News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

^ se pare ca ghereta din fata are mai multi clienti :lol:

AndreiB

Hmm, cladirea pare chiar draguta. Cu ceva renovarea si pietonalizarea pietei, ar putea iesi ceva frumos.

Gendan

Hai ca de linia din Cotroceni va povestesc eu mai multe, nu de alta dar stau langa ea, in complexul dinspre Iuliu Maniu mai exact.
In primul rand, mai toti vecinii din zona sunt deranjati de doua lucruri: zgomot si mizerie. Zgomot va mai fi cat timp se construieste, insa mizeria se poate rezolva mai repede.

Nu prea ne dorim un bulevard (si Nicusor vorbeste prostii cu tren suburban pe linia asta). Ce ne dorim noi este un parc cu o promenada intre Lujerului si Vasile Milea.

Nu cred ca am toate temele facute dar impreuna cu cativa vecini am incercat sa aflam ce e cu terenul asta.

In zona nu a fost doar o linie, ci pare ca a fost un fel de triaj? pentru fabrica de paine si terminalul de pacura.


Intre timp liniile au fost demantelate (cu exceptia uneia dintre ele; nu ca ar conta, avem plopi si de 5-6 metri crescuti pe terasamentul ei). Zona acum arata destul de rau: buruieni, s-a incercat de mai multe ori depozitarea de deseuri (din costructii sau nu) in zona iar lucrarile la ridicarea blocurilor au degradat si mai mult zona (se folosesc drumuri ad-hoc intre fazele din Plaza Residence).

In prezent, intreaga zona apartine CNCF CFR SA. Eu nu am extrasul de CF decat pentru parcela mare dar au interogat restul vecinilor pentru celelalte parcele, trust me on this one.


Cum ziceam, comunitatea isi doreste parc si promenda. [politica] Ideea e sustinuta de noua administratie [/politica] insa principala provocare cred ca va fi transferul de la CFR la PS6. Dupa, pasii cu care suntem obisnuiti (cred?): studiu de fezabilitate, indicatori tehnico-economici, licitatie pentru executie.

Ca si trivia: langa Cora se afla si galeria prin care au fost introduse metrourile in subteran (racordul pana la depoul Ciurel). Galeria exista si astazi: incepe din sudul magazinului Cora si iese din nou la suprafata intre Virtutii si Fabricii, la pasajul pietonal de langa Roz Cafe. O idee in trecut a fost transformarea ei in galerie de arta. O alta idee ar fi ca in conditiile in care ar exista piste de bicicleta intre Milea si Lujerului, galeria ar putea fi transformata in pasaj pentru biciclisti, sa se evite intersectia de la Lujerului.

Ultimele ganduri (si e prima data cand impart imaginile): impreuna cu un coleg de liceu (el e arhitect) ne-am gandit cum ar putea sa arate zona daca am avea un parc. Am lucrat noi doi (ok, mai mult el) intr-o jumatate de sambata seara, nu va asteptati la opere de arta.

Perimetrul


Cateva randari






People: Ok Gendan, intelegem: te-ai mutat intr-un bloc construit intr-un loc aglomerat si acum vrei si parc. Nu te gandesti ca poate ar fi mai util un bulevard?
Gendan: Ei bine, da, vreau parc. M-am mutat aici pentru ca este o locatie relativ accesibila (metrou, 41, Iuliu Maniu, Virtutii) si pentru ca am toate magazinele/instutiile de care as avea nevoie in 99% din timp la 15-20' de mers pe jos. Nu am spus-o pana acum dar daca @frunzaverde candideaza cu ideea de a face Bucurestiul un oras in care sa rezolvi aproape toate nevoile de cumparaturi, scoala, spital, institutii etc. within walking distance, are votul meu. Cat despre bulevard: Iuliu Maniu, Timisoara, Drumul Taberei, strapungerea vietii de la Ciurel - sunt bulevarde existente sau viitoare pe care le avem deja. Parc nu avem in sectorul 6. Si nu, Fabricii e cat un timbru. Moghioros si Lacul Morii/Crangasi sunt super (chiar si cu lacul morii neamenajat), dar oricum e prea putin spatiu verde.

