News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Cred ca ne referim la lucruri complet diferite.

De exemplu, nu vad nici o justificare legala sau morala pentru a permite mostenirea locului de parcare inchiriat de la ADP (care in sine e o aberatie urbanistica). In materia actelor de succesiune, nu am cunostinte directe, incat sa ma pronunt, dar nu vad legatura cu regimul de evidenta a populatiei Sovietic.

subway

#2266
N-am vorbit de mostenit locul de parcare ci de faptul ca mi-a fost luat in mod abuziv dreptul de folosinta desi inchirierea locului era platita pana la sfarsitul anului...in mod normal fie reziliau contractul si-mi returnau banii fie mai normal asteptau sa expire termenul contractual...si ca sotiei mele i se refuza dreptul de a reinoi acel contract desi e coproprietar legal...ce naiba n-ai inteles de esti asa capos?
Sau iti place doar sa te contrazici aiurea-n tramvai?
Ca in rest am descris tot piedicile alea absurde pe care le invoci si tu.
La taxe si impozite locale in schimb n-am avut nicio piedica desi nu aveam nicio imputernicire si nicio calitate, ca tot eu le-am platit, s-au multumit sa numere banii si atat.
Impresia mea e ca nu prea ai idee cum se atribuie locurile de parcare de resedinta din capitala.

Ionut

Puteți totuși abera pe teme feroviare?

TibiV

Ionut,
se vede ca esti ocupat cu bebe...

Se "abereaza" asa de cel putin 5 pagini!

Nu ca ar fi aberatii in sine - dimpotriva, discutiile sunt foarte interesante - dar in mod categoric ce s-a discutat pe ultimele pagini nu are nimic de-a face cu "Discutii ca-n gara"....

Poate doar daca daca ne-am adunat "in gara lu' nea Iancu", sa mai luam "una mica" si sa ne varsam toate nadufurile....

Baieteeeee! Inca un rand! Da' rece sa fie!....
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Receptionat, ne mutam din gara la autogara!
:)

dan tm

Eu de fapt cred ca voi n-ati fost demult in gara.

la peron se discuta despre laserul cu care am topit tancurile lu rusi, despre vaccinul Covid, Iohanis nu e roman, menumorutu lu Glad, un cioban nu m-a platit si tot asa. Astea cu trenurile trebuie sa le discuti cu ceferistii.

Ionut

Citesc, e drept pe diagonala, dar citesc tot ce scrieti. :)

Acum pe bune, sunt discutii pe thread-ul asta foarte valoroase care merita toata atentia thread-urilor fevoriare majore, insa sunt si discutii aiuristice la limita regulilor forumului. Pana la urma e o arta sa moderezi un forum, nu o stiinta, doar ca m-as bucura daca v-ati concentra pe discutii utile, de multe ori au iesit chestii foarte misto din dezbaterile astea "ca-n gara".

tom_sawyer

#2272
@frunzaverde: În afară de electrificările anunțate (Cluj-Oradea și Craiova-Calafat) unde consideri că ar trebui făcuta prima electrificare pe rețea?

- Giurgiu-Videle
- Bucuresti-Pitești
- (Vințu) Sibiu-Piatra Olt-Caracal
- Tulcea-Medgidia
- Constanța-Mangalia
- Salva-Vișeu-Sighet
- Giurgiu-Progresul?
- altundeva
?

Balto

De ce nu si Darmanesti - Vicsani (M500)? Astfel nu ar mai fi un ciot din magistrala lasat la diesel.
Vorbim de un segment cu multe trenuri marfare care au destinatia/punctul de plecare Dornesti, si care dupa ce vin din Curtici sau Constanta cu electrica, pentru cativa km baga locomotiva diesel, ceea ce presupune costuri mai mari pentru OTF.

