News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Pui ore rezonabile. Faci săli de așteptare cât de cât să aibă omul unde sta, sau ce face. Eventual un magazin mai măricel în zonă (într-o vreme cred că știam mai bine ca angajații ce e în Penny Alba-Iulia) sau un restaurant cât de cât. Și să-mi fie cu iertare, dar dacă am plecat de pe feroviar, am plecat cu niște costuri (mi-am luat ceva coajă la care plătesc impozit, asigurare, rovinietă, itp). N-o s-o țin în garaj ca să experimentez iar cu trenul. D-aia am zis că cine a plecat cu greu se mai întoarce... Nici mie nu-mi place să stau la covrig când pot să belesc ochii în telefon (că de citit ceva util în ultima perioadă mai mult pauză) sau să trag un pui de somn. Dar cum singurul tren util ca timp pleca la 03:30 și era Desiro, după o vreme te cam saturi. Alternativa era de 9h și ceva pentru 193km. Nu mersi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

carutasul

Păi cumva asta zic și eu. Acum nu știu ce să zic, nu prea au mai rămas mulți care nu au mașină deloc, dar în tot cazul pe traseele astea secundare alternativa nu e mașina personală ci mai degrabă "RATA". Dacă vrei să susții  financiar serviciul trebuie să te gândești că el trebuie să fie folosit. Mie nu mi se pare că în acest moment liniile secundare există, câtă vreme în ciuda subvenției nu le folosește nimeni și aș paria că nici gratis dacă ar fi tot nimeni nu le-ar folosi. Ori le subvenționezi până le aduci la un nivel la care funcționează ori te lași păgubaș. Se pare că din diverse motive despre care știm toți câte ceva sacul fără fund nu e de ajuns pentru a păstra un nivel al serviciului decent. Iar asta generează un efect de domino, pentru că banii care se duc să umplă sacul fără fund se iau de la traseele viabile, care încet-încet devin și ele neviabile fix din acest motiv. Ori dacă ai reuși să păstrezi traseele viabile ... viabile ai avea mult mai multe șanse ca după asta, încet-încet să revii și la secundarele care ar avea cerere (sau să înființezi unele noi, pentru că economia s-a schimbat). Altfel se duce de râpă tot sistemul și nu mai ai cum să revii, pentru că la un moment dat nu o să mai ai oamenii cu care să îl reconstruiești, ei pleacă și sunt cel mai greu de înlocuit... pentru trenuri sau linii sau orice găsești la un moment dat o finanțare, dar oamenii...

fulger nc

Eu , consoder , ca prioritar , pe unele rute de naveta ...e un program , care sa studieze infiintarea de noi puncte de oprire , concomitent cu desfiintarea unora.(valorificarea , de o anumita forma. Inchiriere/vanzare/concesiune a ce se mai poate folosi din patrimoniul existent in aceste locatii. Cu conditii , unde se impune . De genul: daca e o locatie fara valoare arhitectonica , nu poate avea mare valoare economica-licitatie de la zero , cel mai bun postor , conditii zero de pastrare. Daca are potential cladirea , studiat si limitat posibilitatile de schimbare a arhitecturii exterioare).
Alta chestie prioritara ..e un program , care sa studieze construirea de peroane acoperite , in toate aceste locatii.
Peroane la nivel , care sa permita oamenilor , un acces facil.
Reunirea ..cu autoritatile locale , care sa faca accese (posibil iluminate) , catre punctele oprire. Adica , alei betonate , chestii asemanatoare.
Peroanele , nu e nevoie sa fie vreun standard CFR de 300 metri , ci adaptate rangului de tren ce opreste si copertinele , tipicul unei statii de tramvai(cu toate ca la nivel arhitectonic...se pot gasi solutii simple , care sa se impace cu tipicul satului romanesc, oraselor mici. Adica un perete de piatra zidit , cateva picioare din tevi/profile ce se potrivesc cu desenul general si copertine).
Dau un exemplu.
Pe Tecuci-Galati , ar fi nevoie de reabilitarea peroanelor din centrul orasului(punctul de oprire) si de doua peroane la gara , pe lungimi care sa respecte un standard CF normal(inteleg ca sunt mai multe , am spus ..tipic rangului de tren).
Restul opririlor , au nevoie de peroane , cat compunerea unui tren cu doua vagoane(sau lungimea unui Desiro) , ptr ca oricum trenurile regio , ce opresc acolo ..nu au vagon alocat , miscarea in tren e facila(in teorie).

