News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

carutasul

Just. Eu zic că se poate merge și mai departe de Ruse. Oricum planurile ar trebui să se facă pe varianta că va exista Schengen. Dacă nu va exista oprești lucrările :) Nu știu ce ar însemna din punct de vedere politic, dar probabil pe infrastructura actuală s-ar putea face și un "mini Schengen" româno-bulgar; în ciuda frecușurilor seculare între țările noastre - care nu prea își mai au rostul- cred că ar avea mult sens o integrare locală.

Vlad94

Capacitatea o mai poti creste prin adaugarea liniilor in gara Basarab si prin adaugarea unei subtraversari (ideal duble) a pachetului de linii M300, M500 pentru linia M800 in zona PO Carpați. Astfel, trenurile interregio vor folosi varianta actuala, iar trenurile regio vor folosi subtraversarea si vor gara fie in Basarab fie in Bucuresti Nord. Haideti sa facem asta întâi și să vedem dacă va mai fi problemă cu capacitatea de transport.

vancouver

#2552
Pentru racordarea nordului Bulgariei + zona Giurgiu-Ruse la Bucuresti exista mai multe variante:

1. Realizat o gara moderna noua la gara Progresu (gara infundata), dar cu posibilitate de schimbare rapida cu M4, care sa aibe capat fix sub gara de trenuri. Evident linia CF Bucuresti - Giurgiu trebuie sa fie dubla (actualmente simpla).

2. Trenurile sa ocoleasca Bucurestiul, dar sa fie facute upgrade-uri, astfel incat sa se circule macar cu 120 si timpul ocolului sa nu fie asa de mare. Capat Gara de Nord.

3. Solutia propusa de mine: transformat M7 in galerie de trenuri cu un cost suplimentar mic (ca. 3% pentru trenuri S-Bahn si ca. 5% ca sa incapa orice tren) si folosit ca tunel pentru trenuri. Astfel o parte din trenurile care acum ajung in Gara de Nord sa treaca prin acest tunel, sa traverseze Bucurestiul si sa ajunga la un nou terminal undeva intre Bragadiru si Jilava, cu conexiune la magistrala spre Ruse. Ca exemplu se poate face tren direct Ruse - Bucuresti Centru - Aeroport.

4. Solutia propusa de fulger: Tunel paralel cu (sau sub) M4 pentru trenuri. Costurile ar fi aici fabuloase. In plus M4 nu trece prin centrul Bucurestiului, il atinge doar tangential.

si alte variante, evident.

Fiecare varianta are plusuri si minusuri. De ex. varianta 2 incarca si mai mult gara de capat Bucuresti Nord si timpul creste (deci atractivitatea serviciului va fi minima spre inexistenta - va fi folosit doar de cei care nu au acces la o masina).

Varianta 1 are minusul ca trebuie facuta o transbordare, iar pentru cineva care doreste sa mearga mai departe, sa zicem la Bacau, mai trebuie inca o transbordare. In varianta 2 deja e mai bine din punctul asta de vedere.

Varianta 3 are dezavantajul ca reduce capacitatea liniei M7 pentru trenuri de metrou clasic, dar exista solutii. In Viena sau Londra se circula in acest mod la intervale de 5 minute sau chiar sub, cu trenuri regionale intercalate cu trenuri tip S-Bahn.

Varianta 4 e fabulos de scumpa si nu trece chiar prin centru. Bine, nici 1 si 2 nu trec.

Asta e parerea mea. Stiu ca altiiau alte pareri, nu le contest si le respect. Va rog sa-mi respectati si mie parerea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

fulger nc

#2553
Legat de gara de nord.
Au fost comentarii care sustin mutarea garii.

Asta e o chestie care dupa mine nu ar trebui sa existe ca si solutie.
Obiectiv si subiectiv.
Gara de nord a rezistat bombardamentelor ww 2 si comunismului si asa cum este , reprezinta esenta poporului roman de-a lungul timpului.
E obiectiv istoric ..cu multitudinea de stiluri , reflecta in parte evolutia noastra ca natie.
Asta subiectiv.

Obiectiv ..orice upgradare a retelei trebuie sa se faca tinanad cont de puncte de oprire existente , recunoscute de populatie.
Altfel creezi confuzie si pe primii ani e foarte dificil sa obisnuiesti populatia.
Deci , dupa mine Gara de Nord trebuie sa ramana unde este si cum este , doar renovata , intretinuta , etc.