People: Si tren suburban?
Gendan: Va avea de trecut la nivel cu atat de multe strazi incat traficul va fi mai rau decat in prezent. Si pentru ce, pentru a aduce calatorii cu trenul la "nodul intermodal Razoare" pentru a fi preluati de metrou? Dar Pacii ce are, e si acolo metrou. Asta fara sa mai pun in discutie ca nu avem suburbiile care sa sutina genul asta de tren.

Sorinus

Desi costa mult mai mult, se poate face un tunel acolo ptr masini si peste, parcul. Win-Win

rizzuh

^ deja e off-topic.. insa, facem alt tunel pe sub "tunelul" Lujerului? Sa vezi cat o sa coste asta O:-)

dan tm

Eu am gasit o harta cu toate liniile care au fost.
Vorba e ca nu mai sint, dar mai e terenul

http://www.mt.gov.ro/web14/documente/strategie/strategii_sectoriale/anexe_strategie.pdf

TVlad

Spre surprinderea mea, intre str. Lujerului si Rasaritului au scos la lumina a doua linie. Au sapat ingrijit, nu s-ar zice ca vor sa o demonteze:

















Powered by API/PUM imgur uploader

CET Grozavesti nu dispare prea curind din peisaj, spunea o persona de incredere ca "e legat ombilical de Casa Poporului".

Povestea cu poluarea cu pacura chiar e reala? Mie mi se pare cam exagerat; am locuit aproape toata viata in Militari si va spun ca fenomene de genul acela nu erau deloc la ordinea zilei in trecut, cind se folosea in mod obisnuit pacura.

frunzaverde

#2092
Or pregati un nou transport de pacura? Poate nu-i oprita definitiv instalatia, in ciuda amenzilor? Anual faceau asta - curatau cate o linie, bagau o drezina, si pe urma, noaptea, un ldh cu 20-30 vagoane cu niste ceferisti cu fanion care sa opreasca circulatia in timpul in care garnitura se chinuia cu 2-3 km/h. Poluarea cu pacura e sigur-sigur reala... Am locuit muuulti ani la <1km de centrala Grozavesti.

Cand o bagau pe pacura, scotea un fum negru-negru-negru, si pana dincolo de Gara de Nord, mai ales cand era umed, se lasa o mazga neagra, extrem de inecacioasa, care tinea toata iarna (centrala functiona exclusiv pe pacura 'pe vremuri', doar la pornire bagau ceva gaz, si o treceau repede pe pacura, facea niste zgomote puternice si sinistre, si incepea sa scoata fum negru).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Sustin ideea lui Gendan cu parc acolo. Un tramvai este inutil in acel loc. Tramvai ai pe Bd Timisoara, metrou ai pe Iuliu Maniu. In loc sa faca alt tramvai, mai bine il repara pe ala. Eventual pot face o pista de biciclete pe acolo.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

carutasul

eu l-am auzit pe dl Ciucu imediat după alegeri la radio spunând același lucru. Așa că s-ar putea să fie gând la gând... :)

frunzaverde

Un parc cred ca ar fi cea mai buna solutie pentru zona, si solutia propusa arata excelent... Ar face bine intregii zone (Moghiorosul e departe), mai ales dat fiind ca tot cvartalul respectiv a fost practic o zona industriala contaminata din anii '70 pana azi... Problema principala pe care o vad nu e transferul de la CFR la S6 - pun pariu ca CFR are si actele facute pentru treaba asta (sunt sigur ca le-a facut cand au dat la casat sectiunea Cotroceni - Progresul). Problema e ca CET Grozavesti trebuie sa dezafecteze si sa renunte (inclusiv scriptic) la alimentarea cu pacura a centralei.

@Gendan - ce e in ortofoto-ul ANCPI este efectiv Gara Cotroceni (cladirea garii si IDM e cea cu acoperis argintiu, din fata locului unde liniile sunt cele mai umflate; gara inca exista: https://goo.gl/maps/3WMJHDU1JdZRNUSn7).

