu str De Mijloc si pasajul Fartec), si coborarea drumului astfel incat sa iasa inaltimea necesara de 5m sub pasajele respective. Poate chiar o exceptie de la regula CFR-ului ca trebuie sa intre si stalp de electrificare sub pasaj pentru a reduce inaltimea minima acceptabila intre linie si pasaj.
Asta, desigur ar insemna un nivel mai ridicat in gara Bartolomeu, desi cred ca ar putea fi investigata inclusiv o varianta care ar muta gara Bartolomeu cam in spatele/ in locul benzinariei OMV si a service-urilor de langa. Oricum, nu stiu cat din gara actuala Bartolomeu mai este de salvat, in afara de cladire. Varianta asta ar avea avantajul unei potentiale integrari mai armonioase cu capatul de linii RAT de la Bartolomeu si park and ride-ul care se construieste acolo si unui acces mai facil dinspre Avantgarden.

oc7avian

@pasadia Din ce am văzut în reviziile de SF pentru Predeal - Brașov, în proiect sunt incluse toate cele 4 fire. Nu știu de ce în prezent ne aflăm în situația curentă.

pasadia

Probabil când s-a semnat contractul pentru SF erau încă 4 fire in teren și proiectanții nu au aflat că unul dintre ele a fost scos.

La naiba, poate aflu că nici CFR SA nu știe că un fir din cele 4 nu mai e in teren...

cristi5

#4160
@pasadia un fir CF poate sa existe in scripte dar nu in teren. Ai vazut tu vreun act ca a renuntat CFR la firul ala? Ca la terenul pe care e firul sigur n-a renuntat, vezi la Cadastru, parcele precum 130634 si 170311

Nu e nici primul nici ultimul fir demontat de CFR (e ca si cum la rutier s-ar inchide o banda, asta nu inseamna ca dispare drumul, sau ca a plecat cineva cu bitumul acasa). Plus ca in zona se va reconstrui tot, deci implicit se va demonta tot...

Pe firul din stanga (vest) firului "disparut" este gandit trafic de tren metropolitan (al 3lea fir intre Brasov si Darste). Dar in zona asta
https://maps.app.goo.gl/JkJ5RQ53x5FhZAxY6
spre statia Brasov o ia un singur fir ("bine" intretinut dealtfel), ceea ce gatuie capacitatea la 3 fire. Cand trenul metropolitan va avea super-succes, se poate dubla acel racord (adica refacut centralizarea in zona) si atunci si firul de care zici, pana-n Darste, ar avea mai mult sens, asigurand trafic metropolitan pe fir dublu pe toata distanta Brasov-Darste.

Calin88

Atunci traficul de tren metropolitan va folosi firul pe care va circula si marfa? Intreb pentru ca ala e accesul la triajul Brasov. Si racordul ala permite trenurilor de marfa sa continue drumul fara sa intre in triaj.
Sau e gandit firul pentru tren metropolitan doar in cazul in care se construieste centura feroviara mentionata mai sus cu marfa accesand triajul via Harman?

cristi5

#4162
@Calin88 asta e tot ce stiu la ora asta dar mai sapam. Este la nivel de intentie, sa nu incurce traficul metropolitan traficul de magistrala (nu stiu daca din prima zi sau "cand va fi nevoie"). La ora respectiva ma interesa SFul spre Predeal asa ca nu am insistat. Dar mi-amintesc ca mi s-a parut ciudat ca metropolitanul sa ocoloeasca pe acolo.

Nu stiu care-s planurile pt marfa dar m-as mira foarte tare ca CFR sa fi uitat de draga lor marfa :)

In fragmentele de SF pe care le avem exista marcat racordul spre est, dar nu continua pana in statia Brasov. Deci probabil firul ala nu va face parte din proiectul de coridor.
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/predeal/

Calin88

#4163
Oricum si daca ocoleste pe acolo, in gara Brasov ar iesi pe liniile de marfa; in configuratia actuala singurul peron accesibil de pe partea aia fiind cel care nu are acces la pasajul pentru calatori si copertina (peronul nr8), adica cel mai prost loc in care ar putea opri un eventual tren metrolpolitan.

