News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

carutasul

Da, să zicem că eram un pic retoric, dar Pitești-Constanța ~300Km, Slatina-Constanța ~400, cam pe acolo, deci probabil ar ajunge "un plin" . Trebuie să introduc iar disclaimer-ul că sunt neofit în domeniul feroviar, "simplu călător" :)

AdiM

Pentru marfuri clar trebuia electrificat fara discutii. Si asta cu zeci de ani in urma. Merita mai mult decat Constanta-Mangalia si alte rute care chiar ar putea fi fundaturi.
Daca era o fundatura probabil se privatiza toata ruta si gata, dar tot operatorul de stat a ramas aici in cea mai mare parte.
Ar putea fi si trenuri directe/de lung parcurs la Pitesti. Daca CFR Calatori si-ar dori/si-ar permite. Calatori cu legaturi spre toate colturile tarii sau chiar si international se gasesc zilnic.
Cand a picat proiectul cu Valcele a picat cam tot potentialul mai bun al rutei cu tot cu electrificarea, iar vremurile s-au mai schimbat mult de atunci. N-a fost dintotdeauna un fel de fundatura cu automotoare Desiro (Sageata Albastra).
Din pacate se putea mai bine aici, insa acum sunt conditii foarte proaste si tarifele prea mari la InterRegio unde sunt utilizate preponderent aceste Sageti care-s vai de ele cum au ajuns, plus ca si sezonierul Sibiu-Mangalia cunoscut ca Trenul Tineretului e facut cu vagoane etajate, in cativa ani la rand nici macar n-a avut pret de Regio. Halucinant lucru e ca unora li se pare si wow, mai ales cei care nu prea merg cu trenul si considera vagonul etajat a 8-a minune a lumii, numai bun pentru un tren de mare.  :o R-E pe toata distanta nu (mai) poate fi doar din cauza unor reglementari stupide care impun o limita kilometrica.
Ruta cel mai bine supravietuieste zilnic la capitolul de calatori datorita multimii foarte numeroase de navetisti din Titu, la unele trenuri se admite si calatoria cu abonament de tren Regio la InterRegio. Candva erau oferte comerciale mai multe, dar a depins si de cine a fost director.
Apropo, in conditiile actuale, un drum Pitesti-Constanta cu schimbarea trenului in Bucuresti (in max 10 min) poate ajunge la o durata sub 4 ore.
Nu prea se promoveaza asa ceva, insa poate fi destul de competitiv cu alternativa auto. Unde mai pui ca unele trenuri pot fi R-E, iar duratele minime pentru astfel de trenuri se pot identifica astfel:  ~ 2h20m Bucuresti-Constanta ca R-E si ~1h35m Pitesti-Bucuresti. Pret bilet intreg pe intreaga relatie ~ 45 lei. Similar si pentru Brasov o asemenea durata la doar 41 lei. Insa in realitate nu se prea obtine pentru ca nu e mersul construit pentru astfel de legaturi bune si durata se extinde pana la 5 ore, iar cele mai multe legaturi mai bune sunt tot la IR mai scumpe (dar unele ajung la 4h4m la mersul actual).

Sorinus

Constanta-Mangalia nu are niciun sens sa fie electrificata, in afara de 3 luni pe an, o sageata care penduleaza ar fi arhi-suficient. Marfa dupa Agigea Ecluza (pana unde e electrificata oricum), efectiv nu exista. Un marfar pe an ajunge in Managalia. Mai repede ar repara peroanele in haltele de pe parcurs, am vazut oameni taraind trollere pe betonul mancat si dalele prabusite de la Neptun hc. Primul contact cu statiunea unde cica te vei relaxa.

Si ar trebui electrificat inclusiv Pitesti-Caracal, ptr ca deserveste ceva industrie mai ales la Slatina, si se poate devia marfa pe aici si sa protejezi un pic M100.


frunzaverde

@dobrogean: Nu e absolut deloc o vina inexistenta - si lipsa de grija pentru calator in Romania mi se pare incredibila. Apararea lipsei de masuri mi se pare ciudata, dar probabil are de-a face cu standardele zero de grija pentru calator, vizibile si atunci, si acum, la CFR. Nu zic in nume de rau, e probabil o chestie sistemica in Romania...

