News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dan tm

#2130

dan tm

Quote from: frunzaverde on November 13, 2020, 12:19:08 AM
@cristi5:



Quote from: marcelbanu on November 11, 2020, 04:48:03 PM
Se aude roata aia pătrată...

In ce hal face... Ciocanarul de roti ce-a pazit? Sau e roata monobloc si nu a stiut s-o asculte ca e "tehnica moderna"?


Ciocanarul bate in saboti sa vada daca sint strinsi pe roata, dupa zgomot isi da seama si daca bandajul este rotit. la rotile monobloc isi da seama daca sint fisurate. Asta face ciocanarul in stationare.

In parcurs IDM, revizorii de cale  sau orice alt slujbas feroviar verifica trenul prin defilare, se uita sa nu fie saboti strinsi, incarcatura deplasata, legaturi destrînse,arcuri rupte, usi deschise, piese care atîrna,  LOCURI PLANE in roti. Ei bine asta cu locuri plane este una din chestiunile pe care nu le prea raporteaza nimeni ca sa  opreasca trenul si sa remedieze situatia.

In rapoartele AGIFER referitoare la desprinderi de piese de la vagoane sau locomotive care care mai apoi lovit alte componente in gabaritul căii, usi deschise care au lovit semnale etc o sa observi ca intotdeauna sînt chestionati IDM care au fost de tura.

Exista un raport  sau doua cu trenuri scapate pe Predeal, unul din el are o mentiune foarte faină: ,,trenul era în frînare cu cerc de foc în jurul roților"

dan tm


fulger nc

#2133
https://imgur.com/gallery/U5Dfpbj

  Ok.Pe harta lui@frunzaverde am mazgalit eu cate ceva.
Sa explic mazgalelile.

   Linia portocalie ce uneste gara Progresul , gara de nord , gara Baneasa si ceea ce va fi gara Otopeni T2 cu iesire spre Urziceni-Galati ..se vrea diametrala propusa de mine.Cu accese denivelate si macaze de viteza pe firul ce va uni linia pe directia Giurgiu-Galati si invers.
   Linia ar trebui sa urmareasca traseul verde intrerupt , intre Progresul si gara de nord(banuiesc ca exista linia , sau macar traseul) ..linia mea e desenata de pe tlf si nu am putut face ceva mai precis.Daca traseul exista ar putea fi facut semiingropat sau un tunel tip cut and cover ,  pe prima parte a traseului , ptr a evita complicatii legat de zgomot.
   Ar trece pe sub gara de nord , fara a avea legaturi cu actualele linii , nici modificari in gara , ci doar o galerie cu scari catre peroanele nou create la nivelul inferior.
   Linia neagra ar reprezenta un racord inspre Constanta , ptr a fi folosita noua linie de eventuale trenuri regionale pe ruta directa intre anumite statii intre Giurgiu-Constanta.Nu ar fi esentiala , ar fi ptr ca linia nou construita intre Progresul-OtopeniT2-Urziceni,Galati nu ar avea legatura cu liniile spre Constanta , ptr ca trecerea prin Baneasa se vrea tot denivelata  , cu peroane simple , tip metrou , in oglinda , in subteran , cu iesire in statia actuala.
   Linia mov ar fi un racord in apropiere de Baneasa ptr a permite trenurilor dinspre Chiajna si Chitila sa "intre" pe noua linie si sa mearga direct spre noua statie din Otopeni T2.
   Ar mai fi necesar un racord inspre Chitila dinspre Progresul exact in zona garii de nord ptr a uni si liniile astea.
  Toate racordurile astea ar fi in zona garilor , unde trenurile incetinesc , nefiind necesare restrictii mari.
   Construirea unui depou in apropierea terminalului T2 ..sau linii ptr gararea trenurilor ce vor avea capat de linie acolo.
     Practic ar fi nevoie de o galerie principala , pe o distanta mai mare(intre Progresul si Otopeni T2) ..pe distante impuse de constructia liniei si a suprafetelor administrate(adica sa se construiasca in subteran distanta minima ce ar impune exproprieri si alte impedimente , restul sa se foloseasca la maxim ce exista in administrarea statului). Si de doua , eventual trei , galerii mai mici , necesare ptr racorduri.

