News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Pe canal scrie in franceza (Electricite), pe "vagon", sau ce-o fi ala, scrie in engleza (BLT - RBLT), pare frig si intunecat, deci Africa nu e, pare masiv masiv si nu e perfect intretinut - nu arata european, mai degraba nord american. Deci sa fie Quebec?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

Jeez, o poză făcută când așteptam să treacă trenul să o pot tăia în oraș s-a transformat în fotoghicitoare :facepalm:

Da, e aparatul de schimbat de cale, ce nu se vede in poză e tija verticală cu semnalizarea, ce se vede e aparatul, cu traversele de lemn, plus parte din vagon (apropo, sunt vagoane cu câte 2 containere puse unul peste altul, dar nu puteam face poză că se uită ăla de la securitate la mine).

Locația
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Deci ai luat si tu "un 10 la Montreal"!...  :lol:  :lol:  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Asta este trenul (o poză cu telefonul făcută de la vapor).





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Legatura feroviara cu cheul naval fiind facut revenim la noi.

Gara Tulcea este cea mai apropiata de cheu dintre garile romanesti.

Ce mai, e chiar pe cheu.(nu mai stiu sa pun linkul asa incit sa se vada harta)

 https://www.google.com/maps/@45.1820856,28.7911222,3a,90y,283.15h,91.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjJNefDJzly9qXdy-MOnSOA!2e0!7i13312!8i6656


S-ar zice ca tocmai asezarea pe cheu incurca.In spatele garii e autogara interurbana si lipita de autogara e gara fluviala deci legaturile intermodale par fi ...asigurate.

Tocmai pentru asigurarea acestor legaturi prin PUG se doreste mutarea garii la capatul lacului sau chiar dincolo de lac.

Se doreste si realizarea unei linii de centura  dar la citire se observa ca e vorba de... o sosea de centura nu o linie.
 
https://focuspress.ro/tulcea-va-avea-un-nou-plan-urbanistic-general-ce-va-include-crearea-unui-linii-de-centura-infiintarea-unui-parc-industrial-si-mutarea-garii-feroviare/

pasadia

Una ca asta merita un premiu pentru prostia anului. Nu zic, vor fi multe nominalizări, dar gara Tulcea e chiar superb amplasată...

motorzbh

Vrei sa vezi Electrificarea Radulesti Giurgiu?
Stii cat costa semnalizarea acolo? Cu de toate full ERTMS? 105 milioane lei.
Stii cat costa Informarea publicului calator? 98 de milioane lei. Top that.

miahi

@motorzbh ce ar presupune "Informarea publicului calator" ? Reclame ca s-a electrificat sectorul acela ?

motorzbh

Tabela de afisaj si difuzoarele care anunta trenurile.

Earthchild

Am văzut filmul de mai jos și m-a lovit depresia...  :((  Sârbii au modernizat linia Belgrad-Novi Sad pentru 200 km/h si au cumpărat și rame Stadler. Mă întreb de ce la ei se poate și la noi nu. Poate știu frunzaverde, vancouver sau motorbzh...

Sorinus

#3850
Mai mult ma impresioneaza garile, au fost renovate mult mai OK ca la noi (plus pasiunea mea, multe indicatoare cu numele statiilor). Faptul ca prinde 200km/h pe cateva tronsoane, pe o linie de 70km, nu ma impresioneaza. Diferenta reala fata de 160 e probabil pana-n 10 minute.

Ma uitam acum la Barzava Noua de la noi, o gramada de afisaje electronice pt un HM in camp, o placuta mica mica cu numele.

frunzaverde

#3851
@Earthchild - nu este nimic de invidiat din "aventura" sarbilor. Este coridorismul stupid, romanesc dus pana la extremele maxime - fudulia si complexele si "vitrina in loc de functionalitate" balcanice duse toate la extrem.

Au facut, in 10 ani, la costuri uriase, 65 km de linie ferata reconstruita de la 0, intre Zemun si Novi Sad, demolat tot, tunele etc. etc.. Fata de o linie de 140, s-au scurtat calatoriile cu aproximativ 10 minute, pe relatia asta, la niste costuri uriase.