Am evacuat un tren in linie curenta in Suedia. Din motive similare cu cele din noaptea respectiva : pana de curent nerezolvabila (a durat doua saptamani rezolvarea). Si in alte dati am fost tinut in tren perioade lungi de intarziere, in SE, NO, US si DE.

Evacuarea a fost banala, si daca nu e urgenta calma. Si, de altfel, in SE e o procedura destul de comuna. Seful de tren monteaza la usa aleasa pentru evacuare o scara mobila (exista in vagon). Scara se ilumineaza noaptea cu o lanterna puternica (este una in fiecare vagon) sau cu un proiector cu baterie/generator adus special. Pasagerii sunt debarcati printr-o singura usa, de seful de tren imbracat cu vesta reflectorizanta, si trimisi la locul de asamblare, descris explicit in vagon (apropo, daca vrei sa vezi cum arata in Scandinavia instructiunile, ia IC2-ul de la ATC, au instructajul danez in vagoane, obligatoriu ca parte a inmatricularii daneze). PRM daca exista sunt evacuati ultimii, cu ajutorul sefului de tren (au proceduri ca atare).

E mult mai nasol ca pasagerii sa se auto-evacueze necontrolat (ceea ce s-a intamplat vara trecuta, majoritatea pasagerilor erau jos, pe terasament, conditiile din tren fiind insuportabile). Mai ales ca nu era in vreo padure, cel putin un tren era la 5 metri de glisiera A2. Multi au iesit pe A2 la autostop cu ia-ma nene. Altii au chemat rudele sa-i ia (cei din Bucuresti). Seful de tren la sosirea in Bucuresti nici macar nu stia cati pasageri mai avea in tren... Nu ca s-ar fi facut vreo numaratoare, nu ca ar exista macar un inventar de tip pob/sob (numar de persoane la bord) la dispozitia sefului de tren in general (ceea ce e de neconceput in majoritatea Europei, tocmai ca sa nu pierzi pe cineva in caz de urgenta).

Si daca nu poti evacua, ca furnizor de servicii de orice fel, ai o datorie (contractuala si legala) dar si morala de a avea grija de pasagerii tai. Nu e grija CFR SA, nu e grija GFR, ci a ta - tu esti gazda, singura gazda cu care au contract pasagerii aia. Tu trebuie sa le asiguri conditiile minime de decenta. Si conditiile minime de decenta nu sunt un vagon supra-incalzit, fara ventilatie, fara AC, fara lumina, fara veceuri, fara geamuri, pe canicula (toate astea nu functioneaza fara curent, si trenul nu avea curent, iar bateriile de urgenta nu mergeau - traiasca mentenanta CFR Calatori). Nu poti sa-i dai jos? Suni si aduci apa, mancare, un generator, lanterne, scutece pentru bebelusii din tren. De unde? Te descurci, ai un plan de interventie, il pui in aplicare... N-ai? Il faci. In avans. Mai ales ca nu-i prea complicat, Romania are servicii de urgenta la nivel de top, pompierii si ISU te pot ajuta la nevoie.

Si cand ajung la destinatie, nu le dai "croasant preambalat si o sticla de apa" dupa 10 ore de intarzieri. Asta arata lipsa de omenie... Si lipsa de pregatire. Normal la cap este sa le asiguri macar hrana pe care sunt fortati s-o consume in trenul care nu i-a adus la timp la destinatie. 10 ore inseamna macar doua mese. Si le ceri scuze, nu te ratoi la presa. Si te asiguri ca toti pasagerii chinuiti involuntar primesc un vaucher de calatorie macar cat biletul cheltuit (ca tot avem derogarea UE, ca fara derogarea aia CFR platea de se rupea despagubiri la pasageri).

Apoi vina o rezolvi tu cu asiguratorul tau si cu cei pe care-i consideri vinovati (GFR, CFR SA)...