    Ce s-ar obtine?
Doua gari noi(Otopeni T2 si Progresul ..ptr ca asa cum e acum ..nu exista), doua cu linii noi ,  ce nu vor afecta reteaua actuala(Gara de nord si Baneasa) ..cu mutarea "centrului de greutate" dinspre gara de nord ..spre toate restul..si unirea ..practic a tuturor liniilor mari de intrare in Bucuresti prin legaturi directe de tranzit.
   Se pastreaza intacta capacitatea actuala a garii de nord , fara a interveni esential in arhitectura functionala a garii.

   De aici rezulta o infinitate de oportunitati ..privind organizarea trenurilor , a traselor , incep sa capete sens anumite trenuri pe centura Bucurestiului ..ptr ca tranzitezi cam vreo trei puncte de interes si vei transforma intr-un punct de interes ,gara Progresul ..din prisma conexiunilor cu restul retelei.Gara ar deveni atractiva ptr sudul Bucurestiului si ptr cei ce vor sa meagra inspre N-E , nu numai spre Giurgiu.
    Ar fi posibile trasee directe dinspre Craiova,Pitesti, Ploiesti spre Otopeni T2 via Baneasa ..si practic transformi Baneasa intr-un fel de hub mic.

pasadia

Multă răbdare are lumea cu tine. Eu m-am oprit la Galați - Giurgiu, aveam ochii în lacrimi. Sper să propună cineva și o linie directă Oltenița - Fieni.

vancouver

#2135
Râdeti degeaba de fulger nc. Nu stie sa-si prezinte ideile, scrie dezlânat. Dar chiar dacă pare utopie, asta este ceea ce se găsesti in vestul Europei in TOATE orasele peste 1 milion de locuitori si chiar si in unele sub.

TRENURI SUBURBANE RADIALE, care TRAVERSEAZA ORASUL PRIN SUBTERAN. Poate ca Galati e prea departe pentru un tren suburban tip S-Bahn sau RER. Trenurile suburbane au scaune relativ tari, comfort scazut. Calatoria trebuie sa dureze maxim 1 ora. Ca atare Galati nu are ce cauta in ecuatia asta, ca Galati - Bucuresti cu un astfel de personal suburban (opreste peste tot) va dura minim 2 ore, daca nu 3.

Dar Urziceni-Voluntari-Colentina-Piata Unirii-Jilava-Giurgiu este absolut normal si urgent necesar. (in loc de Jilava via gara Progresu merge si Bragadiru si apoi viraj stanga spre Jilava si atunci acest S inlocuieste complet M7).

ATENTIE: IN AFARA METROULUI orasele vest-europene au o retea de trenuri suburbane, cu sau fara o gara centrala in MIJLOCUL ORASULUI (de mers la pas pana in centrul vechi). Trenurile S au statii mai rare decat M, deci o varianta rapida de ajuns in centru pentru cei de la periferii. Aceste trenuri s-au dezvoltat in perioada 1930 - 1980 (perioada in care Romania a dormit in front).

Asta explica si supra-aglomerarea si densitatea enorma a Bucurestiului. Ne-avand legaturi spre suburbii, atat oamenii, cat si investitiile s-au concentral in interiorul zonei urbane, deservite de transportul in comun existent. Asta explica gradul enorm de poluare si aglomerare.

