News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on March 10, 2021, 03:06:33 AM
5. Rationalizate "regio-urile", care in momentul asta sunt struto-camile dubioase, mai degraba folosite din cauza ca sunt ieftine.
Ce intelegi prin rationalizarea Regio-urilor, poti sa detaliezi putin, te rog?

Quote from: frunzaverde on March 10, 2021, 03:06:33 AM
A, si la intrebarea "de ce face asa mult personalul", raspunsul este simplu si anuntat zilnic in ultima suta de ani de o voce metalica: "si va opri in statiile Depoul Bucuresti Triaj, Chitila, Buftea, Darza, Peris, Scrovistea, Crivina, Prahova, Brazi, Ploiesti Triaj, Ploiesti Sud. Va dorim calatorie placuta!". Cu statii la interval de tramvai, va face mult si bine. Si, pentru ca e linie dubla cu circulatie super-intensa, mai sta sa faca loc, de obicei 6 minute in vreo gara pe parcurs.
In primul rand ca sunt nu mai putin de 11 opriri pana la Ploiesti Sud sau Vest. 11.
In al doilea rand, 6 minute sunt chiar ok. Mi s-a intamplat sa astept in doua randuri 20 de minute la Ploiesti Triaj, moment din care nu m-am mai urcat in Regio-ul respectiv. Plus opriri de cate 5 minute in garile mari pana la Bucuresti.


Harry

Are cineva idee care ar putea fi contextul din spatele pozei? Sau daca e ceva special legat de aceasta locomotiva?


TVlad

O sa caut seria locomotivei in "Istoricul tractiunii feroviare din Romania" si sper sa gasesc indicii despre depoul de domiciliu. Am o vaga banuiala ca poza e facuta la sud de Sinaia iar locomotiva e cu cosul catre Ploiesti iar data fotografiei e sigur inainte de 1940, cind linia a fost dublata.

MarianD

Oameni mandri de calea ferata!
Un secol mai incolo (adica in ziua de azi). deraiaza IR1765 (aka Trenul Foamei) in fata SEDIULUI districtului L din Dej de TOATE OSIILE (atat locomotiva cat si vagoane) pe LINIA DIRECTA si noi avem pretentia unei cai ferate decente (apropo de ce le mai platim salariile?)
Tre sa caut post-urile lui Baiazid pe forum referitor la HSR in Romania: material de psiholog direct! (daca nu ar fi trist pe cat e distractiv)

dan tm

Poate ar trebui sa renuntam la numele astea de trenul foamei. Ar fi putut foarte bine ca aceste trenuri sa apara si in sud la vremea aia.

Traversele nu au fost puse de districtul Dej ci de TFG

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D-238-RI-Dej-Calatori-24-09-2017.pdf

ionut.damian

Multumim @dan tm pentru exemplul pertinent care arata rezultatul unor lucrari de reparatie, executate la calea ferata. Calitatea slaba a lucrarilor si lipsa de personal specializat duce la astfel de incidente feroviare. Si mai sunt multe exemple de genul acesta (asta pentru cei care sunt atat de dornici sa renuntam la modernizari si sa facem doar RK-uri)

rizzuh

#2691
Ce s-a facut acolo nu a fost RK, a fost doar o reparatie punctuala, facuta prost si neverificata. Argumentul tau este penibil, "hai sa daramam si sa reconstruim calea ferata pentru ca suntem atat de incompetenti incat nu putem repara ce avem deja construit". Mai bine o daramam de tot, oricum nu putem repara ce am reconstruit deja, adica Buftea - Brazi.

Pe CF nu se face nicio modernizare, se reconstruieste la exact acelasi standard, cu imbunatatiri punctuale de viteza. 160 km/h nu este nimic modern, englezii circulau cu mai mult in anii '30 cu locomotive cu abur.

Cum ar fi sa facem la fel si la autostrazi, A1 Bucuresti - Pitesti are multe gropi pe banda 1 iar podul peste Arges este degradat, in loc sa refacem cateva straturi de asfalt si sa reparam capital podul, hai sa daramam toata autostrada, mergem toti pe DN7 timp de 15 ani, si dupa avem iar o autostrada noua, care fara intretinere in 10 ani va avea exact aceleasi probleme.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

#2693
Harry, intuitia mea a fost corecta. Stiam ca acest tip de locomotiva a circulat cu precadere pe linia Ploiesti - Brasov dar mi se parea cunoscuta si casa din dreapta. Am identificat astazi locul cu pricina, e la km 122,4  (45°20'0.70"N/25°33'32.17"E):





Powered by API/PUM imgur uploader




carutasul

wow ce tare ești :) Înseamnă că probabil e legată de lucrări la acel pod, construcție, reparare...

TVlad

#2695
Merci :) Am calatorit mult pe aceasta linie ca altfel nu era nici o sansa sa gasesc.

Parerea mea e ca fotografia a fost facuta cu ocazia inaugurarii podului, pod care exista in aceeasi forma si astazi, alaturi de un "frate mai tinar".
In Istoricul Tractiunii Feroviare nu exista nici o fotografie cu aceasta locomotiva 140.525 insa ea face parte dintr-un lot cumparat la mina a doua de CFR din Germania in 1926. A fost fabricata de firma Henschel in 1922 cu seria fremului (~sasiului) 19591 si a sfirsit casata in URSS in 1968. Fiind niste locomotive foarte bune, rusii au pus mina in octombrie 1945 pe cea mai mare parte a acestei serii.

Iata, tot din aceasta carte in trei volume (pe care, a propos, v-o recomand, e scrisa de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu), o imagine similara cu locomotiva 140.530:




Powered by API/PUM imgur uploader

Harry

Wow super!!! Multumesc! In cazul asta negociez, poate mai lasa vanzatorul din pret :)))

In alta ordine de idei 1916, linie directa Constanta-Berlin

carutasul

Tocmai citeam asta și mă gândeam că poate rezolvă fabricanții de jucării problema semnalizării înaintea căilor ferate :)

https://entertainment.slashdot.org/story/21/03/21/0321220/model-trains-make-a-pandemic-comeback---with-electronic-enhancements-and-engineer-software

ionut.damian

Intrebare pentru cunoscatori: care este rationamentul mutarii unor proiecte feroviare de pe POIM pe PNRR, in conditiile in care fondurile POIM nu sunt rambursabile iar cele PNRR sunt de fapt imprumuturi?

frunzaverde

Nu este nici o mutare. POIM este pe cale sa se termine (in 2023), CEF la fel, si practic toate fondurile existente pe cele doua programe asta sunt antamate pentru megalomaniile de pe CIV. Orice va fi dupa 2023 pe succesorul POIM se va consuma, in mare parte, pe Brasov - Sighisoara, si pe ce mai ramane pe coridor de executat. Plus pe megalomaniile in pregatire, gen Caransebes - Arad.

PNRR e vazut ca un fals panaceu pentru restul retelei. Bineinteles, nu va fi - ca si CEF, va fi un program birocratic UE care va cvasi-esua peste tot (e hiper-birocratic; bazat pe sloganistica, nu pe nevoile tarilor UE). Si, deja Romania a inceput cu stangul, promovand acelasi tip de proiecte ca si pe POS-T, POIM si CEF, neinvatand mai nimic din cvasi-esecul a trei programe UE anterioare...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!