De la chestiile astea , se poate pleca.
De acord cu autoritatile locale , aceste chestii ...nu ar trebui sa coste o avere si sa reprezinte ceva dificil de realizat.
Facut o arhitectura standard , modulabila la nivel estetic , cu cateva solutii standard(ptr tipic zona) , care sa fie respectata  , cu un cost standard (intre anumite limite) , licitat si constructorul sa se ocupe strict de constructie.
Daca as merge mai departe , s-ar putea folosi materiale ..din stocurile CFR de materiale ce stau aruncate , ptr realizarea anumitor parti.

AndreiB

Depinde de linii secundare - unele, e.g. Zarnesti - Brasov, Constanta - Mangalia sunt folosite intens. Altele deservesc zone mult prea depopulate. Probabil ca o rationalizare a retelei e necesara (mai se aude ceva de proiectul ARF), dar nu stiu daca se economisesc cine stie ce bani, avand in vedere faptul ca CFR nu a investit nici un leu in ele.

carutasul

păi niște mecanici, niște casieri în gară, personaj auxiliar, curent electric tot ai de plătit... Se adună. Sigur că nu vreau să desființez liniile unde trenurile sunt pline, dimpotrivă, alea trebuie folosite și ținute în funcțiune cu orice preț. Condiția mea e să fie călători. Dacă un tren are călători înseamnă că acoperă o nevoie. Dacă nu.. motivele pot fi diverse, dar nu acoperă nici o nevoie; fie că nu e calitatea suficientă, fie că nu mai există destinația ( la Caracal cred că în afară de fabrica de vagoane nu mai ai nici o destinație de navetă) .  Încă o dată, aștept cu nerăbdare București-Giurgiu. Cu toată concurența pe auto eu mă aștept să aibă călători. Ar mai fi de discutat și modul în care CFR nu e capabilă să contracareze autosabotajul "nașilor" pentru că liniile astea unde sunt călători ar trebui totuși să fie rentabile...

fulger nc

#3200
Alt exemplu.
Am mai vorbit , am facut si un fotoreportaj , legat de posibilitatea infiintarii unui punct de oprire , la "tunel" , in Galati.
Portiunea aceea , e situata la nici 100 de metri , de spitalul de boli infectioase ..intr-o parte si in cealalalta , exact langa soseaua de centura , la 200 de metri de "depozit" , o zona de vanzare en-gross , unde multi oameni , cu venituri mai modeste , cumpara si en-detail.
O piata , tipica , bazar chinezesc ..sa ii spunem.
Ambele iesiri , in zone de confluenta , cu alte cai de acces.
As putea spune , fara a gresi , ca sunt doua , din zonele ..cu cei mai multi calatori(impartiti , intre cei de naveta , nevoi , calatorii esentiale ..din , cele zilnice , saptamanale).
Adica , calatori , tipici regio , potentiali clienti ..ptr un serviciu tipic.
Ca nota ..cu aspecte personale , pot mentiona , unchi, matusa ..care au necesitati medicale , au o a doua resedinta ..la sat.
Au nevoi saptamanale.
Pot mentiona cunoscuti.
Toti , trecuti de prima tinerete. Care nu mai au mobilitatea tipica , de la 20 de ani.
Toti , folosesc trenul , cand merg , mai departe, curse interregio.
Nu il folosesc , ptr deplasarile astea , necesare.
De ce??
Ptr ca , gara din Galati  , are peroane la nivel.
Acces facil.
Restul haltelor/punctelor de oprire , nu.
Oamenii acestia au frica ..ca pleaca trenul , cu ei agatati pe scari.
O duba , chiar daca ..nu are acces facil , are pe langa un om , ce te poate ajuta , un sofer ..care , chiar de te injura , sta dupa tine.
Se poate extinde ...chestia asta , cu situatii asemanatoare , la nivelul tarii intregi.
Stiu , ca linia , e concesionata unui operator privat.
Dar sunt si linii , in administrarea CFR.
Si ca , studiind , caz ..dupa caz , cu autoritatile locale ..se pot gasi solutii.
Si poate ..cu , odata , infiintatele asociatii metropolitane/zonale de transport ...sa se caute solutii , sa integreze CF  in tesutul de transport si solutii integrate de tarifare.

