News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: carutasul on May 19, 2022, 07:43:02 AMtotuși nu e accesibilă oricui;
@carutasul - am vazut la tara mergand pe bicicleta de la copii de 8-10 ani pana la mamaitze de 70. Sanatate acceptabila sa ai, ca restul se rezolva.
Si o bicicleta buna.

carutasul

maică-mea a renunțat pe la 75 :)

AndreiB

As adaug chiar ca e un lucru pozitiv - activitatea fizica la oamenii in varsta e esentiala pentru sanatate.

carutasul

da, nimeni nu zice că nu e pozitiv, doar că nu e o soluție "fiabilă"; nu merge cu bagaje, pe ploaie, pe zăpadă, la anumite vârste etc deci oricum trebuie dublată cu altceva....

AndreiB

Da, de acord, cu autobuz. Desi bicicleta electrica rezolva 80% din problemele semnalate.

cristi5

https://www.economist.com/britain/2022/05/19/the-future-of-public-transport-in-britain

The Economist despre scaderea traficului in UK dupa pandemie. Oamenii lucreaza mai mult de acasa si probabil numarul de calatorii nu va reveni niciodata la nivelurile precedente. Daca nr de calatorii pe rutier scade doar cu 10% (si nu scade deloc in weekend), nr de calatorii pe CF a scazut cu 25% (inclusiv in weekend) iar nr de calatorii cu metroul a scazut cu 40% (20% in weekend)

Aceste scaderi au afectat deja investiile in CF, unele fiind anulate pt ca e clar ca traficul nu va reveni la volumele precedente.







Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#3546
In recentul interviu la Digi24, ministrul a afirmat ca nu crede ca unele proiecte de metrou din PNRR vor putea fi implementate (se refera la Bucuresti, deci extinderea M4 la Gara Filaret, 6 statii) si ca va cere (la anul "cand se va putea") mutarea acestor bani pe CF, "sa nu pierdem bani" gen.

https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/videos/348920950672252/

Minutul 44:08

Fireste ca e deocamdata o speculatie si nici pe CF nu sunt proiecte pregatite dar ceva quick wins se pot organiza, teoretic.

tom_sawyer

#3547
Ar trebui pe electrificare. Ce e mai "green" de-atât?! Un SF durează 9 luni (Videle-Giurgiu). Electrificare+RK/Quick wins. Cred că la limită s-ar încadra până în 2026.

Iași-Vaslui-Bârlad-Tecuci
Ploiești-Urziceni-Slobozia-Țăndărei
Brașov-Sibiu-Vințu de Jos
Făurei-Urziceni-Mogoșoaia
Deda-Tg.Mureș-Luduș
Satu Mare-Baia Mare-Jibou-Dej
Botoșani-Verești
Tulcea-Medgidia
Ilia-Lugoj

http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/romania/romania.gif


Începe să devină evident că nu se vor putea trage toți banii din PNRR. Niște proiecte de electrificare s-ar face relativ rapid: nu ai exproprieri, relocări de utilități, acord de mediu.

AndreiB

Situatia e un pic speciala in UK pentru ca se facea naveta la greu cu trenul pe distante foarte lungi si trenurile sunt foarte scumpe. Asta e motivul principal pentru care s-a prabusit traficul. Traficul leisure de exemplu e inapoi la nivelul pre-pndemie.

vancouver

#3549

Legat de ce discutam pe "Gari, statii, remize" despre podul de la Cernavoda, am pus aici video (ca acolo am ajuns off topic) si podurile sunt:

min 1:19:10 - incepe podul de la ecluza peste canal Dunare-Marea Neagra (reabilitat, Vmax 100 km/h)
min 1:20:04 - incepe podul din fata centralei (nereabilitat, Vmax 50 km/h - se vad stalpii de catenara de beton, cei de la reabilitare sunt din metal)

Ambele au fost construite in 1985-1987, daca nu gresesc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GML

Stiti oare ce a avut IRN 1641 ieri? De la Bucuresti a pornit cu o intarziere de 76 de minute, si la un moment dat avea +114 minute (Deda)

dan tm

A preluat calatorii de la 1682, a plecat +84, in parcurs a avut restrictii de viteza, probleme cu ventilatia locomotivei, cuci cu alte trenuri [n statii neprevazute fiind intirziat, a stationat pe abatute si prin urmare a marit intirzierea, au fost probleme cu semnalizarea si a circulat cu ordin de circulatie, a avut un DA la roata care a trebuit detasat. Nimic special adica.

oc7avian

Începe să dispară restricția de cumpărat bilet online cu 6 ore înainte de plecare. La câteva trenuri IR și RE am observat că doar de vineri apare următoarea mențiune





Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Am fost la multiple plimbari cu trenuri romanesti in ultima saptamana:

2/6 : IR 1880, CFR, Bucuresti - Brasov - decent. Vagoane 21-76.9, vagonul meu (din cele 4 existente) avea roata patrata. 15% umplere, cel mult - nu-i de mirare dat fiind ora.

2/6 : ATC IC2, Brasov - Bucuresti - dezastru. Aerul conditionat a pornit undeva la 5 km de Bucuresti cand "s-a racit motorul destul". De la Timisul de Sus la Predeal nu a putut depasi 25 km/h, iar la Tunelul Mare avea 16 km/h, tremura din toti rarunchii, bine ca nu si-a dat sufletul. Pe 5/6, si-a dat sufletul la Predeal bietul de el (pentru a doua oara saptamana asta), i-a preluat pasagerii 1635. Vreo 50% plin, foarte incomod din lipsa de AC si tinuta de drum nasoala.
 