@frunzaverde @subway , multumesc de raspuns , o sa revin sa detaliez o parere a mea legat de trenuri suburbane si investitiile in reteaua feroviara post 89 si planurile cunoscute.
Legat de oportunitatea strapungerii feroviare a Bucurestiului , nu o sa ma mai pronunt ..fiecare e liber sa isi faca o parere.
@vancouver.
Legat de ce spui legat de M4 ..sunt de aceeasi parere , conexiunile trebuie simplificate la maxim.Ma refer la schimburile modale.
Legat de variante o sa imi expun parerea mai pe larg cum vad eu trenurile metropolitane la noi.

rizzuh

Ca sa adaug la ce a zis vancouver, cel mai la indemana este modernizarea garii Progresul, cu tot pachetul de linii si traversari, iar statia de metrou M4 sub/langa gara. Pe centura ocolul este mare, iar pt. a creste semnificativ viteza trebuie reconstruita integral.

frunzaverde

#2555
Stim urmatoarele date ale problemei:

- Marea majoritate a traficului Ruse - Bucuresti este de fapt Ruse - Otopeni. Diferenta de limba va face ca traficul Ruse - Bucuresti sa nu fie niciodata trafic de naveta, ci in principal aeroportuar si turistic. Si nu este foarte mare, Ruse nefiind cine-stie-ce oras (vorbim de trafic de microbuz in momentul asta).
- Marea majoritate a traficului Giurgiu - Bucuresti este de naveta de diverse feluri, dar vorbim de orase mici.

- Dincolo de Ruse, inspre Bulgaria, nivelul de trafic este modest, pana la nesemnificativ:

- Ruse - Sofia este 6h, mai mult de un tren de zi si unul de noapte Bucuresti - Sofia nu are cum sa existe, si chiar si cel de zi este greu sa-l faci popular (deci realist va fi, daca va mai fi, o grupa de vagoane la Gorna Oriahovitsa, cum e si acum). De altfel, nici macar Ruse - Sofia nici macar nu mai exista direct (e 1 tpz).
- as incerca un Bucuresti - Varna, vara, cu opriri putine. Poate fi inclusiv o grupa de 3-4 vagoane circuland la rapidul BV9622 - ar fi undeva la 5 ore - 5h30, o alternativa buna pentru cei care vor la soare, in Bulgaria. Dar vorbim de cel mult 1 tpz.
- as incerca un tren de noapte iarna (de cateva ori pe saptamana) intre Bucuresti si Septemvri cu conexiune (garantata si aranjata) pentru trenul ingust turistic pentru Bansko.
- Mai departe, Istanbul, Salonic, nici o sansa reala la mai mult decat o grupa la trenuri locale, de noapte.

Pe termen scurt, vad urmatoarea solutie ca posibila si usor de implementat:

- Un tren pe relatia Giurgiu - Giurgiu Nord - Bucuresti, format din 2-3 automotoare, oprind intermediar in Comana - Gradistea - Vidra si Jilava. In gara Jilava, ori se rupe in doua automotorul, unul pentru Progresul, restul pentru Nord, ori alterneaza (un tren pentru Nord, unul pentru Progresul). Dupa ce e gata M4, toate trenurile se termina la Progresul. Frecventa in functie de cerere (presupun ca va fi 1/h mediu, cu ranforsari la ora de varf pentru 30-40 minute, cu ore in care nu circula nimic).
- un numar rezonabil (5-6) trenuri pe zi pe relatia Ruse - Giurgiu Nord - Chiajna - Otopeni Aeroport, fara opriri intermediare, un singur automotor probabil fiind suficient. Trenurile astea se intersecteaza in Giurgiu Nord, facand schimb de pasageri (fluxul de schimb fiind pasagerii Bucuresti - Ruse si Giurgiu - Aeroport Otopeni). Probabil pentru asta e suficient un Desiro simplu care sa penduleze.

Afacerea asta n-ar costa mare lucru : ar fi nevoie de 10 automotoare, linia reparata (inclusiv Centura Sud) si statiile principale reparate.

