News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

shift2rail

@afficionados: e obligatorie schimbarea locomotivei/conductorului la granita post-Schengen(dec. a.c. dupa cum ciripesc vrabiutele)?

daca da, castigul de timp nu va fi impresionant.

dobrogean

Schimbarea locomotivei nu are legatura cu zona Schengen (nu este obligatorie).
Mecanicul de locomotiva (care nici el nu are legatura cu zona Schengen) trebuie sa cunoasca limba statului in care conduce trenul. Daca un mecanic din Ungaria cunoaste limba romana poate conduce trenuri in Romania.

AndreiB

Nu merg oricum EA-urile pana la Budapesta cu Ister?

Oricum schimbarea locomotivei e o operatiune banala care se poate face in 8min, nu conteaza.

dan tm

Nu e obligatorie schimbarea locomotivei, Traxxurile MAV au tras trenuri chiar pina la Bucuresti, ba chiar pentru echivalenta la km au tras si pînă la Constanta.

insa la Curtici se schimba partizile de drum si de tractiune, plus ca la CFR se leaga cupla locomotivei la tren pe cînd la MAV e invers, deci si la cele cu tractiune continua, intra românul decupla, intra ungurul cupla.

cristi5

@dobrogean nu cred ca e doar limba. Mecanicul trebuie sa cunoasca instructiile din tara respectiva, si cred ca are o licenta pt tara respectiva si vehiculul respectiv. Sigur, cu ETCS instructiile ar fi aceleasi, dar nu suntem inca acolo.

Sunt curios cu ce mecanici merge EA la Keleti, romani sau maghiari?

TibiV

Maghiari din Cluj sau Targu Mures...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioandorin

... bineînțeles că mecanici maghiari preau EA-urile!

Whyse1

#3652
Încă o "performanță" din partea CFR.
EDIT: A fost rezolvată problema




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#3653
@Xenos iti raspund pe scurt, poate au colegii completari

- quick wins sunt licitatii pornite la fiecare regionala. Le gasesti pe SEAP. Unele sunt si atribuite. Unele la Drum-Astalt, grupul Selina... Cred ca sunt pe topicul de "lucrari de reabilitare" gen. Quick wins se fac chiar pe distante de zeci de km. Au facut multe loturi mici dar adiacente. Multe lipsesc de pe forum. O sa facem un comunicat API pe tema asta, pun aici ce a gasit @alinuttt  pe net
QuoteBuc-Craiova 46 km + Buc-Zavestreni 33 km
Teius-Calarasi Turda 35 km
Campia Apahida 9km
Gherla-Dej 12 km
Iclod-Gherla 9km
Campia Turzii-Valea Florilor 10 km
Barlad-Crasna 35 km
- renewal Buc-Pitesti cred ca iar e pornita licitatia, pregatit terenul pt H2. Si asta e pe SEAP cred.
- 500 e in curs SF de reconstructie, vezi pe topic. Daca vor sa faca lucrari de reconstructie nu au cum sa faca altceva ca incepe "curand" licitatia de reconstructie
- Buc-Craiova are ceva quick wins. Craiova-Caransebes are SF de reconstructie, are si AM, probabil curand licitatie, vezi pe topic. Exista SF si Craiova-Calafat, are AM si tot ce-i trebuie dar il tin in sertar. Coridorul ala e Curtici-Calafat, deci Buc-Craiova ramane la quick-wins si RK de la buget. Stiu ca anul trecut exista un plan clar de reparatii, inclusiv cu bani de la buget. Cat din el se va executa in afara de quick wins, (si cum vor merge quick wins) vom vedea
- 400 nu inteleg nici eu de ce nu are quick wins. Dar poate are si nu am gasit noi. Ca nu avem asa mult interes pe CF pe forum si poate a trecut neobservat. Daca este, este pe SEAP la regionalele respective (Brasov cel mai mult deci)

In ce priveste vesnica intrebare "de ce fac reconstructie si nu quick wins" eu am renuntat sa mi-o mai pun pentru ca am observat in 7 ani de forum si cativa ani de API ca societatea civila nu poate influenta astfel de decizii strategice, si nici decizii de proiectare (exceptand mici corectii ca la Holdea si acolo cu noroc, ca erau colegii nostri in guvern). Mi se pare o discutie degeaba, ca A8 vs A13 unde decizia se ia in cu totul alta parte si pe cu totul alte considerente (unele din ele fiind pura intamplare politica, din ce judet e ministrul gen). De CF nu-i pasa la politic, dar tot nu putem intra in camera potrivita din palatul CFR ca sa batem cu pumnu-n masa.

