News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dan tm

s-a desprins autocolantul de pe plastic, bătut de soare și ploi.

Pe coridoreală unele sînt foarte mici si prinse sus la copertină nici nu se văd din trecerea trenului.
Ar trebui acuma la reconstrucție să pună niste plăci cu numele gărilor scrise mare si amplasate paralel cu liniile să le vezi din tren.

Sorinus

Asta cu panourile plasate pe peron, paralel cu linia, mi se pare absolut necesara. Pe vremuri se mai purta in unele statii, am vazut ca si pe noile statii de pe coridor au mai pus, dar prea mici.

Plus ca la Haltele vechi, cineva a fost marlan si a ales litere galbene pe fundal bleu. Asta e deja test se acuitate vizuala.

ionescu63

Quote from: Sorinus on December 27, 2021, 12:49:27 PM
.... Asta e deja test se acuitate vizuala.

Discromatie se cheamă boala

dan tm

Cică mai sînt si alti băieți de băieți la CFR nu doar ăia din filmulețu cu liniile de viteză.

BĂIEȚII deștepți din CFR fac curățenie și la Centrala NUCLEARĂ!

Euro Construct SA, firma din Constanța deținută de un fost director general al CFR Călători care a devenit celebră pentru zecile de milioane de euro primite de la companiile de stat feroviare, a prins un contract și la Centrala Nucleară de la Cernavodă. Societatea băieților deștepți din CFR a cunoscut cel mai bun an de la înființarea sa în plină pandemie, când afacerile și profitul au înregistrat un maxim istoric.

Nuclearelectrica a atribuit pe 27 septembrie 2021 un contract pentru "Servicii complete de curățenie în obiectivele exterioare aparținând CNE Cernavodă", în urma unei licitații deschise inițiate pe 12 martie 2021. Patru firme au depus oferte, iar câștigătoare a fost desemnată Euro Construct SA Constanța, reprezentată de Tudor Vlad.

Euro Construct SA va primi pentru serviciile sale 1.212.640,8 lei, fără TVA, iar contractul este valabil timp de 24 de luni.

Firma care va face curățenie în curtea Centralei Nucleare Cernavodă are ca domeniu de activitate construcțiile feroviare și a raportat pentru 2020 afaceri de 22,2 milioane lei și un profit net de 3,4 milioane lei, cu 310 angajați, precum și datorii de 2,6 milioane lei.

Primul an al pandemiei și al blocării totale a economiei a fost însă cel mai bănos an pentru Euro Construct SA, în cei 20 de ani de existență, cu cea mai mare cifră de afaceri și cel mai ridicat profit net din istoria sa, de 3-4 ori mai mari decât cele înregistrate în anii anteriori.

Zeci de milioane de la CFR pentru firma foștilor șefi CFR

Firma este controlată de Tudor Vlad, din orașul Ovidiu, iar Centrala Nucleară este un client nou pe lista instituțiilor de la stat cu care colaborează. Principala sursă de venituri o reprezintă CFR, de la care Euro Construct SA a primit contracte de peste 30 de milioane de euro.

Nu poate fi vorba de o coincidență în faptul că patronul Tudor Vlad a fost director general al CFR Călători SA în 2005- 2006, pentru ca în 2007 să fie președintele Autorității Feroviare Române (AFER), iar apoi director CFR Ferry Boat SA.

Tudor Vlad este acționarul majoritar, dar nu singurul ceferist din Euro Construct SA. Asociat îi este Constantin Străinu, de asemenea fost șef în CFR, care mai deține firme precum România Euroest SA și Eurofer Trans SRL, ambele din Constanța, de asemenea abonate la banii CFR.

