News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ionut.damian

In ordine. Mai ridic atunci o intrebare: stie cineva care a fost rata de absorbtie a fondurilor europene prin precedentul program POS-T, precum si rata actuala pe POIM? Pare ca ne facem griji ca proiectele "megalomanice" consuma prea multi bani, cand de fapt noi nici macar nu reusim sa absorbim banii disponibili.

frunzaverde

Rata de absorbtie a fost relativ mica (vorbim de un 30-40% pe POST-T) tocmai din cauza concentrarii pe proiecte megalomanice, de dimensiuni foarte mari, cu riscuri de implementare uriase. De exemplu Sighisoara - Simeria, care trebuia terminat pe POS-T, a fost trecut printr-un "bridge ad hoc" pe POIM, pentru ca nu a putut fi finalizat in timp util. Aceiasi chestie cu A10, aceiasi chestie cu parti din A3.

In plus, se suprapun dificultati la contractare - licitatii lente, contestatii nesfarsite, care intarzie proiectele in calendar inca de la inceput. Asta e explicatia pentru absorbtia redusa : megalomania. Daca ar si aduce ceva, ar fi ceva, dar pana acum, toata megalomania nu a adus nimic pe calea ferata... Deja Bucuresti - Campina este praf si pulbere...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

@frunzaverde: Bucuresti - Campina e praf?!
Cum adica, n-au facut mentenanta? Si ce va urma acum, inca o reconstructie?  :lol:

frunzaverde

Exact, e praf. Apar constant restrictii la macazuri, pe care le tot carpesc. Azi avem restrictie la 30 la Chitila pe directa. Abatutele sunt toate praf si pulbere, la Buftea si la Brazi e 15 cu restrictie pe toate abaterile, la Chitila 30 cu limitare permanenta...

Si inca nu a ajuns la scadenta directa... O sa ajunga in cam 5 ani. Atunci sa vezi cum 120/140 (care e 'de-abia-de-abia' si azi) devine 100 si apoi faimosul 70/50...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Ce inseamna scadenta directa, reinnoirea intregii linii? Wow. Asa repede? Parca ieri se lucra....2001 - 2004....

rizzuh

"directa" adica firele din toate garile care sunt in continuarea liniei dintre gari, cu macazul drept "pe directa". Celelalte fire sunt abatute, care au o durata de viata mai mica (de regula) dar vad si tonaje/viteze mai mici decat liniile directe.

Da, la 20-25 de ani se face reparatie capitala.

AndreiB

#2706
Presupun ca e unul din sectoarele la care se poate face RK cu trenul de lucru, nu? Daca un tren de lucru poate sa faca un km pe zi si lucreaza doar noaptea (pentru a nu perturba traficul pe M1000), ai putea reface M1000 in 240 de zile (presupunand ca lucreaza doar 12 ore noaptea - deci reface 500m). Pe Ploiesti-Campina traficul e mai putin intens si poti lucra 24/7 cu inchiderea unui fir alternativ intre Buda si Floresti si Floresti si Campina. Acolo, dupa acelasi calcul poti termina in 80 de zile. Un an per total - probabil in paralel cu lucrari la inlocuirea macazelor expirate.

E ceva complet de rutina - Network Rail face operatiuni de genul non stop in UK, preponderent noaptea. Cred ca exact asa ar trebui sa lucram si noi. Sa avem o lista de RK-uri planificate pe urmatorii 5 ani, cu liniile ordonate dupa scadenta (e.g. dupa M1000/M300 probabil ca va trebui lucrat si pe M800 in cativa ani). Echipaje specifice, bugete multianuale care sa permita trenurilor de lucru sa lucreze la foc automat.

Dar asta ar necesita o alocare mult mai consistenta de fonduri de la MT pentru mentenanta. Nu bani din TUI si alte artificii. Bani alocati direct, garantat pe programe de lucru de 5 ani. Daca nu facem asta, ar trebui sa incepem sa inchidem parti din retea pentru ca le tinem degeaba daca nu le intretinem cat sa fie competitive vs rutier.

etravel

Quote from: AndreiB on March 23, 2021, 05:22:29 PM
ar trebui sa incepem sa inchidem parti din retea pentru ca le tinem degeaba daca nu le intretinem cat sa fie competitive vs rutier.
Daca incepi sa inchizi parti din retea, le-ai pierdut definitiv. Nu vor mai fi reactivate ever.

dan tm

 ???

Sa avem o lista cu RK-uri planificate?ar fi o alta intoarcere in timp.

Daca are cineva un livret de mers din vremea cealalta inainte de 1990 poate posteaza planificarile care erau acolo.
Aveau tot felul de nume, reparatii cu masini grele de cale, ciuruire, buraj. dar rezultau diverse acornime.

subway

Sunt lucrarile curente care se fac peste tot in lume la orice cale ferata pe balast.

AndreiB

@etravel

De acord cu tine. Dar nici alternativa nu e mai buna. Pastram linii cu viteze de 30 km/h, cu zero potential de trafic si platim subventie pentru a plimba niste trenuri pe linie (e.g. unele linii secundare, gen Ineu-Brad). Eu vreau sa crestem alocarile substantial si sa gandim reteaua ca un bun unitar, cu un Takt national. Daca recunoastem ca asta nu e posibil pentru toata reteaua, pentru sanatatea intregii retele poate ar trebui taiate cateva ramuri in loc sa pompam bani intr-o operare crunta de ineficienta la viteze derizorii.

dan tm

Nu e firesc sa le pastram cu 30km/h. ele nu au pasageri tocmai din cauza vitezei mici si prin urmare si a trenurilor puse aiurea.
Ar trebui reparate si aduse la alti parametri ca oamenii sa stie ca se bazeaza pe trenuri. Si in unele locuri eliminate opririle de acum un secol in plin cîmp unde nu venea si nu vine nimeni la tren.

cristi5

https://clubferoviar.ro/marfa-merge-la-picior-cu-trenul/
vedeti si powerpoint-ul

Din pacate nu gasesc inregistrari audio/video de la conferinta Club Feroviar de ieri.

Se pare ca sesiunea de dimineata, care mi-a scapat, a fost mai interesanta

razvan96