Restul retelei a fost insa complet, dar absolut complet abandonat. Legatura cu Croatia, linie dubla electrica, de 140 km/h, se circula cu viteza maxima 40 km/h, si restrictii la 15 km/h. Spre sud, spre Grecia si Bulgaria, spre sud-vest, spre Muntenegru, magistralele (la fel, electrice) sunt la fel de decazute, vitezele maxime decazand de la 100-120 la 30-50 km/h, la fel cu restrictii foarte stricte. Peste jumatate din sistemul de semnalizare nu functioneaza deloc, fiind scos din functie definitiv, circulandu-se ad-hoc. Timpii pentru Nis-Belgrad sau Bar-Belgrad s-au dublat, iar pe linii secundare chiar s-au triplat fata de 1980.

Si cei 65 km de insula "fudulie" nu ajuta pe mai nimeni. Biletele sunt prea scumpe pentru naveta - costurile de exploatare ale "Soko" prea mari, asa ca oferta de transport este modesta, doar 26 de perechi pe zi, insuficient pentru naveta - compara cu 70 de perechi pe Bucuresti - Ploiesti.

De altfel, primul tren "de viteza" pleaca la 8 din Belgrad si la 9 din Novi Sad, deci prea tarziu pentru majoritatea angajatilor. Si pentru lunga distanta, la fel, serviciul e inutil, pentru ca dincolo de Novi Sad, inspre Ungaria, spre Subotica, se circula cu 30-40 km/h viteza maxima (se fac aproape 4 ore pentru 102 km).

Mai mult, sarbii au cazut in capcana rechinilor imobiliari si si-au daramat gara centrala. Belgrad Centar, gara noua, este un santier imens, neterminat din anii '70, unde doar nivelul peroanelor e semi-gata, se intra in gara prin efectiv santier. Nu exista sali de asteptare, bileteria e intr-un cort, nu exista decat o toaleta. Se construieste acum ceva gara deasupra, dar nu se stie cand si daca va fi gata, ca au ramas peste bani. Locatia noii gari este execrabila, la marginea orasului, intre doua noduri de autostrazi (cartierul se numeste Prokop-Autokomanda, adica Procop-Nodul-de-Autostrazi), stadionul Partizan si un parc-padure. Ai nevoie de taxi din centru, nu ai cum ajunge altfel.

E doar "sa dea bine in filmulete". Cea mai proasta strategie posibil : au aruncat toti banii avuti (si s-au si imprumutat imens la rusi) pe cativa zeci de kilometri la 200 km/h, care nu ajuta pe nimeni fata de o solutie mai ieftina, dar mai extinsa in teritoriu.

PS: Daca va intereseaza regiunea, sau doar vreti sa va clatiti ochiul si relaxati mintea cu 'slow tv' in peisaje uimitoare, Dulevoz, mecanic de locomotive in Serbia (lucreaza in tot ex-YU) face niste filme din cabina 4k exceptionale, si peisajele sunt incredibile: https://www.youtube.com/@dulevoz/videos. E incredibil de trista starea liniilor insa - la noi e lux fata de la ei. Si ce e si mai trist e ca se vede ca odata, de mult, Iugoslavia nu era "doar o alta tara comunista", ci era o tara bogata, de lumea intai, care juca in aceiasi liga cu Italia, Spania sau Franta la prosperitate, urbanism si dezvoltare...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dragos76

Asta e de genul că "se poate muuult mai rău decât la noi".

dan tm

@frunzaverde, cred ca RZD a si construit liniile pe la ei. Am vazut scris RZD si ceva in chirilice pe viaductul feroviar inainte de Pancevacki Most. Am trecut pe sosea pe sub el.
In rest e jale la ei, incolo spre Macedonia de Nord spre Kumanovo abia se mai cede linia din vegetatie in schimb au inghesuit acolo o autostrada linga sosea si calea ferata.

Earthchild

Mulțumesc @frunzaverde, atunci nu poate decât să-mi pară și mai rău pentru sârbi decât pentru noi. Păcat, îi știam o nație mândră și laborioasă, pe lângă naționalismul cam exagerat, dar se pare că există similitudini între clasele conducătoare ale SB și RO.
Dulevoz are într-adevăr filmări extraordinare, sunt abonat  :) , a filmat și prin România pe valea Jiului.