News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: carutasul on May 05, 2022, 05:59:57 PMdacă cineva vreodată va vrea firmă de stat mai bine face una nouă
Sigur. Vrei sa iti spun cum sunt in general concursurile de angajare la stat? Vrei sa iti spun ca poti fi insusi Einstein dar daca nu te recomanda nimeni, sansele de a intra in noua structura sunt practic zero? Nu iti mai spun.  >:(
Si atunci la ce bun  sa faci o clona de firma veche, cu aceleasi minusuri?

carutasul

Eu știu asta, doar că văd că la tânăra generație începe să prindă iar etatismul, câți au lăudat pe aici companiile lui Firea?
Deci o să ne trezim din nou cu propagandă pe tema asta, că doar n-o să rămână băieții fără "coledzi"... Nu am zis că e de preferat, din partea mea statul să strângă taxele și atât.

fulger nc

Decat "firma noua" mai bine statul isi pune bateriile ...si face din AFER o structura , care sa fie "prezenta" atat in elaborarea si "evoluarea" seturilor de reguli pe CF , in acord cu vremurile.
Ca si organ tehnic legislativ.
Si ca si organ tehnic executiv.
Sa "vegheze" ptr implementarea si indeplinirea lor.
Sa fie un organ "vizibil" si functional.
Standardele autoimpuse au facut anumite sectoare economice sa avanseze in multe parti.

Dupa aia , statul , sa faca CFR infrastructura ..o structura "brici" , pe toate segmentele ce le corespund.

Cu astea doua functionand la parametri optimi , cu finantare fara sincope , cu planuri clare si strategii convergente ..se rezolva multe.

Ptr marfa ..daca mediul concurential e bun si exista capital autohton(si exista) se servesc necesitatile de transport.
De aceeasi parere , cu chestia enuntata intr-un comentariu anterior .."cu banii economisiti poti face lucruri mai utile" .
Si scapi si de batai de cap ..si sindicate si etc.
Valorificat patrimoniul ..si asta e.


etravel

Quote from: carutasul on May 07, 2022, 10:21:21 AMvăd că la tânăra generație începe să prindă iar etatismul
Pentru ca neoliberalismul salbatic actual a esuat glorios in ale oferi oamenilor minime asigurari. El livreaza doar incertitudini, nu certitudini. Frici. Temeri.
Tendinta asta etatista este insa pan-europeana. Stii care este cel mai cautat angajator in Franta si Germania? Statul. Evident de ce...

carutasul

da, oricât am fi de "în gară" cred că discuția e prea amplă și prea offtopic. Cert este că atâta vreme cât la nivel european vorbim de concurență în domeniul feroviar nu avem nici cum și nici de ce să ne punem noi contra, iar componenta strategică se poate asigura prin obligarea operatorilor privați să presteze servicii specifice (evident contra cost, că și la stat era la fel) în anumite situații, de exemplu când e stare de război, de urgență, de necesitate etc. De regulă când se bagă în față argumentul "strategic" în spate e strategia cuiva de a-și continua căpușarea. ( așa cum plătim degeaba TVR sub pretextul că avem nevoie să vorbească Președintele la el de două ori pe an, de parcă nu ai putea obliga celelalte 100 de posturi să preia discursul, ceea ce oricum fac... )

cristi5

#3485
@etravel problema e ca in etatismul romanesc statul e o vaca de muls. Duce la coruptie si furt din averea statului. Loialitatea fata de stat a angajatilor e foarte jos. De loialitatea fata de cetatean ce sa mai zicem...

Cum crezi c-a ajuns CFR marfa in halul in care-a ajuns? Cu management performant? Plus ca nici concurenta privata nu doarme. Umbla vorba ca AFER de ex. e sub controlul lui Gruia Stoica...

Chiar si firmele de stat profitabile  sunt vaci de muls in sensul ca profitul lor (de obicei realizat fara prea mari smecherii, adica momopoluri etc) se duce in partile neprofitabile ale bugetului gen pensii. Adica nu in investitii, modernizari...

etravel

Quote from: cristi5 on May 10, 2022, 12:07:18 AMse duce in partile neprofitabile ale bugetului gen pensii.
De cand sunt pensiile neprofitabile, respectiv trebuie sa fie profitabile?
Iar o dam in neoliberalisme hardcore?
Scuze, dar nu e deloc asa.

TibiV

Nici maternitatile, gradinitele, scolile, spitalele, pompierii, ambulantele, politia si tribunalele nu sunt "profitabile".

Hai sa le desfiintam pe toate, ca sa putem sa dam pensii mai mari....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

nu ne ștersese Ionuț discuția asta? :)

dan tm

De ce sa o stearga? in gara sevorbeste orice, depinde de gara, daca o sterge inseamna ca nu a calatorit si nu a stat de vorba prin gari, sta doar in fata calculatorului.

Hai sa iesim la drum cu trenul, sa schimbam noaptea la 04.00 in Filiasi, sa stationam dimineata in Suceava, sa schimbam trenul in Ciulnita. Hai sa ne tremure curu ca 2613 nu prinde Isterul(473)in Arad ca sa ajungem in Sibiu.

Si cite alte situatii. Daca nu dau derbedei peste tine, poate dai de alti calatori care in mod gregar se aduna gramada sa se protejeze si astfel incep discutiile.

Astea sint discutiile de pe gara. Ziua si noaptea.

Ionut

Nu se vorbește chiar orice aici, în gară. Se vorbește orice legat de feroviar, inclusiv dacă ar trebui sau nu subvenționată calea ferată. Că despre asta e vorba. O discuție repetată de multe ori, de fapt.

carutasul

eu am înțeles deja aluzia și mi-am însușit critica dar aparent au reapărut niște comentarii, o fi fost de la vreun backup/restore :)

GIV

Trenurile din Elveția ajung la timp datorită unui sistem dezvoltat de IT-iștii români. "Are un grad de automatizare mare, uneori dispecerul stă la masă și se plictisește
Punctualitatea celor 1.000 de trenuri care circula zilnic în Elveția este bine cunoscută, dar puțini știu că acest lucru este posibil datorită unei soluții de management al traficului feroviar dezvoltată de ingineri români, la Cluj-Napoca. Soluția Accenture este unică în lume, dar și cea mai modernă."

https://www.economica.net/trenurile-din-elvetia-ajung-la-timp-datorita-unui-sistem-dezvoltat-de-it-istii-romani-are-un-grad-de-automatizare-mare-uneori-dispecerul-sta-la-masa-si-se-plictiseste_583481.html

Sorinus

Ce-m plac titlurile astea, de parca la noi de-asta nu ajung la timp trenurile. In 1995 cum ajungeau la timp, cu o rata mult mai mica de informatizare?

zone_rider

CFR Călători nu va mai ajunge niciodată la numărul de călători din 2000 pentru că un sfert din populația țării a emigrat.