fulger nc

 Ca sa exemplific , ce am spus mai sus , legat de constructia pct de oprire.
CFR comanda un proiect , standard , scalabil si modular , ptr constructia punctelor de oprire.
Sa se evite n' spe  proiecte , cu preturi aberante.
Asta e solutia agreata , la indemana tuturor.
CFR  , ptr ca are pe stoc , materiale refolosibile(sina , traverse lemn/beton , materiale umplutura) ..si poate procura , la preturi preferentiale(piatra , piatra sparta de dimensiuni mari , ce poate di folosita ca material ptr zidit/placat) , ptr ca e client permanent si consuma cantitati mari ...isi face stoc de materiale , ptr lucrarile planificate.
Traversele de lemn , sinele , pot fi folosite la constructia adaposturilor(peretii laterali/spate) ..si la structura acoperisului/copertinei.
Balastrul/prefabricate ..ptr platformele de urcare(peroane).
Se contracteaza doar lucrarile (manopera/etc) ..si materialele ce nu exista in stocul CFR. Adica sticla securizata/ policarbonat/invelitori acoperis , lucrari instalatii electrice.
Cu , tot ce reprezinta , instalatii sanitare , instalatii vanzare/informare ..pe cat posibil containerizat.
Se limiteaza , in acest fel , cheltuielile ..catre un minim , reprezentand manopera , proiectarea , se face o singura data(centralizat  ptr toata tara).
Se refoloseste material ..ce sta nefolosit.
Odata , prin folosirea sa directa...altadata , poate fi pus la dispozitia autoritatilor locale , la preturi modice.(aleile e acces pot folosi traverse de beton , material de umplutura ..ce sta nefolosit la CFR).
Se poate gasi o formula legala , ptr transferarea lor , sau vinderea ..in conditii de licitatie. Adica , ptr constructii de tipul asta , sa se accepte doar material reciclat , de o anumita caracteristica si preturi ce pot oscila , intre ..si intre.

etravel

Quote from: cristi5 on December 04, 2021, 08:12:29 AM
Vorbeam cu cineva la telefon din trenul Buc-Bv si cand accelera peste 120 se taia semnalul. Am trimis un text: vorbim mai incolo, dupa Campina ca la 139 km/h vad ca nu merge voce.
Nu era pe reteaua care trebuie. Nu numai ca la unii exista semnal de voce continu, cu exceptia unei mici portiuni explicabile intre Predeal - Brasov, dar exista si semnal 4G foarte bun, astfel incat poti avea servicii de streaming fara intrerupere (cu exceptia portiunii de mai sus). 

TibiV

#3203
Stire din 2016.
Si videoul merita vazut...

https://ilikeit.stirileprotv.ro/gadgeturi/experimentul-facut-intr-un-tren-din-romania-care-arata-ca-suntem-mai-buni-decat-englezii-scorul-final-a-fost-3-0.html

In Romania, internetul mobil este mult mai rapid decat in Regatul Unit.
Informatia este confirmata de institutia britanica reponsabila de comunicatii. Curiosi, jurnalistii englezi au vrut sa verifice si au descoperit ca in trenurile noastre, nu foarte curate, poti calatori insa sute de kilometri fara sa pierzi conexiunea la reteaua mobila 4G.

Acoperirea 4G in Marea Britanie este mai proasta decat in Romania si in Peru, potrivit unui raport al Comisiei Nationale pentru Infrastructura. De altfel, seful institutiei a declarat ca drumurile si caile ferate britanice sunt deserturi digitale, cu conexiuni slabe sau deloc.

Asa ca jurnalistii de la BBC au facut un experiment. Un reporter s-a urcat intr-un tren din Londra, in timp ce jurnalista romanca Andrada Fiscutean de la PRO FM a luat un tren din Bucuresti spre Valea Prahovei. Amandoi s-au conectat la studioul BBC pe Skype, prin internet mobil, si au fost rugati sa citeasca cateva pagini dintr-un roman de Dickens.

Jurnalistii BBC au repetat experimentul de doua ori intr-o ora. Scorul a fost 3 la zero pentru internetul mobil din Romania.