În fine, unul din cenzorii Euro Construct SA era până recent Daniela Țăranu, soția lui Horia Gabriel Țăranu, directorul CFR Călători Constanța.

https://www.replicaonline.ro/baietii-destepti-din-cfr-fac-curatenie-si-la-centrala-nucleara-502225/

Interesant ca linia ferata au demontat-o spre centrala nucleară.

dan tm

Nu e vorba de boală, e vorba ca mergi noapte cu trenu si nu stii pe unde esti. Daca mai opreste trenu si neprevazut itineraric pe undeva, risti sa cobori aiurea.

Chiar deunăzi am fost noaptea în gara Arad la linia 6 peron si abia era cîte un bec, nici nu am vazut sa citesc bine pe bilet. Nu mai spun ca scrie ARAD undeva la streașina copertinei cu litere destul de mici.

cred ca asa trebuie sa scrie prin garile noastre. macar in cele refacute pe bani multi.


AndreiB

Mie semnalizarea in Garile Elvetiene mi se pare cea mai buna.

TibiV

@ionescu63,

boala de care vorbesti se refera la culori. Este un daltonism "extins".
Dar tot ce se refera la culori are in vedere o buna iluminare a obiectelor respective. (Sau obiecte care lumineaza ele insele, de exemplu semafoarele...)

Noaptea culorile pur si simplu nu au sens. Noaptea lucreaza doar "bastonasele", nu si "conurile" din retina.

Iar ceea ce spunea colegul mai sus are foarte mult sens: treci noaptea printr-o gara cu (poate) 3-4 becuri lesinate, si vezi un panou cu ceva semne grafice pe el. Pai mai frate, pe bezna cu conteaza daca panoul este "roz bonbon" si literele "galben citron". Pur si simplu nu vei sesiza diferenta de culoare.

Singurul lucru pe care il vei sesiza este contrastul.
Iar daca densitatea culorilor este apropiata, nu vei deslusi practic nimic...
Sau imagineaza-ti ca citesti o carte tiparita pe hartie (intotdeauna usor galbena) iar caracterele nu ar fi tiparite cu tus negru, ci cu un tus galben sau verde... Daca abecedarele ar fi fost tiparite astfel, atunci 90% din populatia lumii ar fi analfabeta...

Pentru vizibilitate maxima orice panou/indicator ar trebui sa aiba doar doua culori: negru si alb. Contrast mai mare nu se poate...
Doar ca ar fi cam sinistru... Solutia internationala (fond bleu marin, litere albe - sau viceversa) este cel mai bun compromis care nu aduce a ferpar "cu regret anuntam..."

La indicatoarele rutiere s-a rezolvat problema culorilor cu ajutorul vopselelor reflectorizante, care "lumineaza ca ziua" cand ajunge pe ele lumina farurilor.

Dar un panou cu numele unei gari (halte) care apare brusc din noapte, aproape deloc luminat, si in care fundalul si literele sunt cam la fel, nu intra in categoria discromatie/daltonism.
Intra in categoria prostie maxima...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ionescu63

100% de acord.  :)
Sunt unii care cu asta ar trebui sa se ocupe: ce fel de caractere si ce culoare sa aibă, pe ce fundal sa scrie si nu in ultimul rând unde sa poziționeze.
Chestia cu bezna in stații este discutabila pentru ca nu cred ca este ok. Si atunci ar avea sens si vopseaua reflectorizanta

