News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#2985
Curajos cel care a făcut fotografia. Un tren care pleca așa din gara principală a țării nu ar fi dat deloc bine la propagandă.

De pe pagina de facebook CFR Old Times:

L.A 230.244 pleacă din Gara de Nord în anul 1968.
Sursa: TROTSKEE, ebay.com



Trenul Personal 1023 Bucuresti Nord - Pietrosita, remorcat de locomotiva 130.536 (Skoda 126/1921), fotografie realizată la data de 17.09.1966 in apropiere de Chitila. Foto Lance King.



Fotografie Associated Press din 23 Decembrie 1946.
Oameni urcându-se la bordul trenului de noapte București - Constanța.
Sursa foto, text : Photo Historia



Sinaia anul 1924. Foto: Willy Pragher
"Tern în mișcare lângă Sinaia"



Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Nu cred ca propagandei ii pasa prea tare - mersul cu "sarma" era extrem de raspandit in epoca, si binecunoscut. Si niciodata nu era vina partidului/statului/CFR - se dadea vina pe calatori, care "aveau comportament antisocial, mergand fara a-si achizitiona legitimatii de calatorie" respectiv "nu-si procurau legitimatii de calatorie (in timp util) astfel incat sa se poata suplimenta trenurile" (bullshit pastrat pana in ziua de azi).

Se faceau si filme de propaganda in anii respectivi despre pericolul circulatiei pe vagoane, explicandu-se ca noua "sarma" de electrificare nu e ca aia veche, ci te prajeste direct, si erau si poze in Mersul Trenurilor... Obiceiul a disparut doar odata cu electrificarea pe scara larga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Oare în țări ca Ungaria, Cehia, Polonia era la fel de răspândit ca la noi circulatul pe vagoane?

frunzaverde

Romania a fost o exceptie, circulatul "cu sarma" fiind popular inca dinainte de primul razboi mondial. Vagoane insuficiente, saracie mare si preturi foarte mari la bilete pentru populatia rurala (si incercari gen "vagoane de clasa a IV-a" au esuat), distante mari intre sate si targuri/orase, care nu se puteau face usor cu caruta sau cu calul.

Mai existau practici similare in estul Ungariei, in parti din Bulgaria si Turcia dar nu era raspandit in Europa - cu exceptia momentelor imediat dupa razboi, in Europa nu a fost nicicand practica comuna. Cehoslovacia si Polonia erau mult mai bogate, inca dinainte de razboi, si deja electrificasera parti din retea. Bulgaria si Iugoslavia aveau multe tunele si munti. Si dupa razboi, Iugoslavia s-a dezvoltat foarte rapid, eliminand cererea.

In Romania era mult mai comuna practica in "regat" decat in Ardeal (relieful, si lipsa de tunele si poduri). A disparut la sfarsitul anilor '60 si inceputul anilor '70 - a crescut nivelul de trai si a aparut electrificarea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Stancosti

Umblă vorba, *prin trenuri* auzită, că urmează noi anulări, limitări de trenuri. În special pe Iași - Timișoara Nord.

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/bataie-de-joc-la-cfr-trenuri-importante-de-cursa-lunga-anulate-la-iasi-fara-anunt--296283.html

Iar în Burdujeni Suceava:


dan tm

Nu stiam ca si 1765/1766 va fi limitat.
O sa fie o provocare sa mergi din Timisoara prin tara.

ionut.damian

Ministrul trebuie in al 12-lea ceas sa se implice la CFR Calatori. Anularea unor trenuri care au calatori nu are nicio legatura cu eficientizarea. Iar dupa un astfel de incident, calatorii nu vor mai reveni la tren nici daca acesta se reinfiinteaza.

ioandorin

Dacă tot se anulează trenuri peste trenuri, peste câțiva ani unii se vor mira că au ajuns unde au ajuns! Nu toată lumea au autoturisme personale să circule pe autostrăzile și DX desenate! Și dacă ar avea !

contador

Quote from: ioandorin on August 10, 2021, 11:33:40 AM
Nu toată lumea au autoturisme personale

Dar o sa aiba (la nevoie, poate pune omul 4-5 salarii medii deoparte) si tocmai aici apare problema majora; acel client pierdut de CFR Calatori o sa se intoarca foarte greu la feroviar. Iar acel client pierdut va cere in curand autostrazi, autostrazi, autostrazi, deci si mai putine fonduri vor fi alocate de politicieni cailor farate.

Mi se pare ca la conducerea CFR Calatori a ajuns un adevarat buticar, care nu poate gandi decat de azi pana la sfarsitul lunii, iar apoi mai vede el ce-o face.

GrmmrNzi

E și asta o "strategie" (spoiler: ironie)... alungi călătorii de pe rețea și o lași în principal pentru marfă, ca în SUA. Că marfa nu se plânge la TV când stă 10 ore în câmp (mă rog, poate plătești penalități forwarderului, dar aia nu se vede la știri).

dobrogean

Din cate stiu CFR Calatori inca nu are BVC aprobat (se aproba prin HG). In aceste conditii sunt obligati de lege sa cheltuiasca doar 1/12 din cheltuielile anului 2020. Iar in anul trecut a fost pandemie si trenurile au fost anulate din cauza pandemiei, deci si cheltuielile au fost diminuate corespunzator. Ca sa nu mai spunem ca motorina s-a scumpit destul de mult fata de anul trecut.
Cred ca pana la probarea BVC sunt prinsi intre ciocan si nicovala.

frunzaverde

@dobrogean : E 1/12 din prevederile bugetare ale anului precedent.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dobrogean

@frunzaverde: nu vreau sa deschid o polemica, mai ales ca nu am absolut niciun interes sa il apar pe Vizante, dar Curtea de conturi verifica incadrarea in 1/12 din executia bugetara. Si mi se pare logic sa fie asa, deoarece in caz contrar orice entitate bugetara ar avea interes sa majoreze veniturile si cheltuielile in proiectul de BVC ca sa fie acoperita in anul urmator.

gruiarew

Dacă îl muți din tren pe rutier, crede-mă că ăla numai mașină nu-și cumpără. O să fie alt cazan pericol public pe drum. Că dacă avea posibilitatea nu cred că ar mai fi mers cu trenul. Bine mai sunt și cazuri speciale, dar alea sunt foarte, foarte rare. Măine merg și eu cu trenul, numai d-al dracului. O să vă povestesc cum a fost :)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

Depinde si de ruta... Eu in Romania merg 90% pe Bucuresti - Brasov, ruta pe care sa o fac rutier e iad. Chestia e ca orarul din ultimii ani ma impinge tot mai mult in bratele masinii - care in cazul meu ar fi de inchiriat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!