Principii generale trenuri suburbane:
- in afara orasului circula la suprafata
- in afara orasului se ramifica, astfel ca un tunel prin oras deserveste 4-5 linii in fiecare capat; astfel si frecventa in oras e mult crescuta si in afara e mai mica
- in oras au legatura cu toate liniile de metrou si cu celelalte linii suburbane
- cam toate S-urile trec prin centru
- se duc de regula la 20-50 km de marginea orasului, astfel ca timpul de calatorie capat-centru sa fie de max 1 ora
- pentru ca circula CADENTAT (la orele de varf la max. 20 de minute chiar si la periferie), ESTE IMPOSIBIL SA FOLOSEASCA LA COMUN LINII EXISTENTE DE TREN, cu exceptia unor linii slab utilizate. Adica linia Mogosoaia - Urziceni la o adica ar merge, dar NEVER EVER M800 sau M1000. DAR, fara probleme se pot face cvadruplari, adica un set suplimentar de linii paralele cu linia magistrala, si atunci S poate sa mearge si pana la Ploiesti. Problema e ca trebuie sa mearga denivelat de linia existenta si atunci linia existenta mai mult incurca, si e preferabil sa mearga pe alta ruta. De ex. la Ploiesti eu as merge prin Otopeni - Clinceni - etc, deci paralel cu DN1, nicidecum prin M1000.

PS. In aceeasi ordine de idei, linia lui Nicusor Dan din jurul orasului e bull-shit. Nu respecta mai multe din pricipiile de mai sus. O sa fie un dezastru. Nu e nevoie de linii in jurul orasului, ci PRIN oras, si anume prin centru.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Cam asta ar fi o varianta:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#2137
Aici cum ar putea sa ajunga S8-PL in Ploiesti si cum sa treaca prin Ploiesti:


S8-PL care vine din Bucuresti ar putea fi linia galbena din plansa de mai sus. Iar linia verde ar putea fi ceva local, suplimentar, plecare din Ploiesti Sud, care sa utilizeze trecerea prin subteran prin oras si apoi sa mearga la suprafata mai departe pana la Albesti-Paleologu.


Si exemplu cum se pot racorda autobuzele la statiile de S, ca sa aduca pasagerii din mai multe localitati invecinate la gara de S:


Legat de trecerea prin Padurea Snagov, evident ca NU trebuie sa treaca fix pe acolo. Nu va legati de asa ceva. Ideea plansei este doar de a arata modalitatea de a aduce mai multi calatori din zona catre statia S. Ulterior am vazut ca linia pe harta trasata trece printr-o zona impadurita, cu acel parc acolo, deci CLAR trebuie mers mai spre DN1, la marginea padurii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

fulger nc

 Multumesc @vancouver ca ai inteles ideea si ai sintetizat mult mai bine ca mine ce voiam sa explic.
Chestia ..cu multi..e ca nu vedem padurea din cauza copacilor.
Ne impiedicam in chestii marunte , gen un racord sau, un macaz ..fara sa vedem posibilitatile retelei ..in perspectiva.
Un om de afaceri de succes ..parca a spus odata ..ca nu poti avea rezultate mari visand mic.

frunzaverde

@fulger nc: Da, nene, ne impiedicam de un macaz in conditiile in care banii alocati nu ajung timp de 20 de ani sa schimbi rahatul ala de macaz! Te-ai uitat vreun pic prin livret inainte sa cariocesti? Iar scad niste viteze, iar cresc timpii de mers... In schimb noi facem carioceala... Cui serveste carioceala?. Planul tau lui @vancouver, bun, prost, cum o fi, costa echivalentul bugetului de investitii al CFR (excluzand "reconstructiile totale UE") pe vreo 100 de ani. La ce bun?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

fulger nc

 Tocmai din acest motiv.
Daca nu se face "galagie" ..tot timpul reteaua CF va fi lasata la urma.
Din acelasi motiv , ptr ca unii oameni gasesc justificare ptr "unii sarmani" care fura de la calea ferata , ca de la ei din spatele curtii ..fara sa inteleaga ca e un atentat la siguranta..nu a unui cetatean , sau doi ..si sa inteleaga ca aceste pagube se multiplica proportional , prin "pagubele" ce le produc..si ca nu e numai valoarea materialului furat in sine.
   De asta consider aceasta carioceala utila.Poate vor intelege si altii importanta caii ferate si poate vor intelege sa acorde bani si multe alte chestii.
   Daca acceptam ca situatia actuala e normalul..si ca e normal sa operezi,intretii, dezvolti ..o retea cu carpeli punctuale..sa nu plangem dupa CF ca altii.