3/6 : IR 12573 CFR, Bucuresti - Buzau - dezastru. Au inlocuit vagoanele 20-83 cu etajate de navetisti 26-16, cu scaune tari ca piatra, inghesuite vai de mama lor, care n-ar trebui sa mearga mai mult de 50 km. Aerul conditionat defect, fara perdele, prizele defecte, scaune mizerabile, 120% plin, 20 minute intarziat sa astepte legaturi trasate prea optimist - per total o mizerie totala. Nu poti cere tarife de IR pentru mers cu trenul de navetist 2 ore...

3/6 : RE 10052 TFC, la intors. Mai rau ca mai sus. Un VT din anii '70, fara aer conditionat, lasat sa astepte cateva ore bune in soare in gara Buzau, mirosind a transpiratie si a praf, cu o tinuta de drum practic inexistenta. A fost incredibil de ieftin, dar chiar si asa, a fost tortura pura - chestiile alea ar trebui, alaturi de Malaxe, duse direct la topitorie.

5/6 : IR1635, plin ochi la clasa a 2-a (n-a vrut automatul sa-mi dea bilet decat la clasa 1). Clasa 1, un 10-90 cu scaune, nu cu fotolii, totul aspect de vechi, ponosit, rablagit. Scaunul meu vibra ciudat, am trecut in altul, ok. Aerul conditionat a pornit pe la Crivina, fix cand a venit furtuna - pana acolo, canicula, bine ca cu noi era un ceferist, care avea setul de chei patrate. Le Predeal s-a umplut la 150% capacitate (inclusiv la Clasa 1) dupa ce a preluat vreo 40 pasageri din ATC-ul care a abandonat lupta si s-a declarat infrant la Predeal.

6/6 : IR1624, 9 vagoane, pline toate 80-90%, inclusiv vagon bar, cu preturi ok (si se si plimba un angajat prin tren cu ape, sucuri, senvisuri si alune). Vagoane ok, dar toate-toate cu foita in panou, cu "Circula incarcat" si lista de defecte. Aerul conditionat mergea peste tot.

7/6 : Trenul de aeroport de 7:10. 30-35% plin - pare mult mai plin pentru ca lumea ocupa 2-cate-2 cu bagaje semi-compartimentele si nimeni nu sta la strapontine. Desiro simplu, cu scaune. Functiona aerul conditionat, conditii civilizate, oamenii erau socati ca e doar 4 lei - unul a incercat sa dea 4 euro, a platit pana la urma 1 euro la nas, ca lei n-avea, card n-avea, aplicatie pe telefon n-avea. Foarte prost semnalizata ruta spre plecari, daca nu stii s-o iei prin terminal te plimba pe scari pe-afara de ti se-acreste.

Ce-am observat pe drum:

1. Bucuresti - Ploiesti e jale. Daca se mai circula 1-2 ani cu 140 mare minune - trenul zgaltaie din toti rarunchii la 120-140, se simt locurile plane in sina, la macazuri tremura rau, e zgomot constant... E plin de restrictii (30 la Pajura, 70 la Peris si Crivina), si pare ca s-au pus si ceva permanente (parea ceva la Buftea si sigur e ceva la Ploiesti Tj.).

2. Pe Campina - Predeal pare ca au aparut noi limitari permanente ca inlocuitori de restrictii. Peste toate TDJ-urile de lemn pare ca e 65, si intre Sinaia si Predeal mai mult de 60 nu am prins niciodata.

3. Pe Ploiesti - Buzau e jale si dezastru, dar sunt si cateva semne bune. S-a scos restrictia mamut, de 30 de la Ploiesti Est, dar a aparut o alta, de 3 km, pe fir 2, un pic mai spre Buzau. Sunt cateva zone cu lucrari de refactie partiala si burare, dar sunt scurte, si in rest, arata ca dracu - buruieni in terasament, buruieni pe margine, sina vizibil roasa si facand "burta" la joante, limitari de 50 si 70 in zona Ploiesti - Valea Calguareasca, VS 80 in loc de 120, dar asta e de muuult, podul peste Teleajen decrepit rau... Cel mai nasol e ca intr-un punct (la ceva macazuri la Valea Calugareasca) catenara facuse ceva scurt-circuit, ceva zgomot electric. Se circula ceva mai bine de la Inotesti inspre Buzau, de la Inotesti la Ploiesti Vest e rau-rau.

Multe Ludmile si o locomotiva englezeasca veche electrica la tractiune.

4. Pe linia de aeroport nu inteleg ce se plange lumea de sina? E ok, nu e nimic special - e exact Desiro pe sina normala cu joante. Pare ca au mai curatat, arata chiar ok zona cu padurea, gara Mogosoaia insa arata sub orice critica. Trenul a tras la linia 2, deci se foloseste si asta, macar din cand in cand. Am platit cu cardul la automat, merge ok, dar nasul pare ca merge pe incredere.

Per total, pare ca e tot mai rau. ATC si TFC ar trebui scosi de pe sine, iar la CFR e clar criza de vagoane cum n-a mai fost de mult...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Pe celalalt forum se spune că nu sînt destule WLAB-uri si cele care sînt vor fi directionate spre cîteva trenuri restul doar Bc.
De asemenea sînt discuții ,,optimiste" de acet tip (Să înceapă pariurile cat rezista GM950 pe sezoniere) referitoare la locomotive.