News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Nu se poate domne pe Bucuresti - Pitesti pentru ca sunt fo' 2 pasaje rutiere peste CF care n-au lasat gabarit de electrificare fiindca CFR nu s-a gandit ca linia aia ar fi electrificata vreodata, iar aceste pasaje rutiere sunt atat de complicate incat doar Anghel Saligny ar putea sa le reconstruiasca mai inalte. Astfel ca n-avem incotro decat sa mergem cu motorina sau hidrogen.

Ah, nu stai. Pardon. Sunt 2 rahaturi de pasaje rutiere complet standard, cu pile si grinzi, care s-ar putea inalta in 5 zile cu un proiect beton.

frunzaverde

Quote from: gruiarew on May 03, 2022, 11:30:03 AMÎntreb și eu ca un neștiutor... nu era mai convenabil electrificarea / consolidarea suplimentară a unor linii? Să se mai reducă timpul pentru transport călători / marfă...

Bineinteles ca era, mai ales ca e ruta principala pentru Dacia-Renault, si sa tragi trenuri de 1200-2500 tone cu Diesel e scump, sa schimbi locomotiva la Chitila/Buftea spre Constanta e scump etc. etc..
De altfel, CFR avea linia in programul de electrificare, si toate pasajele noi peste linie (ex. cel de la DN7) au fost facute cu gabarit de electrificare explicit cerut, ca atunci cand vor fi bani sa se faca.

Doar ca artizanii hidrojenelii din minister/CFR au facut un rahat imens. Au "studiat" alternativa electrificarii si le-a iesit ca ar costa undeva la peste 10 milioane de euro pe kilometru, ceea ce e absolut aberant, dat fiind ca atat costa o linie HSR in campie, deja in executie. O refactie la 120, a unei linii construite la 120, plus electrificare, ar fi costat un ordin de marime mai putin, a se vedea estimarile pentru Videle - Giurgiu.

Nu pot suspecta decat coruptie, pentru ca nici un om in toate minitile, care a avut vreodata de-a face cu infrastructura, vorbim aici inclusiv un revizor de cale sau un IDM, nu director in CFR Central, in momentul in care vedea estimatele alea de cost din alternative, nu ar fi zis altceva decat "bai, mars de-aici cu prostiile astea". Mai ales ca director la CFR SA in epoca cand s-a aprobat aberatia era, cica, un inginer de linii. Si nepasare crasa si ignoranta la nivelurile de top politic (ministru, sds). Dar, totul a fost tinut "la secret", pana a iesit Ghinea sa se laude cu afacerea gata parafata... Deci pe noi, din societatea civila, ne-au suntat complet (si nu, nu am avut, cel putin eu, PNRR, nici pe surse, inainte sa-l aveti si voi).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

#3437
Deci o sa zburam cu hidrogenul pe aici.

Nu-i nimic, oricum o sa ajunga repede la gard, precum Desiro-urile.

AndreiB

#3438
Asta ca sa nu vorbim de faptul ca se pot face derogari la pasaje. Am vazut nu stiu cate solutii in UK de gabarit, e.g. cu firul de contact lipit de firul purtator, sine electrice in loc de fire etc.

Pur si simplu nu exista vointa de a face lucruri logice. Exista intr-adevar nevoia de trenuri hibride (desi as fi preferat BEMU, nu hidrogen) pentru a resolva problema last mile, dar e cam ultima problema pe care o are CFR-ul. Vagoane, vagoane, vagoane. Si locomotive noi.

Nu a ramas enorm de mult material semi-bun de pe Coridorul IV? Daca voiau o electrificare low cost - faceai din material semi-bun pana la Titu (39km - presupunand ca se putea baza pe substatia electrica de la Chitila) si de acolo foloseai la calatori material rulant hibrid.

Dupa ce aveai mai multi bani, electrificai Titu-Pitesti-Mioveni. Materialul rulant hibrid oricum era util pentru sectiile infundate care nu vor fi electrificate (e.g. Campulung, Curtea de Arges, Pietrosita etc).

