News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cetatean

Daca nu ma inseala memoria si aia de pe Sim-614 au avut aceeasi problema,nu? Licitatie prin 2014-2015? OIL 2017? Lucrari 2025,lejer.
Indexare au primit probabil cateva procente,formulele de calcul sunt complicate si complexe.
Dar actualizarea :)) nici nu vreau sa ma gandesc.
Nu stiu daca putem avea acces la o situatie de lucrari,dar tare aunt curios.

Spre exemplu, formula pentru actualizare,la un contract din 2021,daca ai avut niste preturi corecte,iti da astazi profit clar. Poate nu la fiecare activitate,dar per total. Repet,daca ti-ai facut niste preturi ok atunci si nu te-ai mintit!

Aktor a muscat-o din alt motiv,cred. N-au primit avans,s-au trezit in pustietate si cred ca si-au gresit calculele. Am eu banuiala asta. Resursele in zona sunt destul de limitate. De la Sighisoara la Brasov. Daca nu te descurci sa iti faci balastiere/gropi platesti tati la transport,de-ti iasa ochii. Vb de ceva mc.
De asemena consuma f mult beton care are nevoie de ciment si agregate.
Mai cred si ca s-au bazat pe unul din parteneri si s-au trezit cu ochii in soare. Sa nu uitam ca un partener a disparut,nu? Si nu ma refer la Arcada.
Ce as vrea sa vada/intelega lumea,este ca aceste santiere sunt pustii. Si nu ma refer doar la Aktor.
Cand ai doar cateva zeci-sute de oameni,desi trebuia sa ai 2000-3000 ca sa mentii un ritm bun,comentezi,da asa cu gura la jumate. Si nu vreau sa vb de procente din alea fantastice,de 3% pe luna,nu. Sa se vada ceva intr-un an.

Eu cred ca s-au facut promisiuni de ambele parti. Desi in mizeriile alea de contracte de sute de pagini,ii scria orice,numa ce trebuie nu.
Si ma tine sa bag mana in Uzo, ca pana CFR nu vede cartitele la treaba,nici actualizarea nu se va aplica.
Am spus-o si o mai spun. Oamenii aia,care semneaza,au si ei familii si o viata. De curtea de conturi si de hal de sus la toti le este frica.  Ministii vin si trec. Pana e gata un tronson de cale ferata,schimbi 5-6,lejer. Au fost unii de nici nu sriau geografic unde sunt lucrari. Directori la fel.
Dar restul functionarilor care semneaza, eu zic ca le tremura mana cand semneaza ceva de niste sute de milioame de lei si ei castiga 1200-1500 de euro pe luna...

oc7avian

Ce mă amuză cel mai tare în discuțiile despre Bv-Sig e că nimeni nu zice că am fi pro Arcada  :lol: E amuzant cum toate torțele și furcile sunt scoase doar pentru că Aktor există. Din punctul meu de vedere, ca progres nu văd o diferență majoră între cei 2 antreprenori fix pe același contract. Cu frâna de mână trasă înaintează, doar că la Arcada se văd câteva milioane de € mai bine în teren (echivalentul de bani băgați în TBM-uri). A fost o perioadă pe contract când Euroconstruct era campion la fir nou în teren, deci ce naiba discutăm?

Ca idee, nu e nimeni pro firma X. Doar explicăm că lucrurile nu sunt negre sau albe. Iar un proiect pregătit prost nu poate merge decât prost. Mai ales FIDIC Roșu. Nu mai putem da +10 ani înapoi să îndreptăm. Singurul motiv pentru care lumea acceptă greu argumente e ura față de Aktor.

Încă mă distrez când îmi aduc aminte pe A7 cu pagini întregi de plâns legat de Pizzarotti, iar acum lumea e relativ mulțumită. Zidul plângerii era acolo în trecut, idem pe A0. Când ziceam să așteptăm și să judecăm fresh, se ascuțeau furcile.

