News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

Nu cred că trebuie să îi obligi pe cei cu autocarele, că e și interesul lor, trebuie doar discutat cu ei. Și cred că municipalitățle ar putea și ele să fie implicate. în anii '90 la început când nu era nici o regulă cred că autobuzul de la noi mergea până la gară în Craiova, dar primăria sau cine o fi fost a fost deranjată că acestea "făceau stație" pe unde voia clientul și deranjau traficul. Ceea ce e corect, dar soluția nu e să interzici traseul, ci să organizezi o stație-două unde se poate și în rest să îi amendezi la greu dacă mai opresc aiurea... Totuși e și ăsta un segment semnificativ de persoane, elevi, studenți care nu au mașină din motive evidente și în schimb circulă relativ frecvent...Pe de altă parte ce orar să faci la autobuz dacă trenul întârzie haotic? :)

Sorinus

Pe Bucuresti-Cta se pot intradevar, optimiza conexiunile. Avand in vedere ca infrastructura permite, o asteptare de 15 minute e chiar posibila. Pe secundare nu prea sunt intarzieri. Si musai, scos Desiro de pe Tulcea-Bucuresti si facuta conexiune la peron la Medgidia.

frunzaverde

Quote from: carutasul on May 18, 2022, 07:43:09 AMCred că pentru elevi există doar reducerea de 50% nu știu de unde ai scos-o cu 100%

Din lege - si e asa la toti operatorii. De exemplu: https://www.cfrcalatori.ro/reduceri-pentru-elevi-si-studenti/. Poti vedea si din sistemul de bilete on-line, daca selectezi "Elev" tariful va fi 0 lei indiferent de tren sau operator. Studentii aveau si ei gratuitate, s-a restrans la 50% rabat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

ah, da , copil 50% elev 0% diavolul stă în detalii :)

frunzaverde

Quote from: AndreiB on May 18, 2022, 07:33:40 AMSi cine ii opreste pe OTF sa opereze trenuri de lung parcurs, IR cu proportie mai mare din venituri din bilete, precum CFR Calatori?OTF privati au ales un business model bazat aproape exclusiv pe subventie

Inteligenta minimala manageriala a OTF ii face sa opereze exclusiv R+RE, inclusiv pe lunga distanta. Asa e gandit modelul de subventionare, sa te avantajeze din operarea de trenuri R pe distante scurte scriptic. Si nu ai nici un dezavantaj practic din asta: poti opera inclusiv curse "cross-country" ca trenuri Regio de scurta distanta.

Softrans are Craiova - Bucuresti - Constanta si Craiova - Bucuresti - Brasov, Regio are Brasov - Mangalia, Brasov - Iasi (scriptic doua-patru trenuri; practic RC garanteaza o singura garnitura + un singur bilet), TFC Bucuresti - Galati, Cluj - Oradea si Brasov - Cluj.

Subventia pe tren-km este, apropo, identica intre operatori si R/IR: 3.87 bani pe tren-km, indiferent ca e R sau IR. Ce se schimba e bonus-malus-ul din performantele de umplere a trenurilor cu pasageri, performantele de operare regulata etc. etc., pe care le scoti usor la R, si greu la IR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Mă gândesc că răspândirea din ce în ce mai mare a trotinetelor electrice ar putea da un imbold serios navetei cu trenul.

A fost discuția că gările de pe centura CF București nu ar fi atractive, că sunt prea departe de centrul localității. Dacă primăriile ar amenaja piste (separate de traficul rutier/pietonal) până la gară? Nu s-ar schimba treaba?

Trotineta electrică, spre deosebire de bicicletă, are avantajul că e mai ușor portabilă și nu contează așa mult condiția fizică a utilizatorului.

AndreiB

@frunzaverde

Si ARF/MT sunt fraieri - subsidizeaza doua trase de la doi OTF la 10min distanta.

In mod normal, CSP ar trebui sa spuna vrem tren la xx:00 pe ruta Bucuresti - Brasov cu pattern asta de opriri. Daca vrei sa operezi tu trasa la xx:05, no problem, dar nu primeste subventie.

In plus, nu avem nevoie de trenuri in plus pe magistrale aglomerate, dar tot le platim subventie. Subventia ar trebui sa fie concentrata pe rute nedeservibile comercial, nu sa avem 40tpz in loc de 35tpz pe Bucuresti - Ploiesti Sud.

bogdan25

@frunzaverde ai ales procentul cel mai mic ca sa-ti construiesti pledoaria in favoarea trenului  :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_the_Netherlands

"Cycling is a common mode of transport in the Netherlands, with 36% of Dutch people listing the bicycle as their most frequent way of getting around on a typical day[1][nb 1], as opposed to the car (45%) and public transport (11%). Cycling has a modal share of 27% of all trips (urban and rural) nationwide.[4] In cities this is even higher, such as Amsterdam which has 38%,[5] and Zwolle 46%."