Ce putem face e sa monitorizam contractele de proiectare si/sau executie, asa cum sunt ele desfasurate si sa tragem semnale de alarma cand o iau pe aratura (si pe CF da, sunt pe aratura rau multe din ele). Si asta am sa fac cat sunt sanatos si ma suporta API. Dar intrebari existentiale nu mai pun ca n-are sens.

Pe proiectare am obtinut macar SFurile "draft" pe Craiova-Caransebes, Ploiesti-Suceava-frontiera, Pascani-Iasi. Din cate stiu nu s-a mai reusit asa ceva pe forum, nu la CF cel putin. Decat sa stau sa ma intristez ca nu se face RK, mai bine incerc sa aflu ce vor sa faca...

Quote from: Xenos on September 20, 2022, 05:00:09 PMDa, probabil sunt agasant, dar:
- ce se plănuiește pe exercițiul financiar clasic, deci nu pe PNRR?
- dintr-o știre recentă rezultă că CFR își propune doar 360 km (și ăia foarte îndoielnici de altfel) pe Arad-Timișoara-Caransebeș și în continuarea lucrărilor pe M 300, pare să fie vorba (numai) de reconstrucție;
- nu pare să se fi reușit să se introducă ideea de quick wins ca ceva permanent și nu temporar (deci RK, reînnoiri) și pe distanțe mult mai mari decât pe peticele scoase acum la licitație (sunt convins că și acolo s-a selectat ce urla mai tare,dar probabil sunt multe alte sute de km, dacă nu mii scadente la RK);
- nimic pe M 500, nimic pe M 400 (unde linia e praf), nicio electrificare nouă (ar fi Brașov-Sibiu - Vințu și Războieni - Tg Mureș - Deda doar așa, la prima strigare), nimic pe București - Craiova și nimic pe Oradea-Cluj. În ritmul ăsta rețeaua se cam duce.


Stirea la care mă refer, probabil superficială și incompletă, este aceasta:
https://clubferoviar.ro/360-de-kilometri-de-cale-ferata-finantati-la-modernizare-pana-in-2027-din-fonduri-ue/

Iar acum la o căutare prin google am găsit acest plan de acțiune:
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/250231
Văd că predomină modernizările față de reînnoiri, atâta am putut desprinde la o primă vedere pe diagonală.

cristi5

#3654
Reconstructie sau RK? A fi sau a nu fi, aceasta-i intrebarea.

(nu sunt fan al acestei interpretari, prefer Adrian Pintea gen, dar mi se pare pedagogica, adica am priceput mai bine ce-a vrut sa zica dramaturgul)

Am intrebat un ceferist care cu asta se ocupa: ce am castigat cu reconstructia pe Bucuresti-Constanta?? Ca traseul e acelasi. Si 140 era suficient. Stiti voi, "timpii erau cam aceiasi". Sincer am fost surprins de raspuns. Daca mai gasesc astfel de specialisti, o sa mai intreb. Faceti si voi la fel!

1) acum este posibila menținerea parametrilor tehnici în limite tolerabile pentru 160 km/h

Inainte trebuia adunate mașini de burat, profilat, ciuruit de pe toată rețeaua pt a readuce linia în parametri de 140 km/h, an de an, cu costuri enorme

2) ranforsarea substratului a rezolvat problema menținerii geometriei caii, linia fiind practic nedeformabila.

Peste 120 km/h pe infrastructura neranforsata nu se prea poate menține linia în parametri din cauza vechimii terasamentului și a execuției cu materiale provenite în principal din gropile de împrumut adiacente caii.