Quote from: cristi5 on January 21, 2024, 08:19:20 PMAsadar, pe santier au fost @alinuttt si @oc7avian. La intalnirea cu CFR central au fost @florin74, @Phenol si @oc7avian.
Legat de actualizarea CEF, mai adaug un moment major: comitetul de monitorizare PT, început vară 2023. Am întrebat special de CEF, de la vârful ministerului s-a recunoscut problema și promisiunea era că la rectificarea bugetară se alocă fondurile. Rectificare care știu că n-a mai existat.

Așadar dezbatem povești, cu buzunarele goale

rio tinto

Am o nelamurire. De ce este obligatorie rezervarea de loc (si implicit plata) la CFR si nu optionala? Cine decide asta, de ce au decis asa si cum se poate schimba?

cristi5

#4128
@rio tinto

Si @dan tm asemnalat asta de vreo cateva luni

Se pare ca operatorii folosesc pe sest metoda asta pt a face un ban in plus.

ARF (cred) promoveaza un ordin de ministru pt a ingradi practica. Din ce inteleg exista deja un ordin dar nu-i destul de clar (facepalm)

AndreiB

Eu as merge mai departe si as anula rezervarile complet pentru vagoanele de clasa. Biletele sa devina flexibile (valabile la orice tren din ziua respectiva), si la prima scanare de catre controlor sa fie marcate in back end ca "controlate in trenul 1XXX", si deci nefolosibile inca o data.

Pe o distanta gen VP (majoritatea calatorilor) rezervarile sunt contraproductive - duc la imbarcare intarziata (alergat dupa vagonul care trebuie), trafic prin tren (asta e vagonul X?) si tot felul de relocari (asta e locul meu), mai ales la ora de naveta.

Singurul dezavantaj pe care il vad e "bunicuta care merge la Iasi" si nu gaseste loc decat dupa Ploiesti, dar putem marca locuri prioritare, anunturi vocale etc.

rio tinto

#4130
@AndreiB what an excellent point ai facut.
Vad ca intr-adevar la trenul de aeroport exista optiunea de a-ti lua loc, sau nu. Nu se poate face asta pentru toate trenurile, indiferent de clasa? Mi se pare mult mai de bun simt.

Facand referire la ce ai scris mai sus, am asistat de multe ori in tren la situatii de genu in care cineva care avea bilet la Sinaia in ziua respectiva cu plecare din Buc. Nord, se urca in alt tren spre Sinaia (chiar daca cu rang mai jos, fiindca de, el a vazut Sinaia si s-a suit... si e si normal) si nashu ii face un scandal penibil in tren ca trebuie sa achite un nou bilet (cu tarif de tren bineinteles) pentru ca biletul pe care il are corespunde altui tren. De-a dreptul jenant, dar apoi nasu striga tare ca daca vine control peste el, intra in probleme. Imaginati-va ce mediu de lucru prietenos e la CFR unde fiecare isi fura caciula, sefi si sefuti pedepsind subalternii in loc sa aiba incredere in ei. Adica CFR a incasat deja. Daca platesti in tren, imi face CFR refund la biletul nefolosit? Am incercat. Nici vorba  :lol:


TVlad

Ideea lui AndreiB e buna in principiu dar ginditi-va ca si CFR trebuie sa stie cam pe citi clienti mizeaza pentru a aloca numarul corespunzator de vagoane. Asta in teorie, ca in practica banuiesc ca aloca atitea cite au apte de drum.

AndreiB

Nu cred ca e asa variabila alocarea de vagoane. Eu as merge mai degraba pe alocari semi-standard, cu suplimentari la ore de varf arhi-stiute, gen VP in week-end, Marea pe durata verii etc.

Nu prea ai nevoie de vanzarile de bilete ca sa stii ca Duminica seara ai nevoie de 15 vagoane pe Brasov - Bucuresti, sau idem Vineri seara / Sambata dimineata trenul de 08:20 si 09:57 pe Bucuresti - Brasov.

Mai degraba lipsesc vagoanele in general, sincer.

cristi5

#4134
@AndreiB
@rio tinto

realitatea e mai dureroasa. Ceva de genul ca statului ii convine ca operatorul sa incaseze mai mult de la calator pt ca atunci statul plateste subventii mai putine. Asa ca e mai bine sa nu miste nimic in privints asta.

