News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

carutasul

Da, nu zic că nu există probleme la CFR. Pe mine asta cu întârzierile mă supără pentru că nu e predictibilă. Dacă aveam un copil în trenul ăla și îl anunțau că durează minim 3 ore îmi luam liber de la serviciu, mă urcam în mașină și îl recuperam ... cumva. Desigur, suntem în 2021, ar putea face și ei o procedură ca măcar aprovizionare cu apă să  facă, nu știu circumstanțele concrete, până la urmă găseau sigur și un autobuz prin satele alea dispus să facă o cursă până în primul oraș...  Nici situația parcului de locomotive nu o știu, câtă vreme nu a fost defectă locomotiva nu pot să îi acuz că au închiriat o locomotivă disponibilă. Poate aveau destule pe ziua respectivă :) Și sper să fie asigurarea plătită :)

Cetatean

Ne ajung ince incet din spate toti anii aia de mers cu nasul. Cfr-ul asta a fost o alta vaca grasa de muls, cu consilii de administratie care nu au facut niciodata nimic,dar si-au luat carute de bani, cu N asociatii si agiferui,aferuri,arf si alte feruri! Cu oameni in posturi bune care nu stiu nimic si nu vor sa faca nimic. Din pacate suntem la capatul liniei!
Daca ar duce apa la oamenii aia blocati, sigur o sa fie calda! Nu mai intereseaza pe nimeni nimic, de aia se si intampla ce se intampla!

MarianD

Nu mai ramane decat sa ne certam aici pe forum, sa ne facem sindicalisti (nu-i asa @florin74?) si in alte moduri, in timp ce, cei ce au DECIZIA merg pe principiul "las ca uita lumea". Forumul ar fi pentru ei o resursa bunicica, fara costuri, de material de documentare, parerea mea, ca o terta opinie la ce li se prezinta la sedintele operative zilnice.
Cu totii cred ca vrem o responsabilitate mai mare din partea celor care sunt platiti din banul public.
@florin74 Chiar cred ca toata situatia de acum e vina colectiva a tuturor directorilor de pana acum, am si spus despre Pintea. Si despre restu. Si am venit si cu acuze foarte grele despre ei, si chiar m-am lasat la un mom. dat de calea ferata datorita izului penal care il capata. Dar sincer nu pot tolera sa vad cum unui brutar i se cere sa faca economie spunandu-i sa vanda mai putina paine, adica sa faci economie reducand trenuri. Cred ca SNTFC are resurse, dar cred ca sunt prost gestionate, de la o structura centrala foarte stufoasa, pana la agentii de voiaj in care nu paseste nimeni. Dl. Vizante de aici trebuia sa inceapa, sa astupe gaurile barcii ce se scufunda, apoi sa o transforme din salupa in vas de croaziera. Am impresia ca se picteaza doar cu vopsea luciosa de vas de linie o barca de scanduri ca sa se vada bine de pe mal. Multi manageri au fost, toti au avut increderea noastra, si toti au adus compania unde este...
Timpul va determina ce stofa are si Vizante in el, hai sa presupunem cum zici tu ca vrea dar nu poate...Faptele conteza nu?

florin74

#2883
Totul se reduce la bani... Ca orice activitate economica. Daca nu bagi bani... Crapa. Nu rezolvi cu 5 agentii, 4 trenuri cand ai pierderi de sute de milioane anual... datorii de miliarde... investitii infime in activele care iti produc bani.
Poti sa fii un geniu al managementului, daca nu ai bani sa sustii reformele (ca reformarea si punerea pe picioare a CFR Calatori va fi un proces de durata), ramai cu desene si prezentari frumoase, care nu se pot pune in practica.
Pentru asta ar trebui sa ne luptam. Alocarea de bani, care sa fie cheltuiti inteligent...
Cand tu nu ai bani sa platesti salariile... Ce reforma sa facem? Il schimbam pe Vizante... Crezi ca mai sunt multi sinucigasi disponibili pe piata? Vorbesc de aia care stiu ce inseamna, nu politruci incompetenti..
Nu e deloc atractiva pentru oamenii buni din domeniu intoarcerea la companiile de stat, dupa ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani.