3) toate lucrările de artă (podete,  poduri, viaducte) erau cu durata normată de viata expirata sau cu termene de RK depășite și chiar dacă nu erau în situația de a ceda, nu aveam garanția ca nu cedează intr-un viitor apropiat sau cedează pe rand în mod necontrolat și pentru care nu am mai fi avut sursa de finanțare

4) mai erau și celelalte elemente de infrastructura care aveau aceleași nevoi de modernizare (instalațiile de semnalizare, catenara, telecomunicațiile, persoanele, garile, TN-urile, etc.)

-----------
Eu din (1) inteleg ca 140 era un mare efort de fapt, se facea cu tehnologii de 120, si intretinerea nu suna sustenabil deloc.

La (2) m-am gandit si eu. Despre (3), daca sunt multe cazuri de poduri depasite, automat sarim la cativa ani de executie la acelasi pret ca la reconstructie pt structura respectiva, iar daca podul este pe ambele fire, de obicei trebuie schimbat traseul pt a putea circula pe vechiul pod cand se executa cel nou (exceptand translatare cum s-a facut intre Simeria si Deva)

Cam toate punctele astea imi spun ca CFR prefera reconstructia (si) pentru ca nu sunt siguri ca vor avea bani de intretinere. Reconstructia cu materiale si tehnologii moderne garanteaza o intretinere mai usoara si mai ieftina in urmatorii ani.

Daca ne gandim bine, vedem ceva similar la CNAIR: garantia de 10 ani, ca nu stim cu ce-o sa plombam toate autostrazile astea noi...

Xenos

#3655
După cum postasem ieri în topicul M 500, eram oripilat (și sunt) de calitatea execrabilă a liniei între Ploiești Sud și Buzău. De acord cu @cristi5 că e de mare porc să nu facă nimic pe M 500 știind că mai durează atât de mult până la lucrările de modernizare. Din câte știu, de mulți ani linia e praf cel puțin până la Focșani.
Astăzi revin de la Galați, acum sunt în IR 12576, tocmai am sosit în Buzău (la timp). Impresii: De la Barboși până la Făurei s-a mers cu 100 km/h, destul de lin pentru o linie clasică.
Între Făurei și Buzău viteza a fost constant între 110 - 120 km/h (rotunjesc un pic datele gps), perfect lin, ca pe o linie modernizată. Este din câte știu bucata pe care s-a modernizat în 2021, cred că din păcate doar un fir.
Întrebarea mea ar fi dacă randamentul RK cu tehnologii actuale poate fi așa bun (repet, linia este mai lină decât București Nord - Ploiești Vest, reabilitat în 2001 - 2004) de ce nu facem RK în cât mai multe locuri și mai bine ne rezumăm la 120 km/h ca default. SIgur, poate nu e o opțiune pentru M 500, M 900 (100) unde avem planuri mărețe (deși sunt sceptic că iar stăm decenii și poate era mai bine să le facem un RK complet în 3-4 ani fiecare), dar sigur e o opțiune pentru M 202, 401/502, 400, 200 și multe, multe alte locuri care nu sunt incluse în planurile faraonice (și chiar și pe M 300 de la Teiuș spre Cluj, Dej etc.).
Poate cinstit ar fi să ne propunem mai multe RK decât modernizări totale și să remediem problema reală a CFR - incapacitatea / lipsa finanțării / lipsa de utilaje moderne și personal pentru reparații curente susținute. În această ordine de idei, de exemplu, nu înțeleg de ce nu se relansează licitațiile pentru acele mari trenuri de lucru, anulată prin 2020.

LE: acu a plecat din Buzău și e barca pe valuri (M 500 spre Ploiești Sud) la ca. 70 - 74 km/h, deocamdată (dar sunt și restricții de 30). 5 minute după ultima propoziție și suntem deja la 41 km/h. Nici nu prididesc cu modificatul, acum 34 - 35 km/h, deja bicicleta devine o alternativă :)

cristi5

#3656
@Xenos
A zis @motorzbh ca se face ceva RK pe 500, se poate afla probabil unde. Probabil vor continua sa repare in cei 3-5 ani cat ne mai despart de executia SF-urilor in derulare.

In legatura cu Buzau-Faurei, este intr-adevar o poveste de succes, chiar daca pe un fir. Viteza constructiva a fost 100 km/h si prin ranforsarea fundatiei la RK a fost adusa la 120 km/h. Astazi am aflat ca Quick Wins pe regionala Brasov (gen Teius-Razboieni) vor fi tot cu ranforsare, si ca intr-un scenariu fericit se va putea creste insuficienta de suprainaltare (cant defficiency) de la 70mm la 90mm pt a putea lua curbele cu 130-140. Vedem cum evolueaza.