vancouver

@frunzaverde: planul meu nu costa initial nimic in plus. E vorba doar de a construi M7 - exact asa cum e planificat acum - doar ca nu ca linie de metrou, ci ca linie de tren. ATAT. Nimic altceva. Exact ca mii de linii de S-Bahn din toata lumea.

M7 e oricum planificat si oricum se va face. Atunci cand se va face, ideea e doar sa se faca S7 si nu M7.

Ulterior se poat face prelungirile de care vorbesc. Acestea sunt integral la nivelul solului. Adica dincolo de Bragadiru spre sud si vest si dincolo de Voluntari la nord si est. De asemenea acum a aparut ideea nastrusnica de a muta gara Obor in subteran. OK. Atunci - avand planul asta - va fi realizata pentru a putea primi legatura cu S7. Cand se va face S7 se va construi si un scurt racord cu gara Obor. O cvadruplare M800 cel putin pana la Lehliu oricum e necesara. Deci iar nu vorbesc de ceva in plus. O cvadruplare a M1000 la fel.

Cam tot ce propun eu si este scump este deja in plan, iar restul sunt linii normale de tren, supraterane, nimic spectaculos. Sansa si necesitatea orasului de dezvoltare spre exterior, nu doar spre interior.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#2142
SUBLINIEZ MARELE AVANTAJ AL REALIZARII M7 CA S7: In week-end e nevoie de mai putine garnituri. Fiind garnituri capabile sa circule pe reteaua CFR clasica, pot fi folosite pentru trenuri mult mai dese spre Valea Prahovei.

ACELEASI TRENURI CIRCULA IN CURSUL SAPTAMANII IN BUCURESTI SI IN WEEK-END PE VALEA PRAHOVEI
- se muta exact acolo unde se muta si utilizatorii, mai ales corporatistii.

Altfel, daca se cumpara rame speciale pentru Valea Prahovei in week-end, pentru a mai descongestiona traficul rutier infernal, ce faci cu ele in timpul sapt.? Deci se face o economie uriasa de material rulant si de costuri de intretinere - economie care compenseaza unele investitii in plus, cum ar fi alta semnalizare, un gabarit mai mare al tunelurilor, peroane diferite, etc..

Mai mult, ca sa nu facem vreo mega-parcare la Gara de nord, de unde apoi sa ia lumea trenurile spre Valea Prahovei, acestea circula si in week-end tot pe M7 si apoi intra pe M1000 la Peris - deci colecteaza mult mai bine pasagerii din oras.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

La Lunguletu trebuie neaparat linie grea de marfa, care sa ajunga la Bucur Obor. Ar usura maxim transportul cartofilor si al verzelor catre piata. La Obor ar merge chiar amenajata o piata ca in india...direct din tren.
8)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

@fulger nc, uite parca special pentru tine:

https://mihaicraciun.eu/2020/11/15/gara-centrala-si-trenul-suburban-solutiile-traficului-din-bucuresti-i/

Ce vezi aici este un prim articol dintr-o serie, in care Mihai Craciun incearca sa explice modul cum vede el dezvoltarea trenurilor suburbane. In acest prim episod prezinta cum e pe la altii. In episodul 2 o sa vina si cu propuneri.

De retinut e in primul rand urmatorul tabel:



Cred ca lucrurile sunt clare. Toate orasele din tabel au trenuri suburbane, unele si zeci de linii si sute de km. SINGURUL CU ZERO KM este Bucurestiul. Orice alte discutii sunt de prisos.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.