Nici atunci, nici acum, nu s-a rezolvat situatia in vreun mod decent (= uman, nu vorbim de despagubiri, ci de minima responsabilitate). Nu s-a invatat nici o lectie in urma situatiei de-atunci, nici un fel de plan de management, nimic. Nimic.

Cat de Vizante a fost inca un director-acoredon : venit, vazut, neinteles nimic, carat. Nici un rezultat. Un mers plin de aberatii comerciale (gen n-spe trenuri goale Arad - Budapesta), anulari in masa fara avertizare in prealabil, pastrate trenuri ciudatenie parca in ciuda (ca personalul CFR in turnusuri trebuie carat gratis cu trasa CFR Calatori). Pana si vagonul de dormit pe tren de zi a ramas, parca in ciuda : unul din 4 vagoane bune, ne-epava (71-70), de dormit ale CFR Calatori, care scapa pe interne, era folosit pe tren de zi... Pe noapte, ori la scaun, ori la epava din anii '60!

De ministru nu zic nimic, poate sa-si motiveze decizia de a-l apara singur. Mie tot episodul mi-a lasat un gust tare amar... Cum imi lasa si situatia curenta, cu iar pasageri lasati de caruta cu orele pe o magistrala, fara informatii, fara conditii, fara apa, fara mancare... Intr-o tara normala d-astea se lasa cu demisii sau MACAR cu scuze si compensare...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dobrogean

#3259
@frunzaverde

Am tot respectul pentru sistemul feroviar din Suedia. Este un model de organizare inclusiv pentru sistemul feroviar din Romania.
Ceea ce am spus eu este ca noi nu suntem organizati sa facem o transbordare de calatori in linie curenta, si eu personal, ca director general, nu mi-as fi putut asuma raspunderea pentru integritatea fizica a calatorilor. Daca unii calatori cu conditie fizica buna si-au asumat raspunderea sa coboare din vagoane (si eu personal am facut-o in unele situatii) nu inseamna ca managementul CFR ar fi trebuit sa decida transbordarea tuturor calatorilor.
Total de acord ca nu avem planuri pentru situatii de urgenta, si asta este o deficienta a managementului. Totusi trebuie spus ca nu avem dotarea necesara ca sa facem fata suficient de bine in astfel de situatii. Dar planuri de actiune (facute de prodesionisti cu experienta, eventual in alte sisteme feroviare mai bine organizate decat al nostru) ar trebui facute.
Ideea mea a fost sa pun in evidenta calitatea ministrului in functie care si-a aparat un om din echipa sa intr-o situatie in care 99% dintre alti demnitari l-ar fi abandonat.

Xenos


etravel

Quote from: frunzaverde on January 04, 2022, 04:07:57 AMiar pasageri lasati de caruta cu orele pe o magistrala, fara informatii, fara conditii, fara apa, fara mancare... Intr-o tara normala d-astea se lasa cu demisii sau MACAR cu scuze si compensare...
Am avut apa si mancare pentru simplul fapt ca am prezenta de spirit sa cumpar de la Brasov. Sau poate pentru ca am presimtit.
Caldura si lumina numai pentru ca X72500 functioneaza cu motorina, nu cu curent - au mers motoarele respective in continuu 3 ore si un sfert, cat am stat pe loc.
In rest confirm - impresia generala a tuturor calatorilor a fost ca la CFR nu exista o procedura clara pentru astfel de situatii. Sau macar niste actionable items. Ma tem insa ca le cer mult prea mult.


cristi5

Hai sa reamintim ca
- daca trenul opreste in camp din cauza infrastructurii, responsabilitatea transbordarii si/sau tractiunii diesel este la CFR SA, nu la CFR Calatori.
- CFR SA a fost depasit complet in noaptea aia: accidentul de la Fetesti, urmat de copacii cazuti etc.  Am primit informatii dintr-o sursa avizata ca CFR SA *au uitat* de trenul "cu copii".