In plus, autoritatea care e responsabila cu drepturile pasagerilor e A S FR, adica aceeasi cu autoritatea pt siguranta. Si fireste ca siguranta ii mai inportanta.

Ma rog, nu ma pricep, @dan tm si @florin74 si altii au vazut explicatiile. Ce e sigur e ca nu prea sunt perspective sa dispara absurditatea rezervarilor la Regio...

AndreiB

Daca e de venituri, ce ne opreste sa crestem toate biletele cu 5 lei, cat e tariful de rezervare? Fuck it - hai sa vindem bilete flexibile la pret mai scump - scoatem venituri mai mari.

Problema e ca sistemul cu rezervari obligatorii e foarte neprietenos cu calatorii ocazionali, pe care incerci sa ii faci sa treaca de la masina (flexibilitate maxima) la tren (flexibilitate minima).

Eu am zero probleme - iau din timp mai multe variante si dau cancel la ce nu am nevoie, ca CFR permite anularea pana la ultimul moment cu taxa minima (<10% din valoarea biletului). E banal pentru mine sa navighez sistemul.

Dar eu oricum merg numai cu trenul, nu pe mine trebuie sa ma convingi. Ci pe soferul de masina clasa B/C care sta in coloana pe VP. Pe care cu un regim care il lasa in gara in Sinaia Duminica (nu mai sunt locuri) l-ai gonit permanent de la tren.

Trenul pe rutele pe care e folosit cu adevarat (B - mediu curier) e de facto un metrou mai extins. Hai sa il tratam asa.

GIV

nu prea am vizitat partea de feroviar de pe acest forum dar am urmatoarea curiozitate: de ce statul prin autoritatile aferente ofera trenuri/locomotie achizitionate prin fonduri ur si operatorilor privati?

cristi5

@GIV CFR calatori nu puteau fi beneficiari ai materialului rulant finantat de EU pt ca ei actioneaza pe o piata concurentiala. EU nu putea ajuta pe unul din concurenti.

Asta a dus la infiintarea ARF, la derularea licitatiilor prin ARF, chestii care au luat enorm de mult timp. Apoi serviciile care urmau a fi prestate cu MR au fost licitate la operatori prin Bursa Romana de Marfuri

pasadia

Raspuns alternativ - pentru ca UE a decis la un moment dat sa propuna (si Romania a adoptat in mod stupid) un nodel de organizare feroviara similar cu cel din domeniu aviatic - totul privatizabil, totul concurential. Asta desi infrastructura nu permite concurenta totala, caci nu poti baga 4 trenuri de la 4 concurenti pe acelasi segment de linie in acelasi moment (4 avioane de la 4 concurenti diferiti poti sa ai pe cer concomitent)

Evident, nu pot da vina numai pe birocratii UE - si cei din Dinicu Golescu 38 sunt de vina pentru ca au inchipuit (in urma cu peste 2 decenii) un sistem care in mod evident nu progreseaza, dar nu fac nici un pas in directia imbunatatirii lucrurilor.

Eu zic mersi ca nu a ajuns aceeasi filosofie si la Metrorex. Sau la regiile de transport public din principalele orase.

cristi5

@pasadia Bine, rau, asta e realitatea, avem mai multi operatori si EU nu poate ajuta direct pe unul din ei pe motiv ca e de stat, sau ca e cel mai mare.

Daca asteptam sa mai facem o reforma feroviara ca sa recentralizam tot inainte sa cumparam trenuri, atunci mai stateam 30 de ani.

Poti sa ai 4 trenuri care sa pleca in aceeasi directie intr-un interval de 15 min. Poate chiar 10 min. Nici avioanele nu pot decola sau ateriza deodata...  Diferenta e daca se "prabuseste" un tren intre 2 statii. Acolo avionul e superior...

PS: Nu stiu cum au rezolvat la reparatii MR; acolo CFR Calatori a putut zice direct ca repara vehiculele existente X si Y.