News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

40-0802-5

@Sorinus nu cred că ai vreo șansă. Comportamentul ăsta e frecvent și pe alte rute și la alți operatori. Nu-mi amintesc să existe vreo directivă în sensul ăsta. Poate dacă era stația păzită cu camere video iar legislația era mult mai strictă în domeniu, ai fi putut să încerci.
Nici măcar în haltele modernizate de pe Coridor nu se respectă asta, cu atât mai puțin în alte părți.

etravel

@Sorinus, as zice sa incerci. Nu la CFR, pentru ca o mana spala pe alta, dar la ANPC cu siguranta.

Sorinus

Raspunsul CFR calatori:

In urma verificării evidențelor statistice, s-a constatat că la data de 18 noiembrie 2021 trenul  R 9110 a fost expediat din stația Târgoviște la ora 15:30 conform graficului de circulație, în stația Bucuresti Basarab h la ora 17:35 (conform graficului de circulație) și în stația București Basarab a sosit mai devreme cu 2 minute (ora 17:37 în loc de ora 17:39).

In acea zi trenul a sosit în stația Chitila la ora 17:10 în loc de ora 17:12 (cu 2 minute mai devreme),  iar în stația Depoul Buc.Triaj h a sosit la ora 17:19 conform graficului de circulație.



Deci m-au facut nebun :) 

etravel

@Sorinus, de ce te miri? In etosul local clientul, calatorul, pasagerul, etc. nu are niciodata dreptate, nici la stat, nici la privat. Astia sunt in stare sa te minta in fata ca era soare si cald, cand de fapt era noapte, -10 grade si batea viscolul.

hvm

@Sorinus
Am prezentat pe undeva patania mea la Posta Romana. Mers sa iau pachet de la eMag, politica emag e sa iau doar cu codul de comanda, program de lucru vineri 9:00-19:00, eu la 17:30 n-am gasit pe nimeni, totul incuiat. Sun la serviciul clienti care avea (nush daca si acu e la fel) program de lucru 8:00 - 20:00 si nu rapunde nimeni. Mergi luni la ei, nu imi dau comanda ca nu e pe numele meu, chiar daca le dau cod comanda, le arat ca e vorba de sotie. Nimic. Fac reclamatie si primesc raspuns: in urma verificarilor condicii de prezenta rezulta ca tot personalul era la serviciu si nu putem lua nici o masura.....Daca doriti va putem confrunta cu angajatul de la ora respectiva....

Concluzia: cine a gresit a dat o spaga si s-a rezolvat. Partea negativa e ca foarte putina lume face reclamatii in asa fel incat spaga sa fie prea greu de platit si atunci sa inceapa sa se rezolve lucrurile.... Am promis ca o sa repet patania si sa filmez si sa dai la Antena/ProTV/Prima.... dar nu i-am mai gasit inchisi cand am trecut pe la ei. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

M-am gandit putin si inainte dar acum e clar ca odata cu deschiderea ST2, si cu Chetani-Campia destul de aproape, rutierul bate rau de tot feroviarul pe multe rute. Practic tot ce include Sibiu, TgMures, Cluj. Deja incepem sa vorbim de 3-4h diferenta (Tg-Mures-Timisoara nici nu vreau sa ma gandesc cat va fi diferenta, nu mai vorbesc de saracia legaturilor)

Finalizarea A3 Nadasel-Poarta si Nusfalau-Biharia, cand A3 Cluj-Oradea va deveni competitiv cu DN1, vor prinde probabil CF Cluj-Oradea in plin santier...

"Noroc" ca perspectivele de conectare ale Brasovului la A sunt similare cu feroviarul modernizat.

Noroc ca PiSi mai are multi ani, si traversarea montana CF e reparata (mai putin Predeal)... La viteza de DN dar e acolo si nu e in ambuteiaj... Noroc ca CoBra nu prea are perspective concrete deocamdata...

Noroc ca dureaza 30 min din Cluj centru la A3... Dar vine Tureniul...

Noroc ca rutierul Craiova-Bucuresti ocoleste prin Pitesti...

Dar norocul feroviarului se cam duce, daca nu s-a dus deja... posibil sa ramanem cu trafic de calatori doar pe Bv-Constanta, si cusete pe distante mari, ca nu conteaza dormit o ora in plus. Fara modernizarea unor sectoare majore paralele cu A ca Apahida-Campia Turzii va fi tot mai greu pt feroviar.

La fel, Bucuresti-Craiova fara reparatii majore va pierde complet in favoarea rutierului. Pe Bucuresti-Suceava nu avem inca SF feroviar (ce sa vorbim de executie) si vine A7...