Dar vezi postarea de mai sus. Buzau-Faurei are un singur podet, pt ca merge paralel cu raul Buzau intr-o zona de campie. Deci nu se poate copia direct povestea asta de succes pe alte linii "cazute" (cum a fost Buzau-Faurei, era la 30 km/h), pt ca povestea se opreste la un rau unde trebuie inlocuit un pod, ceea ce dureaza si costa. Sau se face RK dar pe pod ramane restrictie majora...

Tot in postarea de mai sus reiese ca depinde foarte mult si cum e facut terasamentul, ce materiale s-au folosit acum X decenii, etc. Sigur, pt 120 tolerantele sunt mai mari.

Coslariu-Cluj este inclus in planuri faraonice, are in derulare SF de reconstructie (asteptam cu interes traseul pe Campia Turzii-Cluj!), dar uite ca primeste Quick Wins. Din pacate inteleg ca Quick Wins pe regionala Cluj nu vor fi atat de temeinice ca cele de pe Brasov. Fiecare regionala a specificat cum a dorit.

Diferenta intre Coslariu-Cluj si 500 cred ca este ca pe 500 e mai avansat SFul asa ca spera intr-un an-doi sa porneasca licitatia, si daca ar face QW pe 500 exista riscul sa trebuiasca sa-l darame, ceea ce nu e legal cu bani EU (limita de 3 ani). Stiind cat dureaza licitatiile de reconstructie, ma indoiesc, dar nah, nu eu semnez.

Si Cluj-Dej e intr-o situatie similara, adica avem atat QW pe Apahida-Dej cat si Apahida-Suceava SF de reconstructie in derulare. Si acolo (in zona montana) vor fi interesante noile trasee, ca judecand dupa ce au proiectat pe Pascani-Podu Iloaiei nu cred ca vor lasa traseul de acum.

Deci nu e "to be or not to be", se poate face QW intai, apoi reconstructie. Functie de cum merg primele QW pot sa mai urmeze si altele, ca vor ramane bani PNRR de la metroul M4, probabil si de la metroul din Cluj, si, realist vorbind, de la unele loturi Arad-Caransebes si Cluj-Episcopia.

Si hai sa fim realisti: unele QW vor ajunge la antreprenori mici si neseriosi si vor esua. Nu vor merge toate la fel de bine. Ca doar a castigat nea Beni, luminile de avertizare sunt deja pe galben clipitor. Fireste ca nici reconstructiile nu merg toate la fel de bine. Unele merg incet, altele (Aktor) foarte incet...

cristi5

La indemnul lui @RobertH am separat doclic in Feroviar, Rutier, pnrr, UAT (locale), etc. Deci daca vedeti pe forum un link de plansa CF care e gresit, adaugati Feroviar. As putea sa fac asta si automat, imi spuneti voi daca credeti ca e necesar.

https://pum.project-online.se/doclic/

cristi5

#3658
In urma discutiilor cu publicul pe Facebook am constatat ca investitiile trecute, prezente si viitoare in CF sunt cvasi-necunoscute. La fel si vitezele cu care se circula (sau vitezele prevazute in SF). Asa ca am incercat sa sintetizez, inclusiv vitezele si intarzierile. Ar mai trebui adaugata si valoarea dar nu prea mai e loc. O regula simpla gen "suta de kilometri si miliardul de euro" ar ajuta.

Atentie, acesta este un draft! Il pun pe forum ca sa il discutam aici inainte sa-l dam la publicul larg. La anii proiectelor mai vechi nu am avut timp sa caut, poate ma ajutati. La fel, sunt curios de parerea voastra despre estimarile de timp. Puteti comenta aici sau direct in Google Draw. Multumim!




Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Vitezele cu care se circulă? Cu care s-ar putea circula peste X ani. Ori facem două hărți, una cu starea de fapt actuală și una cu planuri realiste pe... 3-5 ani, ori facem ditamai legenda cu multe * și explicații.

My 2 cents.