News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Pe langa salariu, mediul de munca contribuie la motivatie si mandria muncii. Daca cei de la CFR lucreaza in Depouri ca asta, gari ce cad pe ei, locomotive din alta era si tot asa...e greu sa cerem mai multa implicare si servicii soft mai bune.

frunzaverde

Absolut, si chestia trista stii care e? Ce e in filmuletele astea e cosmetizat fata de realitate. Si asta in conditiile in care depoul Bc are conditii de lucru mult mai bune ca altele din tara.

Si e mult mai rau in reviziile de vagoane, unde conditiile sunt absolut inimaginabile pentru secolul 21 - in multe cazuri reviziile, inspectia la canal, reparatiile minore, inlocuirea de consumabile etc. se face in aer liber - indiferent ca ploua, ninge, e furtuna... La Craiova daca tin minte bine, nici macar nu ai un loc unde sa bagi UN vagon sub un acoperis, totul e afara.

Nu mai zic de dormitoarele personalului si alte din astea...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Nu la Craiova, probabil in alt oras, Craiova are depou acoperit. Conditiile sunt ca la Grivita :D


Sorinus

– se sistematizează stațiile de cale ferată pentru a putea introduce peroane cu lățimea de minimum 3,50 m;

Adica aici, unde e irelevant traficul de calatori, modernizeaza peroanele, dar in zeci/sute de statii unde oamenii urca practic din boscheti, ignore.

Zici ca banii vin de la ucrainieni, nu de la noi, si nu se uita la ei.

oc7avian

Că nu fac restul peroanelor independent de orice proiect de modernizare e independent de adaptarea peroanelor aici, într-un proiect de modernizare. Ar fi culmea să nu se facă. Chiar e un comentariu gratuit, absurd.

Și da, mă enervează enorm că mă lovesc în fiecare călătorie de peroane de toată jena, deși e cel mai banal lucru de rezolvat. Nu pot descrie surprinderea normalului când am coborât din tren în Oradea anul trecut, 2022.

Sorinus

Asa se ajunge la absurditati ca halta Ogoarele din Baragan, ce deserveste niste CAPuri, sa fie modernizata, iar halta Domnesti sa arate mizer, desi deserveste o suburbie importanta a capitalei. Ala e proiectul, noi nu gandim, modernizam. Apoi, nu mai sunt bani, ce sa facem fara bani?

Sorinus

Pe M902 nu se refac peroanele decat la Comana si Gradistea, celelalte statii raman in 1930. Linie ce poate genera trafic de naveta serios pt Bucuresti. Lucrare f scumpa si complexa. Sa mai dau exemple? Bine ca zecile de trenuri de persoane din Milisauti HM vor beneficia de noile peroane.

shift2rail

Ma tem ca @Sorinus are dreptate: inegalitatea de tratament sapa la temelia increderii necesare ptr functionarea minimala a contractului social. Iar in Ro nimeni nu mai are incredere in nimeni, cu exceptia tribului de rubedenii apropiat.

frunzaverde

#3744
@oc7avian - e absolut absurd sa ai peroane de 3.5 metri la gari si halte care nu deservesc nimic.

- Vicsani e un PTF si atat, e in camp, localitatea e un catun cu cateva case; controlul se face in tren la trenurile internatonale.
- Dornesti are 4000 locuitori, nu are cum genera mai mult de 50-60 calatori la ora de varf pe tren (mai ales ca majoritatea sunt angajati la uzina uriasa din localitate, una din cele mai mari fabrici din tara)
- Milisauti este la vreo 5 km de comuna, e un mic catun in zona, cateva case rasfirate si o fabricuta
- Darmanesti este in afara localitatii.

Toate garile au cladiri mari si peronul liniei 1 lat, fiind constructii austriece, tip KKStB/BLB. Doar ca la CFR, din cauza starii proaste a abatutelor, linia 1 nu se foloseste. Cu o simpla refactie, problema asta se poate rezolva, pentru cele cateva trenuri locale Suceava - Radauti - Putna (chiar si la 0.5 tph, un singur peron e suficient). Pentru restul peroanelor, pentru utilizare cel mult ocazionala, un peron "subtire" e arhi-suficient.

Sa sistematizezi pentru peroane de calatori pe o linie eminamente de marfa inseamna sa scazi din capacitatea posibila la marfa (pentru ca daca latesti peroane inseamna ca scoti abatute, sau macar elimini posibilitatea de abatute). Ceea ce e absurd. Dar, una din problemele Romaniei este forma fara fond - totul e facut la norme neintelese, pentru motive neintelese. Pentru simplul fapt ca sistemul feroviar nu este inteles de oamenii cu putere de decizie din sistem nici macar la un nivel minimal. In foarte multe cazuri un acar sau un IDM va sti ordine de marime mai mult despre CF decat un ministru sau decat un sef de prin DTF sau CFR Central. Asa ca se ajunge la sabloane si risipit resurse unde nu trebuie.