Hai sa vedem rectificarea de buget.

frunzaverde

#2884
DG-ul e incompetent. Honestly, Vizante e cu o clasa de incompetenta peste Pintea sau Costescu.

Nu, nu vei gasi multi "sinucigasi", dar nici multi "indivizi" care inchid aproape 10% din reteaua operata cu notificare in prealabil de 48 de ore in cel mai bun caz, cum a facut Vizante. Daca stia ca e in buda cu banii, putea face ceva din prima zi de mandat, nu sa astepte pana nu mai avea bani sa opereze trenurile si sa le anuleze cu o foaie volanta in gari in care scrie "de maine nu mai opereaza". Asta daca ai noroc, ca in multe locuri nu exista nici semnul ala... Nu mai zic ca lista respectiva (si vorbim de aproape 200 de trenuri desfiintate sau limitate, din care 35 de lunga distanta) nu e publicata nicaieri - totul s-a facut pe sestache. Asta nu s-a facut decat in timpul razboiului, cu trupele invadatoare la usa...

Nu te ratoiesti ca boul la oameni care au stat in intuneric si in caldura infernala, fara apa, o noapte IN CAMPIE, intre BRANESTI SI FUNDULEA, ca tu, ca director n-ai fost in stare sa ii evacuezi sau sa ii scoti de-acolo. 1921, trenul lui peste, nu s-a blocat in creerul muntilor, ci la cativa zeci de metri de A2, cu DRUM DE EXPLOATARE la baza terasamentului, la nici 50 km de Bucuresti. Puteai sa le trimiti zece autobuze nenorocite (chiar si STB), sa-i scoata de-acolo. Sau macar puteai trimite un camion cu apa si mancare. Sau puteai macar sa te duci tu, daca tot "n-ai dormit noaptea" cu masina personala cu niste bidoane cu apa din Carfur, daca altceva chiar nu stiai sa faci... Au asteptat ore in sir sa deschida CFR SA linia din nou - nici macar doua dieseluri de ajutor n-au gasit, a pendulat un DA intre doua trenuri... Penibil, penibil, penibil. Si apropo, de ce n-a dormit noaptea? Ca nu s-a facut NIMIC altfel decat daca trenurile circulau regulat...

Mai departe, alocarea de fonduri pentru CFR Calatori din buget nu e treaba directorului general CFR Calatori, ci a ministerului. Faptul ca MT nu a fost in stare, nici in epoca Drula, nici in epoca Bode, sa acopere gaura cauzata de 4 luni in care nu s-a putut opera deloc (stare de urgenta), si apoi 13 luni de operare limitata (stare de alerta) e o problema extrem de grava. In tot restul Europei s-au gasit solutii de finantare, de alocari de ajutoare de urgenta etc. etc. : in Romania sectorul feroviar a fost tratat mai "inutil" decat sectoare gen HORECA care au primit sustinere de salarii, ajutoare etc. etc...

Ministerul si guvernul n-a fost in stare sa convinga ca calea ferata are vreo valoare. Asta e adevarul. Si nu cred ca ministerul e el insusi convins de valoarea CF. Are o mica valoare de PR, dar interes zero. S-a pus un contabil cu studii "la privata" ca Secretar de Stat, care nu intelege mai nimic. Inainte a fost Covasnianu, care 6 luni n-a fost in stare sa se uite pe harta retelei - care stim cu totii ca a fost pus acolo ca era cel mai neimportant domeniu.

Se bat cu pumnul in piept ca au alocat la RC + RK impreuna 50 milioane de euro in plus decat cheltuitul din 2020... E un rahat, cat primeste un drum judetean; dar mai nasol e ca in 2020 alocarile au fost sub cele din 2019, care au fost sub cele din 2018, in parte taiate din cauza de Covid. Si alocarile din 2020 sunt mult sub cele din 2011 sau 2012, deci nici vorba de "record" cum zice piarul, ci rahat in ploaie.