Stiu ca este semnat contractul de SF si la anul pe vremea asta ar trebui sa fie gata, insa pana la executie vor mai dura vreo 10 ani, in care se pierd bani si capacitate de dezvoltare.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

frunzaverde

#2274
In ordine:

1. Ruse - Giurgiu - Videle. Este ultima "insula" de electrificare intre Istanbul/Atena si Paris. Se circula in draci cu garnitura completa cu locomotiva diesel intr-un fel de peaj stupid.
2. Bucuresti - Pitesti - Slatina - Craiova. Dacia, Ford, trenuri Bucuresti - Pitesti si Slatina - Bals - Craiova
3. Iasi - Barlad - Tecuci. Nu am ce explica, e legatura Iasi cu Bucuresti
4. Brasov - Sibiu - Copsa Mica/Vintu. La fel, legatura esentiala.
5. Baia Mare - Satu Mare - Oradea - Arad
6. Depou Bucuresti Triaj - Mogosoaia - Urziceni - Faurei - Tecuci : impreuna cu dublare, linie super-rapida facuta special pentru exprese Bucuresti - Iasi/Galati...

Darmanesti - Dornesti - Vadu Siret e si ea interesanta, dar depinde de ucrainieni... Si problema cu ucrainienii e ca ei n-au nimic electrificat sute de kilometri pe partea cealalta.

Din listele tale:
- Piatra Olt - Caracal : nu e prioritara, treceri peste munti electrificate sunt destule (toate celelalte) si costurile ar fi imense. Linia e plina de tuneluri fara gabarit, inclusiv pe sub o manastire monument istoric. Jos pe lista.
- Giurgiu - Porgresul si Constanta - Mangalia - pentru autoritatile locale/judetene sa gaseasca finantarea. Sunt de interes local (important) dar interes local.
- Salva - Viseu - Sighet : foarte putin trafic, in general de interes local. Diesel e ok.
- Tulcea - Medgidia : la fel.

Apropo, foarte interesant, despre conditiile de munca si subfinantarea cronica la CFR, din perspectiva unui antropolog care a cercetat fix asta, studiind cu unelte antropologice (adica integrandu-se in comunitatea si munca lor, precum Miklouho-Maclay in triburile de papuasi) muncitorii CFR din Valea Jiului. Amuzanta si foarte trista simultan lectura:
http://antropedia.com/sfertulacademic/adrian-deoanca
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

Inainte de a ne apuca de electrificat, nu ar trebui sa analizam si optiunea trenurilor pe hidrogen?
De exemplu Iasi - Tecuci cred ca se califica la varianta hidrogen pentru ca are alternativa electrica pentru marfare grele via Pascani.
Apoi Caracal-Sibiu din motive de gabarit...si exemple mai sunt dar trebuie un studiu serios pentru asa ceva.

frunzaverde

#2276
Nu, nu ar trebui. Tehnologia cu pile de combustie pe hidrogen are toate dezavantajele si avantajele liniilor diesel cu trei exceptii:

1. avantaj: este mai curata la punctul de combustie; daca curentul pentru generarea hidrogenului vine de la termocentrala, atunci nu e mai curata in general...
2. dezavantaj: tehnologia este imatura, hidrogenul este costisitor de produs, si societatea nu pare ca se indreapta spre o societate bazata pe hidrogen, ci pe electricitate. Deci foarte posibil sa fie un mare dead-end.
3. dezavantaj: Puterea si autonomia disponibila este limitata (mult mai limitata ca la Diesel) din cauza imaturitatii tehnologiei. Costurile de mentenanta sunt uriase, si posibilitatile practice ale tehnologiei sunt necunoscute, dar pana acum par modeste.

Fata de liniile electrice, un tren pe hidrogen are doar dezavantaje. De la cost pe tona mult mai mare, pana la costuri de intretinere mult mai mari. Se preteaza acolo unde ai linii putin traficate, dar vrei sa operezi fara emisii poluante la punctul de combustie. Adica acolo unde costul unei investitii in electrificare nu se poate acoperi din circulatie (ca sunt putine trenuri si putina marfa), dar ai nevoie de ceva mai curat ca dieselul. Adica pe linii secundare.