Oricum e bizara rau politica MT - electrifica Agigea - Mangalia unde sunt max 1tph trafic calatori si zero trafic marfa si nu vor sa electrifice Titu - Pitesti unde vor fi 2tph si trafic marfa mult mai mare. Distanta e similara (33km). Si acolo e pasaj fara gabarit de electrificare.

etravel

Quote from: Sorinus on May 03, 2022, 01:32:27 PMDeci o sa zburam cu hidrogenul pe aici.
Cum poate fi indreptata treaba asta? Nu ajunsul la gard ci hidrogeneala versus electrificarea ce ar fi trebuit sa se faca.

frunzaverde

#3440
@AndreiB - bani erau cat cuprinde, a se vedea cat costa hidrogeneala asta, de vreo 4 ori pe km mai mult decat electrificarea Videle - Giurgiu. Nu, aici a fost o decizie pripita, facuta pe considerente neclare - dar foarte probabil lobby, de oameni care nu se pricep deloc la calea ferata.

@etravel - doar printr-o (re-)negociere a PNRR, pentru care nu exista apetit... Pe feroviar, tot ce inseamna PNRR e un dezastru total - aberatie langa aberatie. Inclusiv conceptul de "quick wins", l-au luat dintr-o idee buna, si transformat in carpeala sinistra...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

...si oricum ce priveleste va fi sa vezi automotor pe hidrogen vis-a-vis de o Malaxa! Chiar in statia Pitesti!

De banii aia cumparam aprox. 243 de locomotive noi (considerand pret pe unitate 4 mil - vezi OBB Vectron sau VR Vectron) sau 100 locomotive si cateva sute de vagoane , si ramaneau bani si de reabilitarea completa a flotei de Desiro si de ... hartie igienica la buda...si de parandarat...

https://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Viaggio_Comfort
"The total value of the order was €798 million for 469 passenger carriages" (adica 1.7 mil bucata)

Nu stiu de unde a scos ARF pretul ala, dar daca doar folosesti Google ai date mai iegzacte.

dr4qul4

raspuns: era ideal sa electrifice Bucuresti-Pitesti.
Orice alta solutie este un nonsens. Aveau vreo 3 pasaje de inaltat, in rest nimic complicat.
Probabil era prea ieftin si nu dadea atat de bine in comunicarile de PR precum da Hidrogenul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

              Nu prea am tragere de inimă să fiu "malițios", .... însă "febra" asta "verde", pare că duce la paroxisme, cu ținte (ăăăă, "target"-uri, că așa-i la modă/viral) care par a fi cumva un efect al acestei febre verzi, un fel de delir. Și Doamne iartă-ne, câte sunt de făcut și care faceri nu au nevoie de miliarde !! Oare de ce vrem neapărat să ardem etape ??

  Spunea un coleg de forum : """...si oricum ce priveleste va fi sa vezi automotor pe hidrogen vis-a-vis de o Malaxa! Chiar in statia Pitesti! """   Da va fi, o priveliște în care istoria stă la aceeași masă cu viitorul !  Pe mine, unul (asta e) nu m-ar deranja, iar pe un străin, l-ar uimi, văzând ceva ce la el acasă, n-a mai văzut din copilărie. Iaca, "diversitatea", la zi !!
  Omul de rând, neavizat, dacă nu va scrie mare, de-o șchioapă, pe garnitură/ramă, "aici sunt banii dumneavoastră"...adică ăsta-i "țugul cu gaze/vânturi", nimeni nu va remarca... Și tot așa vor ajunge , culmea, niște juni, să devalizeze și noile rame, exact ca noile tramvaie Pesa, de la Iași. Plutim, încă plutim, din păcate. E greu să vezi ce vrei și ce poți, ignorând prioritățile pentru remediu, cel puțin.