Fireste ca omul are bilet la Calatori nu la SA, si cand a vazut ca SA nu misca nimic, Calatori putea sa faca mai mult si mai devreme. Si sa nu se ratoiasca (Vizante) la presa...

Indiferent cate prostii a facut Vizante pe alte spete, pe speta asta responsabilitatea principala era la Pintea. Greu sa explici la presa treaba asta dar pe forum poate reusim?

cristi5

Sigur ca se refac peroanele in cadrul unei reconstructii.

Si daca tot reconstruiesc ar fi culmea sa nu electrifice.

frunzaverde

#3264
@cristi5 : Am mai discutat asta, exista un regulament european care e clar in privinta asta. Este partial derogat in privinta sanctiunilor, dar nu in privinta raspunerii. Pe principiul subsidiaritatii, regulamentul UE automat anuleaza si modifica orice norme interne contrare, inclusiv un regulament intern al companiilor de cai ferate.

Mai grav e ca chiar si daca regulamentul respectiv ar fi in uz, este o bucata de birocrateza imposibila - aratand incompetenta de a intelege chiar si macar din perspectiva calatorului - calea ferata. De unde ar sti gestionarul de infrastructura numarul de calatori din tren? Tipul de vagoane care ar trebui evacuate? Tipul de calatori de la bord? Operatorul are in evidenta datele astea (cati copii, cati adulti, cati PRM...) si dispunerea lor in vagon, cat si personal la locul incidentului pentru evacuare. De asta, in practica precedenta, la evacuare, regulamentul servea doar de raspundere financiara, nu de actiunea propriu-zisa.

Apropo, este absurd ca CFR SA sa stie de trenul de copii. Ei vand trase si se asigura ca trasele se pot executa. Poti cara copii, adulti, grau, uraniu, petrol, containere, ce vreti voi, pe trasele alea. O trasa e o trasa e o trasa. Este complet absurd ca vanzatorul de trase sa aiba raspundere pentru "marfa" transportata - e o distanta mult prea mare - e ca si cum daca un autobuz nu mai poate continua din cauza unei inchideri de drum CNAIR e responsabil sa-i scoata de-acolo... E un regulament (istoric) absurd care arata cat de nepregatiti au fost pentru fragmentarea vechiului SNCFR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Elful821

Quote from: medicul de garda on December 12, 2021, 10:57:43 PM
...conflictul dintre trenurile teoretic rapide de calatori cu marfa mult mai lenta, mai ales cazanarele noastre nenorocite care merg cu 30 km/h pe magistralele modernizate. Si m-am intrebat eu, DE CE li se permite sa mearga cu 30 km/h?? Nu exista niste limite minime de viteza pe categorii de linii?
... starea tehnica a vagoanelor, mai precis rotile ovalizate care distrug liniile. Mi s-ar parea firesc ca primul IDM care sesizeaza un astfel de vagon sa dispuna oprirea trenului in prima gara si amendarea agentului economic care isi bate joc de infrastructura...

   Pentru ca li se permite si pentru ca vor. 9/10 mecanici care merg cu vitezele mult inferioare celei stabilite (maxime) sunt pensionari care n-au ce face acasa, ca asta e explicatia lor si pentru ca "ore", iar daca te vede operatorul ca mergi incet te baga la o abatuta intr-o gara unde stai N ore si indoi foaie dupa foaie. Pe multi nu-i intereseaza nici daca incurca trenul de calatori, daramite un tren de marfa care merge "dunga".
   IDM aude zgomote anormale la defilarea trenului, dar daca dispune oprirea trenului in urmatoare gara pentru verificare, vine revizorul de vagoane al operatorului respectiv si constata ca e bun sau "bun", intarzierea aia o va plati IDM daca operatorul de transport va cere asta. Unii nu se risca, iar altii nu au urechea formata ca nu se mai formeaza asa ceva deoarece in alte tari revizorul de vagoane raspune pentru vagoane la indrumarea trenului.

