News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Peroanele din Oradea probabil vor fi distruse la refactia si electrificarea liniei.
Acum e moda unor peroane foarte departate de tren.


TibiV

Mi se pare groznic ca in domeniul CF sa existe expresia "moda"...

Adica facem peroane "moda toamna-iarna 2022 Dolce@Gabana" sau "moda primavara-vara 2023 Versace"?!...

Le punem si niste strasuri/cristale Swarowski?!...

(Scuze daca nu am ortografiat corect, sunt perfect paralel cu moda...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Nu avem un topic cu "trenurile pe intelesul tuturor", asa ca pun aici un video foarte interesant despre geometria rotilor si a sinelor.
Stiam chestia asta (in tinerete am avut o iubita care era studenta la Transporturi...) dar animatia este foarte buna si edificatoare...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Tot din ciclul "trenurile pe intelesul tuturor", de data asta macazele/schimbatoarele de cale...
Animatie 3D foarte buna...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#3754
"Trenurile pe intelesul tuturor"...

O animatie draguta despre sistemele de prindere a sinelor

Si alta despre macaze/schimbatoare de cale, animatie 3D foarte buna, dar redarea externa este oprita:
www.youtube.com/watch?v=FedBqCZ0vhg

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rio tinto

Am venit astazi cu IRN 473 Sebes Alba - Bucuresti N.

L-am rugat pe controlor sa imi deschida usa spre cuseta sa intreb insotitorul de cusete daca are disponibilitate pana la Bucuresti, fiindca la ghiseu sau online, nu se pot cumpara, decat daca bat la fereastra sau usa insotitorului de cuseta. O consecinta este ca acestea circula in marea majoritate a timpului goale. La trenurile internationale, pot cumpara spre exemplu cuseta intre Curtici si Bekescsaba sau oricare alta statie din afara Romaniei, combinata cu una de la noi, insa nu se poate cumpara un loc la cuseta sau dormit intre oricare doua statii din interiorul Romaniei. Nasul a refuzat sa ma ajute, pe motiv ca usa dinspre cusete si-asa e inchisa (mai tarziu am aflat ca tot timpul a fost deschisa), el ma putea ajuta doar cu prima usa  >:(

La sugestia lui, am coborat in Sibiu si am alergat in capatul trenului unde am gasit un domn rotofei care fuma o tigara la usa vagonului de dormit, cu ecuson la gat. L-am intrebat daca are disponibilitate si mi-a spus ca da. Din prima clipa a inceput sa fie foarte serviabil, neobisnuit de ospitalier. Chiar lingusitor, dar eu sincer m-am bucurat initial. A venit cu mine in vagonul din partea cealalta a trenului sa ma ajute unde am lasat bagajele si pe sotia mea. Mi-a cerut 130 RON/pat la vagon de dormit (96 supliment de pat si cica 34 supliment pentru vagon de dormit clasa I) pe ruta Fagaras-Bucuresti. Sume per persoana, deci 260 total extra fata de biletul deja cumparat pe ruta Sebes Alba-Bucuresti Nord. Era 5.30-6.00 dimineata, am platit si mi-a spus ca imi da biletele cand ajungem la Bucuresti (scannerul de bilete online nu ii mergea si mi-a luat ID-ul biletului - l-a notat).
Peste cateva ore, aproape de sosire, a batut la usa sa ne trezeasca si pana ne-am facut gata, trenul ajunsese in Gara de Nord. Am iesit, vagonul gol, inclusiv insotitorul rotofei care a parasit postul. Nici vorba de bilete. Ma simt inselat si merg la relatii cu publicul  :((

Doamna de la relatii cu publicul a spus ca e vina mea, ca in viata cand platesti ceva ceri bon atunci pe loc si ca nu are cu ce sa ma ajute. Adica fiecare pe barba lui si ca eu nu stiu ca de-aia sunt supra-controale la CFR, ca astia fura? Era ciudat ca folosea cuvantul "astia", ca si cum ea nu facea parte din aceeasi echipa. Sincer, nu stiam. Ca pe ce lume traiesc? Am fost uimit ca nici macar nu a vrut sa auda povestea mea. S-a si enervat, ca "ce vreau sa faca ea acum?". Mi-a recomandat sa trimit un email, dar m-a asigurat ca nu se rezolva nimic, ca nu am bilete, nu pot sa dovedesc. I-am spus ca am fotografii de la vag de dormit cu timestamp si localizare care repede s-a grabit sa-mi spuna ca de unde stie ea ca eu nu le-am modificat data si ora. Orice, numai sa-mi inchida gura, nu sa ma ajute. Era contra mea, in nici intr-un caz in serviciul "publicului calator".

