News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#3660
@Ionut scuze,  acum vad ca exprimarea mea "vitezele cu care se circula" din mesajul de mai sus era inprecisa, am reformulat.

Se poate circula cu viteza indicata peste tot unde e verde. Pot pune 150 pe Sighi-Sim si Arad-Ghioroc dar acolo e lipsa de vagoane mai degraba.

Unde e verde deschis e precizata viteza actuala in comentarii.

In rest unde e rosu sau roz evident ca nu se circula cu viteza scrisa ci e viteza de proiectare. Nu cred ca-si va inchipui cineva altceva, sau?

alexandru_m

Ionut spune bine ce spune aici.

Harta asta daca ajunge la "publicul larg" trebuie facuta in asa fel incat si publicul acela sa inteleaga ce se intampla. Cum ai spus in mesajul cu harta,
Quoteinvestitiile trecute, prezente si viitoare in CF sunt cvasi-necunoscute
.

Un om care nu este pasionat si nu citeste aici sau pe alte forumuri nu cred ca va intelege nimic, ba dimpotriva. O sa vada 160+ si 160 pe aproape toata distanta de pe M900, dar stiind ca trenul face 10 ore (fara intarzieri) pe 533 de km o sa injure, o sa inchida harta si data viitoare cand o sa vada harti despre feroviar facute de API o sa zica razand ca astia sunt aia care visau ca merge trenul cu 160 cand el merge cu 55.

Nu uita porcaria cu "tunelurile pentru ursi" care s-a impamantenit si acum greu mai poti face oamenii sa inteleaga care e adevarul acolo. De "tuneluri pentru ursi" le stie o tara intreaga.

cristi5

#3662
@alexandru_m  @Ionut problema e ca si vitezele de azi sunt necunoscute de multi. Si cand omul circula azi cu viteza medie 55 (sau deloc, ca trenul e pt saraci), nu e de mirare, diferentele de calitate intre diferite linii sunt mari. Poate Bucuresti-Constanta e mai cunoscuta. Dar mie mi s-a spus la telefon ca bat campii cand am zis ca trenul Bucuresti-Ploiesti are 140 si se intrerupe legatura GSM. Ca nu exista asa ceva in Romania. Poate pe autostrada? Etc.

Deci si cu vitezele existente (verzi) putem obtine efectul "inchide harta ca API nu se pricepe a feroviar". Pana la urma asta e misiunea noastra, sa informam si sa educam publicul. Unii se lasa educati, altii nu. Si daca-l duci cu trenul pe Sighisoara-Simeria, la sfarsit zice "pai stai ca viteza *medie* nu a fost 140??"

Poate ca nu e timpul pt o asemenea harta. Poate e indecent sa vorbim de 160 cand lumea circula cu 30.

Sau putem scrie mare cu rosu "tot ce e rosu inseamna 2030 si dupa". Sau separat in doua harti. E copy-paste, nu e mare lucru.

Sper ca putem trece peste asta, cu convingerea ca se va rezolva cumva. Va rog sa ma ajutati cu pareri si informatii despre:
- anii scrisi in comentarii, cei cu semnul intrebarii si cei fara, poate nu-s corecti
- vitezele scrise, poate am interpretat gresit ce stim din SFuri
- grafica, culorile alese, forma grafica a liniilor, etc
- exprimarea din comentarii, fonturi etc.
- detaliile despre puncte critice gen Varadia, Micia (unde va ramane 50-70 multi ani). Sunt utile sau incarca harta? Se mai pot adauga Maierus, Fetesti, Ciulnita (statii neterminate), estacada Timisoara, etc.
- orice altceva

Puteti comenta in google draw asa
- selectati textul sau obiectul de comentat
- Insert/Comment (Ctrl-Alt-M)

@alexandru_m  nu cred ca vom avea probleme gen "tuneluri pt ursi" pe feroviar. Pe feroviar problema este ca nu se stie nici de tunelurile care se sapa deja sau care-s finalizate.

Sorinus

Mi se pare la fel ca harta metroului, cu liniile 'in pregatire'. Cui ii pasa de liniile in pregatire? Ori ne pasa de ce putem utiliza azi, ori de ce se lucreaza si poate deveni realitate intr-un viitor previzibil.

160-ul ala pe M900/100 , ptr mine care vad cum se ia fiecare macaz pe directa cu 30km/h, mi se pare carioceala curata in acest moment.

Si oarecum legat de Ploiesti-Buzau, acolo se circula asa de cel putin 10 ani. Ce motivatie au avut pana acum sa nu carpeasca singurul tronson din M500 care e de toata jena? Nu e zona montana, nu sunt poduri marete, cea mai afectata era zona Valea Calugareasca, ce e pe teren plat. Acum 10 ani (sau 5), nu venea coridoreala.

cristi5

#3664
@Sorinus harta metroului e probabil in metrou sau in statie si atunci clar creaza confuzie. Asta nu e in tren sau in gara...