Si nu e vorba ca n-ar fi bani. PNRR a fost explicit gandit sa acopere gauri si sa relanseze economia post-COVID.  Fix pe segmentul transport verde - dar cand a venit vorba de alocat bani UE special ganditi pentru transport verde, unde nici macar nu trebuiau proiecte mature, ci obiective de restart si proiecte mici, MT a decis sa mute bani la autostrazi (explicit descurajate), si a folosit CF ca sursa de proiecte fantasmagorice, neimplementabile ca "sa iasa punctajul". Deci a sacrificat CF-ul ca sa poata face asfalt... Mai clar de-atat dezinteres eu nu pot vedea la nivel de minister... Si, chiar si dupa sacrificiul asta, ce-a ramas s-a aruncat la gunoi, cu absurditati : in loc de electrificare, fantezii cu hidrogen. In loc de proiecte punctuale, fantezii cu coridoreli. In loc de reteaua utila, pupat poala la primari din judetul Timis si Caras Severin cu absurditatea numita Resita - Berzovia, o linie inutila si programata de strategia CFR la inchidere / vanzare spre autoritatile locale. Mie mi-e clar si mi-e scarba.

Si mai departe, treaba DG este sa opreasca risipa absurda. Faptul ca Vizante gireaza in continuare prostii gen RG-uri la DA-uri, la preturi de 1/3 din cele ale unei locomotive noi, cu consum de 5-6 ori cat un automotor nou, ca gireaza reconstructii pascanizate de vagoane din anii '70 - care nu tin nici 2 ani pana ajung la gard (asta in conditiile in care are ZECI, daca nu sute de vagoane MODERNE, la gard, ca nu le repara nimeni osiile monobloc, ca nu ies profituri ca la Pascani), ca gireaza reconstructii de locomotive tip PUMA, la 1/3 din pretul unui Smartron, dar cu tehnologie din anii '50, nu din anii 2020, si consumuri de 5 ori mai mari e vina lui... Ca se tin deschise zeci de agentii paguboase e tot vina lui. Ca site-ul CFR Calatori a stat trei zile nefunctional ca n-au fost in stare sa cumpere un certificat expirat (rusinea-rusinilor) si nu s-a putut cumpara bilet zile intregi online e tot vina lui. Ca acum nu merge procesatorul de plati cum trebuie de vreo 3 luni ca se zgarcesc si nu vor sa ia o firma care sa ofere o solutie de plata ca lumea? Tot vina lui...

Si ce manager e ala care inchiriaza asset-urile cele mai bune (locomotive proaspat iesite din RR si RG, ca cea distrusa ieri in accident), pe bani de nimic (m-am uitat pe BVC-urile CFR Calatori, iese praful de pe toba din inchirieri) ca EA194, si lasa la calatori toate rablele, care pica in camp, si care-s limitate la 80 pe trasa de 140 (patit si patit ANUL ASTA)...

Si da, nu zice nimeni ca reformarea CFR Calatori nu e o chestie de durata. Este. Dar ca orice mars de 1000 mile, incepe cu un prim pas. Problema e ca primul pas trebuie facut in directia celor 1000 mile, nu in directia opusa, cum se face acum.

P.S. Masurile bombastice anuntate de Drula dupa accident arata cat de mare e intelegerea problemei la calea ferata....

1. Pedepsele pentru abateri disciplinare de siguranta sunt uriase in Romania, care a copiat modelul prusac si apoi pe cel sovietic. Depasirea vitezei cu 1 km/h = dat afara. Suntarea Indusi = dat afara si puscarie. Bautul pe locomotiva = dat afara si puscarie. Nu functioneaza : bautul este de zeci de ani "norma"; si pe vremea lui Ceausescu se bea la coborirea Predealului o "tzuiculitza", si plitele de cafea ASEA de pe EA au vazut mai multa tuica fiarta cu piper decat cafea. Punitivitatea extrema impiedica auto-raportarea incidentelor pe CF si impiedica orice fel de actiune corectiva (pentru orice cat de mic te ascunzi).

2. Problema care duce la abateri disciplinare de genul bautului este legislatia extrem de laxa la nivel de operator. E absolut legal, tolerat si widespread sa ai mecanici cu 20-30 ore pe locomotiva, cu odihna facuta pe locomotiva, sau in camp, in conditii complet improprii. E absolut legal sa ai turnusuri la mecanici care in industria rutiera te baga direct la puscarie.

3. Salariile sunt de mizerie. Un nou intrat la marfa nu are, ca MECANIC, cu mult peste minimul pe economie. 1000 euro la marfa, la orice operator, scoti greu, greu de tot. Si operatorii mari stiu asta: OeBB si DB folosesc morcovul cu "te trimitem in Germania/Austria" daca inveti limba si faci supracalificare. Asa ca oamenii buni se duc, si raman doar pensionarii cu medical pe spaga, si loazele...

4. MR-ul e praf si pulbere. Multe locomotive merg cu Indusi si SIFA izolate pentru ca sunt defecte... Controale la locomotiva oricum nu se fac, ca la cat e de sparta industria feroviara in j-de-mii de companii si agentii, cine dracu sa mai faca teren? Toti sunt prin birouri...

Zero raspundere la regulator si firma, toata raspunderea pica pe mecanici si pe angajatii "de linie". Care n-au incentive sa faca munca bine, ca sunt tratati cu dispret. Si care stiu ca nu pot fugi, pentru ca autorizatia romaneasca e valabila doar in Romania, si deci sunt "forta de munca captiva", sclavi moderni. Rezultatul? Alcoolism, dezinteres. Si accidente.

Si ce faci ca ministru? Anunti ca... inaspresti pedepsele : mai multa punitivitate la nivel de individ, mai multa raspundere pe individul tratat mizerabil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

De acord cu tine, insa stii ce face SNTFC cand are bani?
1. modernizeaza DA-uri vechi de 50 de ani;
2. mentine in circulatie automotoare din mezozoic (700/900/1000);
3. face contracte misto de curatenie (fictiva) in vagoane si locomotive;
4. se face ca achizitioneaza bunuri gen igienico-sanitare (aka hartie igienica si sapun) si pe trenuri nu gasesti deloc;
etc etc etc.

seap.ro

autoritate contractanta "RO11054545 SNTFC "CFR CALATORI" S.A.". Te sperii ce se cumpara...cand au bani..


carutasul

Da, bun, de acord cu voi, doar că am ajuns de la problemele de siguranță ale unora la problemele de management ale altora, eu aici băteam... Problemele CFR călători sunt permanente și nu au neapărat legătură cu siguranța, cel puțin nu de data asta :)

ionut.damian

@carutasul, frunzaverde se refera la faptul ca intregul domeniu feroviar este complet necoordonat. Sunt multe probleme vechi, de dinaintea lui cutter, insa si el perpetueaza aceste probleme. Chiar ne-a spus ca nu intentioneaza sa faca "micromanagement", ceea ce este oarecum rezonabil. Insa in momentul in care numeste oameni complet nepregatiti in functii de decizie, iar acestia nu sunt deloc verificati, rezultatul este ce vedem azi.

dragos76

Da' la rutier e voie cu micromanagement? Doar întreb și eu...

frunzaverde

#2889
Micromanagement = interes... Aici, mai degraba nu e "nu vreau sa fac micromanagement", ci dezinteres pur legat de calea ferata.

Daca nu vrei sa faci micro-management, nu ii dai portofoliul de SdS responsabil pentru CF unui geograf din mediul ONG care a luptat pentru si s-a facut cunoscut pentru lupta lui sa se construiasca o autostrada. Omul are interes in rutier, in proiecte regionale in Moldova, in mai stiu eu ce.. Nu in feroviar. 6 luni mai tarziu se dovedeste, live la TV, ca omul ala e zero, si dupa 6 luni nu stie nimic. Hai, bine, sa zicem ca e nou, greseste...

Dar apoi sa aduci un contabil de banca, cu studii la "romano-americana", cu zero interes in domeniul feroviar (am inteles ca ar fi interesat de domeniul aerian, dar nici acolo numele lui nu e cunoscut?) care in ultimii doi ani inainte sa fie la MT, are un gol-golut si pe CV-ul lui si pe declaratia de avere...

Sau poate, daca esti interesat, iti iei un consilier personal care se pricepe la feroviar... Nooo, luam pe unul care nu stie nimic de feroviar, expert in marketing. A carui singura expertiza pe feroviar e ca vindea spatiu in containere TEU care ajungeau transportate, uneori, pe CF... Si nu stiu cat esti de bun ca "expert in marketing" cand site-ul firmei nu e actualizat de vreo 10 ani si foloseste Flash Player...

Sau poate gresesc eu? Chestia e ca am interactionat cu ei si eu personal... Impresia a fost o combinatie perfecta de dezinteres, amatorism, incredere in oameni in care n-ar trebui sa ai incredere, lipsa de dorinta de a verifica fapte (inclusiv cand ti se pun documente oficiale in fata si ti se explica ce-s alea), lipsa de dorinta de a invata... Si muuuuult PR, d-ala la modul de vandut castraveti gradinarului... Cu incercari de a-ti explica ca alba e neagra, ca DA-urile sunt excelente, ca hidrogenul e viitorul...

P.S. Voi fi fericit in clipa in care voi vedea pe masa unui ministru BAR-ul, livretele de circulatie, si lista limitarilor permanente din fiecare regionala... Ala e nivelul la care voi crede ca incepe sa se faca primul pas spre mia de mile a renasterii CF-ului. Pana atunci, totul e doar bullshit.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Din seria "s-a stricat locomotiva de ajutor". Al câtălea episod din ultimul timp?

Trenul IR 1991 Timișoara - Mangalia a stat și el aproape zece ore în câmp noaptea trecută, dar ghinionul pasagerilor nu a luat sfârșit. După ora 16.00 s-a defectat locomotiva la 15 km de Drobeta Turnu Severin, a fost trimisă o locomotivă de ajutor, dar și aceasta s-a defectat. Trenul a plecat aproape trei ore mai târziu și are acum 13 ore întârziere. IR 1991 este un tren diferit de celebrul tren plin de copii care acum are 11 ore întârziere și care NU a ajuns încă (ora 19:26) la destinație, adică în Arad.

hotnews.ro


MarianD

Pai da.. ca locomotivele bune is inchiriate la privat. Iar privatu da cu ele de gard, in lumina ultimilor evenimente.
Numai de la Depoul Cluj sunt 3 electrice date la privat, de care stiu eu... una din ele, RIP. Doar sa nu crezi ca nu se stie asta pe holurile conducerii SNTFC. Interesu poarta fesu nu?

dr4qul4

asta ar trebui sa iasa in presa. Mi se pare inacceptabil ca CFR Calatori sa inchirieze locomotive la privat in timp ce trenurile lor raman in camp din cauza locomotivelor stricate!
Si Vizante demisia.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#2893
Pai e inacceptabil... Si poti vedea asta cu usurinta : tot ce e inchiriat la privat arata nou - multe sunt si in noua schema de culori "Expres", deci proaspat-proaspat iesite din RR, si la calatori - dumnezeu cu mila... Nici chiar Dacia nu e scutita (am prins pe Dacia masina limitata la 80, si stiu oameni care au prins 3 schimbari de locomotiva la Dacia)...

Si pentru voi, ca stiu ca la minister nu e nimeni interesat - interesul e sa "dea bine", nu sa "fie bine" - asta ar fi putut Vizante face cu usurinta pentru oamenii aia:

- 1. evacuare. Intreba vizante artagos "de unde face rost de autobuze pentru transbordare la 12 noapte?". Uite, ii spun eu lui Nea Vizante : de la STB, distanta pana in Bucuresti este foarte mica, si STB a operat distanta respectiva. Pe toata distanta intre Fundulea si Branesti exista un drum de exploatare. Drumul are acces usor atat in A2 cat si in DN3. Pe timp de noapte, autobuzele STB sunt in mare parte in garaj, 20 de autobuze putand transporta cei 30 km pana in Bucuresti. Evacuarea se putea face extrem de usor, cu piloti de evacuare.

- 2. tractare diesel. Intelegerea mea este ca a lipsit tensiunea in catenara, nu altceva. Se putea trimite un Diesel dinspre Bucuresti sa tracteze trenul, chiar si lent, si cu atentie, pana la Bucuresti Baneasa, unde oamenii sa fie cazati pana dimineata.

- 3. alimentare cu apa si curent electric. Conditiile in vagon devin rapid infernale daca lipseste tensiunea de la locomotiva. Climatizarea, in functie de vagon, se opreste ori imediat, ori dupa cateva minute, si geamurile nu se pot deschide, sunt monobloc, sigilate. Iluminatul de urgenta este chior, gandit in principiu pentru evacuare, si nici el nu e menit sa functioneze pe termen lung sau sa ofere conditii pentru o noapte. Toaletele nu se pot folosi fara curent electric decat o perioada limitata. Apa nu este potabila. Dat fiind faptul ca trenul s-a oprit in camp, la cativa km de Bucuresti, se putea cere armatei sau jandarmilor sa transporte apa si mancare. Atentie, mancare, nu ce au primit pana la urma, in Bucuresti, Pentru ca oamenii aia, care au ajuns dupa vreo 30 de ore la destinatie, ca si cei din celalalt tren, au primit doar... cornuri cu ciocolata preambalate, si atat, nicidecum mancare.

Si au fost cel putin trei trenuri abandonate peste noapte in camp... Vizante eu nu inteleg de ce "nu a dormit", ca nu s-a facut NIMIC pentru oamenii aia.

Mai nasol, bubaraia continua. Desi deraierea a avut loc intr-un loc unde sunt doua grupe de linii cu cel putin 10 linii active, CFR n-a fost in stare sa repare temporar nici macar un fir de circulatie in regim electric (desi acum se circula pe linii la 50-60 metri de accident, unde doar catenara a fost smulsa, ca era prinsa in console late). Probabil din economie sau comoditate, acolo unde s-a rupt consola, in loc sa vina cu o solutie temporara (daca grinda nu suporta reinstalarea de catenara, exista stalpi telescopici temporari, se poate inclusiv bate un stalp de beton temporar), toata ziua azi s-a mers Diesel. Desigur, nu s-au asigurat destule locomotive diesel, asa ca se asteapta cu orele in Baraganul, nu pentru ca ar fi probleme de capacitate (nu sunt, sunt suficiente fire disponibile de circulatie, doar electrificarea e praf) ci pentru ca n-au dieseluri de portaj... S-a gandit cineva sa ia 2-3 Diesel de la vreun privat? Eh... nu.

Se intarzie 4-5-6 ore Constanta - Bucuresti chiar si acum (1921 are 380 minute intarziere)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cetatean

Am avut pe cineva apropiat in tren. Da, confirm toate cele spuse mai sus la care adaug cateva alte impresii din tren:
- nasii s-au cam ascuns, ca na ce sa faca, riscau sa fie linsati mai ales cand nu pot oferi informatii calatorilor
- au stat fara curent,implicit fara clima si lumina toata noaptea
- au fost atat de departe de capitala, incat zicea ca au mai facut 15-20 min pana acolo :)) cand i-a tractat
- prin programul "cornulet cu apa" patentat de CFR, calatorilor le-au fost puse la dispozitie cele mentionate
- intarzierea cumulata a fost de doar 10 ore. In Simeria trebuia sa ajunga la 8 dimineata, a ajuns al 18:30
- fun fact, un baiat din Petrosani care lucra la mare , a venit acasa sa dea de permis si seara sa plece inapoi...a venit, probabil si-a salutat familia si ianpoi, pentru permis data viitoare :))