News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dan tm

E o obsesie cu gardurile acuma.

Unii au murit încercînd să scape de garduri, chiar si de Zidul Berlinului care era din prefabricate.

Garduri, garduri, garduri, sa nu fluiere trenul, sa nu frîneze trenul, să nu se audă trenul.

Alta epoca domle...

linistea... siguranta...securitatea...
Stalin ar fi invidios pe epoca asta...

e si normal, creierul trebuie atrofiat nu folosit la gîndire..
 ce sa ma gîndesc eu că vine trenul? altcineva s-a gîndit în locul meu și nici măcar nu mai vad trenul.

se duce discutia in ridicol.

AndreiB

Ce e ridicol in a proteja fizic si fonic o zona in care trenurile circula cu viteza de pietoni? E o practica comuna in mediu urban in toata Europa de Vest.

TVlad

#3602
E o obsesie a omului nou, asta cu "siguranta". In numele ei se slutesc orase, ni se baga mina mai adinc in buzunar si picioarele in viata personala.

Concret, colegul a intrebat de ce un anume tren fluiera intr-un loc anume si celelalte nu. Or fi mecanici mai destoinici la trenul respectiv. Am observat ca nu intotdeauna se respecta semnificatia indicatorului de fluier.

Ce viteza in oras, ce zgomot? Stiti bine cum circula la noi trenurile, tgv-uri sint, nu altceva... A mai fost discutia asta cu panouri, treceri la nivel, copii nesupraveghati sau batrini senili loviti de tren. Uite eu cunosc un caz, un cetatean mort dupa ce a lovit cu masina noaptea un cal lasat liber pe soseaua principala intr-un sat. Ce facem in cazul asta? Tot panouri punem sau plasa?

Calin88

#3603
Pai atunci daca spuneti ca siguranta nu e importanta, hai sa nici nu mai claxonam.

Gardurile alea sunt necesare in primul rand pentru ca pe calea ferata nu ai ce cauta decat daca esti angajat CFR si lucrezi la intretinere. Desigur, noi, romanii, suntem mai smecheri, de ce sa ocolim si sa trecem pe unde e legal si corect?
Ce te faci cu animale sau cu copii care trec fara sa inteleaga care e pericolul acolo? De ce sa punem garduri sa ii protejam, nu mai bine lasam asa, ca dragii pasageri din tren sa poata vedea toate parcarile, boschetii si gunoaiele care inconjoara CF in majoritatea zonelor urbane? Da, un gard de panouri fonoabsorbante e mult mai urat decat crucile de pe langa potecile ilegale "amenajate" de baietii destepti care nu vor sa fie ingraditi. Ca aici sau aici

Da, oamenii fura gardurile de plasa de pe marginea zonei expropriate a autostrazior in camp, unde nu ii vede nimeni, si pe acolo intra animale. Nu am vazut pana acum caz de panouri fonoabsorbante furate dupa ce autostrada a fost data in uz si citesc formul asta de multi ani. Ori gardurile necesare in zona CF sunt de tip fonoabsorbant, nu gard din plasa de Buzau.
In Europa de V, trenurile nu claxoneaza aiurea in oras si sunt inconjurate de garduri in zonele urbane mari. Sau sunt in debleu facand trecerea aiurea mai dificila decat trecerea prin zonele amenajate. In India si Pakistan nu sunt garduri si se claxoneaza. Desigur, cei din urma trebuie emulati...


Arpopo de viteza pomenita mai sus. TGV-ul il auzi un minut. Un marfar cu roti patrate, care se taraste cu 30 km/h, chinuind o locomotiva obosita care merge in 4-5 motoare pe o linie cu joante, nu sudata, face mult mai multa galagie.

Radu85

Quote from: Calin88 on July 05, 2022, 02:16:47 PMMi se pare foarte urat ca omul a ridicat o problema reala si este luat in deradere cu expresii de genul "trairi de tipul omului nou". De parca poluarea sonora nu e poluare si omul ar trebui sa o accepte ca, deh, asa s-a facut pana acum.
Si eu locuiesc in aproprierea unei gari si m-am obisnuit, de exemplu, cu cerinta idioata ca trenul sa claxoneze cand pleaca sau cand soseste in gara. Asta nu inseamna ca o consider normala.
Am observat ca unii colegi raspund cumva in deradere, insa nu e nimic, nu ma supar.