Deci, sa inteleg ca pe sectiunea Darste-Brasov se va moderniza tot pachetul de 4 linii, cele de marfa doar pana la racordul spre Triaj sau doar 3 linii? Sa nu ne trezim ca fac pasajele alea pietonale din dreptul cimitirelor si cel din zona Selgros doar pentru 3 linii, cate mai sunt fizic in teren acum.

cristi5

#4164
@pasadia ca sa ne lamurim, demontarea aia pe care ai vazut-o este primul pas dintr-o operatie de refactie. Gen iubitul RK de pe-aici. Nu s-a demontat toata calea ferata ci doar suprastructura. Binderul si stratul de uzura gen. Nu fundatia etc.

Atata ca daca nu-s bani sau interes (si nici nevoi de trafic), se prelungeste lucrarea, apar alte urgente etc. Gen refacut regulat cate un fir spre Predeal ca abia rezista la trafic.

Deci asteapta-te sa apara linia la loc, mai trainica si mai frumoasa, piatra sparta noua, poate traverse noi, posibil sina noua etc.

@Calin88 da, am observat si eu ca se ajunge pe un peron mai indepartat. Dar as vrea sa vad un plan concret intai, niste rute, orar etc. Mai e mult pana departe.

Nu stiu cate fire se vor reconstrui pe Darste-Brasov. Dar refacerea unui fir pe traseu existent  (cat sa reziste la calatori in trafic urban) nu e stiinta spatiala, poate face orice regionala. Dealtfel pe imaginile satelitare se vede ca linia din stanga celei in discutie a fost refactionata pe cateva segmente destul de lungi. Se vede piatra "alba".

cristi5

#4165
@pasadia

Evident ca nu voi comenta speculatiile si aluziile tehnico-politice, sau CVuri si alte resurse umane. Eu am vorbit cu resursa umana ca de la un inginer la altul, educ sute de ingineri  pe an si n-am nevoie de ajutor cand apreciez competentele de baza ale unui inginer. Ca refactia aia e, o notiune de baza. Sigur ca voi asculta parerea altui inginer in domeniu, dar cam atat.

Sigur aici pe forum orice "expert" care nici macar nu e inginer poate sa judece un inginer cu decenii de practica. Forumistul o fi avand talent ingineresc, dar de la talent la experienta practica in lumea reala e cale lunga.

Nici la asesarea calitatilor manageriale nu cred ca am nevoie de ajutor. Pentru mine miezul povestii e simplu: un manager care are cheltuieli dar nu are venituri decat ce i se aloca de la centru cu tzaraita, n-ai ce sa analizezi.

Sa stii ca si colegi activi pe rutier vorbesc regulat cu practicieni chiar daca nu suntem multumiti de performantele lor. Cunosc multe nume din CNAIR sau de la antreprenori pe care le injuram regulat, dar pentru aia tot li se da un telefon sa aflam/discutam una-alta. Deci practicianul nu e chiar zero: merita un telefon. Atata ca eu am facut greseala sa dau un nume... transparenta bat-o vina.


JohannDB

    (((.... un fir CF poate sa existe in scripte dar nu in teren. Ai vazut tu vreun act ca a renuntat CFR la firul ala? )))  Apropo de "firul 4 Dârste - Brașov/Triaj (practic)....
  Cine-și mai aduce aminte când și-n ce condiții "a dispătut" acest "fir 4" ??  Nu era cumva acel "program" prin O.G. din 2011, de închidere (peste 1000 km) de linii când s-au desființat multe (secții, linii de garaj în gări, racorduri, etc, contând la raportare fiecare metru și "valorificate") ??  Mdaaa, au trecut 13 ani....                           

dan tm

Aoleu, te referi la ce ne cerea FMI sa inchidem, sa desfiintam? am vazut ca FMI înca mai bîntuie prin Romania, mai avem ceva de distrus?

JohannDB

#4169
  ((( ....  ca FMI înca mai bîntuie prin....))) Păii, bântuie și apar idei prea crețe; "înțeleg" și "greendeal-ul" până la un punct....... Ai văzut personal în deplasările tale, pe clea ferată, pentru diferite documentări/imortalizări ale situației la momentele respective....