News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Eu cred ca trebuie altceva. Avem doua revizii paralele, dar cea de Basarab deserveste exclusiv trenuri etajate, folosite predominant pentru trenuri Regio. Eu as moderniza si concentra toata activitatea de mentenanta in Revizia Grivita, si as folosi spatiul de la Basarab asa:

1. Zona oficiului Postal plus vagoane abandonate > Bahnhof city, legat direct de Gara Basarab
2. Zona liniilor de vagoane, adiacenta haltei Basarab > diagonale denivelata revizia Grivita > M100 si un muzeu feroviar nou de la zero

frunzaverde

@AndreiB - nu e suficient spatiu in revizia Grivita, nici macar acum. Basarabul nu face doar etajate, face tot ce inseamna "nepretentios" (etajate, 20-49, 20-68, 20-5x, 30/22-76/96), motivul fiind ca Basarabul e mult mai primitiv.

Iar daca vrem sa ajungem din nou la 2500-3000 vagoane de calatori pe retea, cat e un numar normal, toate liniile din Basarab + Grivita sunt necesare. Sunt foarte mici reviziile...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Asta pare un fel de Stan si Bran.

dar vestea interesanta e ca vor sa bage trenurile pe acolo? sa fim seriosi linia Leorda-Dorohoi nu e usoara si nici nu cred ca exista  motive sa bage pe acolo marfare. mai ales din Ucraina. Ar pica de pe linie la prima curba la iesirea din Leorda.


https://www.monitorulbt.ro/local/2023/09/20/tir-spulberat-de-tren-la-leorda-video/

carutasul

În continuare nu înțeleg cum de nu putem rezolva problemele astea simple, ca informarea călătorilor. Dacă tehnologia ne bate, se poate trece în fișa postului "nașului" să treacă din vagon în vagon și să spună prin viu grai. Eu zic că oamenii sunt înțelegători, că doar oricine a avut măcar o pană pe lumea asta...
https://www.g4media.ro/tren-cu-sute-de-calatori-blocat-de-mai-bine-de-o-ora-in-camp-in-judetul-brasov.html


motorzbh

Vrei sa discutam de profituri? Ok.
Cat costa o Coradia Polyvalent facuta de Alstom?
6 milioane de euro." During October 2009, Alstom received an €800 million ($1.2 billion) order for 100 Coradia Polyvalents from French national railway operator SNCF; a €130 million option for 19 more trains was exercised in January 2010. During March 2010, the company was awarded a follow-on €135 million contract for an additional 23 Coradia Polyvalents from SNCF."https://www.railway-technology.com/projects/alstom-coradia-regional-trains/
asta e costul de livrare nu cat il costa pe Alstom de fapt. sa zicem ca da profit 0 ca la francezi nu ia deloc.
Cat ne-a costat pe noi aceeași rama luata de pe inia de producție franțuzească? 19 milioane euro. Repet a fost luata de pe linia franțuzească, nu s-a făcut nici o modificare în Franța, are încă afișe în limba franceza.
Cat iese profitul?
Hai te rog...
Vrei si alte exemple?
Hai sa dam.
GSM-R-ul pe SimSig a costat 15 milioane de euro. ( m-am uitat in toate ofertele si straniu la toate era 15 milioane de euro fix. oare de ce?) pentru 147 de km. da cam 100 kEuro pe km.
Cat i-a costat pe Polonezi când au făcut 13 000 de km? 529 de milioane de euro.Da cam  vreo 40 kEuro pe km .
Cum e cu miturile?
Preturile la noi sunt exagerate. Parte din cauza sistemului tâmpit de taiere la 40 de km contractele care automat generează costuri de interfațare, integrare și echipamente suplimentare dar și pentru ca vin cu preturi foarte mari. Pentru ca nu exista o concurenta reala daca faci contracte all inclusive.
Si acum boicotul a fost organizat de firmele de semnalizare nu de constructori de civile ca s-a scumpit otelul. Ca noi cerem referințe ETCS. Nu ai, zbori de nu te vezi. Asa ca ăștia de la civile au inghitit-o.
Fa contracte pe civile, semnalizare, GSM-R si o sa vezi ca ai bani sa faci și Craiova București.
Dar nu sa facem contracte mici sa nu se bata ăștia intre ei... lucru care nu s-a intamplat niciodată, dar niciodată nu s-a stat in instante cu anii.  :lol:  :lol:  :lol:

misiekwas

#4026
^chiar. Dar și preturi pentru lucrări punctuale par cam umflate comparabil cu scara lucrărilor. O comparație GdN - Warszawa Zachodnia. Consolidarea contractata (dar care am înțeles, privește numai clădirea garii) costa 420 de milioane de lei. Warszawa Zachodnia (care include și gara nou-nouță, mai multe platforme, tunel pentru HSR și refacerea de sine, fiind și mai mare la capitolul de număr de pasageri) este cam 2 mld (oricum și tot făcut sub trafic)+ceva pentru linia de tramvai care trece sub stație. Tunelul sub centru de Lodz, orașul cu densitate comparabila cu București + trei stații (7.5 km) - cam tot 2 mld. nu pot sa scap de impresia ca e mult "more bang for the buck".

frunzaverde

Exact, problema principala este cea de strategie extrem de proasta aleasa pentru upgrade-uri - facut "totul" de la zero, neetapizat, in bucatele de 20-40 km. La asta se combina ideea de demolare completa ("firul ierbii") la civile, adesea cu mutatul traseelor, macazurilor etc. pe amplasamente noi imediat limitrofe, in locul maximizarii traseelor si infrastructurii existente si folosirii mecanizarii pe scara larga.