Ideea e ca eu inteleg ca mecanicii de locomotiva (sau cum se numesc cei care conduc trenurile) trebuie sa respecte niste reguli de circulatie, e in regula. Locuiesc langa calea ferata de cand eram mic copil, stiu ca trenurile baga goarna in zona respectiva.

Ma interesa de ce anume doar un tren de la o anumita ora, cumva claxoneaza  timp indelungat, pe distanta destul de mare. Celelalte trenuri claxoneaxa normal, nu e nimic iesit din comun. Insa trenul de la 11:15 se comporta ca o masina care merge cu claxonul blocat, sau ca un sofer care abuzeaza  de claxon.

In rest, asta e, eu inchei aici, n-are rost sa ne luam la misto din cauza ca ar fi doar timp pierdut inutil.


Sanatate tuturor!

tom_sawyer

Identifică cu precizie trenul (pare să fie București-Galați, CFR Călători):
https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Statie/Braila?Date=06.07.2022

Eventual fă câteva înregistrări cu momentul claxonatului.

Scrie o sesizare pe un ton moderat și politicos aici:
https://www.cfrcalatori.ro/formular-petitie-online/


frunzaverde

#3606
Cateva ipoteze:

- Gara e aglomerata la ora respectiva cu pasageri care traverseaza pe linii, si trebuie avertizati sa se dea la o parte.
- Exista un pericol cunoscut la ora respectiva, de exemplu, 11:15 e aproape de ora de iesire de la multe scoli primare, posibil sa fie asta motivul.

Mecanicul n-are cum sa fie acelasi, se schimba si mecanicul si locomotiva foarte des, turnusurile nu sunt constante. Daca in fiecare zi se trage fluier lung, e undeva intr-un ordin. Nu exista alta explicatie. Intreaba la CFR Calatori, de obicei raspund. Trenul e facut de Rev. Basarab, mecanicul si locomotiva vin de la Depoul Bucuresti Calatori, deci se schimba des.

Problema cu fluierele si gardurile e simpla:

Romania are probabil cel mai primitiv sistem de siguranta CF/pieton si CF/rutier din Europa feroviara (acum excludem tari pentru care CF e o raritate exotica gen Albania sau Muntenegru). Practic exista zero protectii - zero garduri, zero senzori de identificat prezenta pe linii, zero orice altceva. Garile se traverseaza pe placi de beton, peste linii - pasajele subterane sunt raritati atunci, adesea inchise cand exista (in Buzau tot renoveaza la unul de doi ani, se trece prin tren, in Fetesti de 15, tot prin tren), si adesea folosite ca WC public. La fel, in trenuri se circula cu usi deschise, cu usa de intercomunicatie la fine de tren deschisa etc. etc.

Situatia asta e inacceptabila in restul Europei, inclusiv in Ungaria sau Polonia. Gardurile, trecerile la nivel protejate etc., obligatia de a folosi pasaje in gari, cu gard intre linii, exista de zeci si zeci de ani. Ce-i in RO e descris ca "rustic" sau "India" cand vin pe la noi vizitatori...

Si cand n-ai siguranta pasiva, bagi activa, bagi fluier. La 140-160, multi mecanici merg cu fluier aproape constant, pentru ca alternativa bietului mecanic e sa vada un om taiat de trenul lui saptamanal. Asta-i situatia. Solutia sunt gardurile. Cat despre furt, descrieti Romania parca ar fi Lagos sau Kinshasa... Da, daca pui plasa cea mai ordinara, cum se pune la autostrazi, in cateva luni o sa se rupa, o s-o ia vantul, o s-o taie vreun localnic enervat. Daca pui o solutie normala la cap (nu betoane, ci un gard estetic, ca cel de parc) in zone urbane dense, nu o sa dispara cum nu dispare in parcuri.