P.S. Pentru mine, regula e simpla : daca ceva e considerat suficient in una din trei tari - Elvetia, Cehia sau Japonia - e absolut suficient si pentru Romania. Cele trei tari au o cerere feroviara imensa, un trafic intens, dar culturi feroviare diferite. In Elvetia, o solutie standard pentru mediul rural e asta: peroane joase, inguste, cu treapta in dotarea peronului : https://goo.gl/maps/zTBZHdJEmNvyXWrYA. Functioneaza extrem de bine, si in Elvetia se naveteaza cu trenul in volume uriase. Unde e cerere mai mare etc. etc., e alta poveste . Dar in statii cu 10-20 pasageri potentiali pe tren? Ajunge un peron de 30 metri lungime (lungimea minima astfel incat, oriunde opreste trenul, sa ai 2 usi accesibile). Vrei sa-l faci accesibil pentru PRM - desi modul in care e construita reteaua face ca PO-urile si haltele sa nu fie tehnologic PRM? Ai nevoie de 2.6 metri total latime, nu de 3.5.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Halta Ivanesti (Ogoarele deserveste un satuc totusi):

https://www.google.com/maps/place/IVANESTI/@44.4293165,27.259573,3a,75y,315.61h,87.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-EX9BawvLr2OHH_LY70OwA!2e0!7i16384!8i8192!4m6!3m5!1s0x40b049ac85f89c89:0x2c0c126a56283af3!8m2!3d44.429479!4d27.2600589!16s%2Fg%2F11gbffb7d7

Halta Domnestii de Jos:

https://www.google.com/maps/@44.4059842,25.8921335,3a,75y,56.13h,73.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1shtVnCeI0ijZiWV5975crtQ!2e0!7i16384!8i8192

In loc de 'facem toate haltele de pe linia cutare', as prefera abordarea:

1) Reparam garile din orasele f mari, ce deservesc f multa lume. In mare, asta s-a facut, cu rezultate mixed, in functie de proiect. Constanta INCA nu are peroane modernizate. Craiova la fel. In multe cazuri, s-a facut doar cladirea garii. GDN stim cu totii.
2) Municipii si orase peste x mii locuitori, incepand cu magistralele.
3) Orase mici
4) Comune mari ce genereaza mult trafic feroviar (de obicei pe langa Bucuresti sau alte orase mari).
5) Comune mici, izolate, la standard mai redus, peron mai ingust si mai mic, dar inaltat (acum este scurt si ingust si jos, deci nu ne batem joc de cei 3 utilizatori zilnic, ba chiar le imbunatatim simtitor viata.
6) Instalatii agricole sau de alta natura, in the middle of nowhere. Same as the above. Uitati-va cum arata HM Baraganul, ce deserveste un siloz, niste rezervoare de petrol (Cred) si baza aeriana de la Borcea. Peroane late, overpass, pt probabil mecanicii de locomotiva ce fac cruce acolo.


AndreiB

Problema e mai grava decat atat:

1. La Ploiesti Sud si Constanta s-au refacut recent peroanele si nu s-au inaltat la cota de 55cm din TSI. Sunt sigur ca nu sunt singurele in cazul asta. Ma mir cum se poate asa ceva.
2. S-au renovat tot felul de gari cu trafic de calatori aproape zero (Calarasi Sud, Giurgiu Oras, Botosani, Ramnicu Valcea, Slatina) in timp ce gari majore cu trafic insemnat stau in paragina.
3. Se aplica solutii extrem de proaste si greu de mentinut la reabilitari (pasarele metalice la cote enorme verticale, lifturi sau platforme de carucioare) in loc de solutii extrem de ieftin de intretinut si future proof (e.g. rampe spre pasaje subterane, ca in Elvetia).

Pur si simplu pare sa lipseasca orice strategie de prioritizare in cadrul MT. E similar cu atitudinea de "autostrada sau nimic" care exista pe partea rutiera.

Sorinus

La Ploiesti Sud stiu ca s-au refacut doar copertinele ptr ca erau un pericol pentru calatori. Deci lucrare de panica. Probabil si la Cta a fost la fel.

AndreiB

#3748
Nu, era vorba de modernizare. Din amintire s-au refacut si cateva linii:

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100145355

Iar la Ploiesti Sud, sincer, nu conteaza motivul. Nu ar trebui sa existe proiect de interventie/modernizare asupra peroanelor fara inaltarea la 55cm. Altfel le faci degeaba si tot trebuie sa refaci la TSI.

Vlad94

Oare gara Vișcani mai are vreun rost, în afară de faptul că e PTF? Nu s-ar putea face controale la Dornești sau doar la Vadu Siret?