M-am uitat de exemplu la geometria Sibiu-Copsa Mica... Nu pare rea. O refactie si electrificare ar lega Sibiul de CF mai bune. La fel TgMures-Razboieni. Probabil exista si alte interventii relativ mici cate pot face transportul feroviar de calatori ceva mai competitiv.

———

Poate putem concepe o harta sau ceva sugestiv care arata diferenta intre rutier si feroviar pe anumite rute.

pasadia

#3186
Eu cred că îți faci griji degeaba. Domeniul feroviar pierde călători pentru că nu oferă nimic - nici frecvente, nici legături, nici confort. Nu cred că timpul de deplasare (comparativ cu domeniul rutier) e principalul factor luat în considerare de pasageri (sau mă rog, e relevant doar pentru o parte redusă).

carutasul

păi aici e un cerc vicios, că nu poate oferi frecvențe dacă nu are călători și nu poate avea călători dacă nu are frecvențe. Poate că nu o fi viteza factorul principal, nu trebuie să fie ca mașina, dar trebuie să fie măcar rezonabil. București-Cluj e vreo nouă ore, acum pe rutier e sub șase... Ori pe traseul ăsta nu ar trebui să concureze cu automobilul ci mai degrabă cu avionul dar...

pasadia

Eh... Condițiile nu sunt optime nici pe rutele cu călători (vezi B-BV unde are probleme legate de orar, de capacitatea disponibila subdimensionată, de calitatea unor garnituri, etc...).

Și oricum acel cerc vicios ar fi de vina dacă sistemul feroviar nu ar fi de fapt într-o semi-insolventa indusa de proasta gestionare a sistemului de subvenții ce afectează mult și partea de achiziții. Degeaba ar veni călătorii și ar plati bilete multe dacă CFR Călători sta după altă agenție sa cumpere automotoare, degeaba ar plati operatorii privați TUI-ul daca CFR Infrastructură nu face lucrări de întreținere (pentru că nu fac achiziții, pentru că "coridoreala", pentru că CFR Marfă are datorii, etc...). Sunt alte probleme mai grave decât faptul că acum ar fi mai puțini călători decat credem că ar fi nivelul normal.

carutasul

Știu că e așa, de asta ziceam ceva mai demult că probabil ar trebui să acceptăm realitatea și să ne concentrăm pe rutele care au potențial. Admit că e dureros, chiar sunt foarte curios dacă e adevărat că o dată pierduți călătorii nu se mai întorc ( eu cred că deja sunt pierduți... ) aștept cu mare interes București-Giurgiu. CFR stă după altă agenție să cumpere automotoare fiindcă nu au banii lor. Dacă nu i-ar risipi să plimbe Malaxe la Corabia ( am și eu un fix :) ) ar avea banii lor  - sau măcar situația financiară corespunzătoare pentru un credit - și nu ar mai sta după nimeni. Rămân la părerea mea, ceea ce va duce la pieire CFR e tocmai visul de a fi cum a fost...  Ce a fost nu va mai fi, trebuie ceva potrivit pentru vremurile noastre. În fine.

rizzuh

Eu as lua trenul pe Bucuresti - Craiova daca ar face 2h-2h30, nu 3h30-4h. Acum dureaza tot atat ca pe DN6 sau DN65 + A1 (si urmeaza sa se deschida bucati din DX12), costa la fel pentru o persoana, dublu pentru 2, confortul variaza foarte mult si mai e si COVIDu'. De ce sa iau trenul? Ce avantaj as avea?

carutasul

iar când pui și copiii e și mai scump. Iar biletele de grup la noi nu sunt grozav de avantajoase, deși ar trebui să fie unul din obiective, până la cinci persoane să ai avantaje majore ca să concurezi cu automobilul, mai ales pe distanțe din astea, medii. Până la Cluj dacă ar merge măcar "ca în vremurile bune" apar și alte avantaje, legate de faptul că nu ai nevoie de pauză de odihnă, că poți eventual să mai faci câte ceva sau măcar să vezi un film... siguranța...niște avantaje competitive ar fi dacă ar sta cineva să le analizeze și valorifice.

fulger nc

#3192
Chestia ...cu calatorii sunt pierduti , nu e chiar asa.
Calatorul , nu e un client ..ce isi cumpara o casa , ca sa fie ceva perpetuu.
Aici , chestia e reversibila.
Ai conditii de calatorie bune , iti faci cunoscute conditiile , ii aduci inapoi. E o lupta permanenta.
Daca as calatori cu multe bagaje , recunosc ca prefer masina personala. Asta e , sunt comod.
Dar , cand am de facut drumuri mai lungi , cu putine bagaje , ptr mine , trenul e alternativa nr 1.
Scap de stresul ..de a fi atent la toti bizonii , am spatiu si posibilitatea de a ma lungi pe scaun ..si a da o tura prin vagon , cand ma plictisesc , ma mai uit pe geam.