P.S. Centura nu trebuie reconstruita ca sa permita viteze mari. E linie dubla cu un segment de 100, unul de 120, unul de 140 si unul de 100 (Bucurestii Noi - Bucuresti Nord). O reparatie ajunge.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Acum fiindcă e iarnă și tot am ajuns la diverse, circulația la bulgari poate fi îmbunătățită? De exemplu spre Varna. Pe partea cealaltă, pe la Negru-Vodă, se mai poate circula?  Mie Sofia nu mi se pare interesantă. Mă interesează Craiova-Sofia, când s-o putea face linia de Calafat. Axele astea nord-sud mi se par interesante pentru că formează niște legături noi ( dă-o-ncolo de barieră lingvistică, dacă l-am învățat noi pe narușenie o să îl învețe și ei pe "cheia de paiș'pe" ; în plus o metropolă mai atrage și trafic turistico-recreativ, mai vine omul la mall, mai bea o bere la Veliko Târnovo etc) Oricum dezvoltarea ulterioară o faci în funcție de rezultate; dacă circulă doar nașul și trei ceferiști pensionari o lași baltă; dacă  se umple trenul știi că trebuie să dezvolti...

subway

#2557
Din punct de vedere strategic relatia feroviara spre Giurgiu ar fi semnificativa doar daca ar duce spre Istanbul/Salonic nu spre Sofia sau Balcic/Varna care se rezolva mult mai usor si eficient pe un rutier cat de cat onorabil...

carutasul

Da, cam așa văd și eu lucrurile. Depinde și la ce fel de strategie te referi :) Mie mi se pare interesant să "colectezi" zonele sărace și din partea bulgărească, să devină "dependente" de București. Nu în sensul de colonizare, doamne-ferește, dar sunt niște relații care se formează între localitățile mici și metropolă, iar Bucureștiul e mai aproape ca Sofia în zona asta, șosele bune există deja și se mai construiesc ( am înțeles că deja sunt firme care aduc diverse produse agricole de peste Dunăre, inclusiv de pâine auzisem într-o vreme). Așa că de ce nu. Bariera lingvistică există ( era bine să vorbească latinește, dar asta e viața...) dar până la urmă și românii supraviețuiesc în Germania...

rizzuh

@carutasul mai e o trecere la nivel in Chiajna.

@frunzaverde daca ajunge cu reparatie cu atat mai bine.

@subway catre Istanbul CF nu este atractiva, traseul este lent, in special in Bulgaria dar si in Turcia. Pentru pasageri e mai util avionul, iar pentru marfa e mai util rutierul :)

subway

Culoarele strategice CF se fac in special pentru marfa si NATO nu pentru vilegiaturisti

carutasul

da, eu am înțeles unde bați și ai dreptate. Probabil că ar merita un program comun cu bulgarii pentru traseul spre Istanbul, dar e posibil ca nici ei să nu fie interesați tocmai din cauză că vor să  țină coridorul prin Sofia.  Dar există și componenta asta "culturală" în care nu mă gândesc în primul rând la vilegiaturiști ci mai degrabă la comerț și afaceri. În fine, vom vedea ...

AlexxC

Eu cred ca ar trebui sa gandim mai mult trafic inspre Romania si mai putin spre obiectivele turistice ale vecinilor.
Vad un tren asemanator cu ce are Softrans pe Craiova-Brasov:
Plecare: 06:00 AM Ruse-Giurgiu-Bucuresti-Brasov 10:30
Intoarcere: 11:00 AM Brasov- Ruse 15:30 PM
Plecare: 16:00 PM Ruse-Brasov 20:30 PM
Intoarcere 21:00 PM Brasov-Ruse 01:30 AM
Putem incerca o astfel de legatura pentru inceput in zilele de weekend , vara Brasovul schimbandu-se cu Constanta.

rizzuh

De acord subway, insa CF in Bulgaria este prin Veliko Tarnovo si leeenta, iar in Turcia CF e folosita foarte putin la marfa pentru ca practic n-au retea feroviara, este doar un schelet. Prioritatile turcilor pe feroviar sunt la HSR.

carutasul

Da, la Chiajna nu mai știam cum e, merci, ar trebui rezolvată și aia la un moment dat "cumva". Nu că ar fi de la început ambuteiaj pe CF, dar va crește totuși traficul încet-încet dacă se repară linia ...  Să zicem că dacă rezolvăm A0 va fi mai puțin grav, dar tot va fi trafic...