News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

gruiarew

@frunzaverde multumesc frumos pentru explicații. Totuși mă gândeam că se puteau face ceva gen "lego" având în vedere că la macaz e și solicitarea mai mare.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dan tm


etravel

#3722
Si la cardul Tren Plus trebuie  completata o cerere. Formularul pdf de pe site e din 10 iulie 2018. Deci nu merge asa, online si plata cu cardul. Trebuie sa te duci fizic cu hartia in mana, sa stai la coada, etc.
Imi aduc aminte ca si defunctele VSD-uri (oare de ce le-or fi scos?) se emiteau tot la casa de bilete, nema online, desi tehnic stiu ca se poate.

AndreiB

E bizar ca nu se pot cumpara astea online cand verificarea se face oricum prin QR code.

dan tm


reed

#3725

Sorinus

Oau, la Tarnavesti Vest era 15 angajati (cel putin). Intr-adevar, pt un HM pe o linie secundara, cu trafic redus, presupunea un cost f mare.

40-0802-5

S-a apucat Dascalu de vlogging; nu-i mai țin țepele cu libertate.init()?  :lol:
Te și pomenești că de fapt avea nevoie de câteva mii de euro să facă CENAFER-ul și să dea o șpagă
contribuție la Călători.  :p

Scuze pentru off-topic, prea greu să ratez așa ceva.

GIV


Earthchild


razvam

Ireal cat de delapidata este depoul ala CFR din video-ul lui Dascalu ... asa arata o exploatare de 35 de ani cu zero investitii.

Xenos

Da, dar noi nu ne vindem tara, vrem EA-uri revopsite, nu vrem locomotive noi, nici automotoare si mentenanta externalizata ca Gigel cu scule din anii 70 poate mai bine.

etravel

#3732
Quote from: Xenos on February 11, 2023, 10:33:04 AMDa, dar noi nu ne vindem tara
Delapidarea depoului aluia vine fix din managementul CFR Calatori, sau de cine tin. Crezi ca, daca se privatiza ceva, era situatia alta? Ei as.

pasadia

Cred ca era sarcasm in mesajul lui @Xenos

frunzaverde

Aici se ajunge cand subfinantezi tot sistemul decenii la rand. Trenurile au viteze comerciale de 30-50 km/h, vei avea nevoie de 3-4x mai multe locomotive ca la viteze comerciale de 60-100 km/h (nu doar din diferenta de viteza ci si din complexitatea turnusurilor). Cum locomotivele au productivitate mica, si se defecteaza des din cauza infrastructurii jalnice, nu vei investi in vehicule noi, ca n-ai de unde. La fel, nu vei investi in renovari de depouri, pentru ca ai nevoie de depouri mult prea mari fata de cati bani scoti din echipamente, lasandu-ti venituri mult prea mici pentru investitii in echipamente. Un cerc vicios vesnic, care pleaca tot de la infrastructura.

Iar asta cu "mentenanta externalizata" nu are cum functiona. In feroviar conceptul nu exista, cel putin nu in forma in care exista la vehicule rutiere sau aeriene pentru ca nu are cum exista. Vedeti si raspunsurile fabricantilor la cerintele (absurde) ale ARF. Motivul e ca infrastructura de tipul asta este un monopol natural - adica poate exista un singur depou pe complex, al unei singure entitati - nu e loc de 5 depouri concurente atasate la Gara de Nord. In plus, depourile de tipul asta au ca scop sa deserveasca nevoile in tip real ale operatorului care opereaza trenuri:

- parcarea si pregatirea locomotivelor pentru turnus.
- mentenanta usora / "de linie" ("de zi cu zi") si reviziile de zi cu zi.

Astea nu pot fi externalizate la sute de km - trebuie facute foarte frecvent (unele operatii de revizie au ciclu de 72 h, iar altele, precum curatenia, alimentarea, verificarea consumabilelor au ciclu zilnic) si la nevoile instante ale operatorului.

Cat de vehicule noi -- problema e ce fel de vehicule noi? Pentru ca politicienii romani neiesiti vreodata din biroul ala superb din Palat n-au avut niciodata macar curiozitatea sa faca o plimbare pana la Depou (ia jumate de ora pe jos sau 5 minute cu metroul, iar scuza cu "n-am timp" nu tine, ca decizii strategice nici din alea nu se fac). Asa ca ajungem ori:

- sa licitam aberatii pentru ca i s-a nazarit unuia sau altuia sa experimenteze pe bani publici cu un sistem deja la prag de colaps ("mitul ctitorului" balcanic) - aberatii gen rame cu hidrogen, care nu au cum fi macar parcate in depoul ala (hidrogenul e un gaz extrem de periculos; regulile de stocare hidrogen sunt incompatibile cu ce e acolo).
- sa licitam chestii gen automotoare cu 4-6 segmente ("rame" in dialectul ministerial) care nu au nicaieri pe retea conditii de parcare, stocare si intretinere curenta civilizate. Si sa ne ascundem in spatele unor clauze "gold care" care vor costa extrem de scump pe proprietar (adica pe cetatean), pentru ca ramele nu pot fi pastrate in conditii normale de operare, si privatul, pe buna dreptate, va exploata situatia.
- sa carpim locomotive existente pentru ca nu sunt pretentioase si nu cer conditii normale de mentenanta. Iar aici se adauga mica coruptie locala, lobby-ul reparatorilor privati (care doar EA/DA stiu sa repare), si, bineinteles, lipsa de interes a politicianului pentru locomotive (care sunt plictisitoare, nu se pot lauda public cu ele ca cu automotoarele).

P.S. Mare parte din depoul ala arata asa din anii 1930, nu doar de treizeci de ani...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!