Bicicletele electrice sunt tot mai accesibile => trendul in favoarea bicicletei pentru distante >10KM este in crestere.

Intr-un oras civilizat este nevoie si de piste de biciclete si de metrou/tramvai si de autobuze si de infra auto moderna(centura/semafoare inteligente....)si de tren.

Partea rurala din RO cred ca se descurca ok cu auto (autobuze mai mari sau mai mici). Asa cum trenul este subventionat si biletul de autobuz poate fi.   

frunzaverde

Eu am folosit rapoartele Institutului KiM ale Ministerului Infrastructurii si Lucrarilor Hidrologice; splitul modal este constant din 1995 incoace, distanta medie in crestere usoara. Si asta e maximum-maximorum global, intr-o tara extrem de urbanizata si extrem de plata, cu conditii de mediu ideale. A, si unul din motivele pentru care bicicletele functioneaza este transportul public foarte bun, pentru distantele >5 km.

Partea rurala din Romania are nevoie atat de transport auto cat si de transport feroviar relativ rapid. Deja Romania investeste masiv in rutier si deloc-deloc in feroviar.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

tot la nemți am văzut autobuze cu "remorcă" de biciclete. Sigur, pentru o localitate de recreere, dar mi s-a părut interesant :)

frunzaverde

Sunt si in Romania, la Brasov, pe linia de "Poiana" (20 parca). Sistemul asta functioneaza doar pe linii "de vacanta", nu pe linii de transport public.

Incarcarea-descarcarea bicicletelor in mijloace de transport public e foarte ineficienta, si pune probleme mari de regularitate si confort.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Da, bine, asta era ca în gară, o soluție de vacanță. Pe "plaiurile căruțești" bicicleta era la mare modă din cauză că satul e mare și alte mijloace de transport nu erau, în anii '70 aș zice că arăta ca o localitate germană tipică, cu parcări de biciclete la școală, "MAT" și frizerie  :) Toate au dispărut în anii '80 din cauza crizei, inclusiv mititeii de la "MAT". Deci s-ar zice că eram, vrând-nevrând, un "hard biker". Dar nu e totuși o soluție pe care să o scalezi la localități mai mari, plus că totuși nu e accesibilă oricui; e un fel de soluție complementară, e ok, e utilă, dar nu rezolvă problema în totalitate. Plus că dacă mai ai și bagaje... complicat, trebuie să pui și la trotinetă remorcă :)

dan tm

La MAT bicicletele cam ramîneau peste noapte uneori. :-[ În anumite ,,campanii" la MAT erau multe tractoare UTB :lol:

La scoala nu erau (la mine) însă ,,pe sate" erau zeci poate sute de biciclete la gară.

Oamenii navetau la oras cu trenurile și satele fiind departe de gări, erau acolo rastele și biciclete.
Cine locuia în zona gării lua o mică ,,taxă" ca să aibă grijă de bicicletă.

carutasul

Da, eu m-am născut undeva unde doar s-a auzit de tren :) Taică-meu mai persifla chestiile cu "răsună valea" și zicea că la noi nu au avut nici un munte de străpuns, nici o apă de trecut și de aia nu au mai făcut tren, nu era nici o provocare :) Totuși, să ai tren "era ceva" în epocă, și pentru navetă și pentru plimbare... Și îmi aduc aminte o imagine de groază din anii '80, un întreg autobuz spre Caracal ( am nimerit din întâmplare în el) mergea să ia trenul de București ca să cumpere pâine ( și probabil asta se întâmpla zilnic)... Din Caracal, capitala grâului... Deci pe atunci exista un autobuz cu care se făcea naveta la Caracal ( pe lângă cele de Craiova) , nu știu unde lucrau, poate la "Vagoane" ... și măcar la Caracal, în ciuda bancurilor despre ei, autogara e lângă gară :)

Sorinus

Am fost in weekend la Moldoveni, pe M700. Statia e dezafectata, mare pacat ptr ca era frumoasa si chiar in sat. Cat am stat prin halta, a sosit trenul spre Urziceni. Au coborat vreo 10 si urcat 3-4. Asta sambata dupa masa. Inteleg ca oamenii fac si naveta, la aceste valori de trafic ar fi meritat macar o sala de asteptare. Cea veche chiar arata ok, dar paragina pune stapanire. Statia a devenit halta in linie curenta cca 2010.