Si cat despre "gardu' Berlinului, calea ferata are garduri si-n Berlinul unit, le-am vazut eu. Si nu numai atat - daca tot facem filozofie de depou, existenta gardului ala la CF este una din chestiile pentru care s-a luptat la revolutie. Nu direct, dar gardul ala e unul din simbolurile mici ale demnitatii de zi cu zi: e simbolul ca statului ii pasa de oameni si nu doar de "Marele Carmaci". Ca statul nu te pune in pericol pe infrastructura facuta e stat, ca statului ii pasa de omul obisnuit, si ca-i apara, chiar si prin lucruri mici (ca un gard, un parapete si o separare de sens) viata si sanatatea. Ca ii pasa de mine si de tine, nu doar de El si Ea.

Si asta nu e "ingerinta in libertatile individuale" - OSHA si Health and Safety si altii (ca AMV-ul suedez) iti cer sa-ti pui casca-n cap si sa lucrezi cu ham si cu manusi si masca nu ca te iau de prost si vor sa-ti controleze viata, ci ca stiu ca acolo se moare, si ca, dintr-un motiv sau altul, vor sa te vada viu acasa, bucurandu-te de libertatile tale, decat mort in groapa.

P.S. Am vazut om taiat de tren, si am simtit zdruncinatura. In orice tara civilizata asa ceva nu s-ar fi intamplat - trenul a plecat cu usa deschisa, si omul a fugit incercand sa-l prinda, si a cazut sub rotile vagonului meu. La Focsani, in 2004 asta. Un accident stupid, dat de lipsa de grija a CFR -- oriunde altundeva, trenul nu s-ar fi pus in miscare cu usa nesecurizata. Nu e ceva ce vreau sa mai vad si traiesc vreodata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#3607
Da, deci pana la urma gardurile si pasajele lipsa din gari, de pe langa CF in localitati, si de langa magistralele de viteza sunt ca parapetii separatori de sens si alte elemente de siguranta care lipsesc se pe rutier.

Pana la urma cauza e aceeasi: nepasarea statului fata de cetatean (inclusiv in a-l educa sa nu o ia pe scurtatura). Mortul e de vina.

@Radu85 e posibil ca respectivul fluier sa fie consecinta unor tragedii intamplate in locul si la ora din zi respective.

Whyse1

Niste poze de ieri cu gara din Brăila (pentru referință):
(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

În capătul opus al gării, față de unde am filmat, este un pasaj subteran pentru a ajunge la liniile 2 și 3.

Radu85

Trenul care claxoneaza, o face mai catre sud, e o zona cu blocuri si case, unde se afla si o trecere la nivel, recent modernizata de CFR probabil, unde au montat, in sfarsit, bariere care coboara la venirea trenurilor. Deci trenurile claxoneaza mereu in zona asta, gara fiind la cam un km, doi mai incolo, in directia Galati.

Ca o paranteza, astazi am urmarit si acelasi tren a folosit claxon normal, asa cum fac si celelalte trenuri. Probabil ca se intampla ca unuia dintre mecanici sa ii placa mai mult claxonul, atunci cand se nimereste sa fie de serviciu pe ruta asta.

Whyse1

Câteva poze de azi din zona trecerii de cale ferată menționată mai sus (între cartierele Obor și Lacu Dulce):
(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#3611
Certificate negative pentru toti antreprenorii majori pe CF

https://m.facebook.com/894054857296050/posts/pfbid05LbfUMAPGsJnQRVUVTpLLhB3QGnCtkRApAcPXMMMX4MrUPXZkHdiwBFsBqVfDxLEl/?d=n
QuoteBucurești, 11 iulie 2022
CFR SA  a emis primele 𝘋𝘖𝘊𝘜𝘔𝘌𝘕𝘛𝘌 𝘊𝘖𝘕𝘚𝘛𝘈𝘛𝘈𝘛𝘖𝘈𝘙𝘌 𝘐𝘕𝘛𝘌𝘙𝘔𝘌𝘋𝘐𝘈𝘙𝘌 𝘕𝘌𝘎𝘈𝘛𝘐𝘝𝘌 la contractele feroviare