Asta se combina cu piata aproape monoplista, cauzata de un organism care limiteaza puternic accesul in piata de proiectare si lucrari (AFER). Asta face ca proiectele sa fie in principiu facute de aceiasi doi actori din piata (din care unul de dominant - Baicons). Proiecte care sunt universal execrabile, calitatea este sub maculatura.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

florin74

#4028
Dar faceti o reclamatie la Consiliu Concurentei, ce impiedica CFR sau persoane fizice?
Sa comparam preturi din 2009/2010  (cand faceai orice pentru a avea cash, sa vinzi ceva - sa nu uitam ce criza economica aveam, mai ales la nivel de lichiditati), cu cele de acum, in 2023 mi se pare aiurea.

Sunt alte conditii de piata. Alte riscuri. Alte costuri financiare. Mult neprevazut. S-a schimbat fundamental peisajul eocnomic.
Plus capacitatea inexistenta a autoritatilor romane de a asigura un management de proeict performant.
Plus piata de proiectare la genunchiul broastei in ceea ce priveste competenta si concurenta, cu largul aport al statului roman.

You are going to reap just what you sow.
Cam asta e concluzia.


Liviu M

Nu mă pricep eu prea tare la comerț, da' până și eu am auzit de rabat la cantitate.
Și se mai aplică și vorba cu cine cere și cine dă.

motorzbh

Corect. Aici Alstom a scăzut prețul de la 8 milioane ( cu care a vândut 100) la 6 ca sa rămână pe felie cu SNCF. Prețul de 8 milioane este de altfel dat și la alții daca te uiți nițel pe net. Asta înseamnă un profit de 30%. Cel puțin. Alstom nu poate sa vând un tren la juma de preț. Ca nu e Huawei care vinde telefoane. Si e sponsorizat pe ascuns de partidul comunist chinez.
Problema e ca no l-am luat la un pret triplu. De ce? Ca in loc sa facem licitatia separat si sa-i punem pe Alstom Bombardier, Siemens etc sa se bata exclusiv pe rama  si ar fi venit cu 8 milioane maxim, am bagat trenul in alta licitatie ca asa se face la noi cumparam mere , pere si masina de spălat.
Thales a venit in oferta cu un tren făcut local cu 4 milioane de euro. Si tot a fost mai scump. Dar daca era licitație dedicat de rame ...
Cum  a fost la ARF... 20 de milioane de euro si 30 de ani de mentenanță. Noi nu am luat mentenanță. O sa mergem cu el pana crapă cum a făcut CFR Calatori. cu Desiro. si aia mai aveau mecanici.
Ce vreau eu sa spun este ca preturile la noi sunt foarte mari în special la semnalizare si telecomunicații. La civile nu ma bag ca nu e treaba mea.
Asta este adevărul. Daca are cineva alte date discutam ... mie mi-ar place sa ma înșel. Dar nu cred ca firmele isi permit sa se bata ani de zile in instanta, sa dea bani pe avocați , cauțiune pentru un profit de 12% cum anunță ei.

Xenos

Pai stai nitel, licitatia de rame include si 15 ani mentenanta pe o retea care e realmente praf. Asta sigur inseamna cam jumatate din pret si explica diferenta de la 8 la 17, in linii mari. In plus, noi am luat 20 initial, doar cu optiune de inca 17, nu am scos la licitatie 100.

misiekwas

Chiar dacă nu privește direct pe CF în România, un lucru foarte fain care îmi lipsește în cadrul de modernizării. În Polonia, PKP a venit și a dezvoltat o idee chiar bună sub teribila denumire "Gară Sistemica Inovativa" (IDS) cu doua modele standard pentru orașele mai mici, sa înlocuiască pe unele dintre garii supradimensionate din perioada comunista și astfel sa economisească banii si/sau ofere și condiții decente pentru pasagerii. Nu-i mare lucru, sala de așteptare, casa/automat, mic spațiu comercial, parcare pt biciclete etc. Avantaje: pentru ca e standard, e foarte ieftin (cam 1 mln euro clădire) și chiar arata decent. Recenzii sunt bune și obții și economii de scara.






Sorinus

E minunat ce au facut polonezii.

misiekwas

#4034
Chiar șocant cum de cam 10+ ani, pkp a devenit o instituție apreciata și profi după decenii de praf și pulbere. Dar mi se pare ca lucruri de genul asta lipsesc la cfr: un model de calitate standard care poate sa fie aplicat peste tot și nu legat morțiș de un șantier în tronson anume. Unul sau doua modele standard, dar cu toată infrastructura necesara pentru cateva zeci de pasageri care o folosesc pe zi.