dobrogean

Quote from: vancouver on December 26, 2021, 07:17:38 PM
DAR ATENTIE: Trenurile ICE si IC nu primesc subventii. Deci fara nici o subventie DB Fernverkehr a facut 72% din profitul intregului grup. Iar traficul de scurt parcurs, cu mega-subventii, si tot a facut pierderi (si DB Cargo / DB Schenker a facut profit, care a acoperit din pierderile DB Regio).
Un pic off topic: pentru ca un operator de transport sa primeasca subventii (in Romania se numesc compensatii) trebuie ca respectiva companie sa aiba pierderi sau un profit de maximum 3%.
Valoarea subventiei (a compensatiei) se stabileste de fiecare stat ca o suma fixa/tren km. Valoarea totala a compensatiei va fi acea suma fixa inmultita cu numarul total de tren km realizat de compania respectiva.
Chiar daca are pierderi, chiar daca are profit, valoarea totala a compensatiei nu va depasi suma care, adaugata la veniturile companiei, va genera un profit de maximum 3%. Daca prin adaugarea sumei totale a subventiei (compensatiei) compania ar depasi profitul de 3% atunci valoarea totala a subventiei se diminueaza pina la suma la care profitul companiei va fi de 3%.
Deci de aici ideea separarii in grupul DB a unei companii care sa opereze trenuri pentru care se primesc subventii (compensatii)- DB Regio.
De aici si grija tuturor companiilor care opereaza trenuri pentru care se primesc subventii (compensatii) sa aiba pierderi suficient de mari ca sa fie sigure ca vor primi valoarea integrala a acestor subventii (compensatii).

dan tm

Pînă reusesc sa fac niste poze seara prin zonă, uite aici

https://adevarul.ro/locale/buzau/un-tren-ruta-galati-bucuresti-nord-stationat-cinci-ore-intr-o-halta-judetul-buzau-video-1_61ca550e5163ec42710ba747/index.html

zilnic si fara marfare defecte, trenurile intîrzie pe Buzău , de ce nu mută cîteva prin Urziceni?

gruiarew

Nici acum nu s-a găsit un autobuz pentru amărâții ăia? 20 km de Buzău... în maxim 30 minute era acolo...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dan tm

Cum nu au gasit o metoda sa elibereze linia de marfarul ăla?

de ce nu duc trenurile prin Urziceni aia e intrebarea?

cristi5

Quote from: carutasul on December 30, 2021, 12:00:41 PM
mie miza hidrogenului mi se pare destul de mare totuși: dacă în final funcționează electrificarea ar deveni inutilă...

Nu, H2 nu e un echivalent pt electrificare. Puterea disponibila la electrificare va fi intotdeauna mai mare (vezi marfa), de autonomie ce sa mai povestim... mersul unui automotor cu H2 va fi mereu afectat de necesitatile de realimentare

carutasul

Da evident că nu e același lucru, dar trebuie să balansezi puțin ceea ce zici. Liniile astea sunt pe motorină (sau pe cărbuni) de mai bine de o sută de ani, deci cumva nu au fost bani sau nu a rentat să le electrifice. De multe ori nu vorbim de o soluție ideală, ci de una satisfăcătoare. Pitești-București e cumva "înfundată" pentru că pentru traficul de lung parcurs se folosesc celelalte trasee electrificate. Dacă soluția cu hidrogenul e suficientă nu va trebui niciodată altceva. În schimb @frunzăverde a explicat destul de clar cât de importantă e linia Videle-Giurgiu pentru marfă ( eu habar nu aveam) . La aia e clar nevoie de electrificare dacă face parte dintr-un coridor lung și tranzitat de trenuri grele. Bine, depinde și de capabilitătile pe care le-ar avea hidrogenul, dacă poți să atașezi un vagon-rezervor și să parcurgi să zicem 1000 de km cu el problema autonomiei e o non-problemă ( mai ales că nu e ca la mașinile electrice , aici chiar poți schimba vagonul în 10-15 minute sau cât ar putea dura o astfel de manevră) . Dacă vorbim de 200-300 de km, ar putea să fie o problemă, mai ales dacă puterea de tracțiune nu e suficientă. În lipsa datelor concrete e greu de spus, deocamdată nu prea avem date, dar când mă uit la electrificarea Cluj-Frontieră, aproape un miliard parcă era estimarea... nu știu în cât timp se poate amortiza pe un traseu mai puțin important investiția, pe când la hidrogen măcar se distribuie costurile în timp ...

AndreiB

Pitesti-Bucuresti nu e chiar o fundatura. E linia pe care pleaca Daciile spre portul Constanta de exemplu, sau ajunge bauxita la Slatina.