Nu ne invidiaza doar britanicii. Si americanul Bernie Sanders, care a incercat sa obtina nominalizarea Partidului Democrat pentru alegerile prezidentiale, a postat in martie pe Twitter mesajul "Astazi locuitorii Bucurestiului, au acces la un internet mult mai rapid decat cel din Statele Unite. Acest lucru este de neacceptat si trebuie sa se schimbe !"

Toate studiile de specialitate claseaza internetul mobil din Romania pe primele locuri in topul mondial al vitezelor de conectare.

A pornit de la asta: https://www.theguardian.com/money/2016/dec/14/uk-4g-coverage-worse-than-in-romania-and-peru-watchdog-finds
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#3204
Încă unul:

5 Decembrie 2021

Prin apel 112, polițiștii de la Transporturi Feroviare au fost sesizați cu privire la faptul că, în Gara Focșani, un minor în vârstă de circa 16 ani s-a electrocutat, după ce s-a urcat pe vagonul unui tren.
Băiatul s-ar fi urcat pe vagonul din Gara Focșani pentru că a vrut să-și facă un selfie.
g4media.ro

Acum 3 ani altul, tot la Focșani:
http://stiri.tvr.ro/un-tanar-a-murit-electrocutat-in-gara-din-foc--ani--baiatul-s-a-urcat-pe-vagonul-unui-tren-ca-sa-i--i-faca-poze_836839_video.html#view

cristi5

@etravel sunt convins ca ma puteam conecta mai bine, mai ales daca-mi spui operatorul :) (pot sa aleg, fiind in roamig)

Dar nu la net/voce ma refeream ci la faptul ca oameni cu carte nu isi pot inchipui ca trenul merge cu peste 100 in Romania. Au masina si e mai comod pt ei sa presupuna ca masina merge mai repede ca trenul in orice imprejurare.

etravel

Quote from: cristi5 on December 06, 2021, 03:32:58 PM
ma refeream ( ... ) la faptul ca oameni cu carte nu isi pot inchipui ca trenul merge cu peste 100 in Romania.
Am inteles asta, dar ai amintit si de problema cu intreruperea convorbirilor, de aceea am intervenit.

Quote from: cristi5 on December 06, 2021, 03:32:58 PM
mai ales daca-mi spui operatorul
Sigur, nu-i niciun secret. Pe ruta respectiva, pe care o parcurg destul de des, folosesc operatorul portocaliu.  Din ce am testat (si am testat ceva, nu gluma) are acoperirea cea mai buna.
Nota bene, foloseste selectia manuala de retea. Nu lasa telefonul sa aleaga el de capul lui ca cine stie in ce zone dubioz-rosii te duce... Sau si mai rau, albastre.

Cristi N

Filmare preluata de pe MetrouUsor de aici: link

Plimbare cu un Desiro in depoul Metrorex Militari, la un moment dat se vede garata pe o linie infundata rama Alstom Coradia.



medicul de garda

Intreb aici, fiindca sincer nu stiu unde altundeva. Am citit discutiile recente despre conflictul dintre trenurile teoretic rapide de calatori cu marfa mult mai lenta, mai ales cazanarele noastre nenorocite care merg cu 30 km/h pe magistralele modernizate. Si m-am intrebat eu, DE CE li se permite sa mearga cu 30 km/h?? Nu exista niste limite minime de viteza pe categorii de linii? Ok, inteleg noaptea sa permiti cazanelor sa mearga cu cat vor ele, nefiind trafic mare de calatori, dar de ce li se aproba trasele astea in miezul zilei, ocupand un interval orar in care poate incapeau doua marfare mai rapide. Nu mai zic de dezastrul pe care il cauzeaza la trecerile la nivel...

O intrebare similara am si legata de starea tehnica a vagoanelor, mai precis rotile ovalizate care distrug liniile. Mi s-ar parea firesc ca primul IDM care sesizeaza un astfel de vagon sa dispuna oprirea trenului in prima gara si amendarea agentului economic care isi bate joc de infrastructura. Stiu ca suna pueril, dar trebuie sa existe o solutie mai realista. Sunt curios daca in alte tari e acelasi toleranta ca la noi pe subiectul asta >:(
Trust me, I'm an east-european doctor!