Am senzatia ca angajatii lucreaza impreuna in defavoarea pasagerilor: Nasul (controlorul), insotitorul de vagon de dormit si doamna de la relatii cu publicul din Gara de Nord. Nu e vorba de bilete, sau de suma platita, e practic vorba de stilul de a vorbi si ajuta clientii lor. Cred ca aceasta atitudine, la o scara mai mare explica de ce unele lucruri sunt cum sunt, mai ales acelea de care multi dintre noi ne plangem. E o lectie pentru mine si s-a format in mintea mea ca ei nu sunt acolo sa ma ajute cu nimic, ba chiar sa imi puna bete in roate.
A fost triunghiul complet, singurul care m-a ajutat a fost cel care a avut direct de castigat, insotitorul de vagon de dormit.

Daca s-ar putea lasa revieweuri ca la restaurante, cred ca fie ar inchide bussinesul, fie ar schimba ceva  :lol:

frunzaverde

@rio tinto - atitudinea asta trista este comuna la o parte din personalul "pe stil vechi" CFR Calatori. Tot ce pot zice e ca atitudinea se schimba, si personalul nasol incepe sa fie din ce in ce mai putin.

Ce poti face e sa faci o sesizare la CFR Central, pe site, si sa ceri sa-ti dea o copie dupa biletul emis in baza diagramei de la vagon. Nu stiu care sunt sansele, eu am reusit sa primesc niste scuze in scris si un voucher de la ei pentru o chestie mai neinsemnata (mi-au emis bilet la un loc inexistent intr-un tren plin ochi - au inlocuit vagonul la ultimul moment cu un 22-96 cu ma putine locuri, rezultatul fiind ca am mers in picioare 2h jumate). Chiar daca nu primesti nimic, e posibil sa genereze o investigatie.
 
Singura consolare (si inteleg ca e neinsemnata) e ca ai iesit cu o mica reducere fata de pretul "de lista". Trebuia sa-ti ia 141 lei de la Sibiu - 45 (suplimentul de clasa) + 96 (patul) - ti-a luat doar 130 lei.

P.S. E plina si Romania privat de exact aceiasi atitudine. Experientele mele din ultimii 5 ani ca vizitator in Romania contin zeci de experiente de astea - favorita mea e la un hotel in Timisoara, la care aveam o rezervare pe care au decis sa n-o onoreze pentru ca... n-aveau camere. Cand i-am intrebat "si eu unde dorm la noapte", raspunsul receptionerului a fost un siderat "pai si ce-i treaba mea?".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Altfel, am fost incantat sa folosesc doua trenuri in aceeasi zi sa ajung la destinatie, fara probleme si fara sa ma simt, ca de obicei cand merg cu CFR, sarac.

Am luat IR de la Constanta, iar dupa 20 min aveam RE catre Chitila. Trenul de la Cta a intarziat 5 minute, mi-am luat o placinta, am ajuns la trenul celalalt, ce era la linia 3, am mai stat cam 5 minute si trenul a plecat. F curat pt un Regio, cu etajate albastre. Am facut fix 10 minute pana in Chitila. Nasul m-a controlat in acest interval.

etravel

#3758
Quote from: frunzaverde on February 22, 2023, 12:33:04 AMP.S. E plina si Romania privat de exact aceiasi atitudine.
Foarte buna constatare. Am ajuns sa cred ca atitudinea asta e in etosul local. Alt motiv nu gasesc.

