News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Aceiasi poveste si in Norvegia - tot proiectul pilot de auto cu hidrogen a fost anulat si statiile experimentale oprite si interzise.

Si e tot mai clar ca si idiotenia din PNRR o sa fie un esec. Pur si simplu nu are cine sa livreze produsul necesar si cerut de ARF, pentru ca produsul nu exista si in momentul asta dezvoltarea e foarte lenta. Proiectele de solutii locale last-mile s-au impotmolit in 2022, din cauza costurilor uriase ale energiei (H2 e in momentul asta extrem de energofag), iar solutii de magistrala (ce vrea CFR) sunt la cel putin 5 ani de comercializare, dar vor fi fezabile doar daca pretul energiei scade drastic.

Dar bine, daca noi facem politici publice bazate pe "impresii" si pe "slogane" nu pe cunostinte, ne cam meritam soarta. Bani gratis pierduti, ca si in multe alte cazuri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Liviu M

#3766
Quote from: dan tm on March 05, 2023, 02:09:26 PMIn Germania statiile de hidrogen au inceput se inchida! Sunt prea periculoase in utilizare si 1 kg de H2 costa 28 de euro
Ai si niste link-uri nemtesti? Ca nemtii inca nu s-au prins. :) In presa germana La o cautare sumara dupa "shell schließt wasserstoff tankstellen" (Shell inchide pompele cu hidrogen) eu n-am gasit decat de 3 statii Shell (toate statiile Shell) inchise in Anglia. La nemti acelasi Shell se lauda cu statiile lor, considera solutia la fel de sigura ca cea "termica" si dau ca pret sub 11 euro (fara TVA):
QuoteWie sicher ist es, Wasserstoff zu tanken und damit zu fahren?

Fahrzeuge mit Brennstoffzelle sind so sicher wie konventionelle Fahrzeuge. Das haben Prüfdienste wie der TÜV in diversen Crashtests sowie bei Versuchsreihen mit mehr als 10.000 Betankungen gezeigt. Über eine intelligente Infrarot-Schnittstelle werden der Füllstand, der Druck und die Temperatur im Tank ständig automatisch kontrolliert.

Wieviel kostet die Betankung?

Die Kosten sind vergleichbar mit denen für Benzin. Ein Kilogramm Wasserstoff kostet aktuell 10,80 € netto. Vier bis fünf Kilogramm fasst der Tank der meisten Fahrzeuge und rund 100 Kilometer können Sie mit einem Kilogramm fahren.

frunzaverde

13.85 euro/kg la pompa e pretul universal in Germania (https://h2-mobility.de/unternehmen/), pretul fiind subventionat prin mecanismul guvernamental de investitii in H2 (prin mecanismul comercial H2 MOBILITY). Asta il face de vreo doua ori mai scump in utilizare ca benzina sau motorina. In Austria, unde nu e subventionat, e 27 euro/kg, deci de 4-5 ori mai scump.

Se inchid o parte din pompele vechi, din programele pilot, urmand sa ramana cele din programul curent. Sunt vreo 3000 vehicule pe H2 in Germania, 92 de pompe vor ajunge muuulta vreme de-acum incolo - mai ales dat fiind cum progreseaza domeniul. Germania a pariat pe H2 inca din 2010, inainte sa avem "explozia" electricelor, Daimler zicea de 1000 de statii pana in 2025 si 100.000+ masini.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

de pe forumul celalalt

https://curteadeargesferoviar.wordpress.com/2023/03/06/6-martie-1990-33-de-ani-de-la-evitarea-unui-grav-accident/

Este marți, 6 martie 1990. Conform graficului de circulație, trenul Personal 1537 părăsește stația Pitești la timp, având ca destinație Curtea de Argeș. Pe drum, acesta avea prevăzută o încrucișare cu trenul Personal 1536 ce venea din direcția opusă, la Pitești Nord, însă în acea zi nu aveau să-și dea întâlnire în acel loc. Trenul 1536 plecase cu întârziere din Curtea de Argeș, astfel luându-se decizia de a primi cele două trenuri în stația vecină, Bascov.

În timp ce trenul 1537 își vedea cu bine de drum și se apropia de Pitești Nord, Bascovul urma să ia o decizie ce putea să pecetluiască soarta oamenilor aflați în cele două trenuri: stația Merișani a cerut cale liberă stației Bascov pentru trenul 1536, aceasta fiind aprobată, dându-i undă verde de plecare personalului dinspre Curtea de Argeș. Pe urmă, din motive necunoscute, cel mai probabil din vina impiegatului din stația Bascov, trenului 1537 i s-a asigurat parcursul de ieșire în direcția Merișani, fără a se mai ține cont de faptul că în acea stație cele două trenuri trebuiau să se încrucișeze.

1537 a plecat din Bascov, 1536 a plecat din halta Borlești Argeș, erau la doar câțiva km distanță unul de altul. Ambele trenuri și-au luat avântul necesar pentru a urca dealul dintre stațiile Bascov și Borlești. Ambele trenuri deja se deplasau cu viteza maximă prevăzută în livret: 80km/h.

La aproximativ 2km de stația Bascov, imediat după semnalul prevestitor dinspre Merișani, se află curba din vârful pantei, loc din care calea ferată coboară pe lângă digul lacului de acumulare Budeasa, spre stația Borlești. Cel mai probabil trenurile s-au întâlnit pe acea porțiune de linie dreaptă, mecanicii zărindu-se la timp unii pe ceilalți, oprind garniturile în condiții de siguranță. Doar câțiva zeci de metri i-au salvat de la dezastru, norocul tuturor a fost că la tracțiune se aflau locomotive diesel-hidraulice, ce au postul de conducere la o înălțime mai mare în comparație cu alte locomotive, ajutând astfel la o mai bună vedere de ansamblu asupra traseului.