MarianD

#3444
Da, nu stie calatoru' de Malaxa sau alti termeni feroviari.
Dar cand vede asa ceva la peron:

http://cfr.stfp.net/Pic/77/77-0913-2:1.jpg

Si cand stie ca (dis)confortul calatoriei pe care o va face va fi din cauza unei bucati de istorie proiectata pe vremea Kaizerului. Eh crezi ca ii mai pasa ca la linia alaturata este o partzaitoare de hidrogen de ultima generatie?

Side note: eram in studentie, si prin Iasi, ma opresc pe strada doi gusteri sa semnez pentru ceva petitie pentru interzicerea energiei nucleare si favorizarea energiei "verzi". Le zic asa "Ba va semnez, nu ca are logica, ci pentru a pune in dezbatere energia nucleara, eventual tehnologii nucleare mai sigure! Voi cam cate hectare de panouri solare si turbine eoliene credeti ca trebuie pentru a compensa scoaterea unui reactor din SEN?" Se uita ca prostii unu la altu, ridica din umeri, si zambesc.

Ca inginer am proiectat cateva instalatii alimentate din fotovoltaic (cea mai mare avea un consum non-stop continuu de 3kWh (adica peste 72kW pe zi), cu autonomie 48 ore fara soare complet (deci multe multe baterii). UN MARE RAHAT. Iti trebuie baterii de zeci de mii de euro a caror capacitate scade neliniar si semnificativ odata cu temperatura, vorbesti de degradare chimica si pierdere de capacitate (care se estimeaza DOAR prin descarcarea completa), fiabilitate globala redusa a sistemului (bateriile dracului cedeaza oricand), randament scazut al panourilor in nori sau acopeite de zapada (nori care pot fi cu saptamanile, deci faci pisu pe cele 48 ore autonomie maximala -  cand toate planetele s-au aliniat), etc. etc. Pe scurt, nu mi-as pune solar nici sa ma f.  Eolian? Gluma secolului. Poate daca vrei sa tii radioul in priza. Ar incerca un "verde" din asta sa o tina pe maica-sa in "life support" din eolian? Comanzi coliva instantaneu! Nu bate vantu 2 luni si ce faci (vezi ce au patit scotienii cu eolinele, si daca vant nu este la Atlantic...)? Ceri de la un prieten sa bage foc in cazanu de la o termo sau sa scoata tijele de grafit sa produca nuclearu ceva zama? Cand pocnesti tu verde din degete? Baietii aia de la managementul SEN ar trebui dracu decorati!

Asa si cu hidrogeneala asta. Ideea nu e rea, dar...tichie de margaritar. Tragi drodu' (vorba ardeleanului / draden, germana sarma) pe sus si pof, job done. Ma bucur ca niste habarnisti fara notiuni MINIME de tractiune feroviara STABILESC cu non-salanta politici de stat, si se si MANDRESC cu asta.
Ma bucur pentru voi care ati emigrat!

dan tm

SA trecem de la hidrogenul verde( erau alte dicutii aici ca e foarte scump să-l produci, că energie electrică, verde, back to basics), să trecem asadar la specificul acestei zone a Europei. salariile

Aș putea spune ca acuma ,,politica CFR" de ,,fidelizare" :-[ a șefilor de sindicat își atinge scopul: ștabii sindicatelor sînt împotriva sindicatelor.

https://www.puterea.ro/santajul-incredibil-al-liderilor-sindicali-prin-care-au-blocat-majorarea-salariilor-la-cfr-calatori/