@frunzaverde In Bucuresti nu ai 15 la nici o linie a fost o perioada o dubla jonctiune ce afecta liniile 1-6 dar sa remediat prin toamna. Singura problema ramane macazul 2, care este cu 10 km/h, cel care da acces la liniile 11-12. In rest, toate macazele sunt cu 30. La fel si in Gara Basarab sau Baneasa.

frunzaverde

@Elful821 - am vazut ca s-a scos, cand scriam inca erau restrictii in BAR, din pacate nu mai am informatii "live" de la Bucuresti (sursa mea din Regionala s-a carat in Germania... pare ca e la moda, 3 oameni din RO, doi mecanici si un inginer s-au carat in DE si AT, unde au intrat practic imediat in sistemul lor).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#3267
Quote from: Elful821 on January 05, 2022, 01:50:18 PM
9/10 mecanici care merg cu vitezele mult inferioare celei stabilite (maxime) sunt pensionari care n-au ce face acasa
Apropo, pentru ca ma uitam la mecanicul care a adus R 11036 duminica in GdN, si care era un tip la 60+ vizibil: nu exista o limita de varsta peste care nu mai poate fi mecanic? O persoana la 60+ de ani are diferite riscuri  inerente de sanatate, pentru ca asta e biologia - avc, infarct, etc. Cu sistemele de siguranta dezactivate in mod frecvent, sau chiar si cu, potentialul de accident e imens. Chiar poate conduce trenul la 65 de ani ca la 35?

cristi5

#3268
Intre expertii @frunzaverde si Iosif Szentes, da-mi voie sa il cred in cazul "trenul cu copii" pe Szentes, care spune clar ca responsabilitatea "trenului cu copii" era la CFR SA. El a lucrat la CFR Calatori si SA, tu nu. El a vorbit cu oameni implicati in eveniment si concluzia a fost ca SA a uitat de tren. Mi se pare foarte plauzibil ca au uitat, data fiind incarcarea cognitiva din noaptea respectiva.

Mi-e greu sa aleg varianta ta si pentru ca am observat tendinta (naturala pana la un punct) de a ataca in punctele lor slabe persoane sau lucruri cu care nu esti de acord pe alte aspecte.

In cazul de fata
- persoana este @cutter
- "alte aspecte" nu stiu lista completa dar stiu de ex hidrogenul si insuficient RK pe PNRR. Care pot fi ingrijorati indreptatite dar nu au legatura cu...
- "punctele slabe" Vizante si "trenul cu copii"

frunzaverde

Iar eu am vorbit regulamentul european, care e clar.  Si da, ce zice Iosif Szentes, era intr-un regulament romanesc, fara valoare de lege, facut la spargerea SNCFR-ului. In caz de contradictie intre legislatia europeana si cea romaneasca primeaza intotdeauna cea UE.

Ca CFR nu vrea sa aplice regulamentul european stim, si ca se cearta pe ce e derogat, asta-i alta poveste. Si am explicat, inclusiv mai sus, de ce o raspundere pasata altcuiva este un non-sens in practica, si de ce - chiar si daca regulamentul era ala, era un regulament inaplicabil. Dl. Szentes a confirmat de multiple ori chestia asta - zicand ca atunci cand el era la CFR Calatori, intotdeauna CFR Calatori actiona si trimitea mai departe factura la CFR SA.

Nu vreau sa atac pe nimeni. Problema asta n-are treaba cu Vizante, cu Grindeanu, cu Drula sau cu oricine altcineva. E o problema structurala, in care raspunderea e pasata mai departe, unor oameni care nu au nici resursele, nici informatia, si nici interesul (nu au un contract cu calatorul, asa ca de ce sa intervina?) sa raspunda. Rezultatul? Oamenii stau cu orele in tren, fara caldura, fara lumina, fara apa, fara informatii... E situatia perfecta pentru birocratul roman :avem reguli care se bat cap in cap, si ala care ar putea face ceva si ar trebui sa faca ceva dpdv sistemic si contractual (CFR Calatori) poate pasa raspunderea pe ala care nu poate face nimic (CFR SA). Astfel incat toti se spala pe maini.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!