Trenurile 1536 și 1537 față în față. Refacere virtuală a evenimentului.
În cele din urmă, totul s-a terminat cu bine. Datorită condițiilor bune de vizibilitate dar și a vigilenței echipelor de mecanici, un eveniment similar catastrofei de la Bucerdea (1968) a fost evitat în ultima secundă.

Dată: martie 6, 2023
Autor: tscdaofficial
0 Comentarii
Este marți, 6 martie 1990. Conform graficului de circulație, trenul Personal 1537 părăsește stația Pitești la timp, având ca destinație Curtea de Argeș. Pe drum, acesta avea prevăzută o încrucișare cu trenul Personal 1536 ce venea din direcția opusă, la Pitești Nord, însă în acea zi nu aveau să-și dea întâlnire în acel loc. Trenul 1536 plecase cu întârziere din Curtea de Argeș, astfel luându-se decizia de a primi cele două trenuri în stația vecină, Bascov.

În timp ce trenul 1537 își vedea cu bine de drum și se apropia de Pitești Nord, Bascovul urma să ia o decizie ce putea să pecetluiască soarta oamenilor aflați în cele două trenuri: stația Merișani a cerut cale liberă stației Bascov pentru trenul 1536, aceasta fiind aprobată, dându-i undă verde de plecare personalului dinspre Curtea de Argeș. Pe urmă, din motive necunoscute, cel mai probabil din vina impiegatului din stația Bascov, trenului 1537 i s-a asigurat parcursul de ieșire în direcția Merișani, fără a se mai ține cont de faptul că în acea stație cele două trenuri trebuiau să se încrucișeze.

1537 a plecat din Bascov, 1536 a plecat din halta Borlești Argeș, erau la doar câțiva km distanță unul de altul. Ambele trenuri și-au luat avântul necesar pentru a urca dealul dintre stațiile Bascov și Borlești. Ambele trenuri deja se deplasau cu viteza maximă prevăzută în livret: 80km/h.

La aproximativ 2km de stația Bascov, imediat după semnalul prevestitor dinspre Merișani, se află curba din vârful pantei, loc din care calea ferată coboară pe lângă digul lacului de acumulare Budeasa, spre stația Borlești. Cel mai probabil trenurile s-au întâlnit pe acea porțiune de linie dreaptă, mecanicii zărindu-se la timp unii pe ceilalți, oprind garniturile în condiții de siguranță. Doar câțiva zeci de metri i-au salvat de la dezastru, norocul tuturor a fost că la tracțiune se aflau locomotive diesel-hidraulice, ce au postul de conducere la o înălțime mai mare în comparație cu alte locomotive, ajutând astfel la o mai bună vedere de ansamblu asupra traseului.


Trenurile 1536 și 1537 față în față. Refacere virtuală a evenimentului.
În cele din urmă, totul s-a terminat cu bine. Datorită condițiilor bune de vizibilitate dar și a vigilenței echipelor de mecanici, un eveniment similar catastrofei de la Bucerdea (1968) a fost evitat în ultima secundă.


Evenimentul, publicat într-un ziar al vremii. Sursă foto: Marius Ionescu.

shift2rail

^ ce s-a intamplat la Bucerdea in 1968?


shift2rail

omg, impiegatul condamnat la moarte :shocking:

frunzaverde

Nu l-au executat pana la urma, l-au gratiat dupa 18 ani... Unul din efectele accidentului a fost ca s-a accelerat implementarea Indusi si BLA pe toata reteaua (cu costuri valutare mari).

Wikipedia greseste - nu a fost al doilea cel mai grav accident dupa Ciurea. Vintileanca in 1923 a fost mai ucigas, aceiasi poveste, coliziune frontala din eroare umana in conditia lipsei de dependinte intre statii - ca la greci. Atunci s-au generalizat centralizarile electro-mecanice in Regat, si s-a renuntat la semnalizarea pe baza de semnale de fluier.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TVlad

La Vintileanca a fost implicat proverbialul - de atunci - acar Paun?

frunzaverde

Da. Paun a fost scos vinovat, desi problemele erau sistemice - gara n-avea oameni suficienti, majoritatea garilor nu aveau nici un fel de centralizare, semnalizarea era demna de 1850, nu de 1920, batai de toba si fluiere... Seful de gara era pe locomotiva, nu e clar ce facea, dar aparent era destul de comun in epoca sa mearga pe masina cand parcursurile erau complexe, ca un fel de pilot.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on March 09, 2023, 06:50:13 PMDa. Paun a fost scos vinovat, desi problemele erau sistemice -
In etosul balcanic intotdeauna omul e vinovat iar sistemul - perfect. Nu ai ce ii reprosa.


dan tm


frunzaverde

#3778
Deci avem raspuns la o intrebare veche : primul an cu circulatie la 140 km/h in Romania a fost 1968, mai precis mersul din mai '68 1969, mai precis mersul din iunie 1969 (am verificat). Prin urmare, primul tren de 140 din Romania in trafic comercial a plecat la 7:07 dimineata pe 1 iunie 1969, si astea au fost primele trenuri de 140:, R21: 2h15, R31: 2h13, A211: 2h23 si A301: 2h21.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Bucuresti - Brasov in 2h13 in anii '68...

Ma gandesc unde am fi fost azi daca am fi continuat sa investim in sectorul feroviar in loc sa il ignoram complet / aruncam banii pe prostii.