Dar inteleg ca pe undeva e indecenta harta. La fel ca educatia sexuala :)

In fine, cei care sunt impotriva publicarii unei astfel de harti pe motiv ca ar atrage (pe buna dreptate) revolta calatorilor care azi merg cu 30, pot da *like* la postarile de mai sus si atunci vom sti. Sau putem face un poll.

Da, este frustranta lipsa de finantare combinata cu delasarea "vine coridorul" a CFR. Putem scrie asta in titlu :) "Vine coridorul".

shift2rail

^excellenta initiativa!

as adauga la fiecare tronson si sursa de finantate: pnrr, pot sau cef (grosso modo).
posibil BEI, daca s-a mai obtinut vreun imprumut la rate concesionare, dedicat pe infra cf. mai nou ne imprumutam la BEI ptr a asigura cofinantarea proiectelor europene de 15%. Oh tempora.

cristi5

#3666
@shift2rail le adaug daca mi le spui, ca sa nu le mai caut eu. De preferat comentariu in document, dar si pe forum e bine. Si sumele totale daca le ai. Multumesc!

AndreiB

E vreun motiv pentru care nu am ridica viteza la Bucuresti - Floresti Prahova la 160km/h post ETCS?

Reabilitarea initiala se laudau ca o fac pentru 200km/h (ma rog calitatea comunicatelor nu era grozava atunci, se putea sa fie lauda goala).

Alianamentul e foarte bun.

cristi5

#3668
@AndreiB suprainaltarile pe Bucuresti-Campina au fost reduse pt 140. Pana se instaleaza ETCS linia va fi scadenta la RK. Am pus 140 pt ca nu cred ca se va agita nimeni sa ridice la 160. Castigul de timp (cu oprire la Ploiesti) nu cred ca e nustiuce, pus in balanta cu scaderea de capacitate (stii cele 2 blocuri libere in fata trenului cu 160, altfel poate 150) care da, se poate rezolva oarecum cu ETCS, macar pus pe trenurile de persoane...

shift2rail

#3669
Rhine-Dunare (fostul coridor IV nord) e finantat majoritar din POIM 14/20 (resturile fazate in noul POT), cu exceptia Apata-Cata si Predeal-Brasov (CEF). CEF e imponderabila majora ptr anii ce vin, dar, istoric, CFR Infra pare sa privilegieze CEF (facilitatea de finantare administrata direct de DG Move) ptr lucrari grele, i.e. tuneluri. Extrapoland, as adauga pe CEF si tunelul Balota (de confirmat ulterior).

In rest, avem deja colorat in galben PNRR:
- Cluj-Oradea
- Arad-Caransebes
- Buc-Pitesti (de ce doar 120 km:h?!)

iar pe noul POT 21/27:
- Ploiesti-Focsani (faza I din Ploiesti - Vicsani)
- Pascani-Iasi
- Teius-Cluj
- Craiova-Caransebes
- complexul feroviar Buc (suna extrem de nebulos, exista vreun SF ptr asa ceva?)
- Cta-Port Cta

din pacate, restul proiectelor de pe harta - Focsani-Vicsani, Buc-Craiova, Cluj-Suceava, Craiova-Calafat, etc - nu au finantare europeana inainte de 2030...

Sorinus

Focsani-Vicsani - e in stare buna, se merge portiuni intinse 100-120.
Cluj-Suceava - relief f dificil, probabil reconstructia va dura 10 ani.
Craiova-Calafat - inutil ptr Calatori, nu prea util pt marfa (pt ca la Bulgari e si mai nasol).
Buc-Craiova - linia arata rau, dar nu ptr ca are mari hibe, ci ptr ca nu e intretinuta DELOC. Un RK ar tine pt urmatorii 10 ani, si apoi as merge pe coridoreala pe segmente mici si problematice.

Ma rog, point-ul e ca bine ca nu se fac acum, ar fi bani aruncati, busit M500 si ingropat M900.

Inainte de M900, ar merge un RK greu pe Craiova-Pitesti-Bucuresti, sa devieze complet marfa si ce calatori pot pana termina M900.

Vrabia malai viseaza

shift2rail

^ se face, cel putin Buc-Pitesti e prinsa in PNRR, deci ar trebui sa fie gata pana in 2026 (teoretic).
Nu inteleg de ce nu s-a ales solutia electrificarii si se mentiune viteza max de 120km:h.

zone_rider

Pe Bucuresti-Poliesti nu avem deja ETCS, instalat de Thales? Ca nu e utilizat asta e alta problema. Dar a fost testat in urma cu vreo 4 ani si era totul in ordine. Mai lipseste ceva?

cristi5

#3673
In urma unor discutii aprinse mi se pare ca nu se prea stie ca exista SF in derulare pe 900 si 500, si ca vitezele sunt luate de acolo. Gasiti ce avem din SFuri (ca nu avem tot, si in niciun caz varianta finala) aici
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/

Tot ce e pe harta are un SF aprobat sau in curs.  Nu e din burta. La SFurile in curs am considerat solutia foarte probabila 160 (sau 140, 120 dupa caz). @Sorinus indiferent cum arata linia acum, vorbim de reconstructii (mai putin Buc-Pitesti unde e RK)

Nu sunt convins ca la sud de Caransebes nu e viteza un pic mai mare de 120. Am pus un comentariu, trebuie verificat.