Gara servea *foarte multe chestii*:

- Tunelul pe sub Iuliu Maniu ajungea la Antestatia Semanatoarea, de unde se desprindeau trei linii, una spre Semanatoarea, alta spre depoul Semanatoarea de metrou (subteran), alta spre PUMAC.
- Exista un racord spre Fabrica de Lapte (unde e Cora acum, care trecea pe langa statia de descarcare pacura)
- Exista un racord spre betoniera de langa fabrica de paine (construita pentru fabrica de paine)
- direct, Fabrica de Paine Lujerului (care n-a fost niciodata finalizata - a fost inceputa la sfarsitul anilor '80, era un monstru cu moara si siloz (bleu) asociat... cum sa faci asa ceva in mijlocul unui oras?).
- unitatea militara-scoala de logistica si transmisiuni (care avea propria cale ferata in curte)
- APACA (rampe de descarcare-incarcare)
- Intreprinderea mecanica (pe partea cealalta a APACA, aceiasi rampa de descarcare)

Tot acolo se formau si rupeau trenurile dinspre si spre Marmosim, Vulcan, Ventilatorul, INOX, Ulei Muntenia, ROCAR-Autobuzul si alte fabrici care erau deservite de linia asta (fabrici care erau pe strada pe care toti bucurestenii o numesc "Trafic Greu", desi n-a avut vreodata numele asta oficial). De obicei, de la Cotroceni erau preluate de LDH-uri industriale pana in incinta uzinelor. Fabricile, care n-aveau ce cauta in centrul unui oras, ori s-au mutat, ori s-au inchis de tot (ajutate si de faptul ca erau toate construite in anii '20 - '30, cu tehnologia de-atunci)... Ce a mai ramas (Electromagnetica) nu mai folosesc calea ferata.

A, si uneori erau duse pe-acolo la depou garniturile goale de calatori dinspre Progresu spre Basarab/Grivita, ca sa nu mai faca manevre de rebrusare in Progresu . Linia avea trafic mult, mult, mult de tot. Era trafic suficient pentru linie dubla de la Cotroceni la Centura. Calatori n-au fost niciodata regulat, dar au fost, foarte, foarte rar, trenuri bagate pe-acolo cu calatori (inclusiv internationale Bucuresti N. - Ruse - ...), cand se lucra pe centura - doar ca genera intarzieri incredibile.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GrmmrNzi

#2096
La vremea când au fost construite, fabricile din zona "Trafic Greu" erau tehnic cam la marginea "orașului".
1934: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Harta_bucuresti_veche.jpg
altele: https://www.ideiurbane.ro/docubucuresti-planuri-harti-si-alte-documente/

Faptul că orașul și localitățile limitrofe se dezvoltau cam de capul lor, ne-coordonat, nu pare să fie o boală specifică sec. al XXI-lea... E interesant de comparat, de exemplu harta din 1911 cu planul din 1934.

PS: +1 pentru parc.

BogdanPetrini

Legat de transportul pentru păcură, înțeleg că el venea pe CF până la Cotroceni, unde era descărcat, iar restul distanței era parcursă auto, nu? Dacă e așa, ce i-ar împierdica să facă acest transfer în București Vest sau orice altă gară de marfă din jurul orașului?

AndreiB

Pacura era transportata gravitational prin conducte, cred. Teoretic poti construi o conducta, eventual cu pompare, insa avand in vedere ca e stupid sa ardem pacura in interiorul inelului central, nu e nevoie sa investim nimic.

fulger nc

@frunzaverde.
Am spus ca nu cunosc Bucurestiul , in afara de Gara de nord ,Gara Basarab ..si aeroport dus-intors in autobuz ..dupa n'spe aventuri "indiana jones" ..cu taximetristii bucuresteni.
Am fost de doua ori cu masina ..si habar nu am avut pe unde am mers.
  @Dan Tm are mare dreptate.
Cat timp are in patrimoniu liniile ..chestii se pot face.Nu cred sa fie de importanta ca unii au scos sinele ..oricum nu cantitatea de fier vechi ..e importanta.
  Si linii se pot face cum spune si @Sorinus ..tunele ..si nu e nevoie sa fie complet pe dedesubt.
Se pot face si deblee mici si tunele sapat si acoperit , cu cota superioara a tunelului peste cota solului."Ingropate" pe jumatate ..si poti face si parcuri deasupra.Cu statii tip peron acoperit.
  Problema ar fi cand nu ai avea acele linii in patrimoniu..ptr ca "terenul" ..banuiesc ca costa in Bucuresti.