Quote from: Sorinus on February 22, 2023, 09:34:35 AMF curat pt un Regio, cu etajate albastre.
Folosesc Regio ocazional si am remarcat faptul ca pe linia aceea toate etajatele albastre sunt extrem de curate, indiferent de clasa.

carutasul

ce e mai interesant e că în teorie acum la CFR infrastructură nu ar trebui să conteze că un client n-are vagoane câtă vreme îi strică linia :) Adică am făcut separare, dar doar de formă...

frunzaverde

Tocmai ca spargerea in micro-entitati si New Public Management au facut toata tarasenia asta posibila - "teoria" ideologica promovata in anii '90 fiind exact opusul realitatii empirice. Privatii fac aceiasi chestie, ba chiar la privati e mai rau. Pentru ca setul de avantaje si "incentives" in stupida constructie institutionala cu organizatii separate si parte e pervers, si face exact opusul a ce ar trebui sa faca:

1. CFR SA isi primeste mare parte din bani (in constructul initial TOTI banii) din taxe pe tonaj circulat luati de la operatori. Daca operatorii nu au vagoane sau reduc tonajele, se reduc proportional si banii incasati azi in TUI, care sustin activitatea curenta. Cum TUI-ul abia asigura supravietuirea CFR SA, a-ti pune in pericol veniturile imediate pentru riscuri de lunga durata este o problema majora, mai ales ca OTF controleaza fluxurile de bani care iti vin. Mai mult, OTF pot sa-ti dea peste cap intregul flux de venituri blocand platile TUI spre tine, fara ca tu sa ai posibilitatea legala sa-i scoti de pe retea cu usurinta (pentru ca gestionarul de infra e in pozitie de monopol, are legiferate restrictii severe asupra masurilor pe care le poate lua).
 
2. CFR SA nu are atributii sau organe de control asupra starii MR, pentru asta trebuie sa contacteze o terta parte, ASFR (autoritatea de siguranta feroviara) care la randul ei sa trimita inspectorii de siguranta (ISF). Problema e ca orice amenda sau masura luata de astia nu se duc in bugetul CFR SA ci in bugetul statului. Deci din tot taraboiul asta nu te alegi cu nimic.

3. Operatorii si ei sunt prinsi in jocul asta, daca CFR SA incearca sa le faca ceva, se plang de starea infrastructurii, la care ei au contribuit. Rezulta un mare cerc vicios - dar asta nu e in ciuda spargerii, ci un efect direct al spargerii, adica fix pe dos.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

bgd77

A aparut un update la aplicatia CFR Calatori (pt Android in cazul meu) care permite sa alegi vagonul si locul in vagon, daca cumperi biletul cu mai mult de 24 de ore inainte de plecarea trenului.

Cred ca e o imbunataire utila a aplicatiei, si poate e de folos pentru cineva de aici.

Poate in viitor o sa reduca limita de timp, sau poate chiar se va elimina.

frunzaverde

Merge si online alesul locului (cred ca de azi).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Are Radu Paraschivescu o carte numita "Noi suntem romani (nimeni nu-i perfect)"

https://clubferoviar.ro/traficul-feroviar-din-mainz-romani-corturile-intre-sine/

QuoteTraficul feroviar din Mainz, Germania, a fost dat peste cap de un grup de români care și-au instalat corturile între șinele de cale ferată.

O tabără de corturi a fost descoperită între liniile de cale ferată între Mainz Hauptbahnhof și Mombach, precum și între Mainz Hauptbahnhof și Mainz Nord. În consecință, poliția federală a decis joi seara închiderea liniei, iar 53 de trenuri au avut întârzieri. Doi români au fost arestați, informează site-ul Știri Diaspora.

Potrivit Poliției Federale, un ofițer de poliție care călătorea într-un tren a descoperit tabăra de corturi. Accesul la locul de campare a fost posibil doar prin traversarea șinelor și, după cum s-a dovedit în cele din urmă, acolo se aflau obiecte de uz zilnic, saltele, precum și diverse gunoaie.

Traficul feroviar din Mainz, oprit. Întârzieri totale de 1.400 de minute

O patrulă a secției de poliție federală din Mainz a depistat un grup de aproximativ zece persoane în zona căii ferate.

Ofițerii au ordonat apoi imediat trenurilor să încetinească în această zonă pentru a nu pune în pericol românii dintre linii. Cei mai mulți dintre aceștia s-au îndepărtat când au văzut că vin polițiștii.

Doar o femeie româncă de 63 de ani și un bărbat român de 66 de ani au putut fi reținuți de patrulă. Ambii au confirmat suspiciunile polițiștilor și au declarat că au vrut să petreacă noaptea între șine. Drept urmare, Poliția Federală a dispus închiderea căii ferate. Pentru trenuri, această închidere a dus la o întârziere totală de peste 1.400 de minute.

Ma rog, cetateni romani ar fi probabil formularea corecta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm