News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dan tm


https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24786606-trenul-simbolic-connecting-europe-express-ajunge-romania-17-18-septembrie.htm


Pe 17 și 18 septembrie va ajunge în România un tren simbolic numit Connecting Europe Express care va pleca din Lisabona pe 2 septembrie și va încheia traseul pe 7 octombrie, la Paris, după un drum cu peste 70 de opriri. Comisarul european Adina Vălean spunea că trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată.

Trenul va pleca din Lisabona pe 2 septembrie, va fi la Milano pe 6 septembrie, la Viena pe 10 septembrie, la Atena pe 14 septembrie și va intra în România pe la Giurgiu, pe 17 septembrie. Va opri la București, Brașov, Sibiu, Oradea și Arad și va ieși din țară pe 18 septembrie, pe la Curtici. Pe 21 septembrie trenul va fi la Varșovia, pe 25 septembrie la Praga și pe 1 octombrie la Stockholm.

Punctul final va fi pe 7 octombrie, la Paris.

Va exista și un tren pentru țările baltice, între Tallinn și Kaunas (21-22 septembrie), pentru că rețeau baltică are ecartament diferit și ar trebui să fie unită de rețeaua din restul UE prin proiectul Rail Baltica la care mai este mult de lucru.

Expresul transeuropean este un exemplu despre cum trenurile sunt un liant pentru țările din UE. Este un tren care are o valoare simbolică şi culturală, dar şi una practică. Încercând să conectăm printr-un singur traseu cât mai multe orașe europene, vom vedea clar care sunt obstacolele pentru a avea cu adevărat o rețea europeană perfect interconectată. Fiecare oprire va fi urmată de un eveniment la care vor participa ONG-uri, companii feroviare, autorități și, bineînțeles, publicul larg", spunea în martie, Adina Vălean.

Iată traseul complet și datele opririlor
2 septembrie
Lisabona
3 septembrie 2021
Madrid
4 septembrie 2021
Hendaye
Bordeaux
5 septembrie 2021
Chambéry
Torinp
6 septembrie 2021
Milano
7 septembrie 2021
Genova
Roma
8 septembrie 2021
Verona
Bolzano
9 septembrie 2021
Brenner
Innsbruck
Salzburg
Linz
St. Pölten
10 septembrie 2021
Viena
Bratislava Petržalka
11 septembrie 2021
Sopron
Szombathely
Gyékényes
Zagreb
12 septembrie 2021
Belgrad
13 septembrie 2021
Niš
Skopje
14 septembrie 2021
Gevgelia
Idomeni
Salonic
Ateba
15 septembrie 2021
Atena
Salonic
Kulata
Sofia
16 septembrie 2021
Ruse
17 septembrie 2021
București
18 september 2021
Brașov
Sibiu
Oradea
Arad
19 septembrie 2021
Lőkösháza
Budapesta
Košice
Muszyna
Vrașovia
20 septembrie 2021
Gdańsk
21 Varșovia 2021
Gdańsk
Varșovia
Białystok
22 septembrie 2021
Trakiszki
Kaunas
Cracovia
23 septembrie 2021
Ostrava
Břeclav
Graz
Maribor
Ljubljana
24 septembrie 2021
Celje
Maribor
Graz
Břeclav
Brno
25 septembrie 2021
Praga
26 septembrie 2021
Domažlice
Munchen
27 septembrie 2021
Ulm
Stuttgart
Berna
28 septembrie 2021
Basel
Frankfurt
29 septembrie 2021
Berlin
30 septembrie 2021
Copenhaga
1 octombrie 2021
Malmö
Lund
Stockholm
2 octombrie 2021
Hamburg
3 octombrie 2021
Bad Bentheim
Amsterdam
4 octombrie 2021
Rotterdam
Roosendaal
Anvers
Bruxelles
5 octombrie 2021
Bettembourg
6 octombrie 2021
Strasbourg
7 octombrie 2021
Paris

Alutus

https://stirileprotv.ro/romania-te-iubesc/romania-te-iubesc-9-mai-2021-emisiunea-integrala.html

tensiune 180 mmHg de la un capat in altul al emisiunii....bine, nu ma asteptam la altceva, dar ma socheaza seninatatea si relaxarea domnilor astora din birouri: scaune de piele, lemn masiv, cafeluta etc etc....cand se va produce o tragedie cu 50-100 victime, vor fugi toti ca sobolanii care mai de care...cum era aia: "nu o sa puteti voi varui ce a construit tata"  true story in cazul de fata!!   :explode: :explode:
Alea iacta est

razvan96

Asta cu scaunele din piele e populism ieftin. Ce vreți sa faca mai mult CFR SA cu bugetul pe care il are? Alocam cel mai putin din Europa infrastructurii feroviare, din care mare parte merge oricum pe coridorul lui pește, dar avem așteptări de zici ca suntem Germania. Doar nu o să stea directorul CFR pe scaun de lemn cu 3 picioare. Cine crede ca motivul alocării minuscule din ultimii 20 de ani pentru reparații este scaunul de cateva sute de lei din piele al directorului nu știe ce spune.

Pe de alta parte, inca o bila neagră pentru Adrian Covasnianu. Este evident ca postul asta e o palarie prea mare pentru el, pur si simplu nu intelege termeni de concepte de baza, precum viteza comercială. Daca Drulă vrea sa pară preocupat de calea ferată, și vrea daca ne uitam că totuși alocarile de la buget au crescut, ar fi bine sa numească un secretar de stat competent in domeniu. E o bataie de joc ca din atâția secretari de stat la MTI unul singur să fie responsabil de sectorul feroviar iar postul sa fie dat ca recompensă politică unui om care...s-a zbătut pentru o autostradă.

Alutus

Evident ca biroul si scaunul sunt doar o metafora...bugetul e de 1 mld de euro, cum sa nu fie bani???? viaductul de la carcea e pericol zero, nu cred ca o sa mai merg cu trenul spre bucuresti pana nu se reabiliteaza. noi masuram cu placuta de sticla, cand sunt aparate laser care masoara deplasarea la nivel de microni.
Alea iacta est

razvan96

Buget de 1 miliard de euro nu înseamnă absolut nimic, cea mai mare parte din bani se duc pe coridor. Pentru restul rețelei e mărunțiș.

Cetatean

De unde e patinajul?
Cel putin 20 de ani s-a circulat in principal doar cu nasul. S-au facut combinatii la greu cu ce vreti voi, de la material rulant, la achizitii de materiale, la dotari prin gari, becuri de 100 de ori mai scumpe etc.
Avem nspe institutii care controleaza, afer,agifer, cfr infra,calatori etc. si prea putini oameni care sa muceasca efectiv.
Garantez ca swietelsky, wiebe sau orice firma care are utilaje de lucru in/pe cale pot face treaba.
Avem 3- 4 firme care pot face structuri metalice in tara.
Astia se lauda ca o sa ia trenuri de lucru,dar eu nu stiu daca o sa ii poata asigura materialul necesar sa functioneze. Daca pentru fiecare bucata care o sa o repare o sa faca licitatie...o sa faca 3 km pe an!!!

Alutus

exact, banii de trebuiau sa intre de 30 de ani in calea ferata ii vedem acum sub forma de porsche, lamborghini etc etc vile la snagov & co...si nimeni nu raspunde pentru nimic... >:(
Alea iacta est

TVlad

#2797
Ia uitati-va aici la faimoasele "trenuri de lucru" de pe Chitila - Sabareni, minutul 14:34: o drezina, un excavator si o masina de mutat traverse.
Tehnic, probabil ca si doua vagoane G pline cu muncitori cu rangi si tirnacoape se poate numi "tren de lucru" dar in ziua de azi prin acest termen se intelege cu totul altceva.










Powered by API/PUM imgur uploader

ioandorin

TVlad,utilajul din prima (UAM-ul) captură are pe puțin 35 de ani ! Cel de înșiruit traverse cred că anul trecut sau acum doi ani a fost achiziționat de către CFR SA și cu siguranță nu la acestea făceau referire când spuneau că vor achitionarea a două trenuri de lucru ! Ci ca și la cel de mai jos!
Am avut ocazia să lucrez cu cei de la Swietelski, cu trenul acela de circa 1,5 km, în calitate de IDM.
Ai mai jos o filmare a acestuia! Dar la ăsta îți trebuie și oameni să-ți muncească în schimburi de 12 ore, 24/24,cum au lucrat ăștia!

TVlad

Eh, asa da! Ala chiar e tren de lucru adevarat. Cu el intr-o saptamina sau doua terminau toata lucrarea, pina la Titu.

Cetatean

^Cu conditia sa lucreze 24/48 si sa aibe tot ce au nevoie sa ii dea sa "pape"

frunzaverde

Nu @Alutus, banii ii vedem in mizeria numita Coridorul IV, unde s-a demolat totul la firul ierbii, pe proiecte de mizerie, si s-a reconstruit ceva care per total arata cvasi-la fel si functioneaza cvasi-la fel. Pentru restul retelei au ramas maruntis. In unii ani 0 lei 0 bani. In cei mai buni ani bani la nivelul la care un judet mediu da bani la drumuri judetene, pentru toata tara. 5-10% din necesar. Azi sunt bani un pic mai multi, un 15%...

La CFR si mai sus, lipsa de competenta e problema. Prestatia lui Covasnianu, care cica e SdS responsabil, a fost execrabila, nivel Cuc sau Sova. In cinci luni omul nu a fost in stare sa citeasca un livret sau un BAR. Singurele solutii, dupa mine, e ca individul sa fie demis sau sa-si dea demisia instant dupa prestatie. Cinci luni a luat bani publici degeaba. Prestatia lui Pintea a fost si ea oribila...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Nu te-ai prins ca profesorasul de geaografie era pionul otravit menit sa saboteze orice perspectiva pe feroviar???

Balto

Am urmarit si eu reportajul cap-coada fiind in tema cu domeniul feroviar de mai multi ani. Ceea ce m-a socat a fost ca acei oameni, cu functii publice sunt parca adusi din cu totul alta lume, atat de surprinsi ca buloanele le poti desface cu mana pe unele linii, ca avem traverse din lemn putrede, ca trenurile merg foarte incet, ca sunt deraieri tot mai dese, de parca ar fi ceva nou. Domnul secretar care s-a anuntat ca un suflu nou pentru calea ferata, este o mare dezamagire fiind paralel cu domeniul si din punctul meu de vedere, pare preocupat mai mult de pozat foraje la autostrazi.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

MarianD

Pe mine atitudinea sfidatoare a lui Pintea m-a dat pe spate. Un singur lucru l-as pune sa faca, si daca supravietuieste, director pe viata: sa care traverse timp de o luna cot la cot cu colegii lui de la linii. Ca in timp ce el isi etaleaza camasuta si cesutu pe scaunul directorial caldut, colegii lui cara cu spatele, la propriu piese componente de infrastructura feroviara. Cat despre dom' secretar cu "optica lui noua", ce sa mai zicem? Caprioara intre faruri!
Ca tot dam solutii:
1. Comasarea districtelor L, pentru reducerea birocratiei (implicit a sefimii => mai mult buget). Maxim 4 pe tara.
2. Cvasi-eliminat munca asta medievala. Achizitie de echipamente. Mecanizare.
3. Aducerea la suprafata, o tuturor deficientelor la linii. Unde nr de defecte / km depasteste un numar, se schimba de URGENTA toata lungimea. Fonduri? Treaba sefimii! (sa se faca pres la ministru, sa cerceasca, chiar nu-mi pasa, atat timp cat in fisa postului lor scrie de siguranta circulatiei).
4. Lucrari de arta? Licitatii imediat! Conditii de precalificare (regim anti-gushter).
5. Verificare de urgenta stocuri depozite infra, instalat ce mai este.