etravel

#3446
Quote from: MarianD on May 03, 2022, 11:32:21 PMCa inginer am proiectat cateva instalatii alimentate din fotovoltaic (cea mai mare avea un consum non-stop continuu de 3kWh (adica peste 72kW pe zi), cu autonomie 48 ore fara soare complet (deci multe multe baterii). UN MARE RAHAT. Iti trebuie baterii de zeci de mii de euro a caror capacitate scade neliniar si semnificativ odata cu temperatura, vorbesti de degradare chimica si pierdere de capacitate (care se estimeaza DOAR prin descarcarea completa), fiabilitate globala redusa a sistemului (bateriile dracului cedeaza oricand), randament scazut al panourilor in nori sau acoperite de zapada (nori care pot fi cu saptamanile, deci faci pisu pe cele 48 ore autonomie maximala -  cand toate planetele s-au aliniat), etc. etc. Pe scurt, nu mi-as pune solar nici sa ma f. 
Am studiat 'putin' subiectul, si pentru partea de panouri (nu comentez bateriile, acolo sunt probleme mari) lucrurile stau un pic diferit. Sub rezerva orientarii cladirii spre S sau S-E, cel putin pentru sudul tarii, intre aprilie si octombrie iti poti genera  lejer cativa kw pentru consumul casei plus ceva productie excedentara de pompat in retea. Kw pe care ii livrezi in retea cand sunt in plus in raport cu consumul casei sau cand nu esti acasa. Productia o iei inapoi noaptea daca ai nevoie, sau atunci cand panourile nu mai produc curent pentru ca sunt nori grosi sau cand pur si simplu nu ajunge puterea produsa pentru consumul curent. Sau iarna, pentru ca regularizarea se face anual.
Aici era de lucrat masiv prin PNRR si incurajata montarea de panouri prin subventii generoase si birocratie redusa la minimum.   



MarianD

Sigur, problema nu e ziua, cand si o zi noroasa iti lasa un 30% randament al panourilor solare.
Prolema e ca tu, noaptea, vrei energie on-demand. Adica dai de svici (vorba cuiva) si sa vina courentu. Curentu ala electric este clar generat de alta sursa, in cazul Romaniei, probabil de vreun Rovinari sau Turceni.
O baterie buna de noapte ar fi o acumulare hidro, insa trebuie sa distrugi areale intregi si comunitatile aferente pentru asta.

Practic tu spui asa:
ce bine ar fi daca toti am pompa ziua solar in sistem si eventual sa luam bani pentru asta, si noaptea sa ne vina pentru ca avem dreptul! Din pacate, nu asa functioneaza un sistem energetic national. Un SEN se bazeaza prima data pe predictibilitatea consumului (de aia te intreaba toti furnizorii cat consumi si te penalizeaza drastic daca treci de acele valori contractuale) cat si pe asigurarea surselor de energie necesare sa faca fata acelui consum.

Uite aici o chestie interesanta:

https://www.reuters.com/article/uk-soccer-world-england-electricity-idUKKBN0E92G220140529

Iti vine sa crezi ca aia dau drumu la centrale pentru ca toti telespectatorii meciurilor de fotbal se pun toti ODATA sa isi faca ceai la ibrice / plite electrice?

Nu ti-ai dus ideea pana la capat..

AndreiB

#3448
Pe de alta parte exista varfuri de consum domestice in perioada calda de vara la care panourile solare pot ajuta - e.g. AC.

Si o resursa complet ne-capturata in orasele cu termoficare centralizata - solar thermal pentru apa calda.

alexandru_m

MarianD

Ce spui tu imi pare valabil in momentul in care sunt multi spre foarte multi producatori casnici care pompeaza in retea, toate lacurile de acumulare sunt folosite la randament maxim si nu mai e loc de crestere. Cat timp noi suntem totusi o tara cu potential bun dar pe care nu il folosim si ratam si ocazii gen PNRR de a investi cu "bani gratis"...

Da, probabil lacurile de acumulare pe care le avem acum nu sunt suficiente ca sa sustina consumul singure, dar hai mai intai sa exploatam cum trebuie tot ce avem, plus Cernavoda, plus regenerabile si mai vedem apoi cum ne plangem.

Sa nu uitam ca suntem importatori neti ziua cand soarele straluceste, iar aceasta problema ar putea fi solutionata macar partial pe banii altora.