Eu am spus in alte comentarii , CFR calatori , ar avea o paine buna de mancat , pe baza serviciilor la bord.
Sa poti cumpara un ziar , o cafea , o apa , etc.
Sa aiba spatii tip bistro-bar cu trei scaune , tip bara de bar.
O zona , unde mai poti socializa , etc , destinde.

Alta ar fi , ca sa ai posibilitati de a iti petrece timpul , in situ(in acelasi loc in care faci conexiunea) ...mai diverse si adecvate timpului.
Nu doar baza ..reprezentata de salile de asteptare , mostenite , ca si concept ..de acum doua secole.
Adica , pe zi , spatii cum sunt spatiile lounge , din aeroporturi , asemanatoare. Pe timp de noapte , posibilitati de cazare , pe perioade scurte , cu servicii de baza.

Ambele sunt perfect realizabile , nu sunt necesare investitii majore , doar interes.
Ar cosmetiza doua din probleme si ar permite sa se adune si niste banuti in plus. Care , in momentul , in care , investitiile in infrastructura ..ar aduce si reducerile de timpi de parcurs , doar te prind cu celelalte teme facute.

cristi5

#3193
@fulger nc pana si bizonii sunt mult mai putin periculosi pe A sau DX. Se duc pe banda lor aproape ca oamenii normali

Sigur, la un moment dat rutierul se infunda, sau nu e predictibil in chiar zilele cele mai importante (gen dupa Untold :) ). Cel putin intrarile in orasele mari, sau in conditii meteo grele. Si pe masura ce rutierul va avea mai mult succes, predictibilitatea lui va scadea... Dar vor mai exista trenuri de calatori atunci? In SUA de ex au ramas foarte putine.

@carutasul eu as propune o strategie gen "tinut in viata cat mai multe rute, pana cand se infunda rutierul sau se satura lumea de stat 5h la volan". Dar... si acolo va fi tot mai usor, masina va conduce singura mare parte din drum...

@pasadia sunt printre cei care ar lua trenul si daca face cu 2h mai mult pe Buc-Brasov, si daca ar fi MR Malaxa. Intrebarea este cati (mai) sunt ca mine :)

Vorbeam cu cineva la telefon din trenul Buc-Bv si cand accelera peste 120 se taia semnalul. Am trimis un text: vorbim mai incolo, dupa Campina ca la 139 km/h vad ca nu merge voce.

Surpriza a fost totala. Cum?? Exista in Ro trenuri care bat suta? A trebuit sa trimit capturi de waze, gen. Vreau sa zic ca lumea nici nu mai ia in calcul trenul si nu sunt cunoscute nici macar rutele decente.

carutasul

Și cum ținem în viață cât mai multe rute? Fiecare guvern va găsi o întrebuințare mai bună pentru bani decât să subvenționeze un serviciu de care nu are nevoie nimeni. Pentru că asta se întâmplă acum. Trenul de Corabia merge gol, în ciuda subvenției. Probabil ar merge gol și dacă ar fi biletul gratis. Sau hai să zicem Calafat, ca să fie diferența mai clară: o oră jumătate pe rutier ( probabil cu depășirea vitezei legale undeva o oră și un pic) versus trei ore. Ar avea sens subvenția dacă trenul ar fi plin, ceea ce ar însemna să zicem o oră și 15 minute până la Craiova. E o limită de la care subvenția devine risipă și va fi percepută ca risipă de către public, așa că în final cineva o să o desființeze. Dacă îți permiți să subvenționezi serviciul încât să menții niște parametri e ok, dar se pare că nu ne permitem. Exemplul pe care îl dai, cu București-Bv e bun din alte privințe: pe traseul ăsta am văzut că încă mai există trenuri cu mai mult de două vagoane. Serviciul e la un nivel decent și călătorii există. Când București-Craiova va reveni la măcar 2h 45 ca înainte vor reveni și călătorii. Și poate domnul Grindeanu va lua trenul de Timișoara. Hai să nu ne amăgim, CFR nu poate supraviețui cu servicii proaste. Nimeni nu mai poate în societatea de acum. ( Nu mai vorbesc de prețurile la care vând un serviciu în mod evident prost). Noi cam asta facem, și o facem de 30 de ani, cu fiecare fabrică pe care nu am privatizat-o sau închis-o la timp: ne amăgim că va putea rezista vânzând servicii proaste. Unii din noi au crezut că Felix PC o să reziste vânzând PC-ul lor cu 8086 în anii '90. Eu unul sunt sătul pentru că văd care e finalul.