Pentru contractele de execuție 𝗅𝗎𝖼𝗋ă𝗋𝗂 au fost emise 𝖽𝗈𝖼𝗎𝗆𝖾𝗇𝗍𝖾 𝖼𝗈𝗇𝗌𝗍𝖺𝗍𝖺𝗍𝗈𝖺𝗋𝖾 𝗂𝗇𝗍𝖾𝗋𝗆𝖾𝖽𝗂𝖺𝗋𝖾 𝗇𝖾𝗀𝖺𝗍𝗂𝗏𝖾 pentru următoarele asocieri:
Asocierea Webuild-FCC-Salcef-Thales
Asocierea RailWorks (formată din AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A.)
Asocierea FCC Construccion SA - ASTALDI SpA - CONVENSA (Contratas y Ventas, S.A.)
Asocierea RailWorks Simeria-Sighisoara
Asocierea RailWorks (formată AKTOR SA , Alstom Transport SA și ARCADA)
Asocierea ALSTOM TRANSPORT S.A. - SWIETELSKY BAUGESELLSCHAFT m.b.H. - ASTALDI S.p.A. - S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. - DAFORA S.A.
 
Pentru contractele de 𝖼𝗈𝗇𝗌𝗎𝗅𝗍𝖺𝗇ță și verificarea execuției lucrărilor a fost emis 𝖽𝗈𝖼𝗎𝗆𝖾𝗇𝗍𝗎𝗅 𝖼𝗈𝗇𝗌𝗍𝖺𝗍𝖺𝗍𝗈𝗋 𝗂𝗇𝗍𝖾𝗋𝗆𝖾𝖽𝗂𝖺𝗋 𝗇𝖾𝗀𝖺𝗍𝗂𝗏 pentru asocierea:
Asocierea Metropolitana Milanese S.p.A. (formată din SC Exe Company Ro SRL, Progettisti Associati Tecnarc SRL, 3TI Progetti Italiza Ingeneria Integrata SPA)

CFR SA trage astfel un semnal de alarmă, de care trebuie să țină cont toți antreprenorii, astfel încât să-și îmbunătățească activitatea, să accelereze ritmul de lucru și să recupereze întârzierile înregistrate în drularea contractelor!

CFR SA a emis primele 𝖽𝗈𝖼𝗎𝗆𝖾𝗇𝗍𝖾 𝖼𝗈𝗇𝗌𝗍𝖺𝗍𝖺𝗍𝗈𝖺𝗋𝖾 𝗂𝗇𝗍𝖾𝗋𝗆𝖾𝖽𝗂𝖺𝗋𝖾 𝗇𝖾𝗀𝖺𝗍𝗂𝗏𝖾, conform prevederilor Articolului 161 alin. (5^2) din HG nr. 394/2016 cu modificările și completarile ulterioare: "Prin excepţie de la termenele prevăzute la art. 161 alin. (1) lit. a)-e), autoritatea contractantă are dreptul de a emite documente constatatoare şi pe perioada derulării contractului, la fiecare 90 de zile de la momentul semnării contractului, în cadrul cărora vor fi consemnate cel puţin stadiul contractului şi, dacă este cazul, eventualele întârzieri/deficienţe în implementarea contractului, precum şi eventualele daune cauzate din culpa contractantului".

Documentele constatatoare periodice vor fi actualizate și publicate, conform prevederilor 394/2016, și vor reflecta stadiul la zi, pentru fiecare contract în parte.

Problema e  exact ca pe rutier, CFR nu vrea sa actualizeze preturile, antreprenorii nu mai vor sa lucreze ca lucreaza in pierdere. In loc sa-i ajute, CFR da certificate negative, la ordin politic.

Blocajul e generalizat, dar pe feroviar problema e una de siguranta circulatiei. Linii cum e Brasov-Apata si Cata-Sighisoara, neintretinute cel putin din 2017, ca "vine coridorul", stau sa se prabuseasca. Poate o deraiere majora ii va trezi pe politici.

dan tm

O deraiere majora la călători, că la marfă sînt evenimente zilnice.


Sorinus

Cum vi se pare mutarea cladirilor garilor (nu stiu daca si peroanele) la primarii. Mie mi se pare o idee bunicica, e clar ca CFR infra nu da 2 bani, iau ca etalon gara Chitila, pasajele arata sub orice critica si au fost facute la coridoreala din ani 2000.
Pe de alta parte, daca nimeresc la o primarie fara bani/vointa , CFR infra poate asigura un minim de mentenanta (becuri, curatenie)?