Dar noi vorbim aici de linii principale, unde investitiile in infrastructura fizica se justifica usor, pentru ca costurile fizice mari se amortizeaza usor de reducerea costurilor mobile. Daca ai
Nu vad de ce ar trebui sa ne gandim la o tehnologie care practic exista doar ca demonstrator tehnologic pe cateva trenuri regionale automotor lejer, pe linii putin circulate, in Franta si Germania cand avem tehnologie matura disponibila. De ce ne-am complica cu inca un flux tehnologic si de intretinere, cand electricitatea e superioara din toate punctele de vedere?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Liviu M

Eu hidrogenul l-as vedea pe post de acumulator de energie langa parcurile eoliene/solare.
Numai că nu prea avem ce face cu el. Cel puțin momentan.

cristi5

#2278
@frunzaverde atunci de ce se lauda nemtii cu trenul ala cu pila de combustie pe care l-au pus le linia diesel si merge ca uns? E doar un publicity stunt?

Intre timp si in Olanda

https://www.alstom.com/press-releases-news/2020/3/alstoms-hydrogen-train-coradia-ilint-completes-successful-tests

Oricum dat fiind ca in Romania se arunca automotoarele Europei, nu va fi relevant. Si da, pt marfa trebuie electrificare...

frunzaverde

#2279
Este un automotor de uz local, pentru linii cu cerinte foarte, foarte modeste - echivalentul unui Desiro. iLint are 550 kW, exact cat un Desiro CFR.

Doar ca, pila de combustie ofera 2x200 kW putere, restul vine dintr-o baterie litiu-ion, care e incarcata din franari regenerative si din operarea pilei de hidrogen pentru incarcare baterii in perioadele in care automotorul e oprit sau stationar. Deci in realitate, daca s-ar opera la distante mai lungi decat un tren regio cu densitate mari de opriri, ar fi 400 kW disponibil, pentru ca bateriile s-ar scurge fara capacitate de reincarcare (neexistand franari regenerative). In concluzie, utile doar pentru relatii modeste, de naveta rurala.

Doar ca noi aici vorbim de magistrale, de relatii de lung si foarte lung parcurs, cu marfa, unde ai nevoie de mii de tone, si de mii de kW, nu de linii secundare cu 50-100 pax pe automotor si-atat.

Pe urma, e o alta problema care trebuie discutata. Hidrogenul este al dracului de exploziv si periculos; pentru manipularea lui e nevoie de precautii speciale, si nivelul de intretinere a rezervoarelor si echipamentelor (atat stationare cat si imbarcate) este cu totul altul decat cel cu care CF-ul e obisnuit (indiferent ca vorbim de carbune, diesel sau curent electric). CFR-ul cel decrepit este incapabil sa faca asta, si ar avea nevoie de o cu totul alta infrastructura de depou si intretinere (citeste articolul antropologic al lui A. Deoanca de mai sus... se repara vagoane incarcate cu grinzi de metal gasite la fiare vechi si cu cricuri batute cu pietre si cu pene de lemn...). Infrastructura asta ar costa suficient cat electrificarea si RK-ul unei linii lungi, dat fiind ca vorbim de unicate, nu de piese de serie. Nu se poate cu finantare la nivel "merge si-asa"/"faci din cacat bici, si-l faci si sa trozneasca". Ca daca incerci asta cu hidrogen, iese de "stirile de la ora 5". 

Fara o schimbare totala a paradigmei de finantare la TOT CFR-ul (infrastructura, MR etc. etc.) si investitii masive (inclusiv in rescolarizare de persona, ca 40 de ani de mentalitatea descrisa de Deoanca lasa urme), eu unul nu m-as sui nici platit intr-un tren cu hidrogen operat pe infrastructura CFR...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!