@zone_rider pe Predeal-Constanta exista ETCS nivel 1 numai in scripte. In fapt a fost scos si depozitat in magazii. Se va licita curand ETCS nivel 2, ca "upgrade" :lol: de la ETCS nivel 1. Se va incepe cu Bucuresti-Constanta, probabil pt capacitate si pt un eventual 200.

Apropo harta se refera numai la lucrarile civile. Nu ETCS, ca atunci nu ar mai fi verde nici macar la Arad unde continua testele...

@shift2rail Bucuresti-Pitesti se face doar RK pentru hidrogen (de unde si 120, dar nu sunt sigur, poate viteza constructiva e mai mica, am pus un semn de intrebare). Restul in faza 2 care nu e in PNRR si nu exista SF pentru lucrare, deci nu apare pe harta.

@shift2rail eu nu sunt sigur ca toate pe care le-ai scris incap in POT. Dar daca stii sigur ca 500 se "taie" la Focsani in faza 1 si 2, putem figura asta.

@shift2rail m-ar interesa finantarea, anii si valoarea la Buc-Constanta (parca preaderare?), Buc-Campina (parca nu a fost EU?), Campina-Predeal.

@Ionut probabil trebuie precizat cumva si ce procent din traseu este viteza respectiva. Sau la Buc-Constanta marcat bucata care e 140 sau mai putin. Aia nu e asa complicat.

Pun aici varianta actuala (0.2, fara sigla API ca sa nu fie discutii). Pana la urma ma bucur ca harta a iscat discutii si intrebari.


shift2rail

#3674
@cristi5: reiau anexa axa 4 (cf) din documentul programatic transmis comisiei in iunie a.c. (in paranteza sursele de finantare, envisajate de mine):

Calendar - Axa 4:
1.Predeal – Brașov: Contr. lucrări: 2023; Termen finaliz.: 2030. (CEF 1.0)
2.Craiova - Dr. T. Severin – Caransebeș: Contr.: 2023; Termen finaliz.: 2028. (POT+CEF 2.0)
3.Teiuș - Cp. Turzii - Cluj-Napoca: Contr.: 2025; Termen finaliz.: 2029. (POT)
4.Port Constanța - Palas - Et. 1: Contr. lucrări: 2023; Termen finaliz.: 2027. (POT)
5.Complex București - Et. 1: Contr. lucrări: 2025; Termen finaliz.: 2029. (POT+CEF 2.0)
6.Pașcani - Iași – Ungheni: Contr. lucrări: 2023; Termen finaliz.: 2027. (POT)
7.Ploiești Triaj – Focșani – Pașcani - Suceava - Vicșani - Faza 1: Contr. lucrări: 2023; Termen finaliz.:2027. (POT)

Studiu pentru trenul de mare viteză(HSR) (contr. 2023, finaliz. 2026; 120 mil eur, CEF 2.0)


observatii:

(i) din cate stiu, Predeal-Bv e deja finantat in actuala CEF 1.0 ( ma voi referi la noua CEF 21/27 prin CEF 2.0), raman punctele 2-7, plus studiul HSR 8)
(ii) nu cunoastem distributia celor 8.3 mld din POT,  rutier vs feroviar vs maritim&aerian (bani de alune de obicei la ultimele doua rubrici) dar rutierul mananca serios din buget. pana cand?!? (n.m.)
(iii) imposibil la moment de precizat distributia de finantare cf POT 21/27 vs CEF 2.0, de aceea am mers pe extrapolarea conservatoare in care nu vom trage, aditional, din CEF 2.0 decat bugetul necesar tunelului Balota.
(iv) buuut...diferit de exercitiul CEF 1.0, din totalul de 23 mld alocati transporturilor in noua CEF, 11 mld eur sunt "earmarked" (rezervate) statelor coeziunii, adica vom concura doar cu hu/pl/bg/etc etc pe acesti bani. adaugat la curba de invatare a cfr, ne putem astepta, rezonabil, la mai mult de 1 mld eur trasi din aceasta facilitate pe noul exercitiu financiar.
(vi) la punctele 4,5,7 din anexa 4 se vb doar de etapa 1/faza 1 a proiectelor care poate insemna orice pana la 50% din traseu (de aici bugetarea Ploiesti-Focsani)

legat de Cta-Buc-Campina-Predeal trebuie sapat un pic, vb de perioada pre-aderare cand s-au folosit masiv credite BEI/BERD, unele convertite ulterior in granturi EU.