News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

La Pipera inca mai e loc. Dar trebuie si Metrou acolo. Si de ce nu si Metrou suprateran pana la OTP T2.
La Gara Obor au deja linie de tramvai. De ce nu mai circula nimic pe acolo....nu am idee. Mai ales ca e si Autogara acolo. Dar toata zona e lasata in paragina. Arata mai rau ca Rahova.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Da, asta ziceam, că au linie dar nu merge nimic, problema e că nici nu cred că mai e o zonă industrială sau de birouri acolo, iar o problemă de ou și găină, dacă nu ai acces nu apar birouri, firme, dacă nu sunt birouri nu e zonă de interes pentru transport.
La Pipera e altă poveste, parcă @frunzăverde zicea că în teorie ai putea avea trenuri care să ajungă din zona localității Domnești în 20 de minute, ceea ce acum nici cu metroul de la Universitate nu îți iese prea ușor; e adevărat că acum Domnești nu e chiar un loc de unde să vină călători, dar Chitila, Chiajna, Roșu sunt cam pline de "piperezi"  :)   , dacă reușești să îi aduci pe ăștia la birou, fără să mai schimbe cu altceva, cred că s-ar aduna un pic de trafic și s-ar mai muta și alții în zonă pe parcurs. Din păcate nici nu văd pe cineva să facă măcar un studiu,  să știm și noi cum stăm de fapt.  În zonele astea (inclusiv la mine, mai departe de centură) s-au cam rezolvat problemele cu utilitățile, apa, gazul, electricitatea, asfaltul, distanța e cam singurul lucru care îi oprește pe mulți să se mute din oraș.

TibiV

Quote from: carutasul on October 24, 2020, 05:54:56 PM
Gara Obor nu ar fi chiar așa de departe, doar că nu îmi e clar de ce nu a fost inclusă în rețeaua de transport local. Măcar tramvaiul 14 puteau să îl ducă prin fața ei și să îl scoată pe bulevardul Ferdinand și tot legau măcar Pantelimonul cu o pierdere modică pentru cei de pe lângă cimitirul Armenesc...
Pentru ca nu este decat fir simplu de tramvai, de la cimitirul Armenesc spre Gara Obor si mai departe pana la Ferdinand. Exact pe sensul asta. (Un tramvai care vine dinspre Granitul/Chisinau nu poate face dreapta pe Baicului....)
https://goo.gl/maps/MDGZvpzDRo63YQFbA
Adica a fost gandit cel mult ca o " bucla " de capat pentru tramvaiele care vin pe Ziduri Mosi-Pantelimon pana la Armenesc - Gara Obor-Ziduri Mosi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

da, nu mai țineam minte, ai dreptate,  dar oare de ce? Te gândești că era o mini-platformă industrială la Obor, ar fi avut logică să o legi de gară. E drept, au un troleu, dar vine din centru, de acolo nu prea vine nimeni la gară.

frunzaverde

#1999
@cristi5:

1. Nu stiu cand am spus ca Gara de Nord e perfecta? Nu, Gara de Nord nu este deloc perfecta, are foarte, foarte multe probleme. Am si zis de ele de multe, multe, multe ori:

- Sistemul de pachete de la iesirea din Nord e complet la sol si separat pe directii; asta limiteaza puternic eficienta garii dpdv al capacitatii procesabile. Modul in care sunt organizate reviziile, pe lateralele garii, e si el organizat limitativ, cu reviziile pe ambele parti ale garii folosite pentru a procesa nu pe directii, ci pe clase diferite de vagoane. Un sistem de bretele diagonale suspendate ar fi necesar oricand.

Pe urma, liniile de acces in gara sunt mizerabile. Ziceai de macazuri - s-au stricat din nou, pentru ca reparatia a fost facuta mediocru, ca n-au fost bani pentru o lucrare ca lumea...

- Gara in sine e pusa excentric fata de nevoile orasului. Din cauza accesului foarte greoi la gara, printr-o mahala sordida (Matache - Berzei - Stefan Furtuna), pe stradute vai-mama-lor, Gara de Nord a fost mereu relativ izolata de oras. Au existat incercari de a "deschide" accese inspre centru, de fiecare data controversate : prima incercare a fost Gheorghe Duca (in anii '30), apoi Dinicu Golescu (in anii '60), apoi proiectul Uranus (dupa 2010). Primele doua au fost esecuri - s-au construit cateva sute de metri, care apoi se termina brusc in nimic. Si transportul public n-are un nod central la Gara de Nord, si n-a avut niciodata. Gara nici macar un nod de transport public in Bucuresti nu e.

Asta face Gara de Nord complet nepotrivita pentru transport regional: gara e suficient de centrala pentru calatorii de medie si lunga distanta, dar este enervant de departe de orice pentru cineva care vrea sa ajunga oriunde. Transportul in comun din jurul garii este neatractiv spre zonele de interes, si mersul pe jos/bicicleta inspre centru este absolut sordid, chiar si ziua - ca sa ajungi la Piata Romana treci printr-o mahala care isi are locul in Cairo sau Tunis, nu in Europa...

Incep sa se schimbe situatia; se extind zonele de birouri inspre gara (noua zona Grozavesti-Regie si Piata Victoriei); dar schimbarile sunt chestii care s-au intamplat in ultimii 5-10 ani.

- Gara in sine are nevoie de modernizari pentru pasageri. In primul rand e nevoie de o iesire civilizata inspre Gara Basarab, acum se trece peste sine intr-un fel absolut periculos. Pe urma, e nevoie de spatii civilizate de asteptat, de un sistem de semnalizare rezonabil si de toalete civilizate si mult mai multe. E nevoie de peroane renovate. Si e nevoie de spatii rezonabile de parcare si de un terminal modern de transport de suprafata.

Insa, asta nu inseamna ca gara e jegul de pe pamant, iar in comparatie cu Belgrad (unde situatia e rezultatul unei specule imobiliare) sau Sofia (unde gara este o monstruozitate brutalista, complet goala pe interior), sau Istanbul (unde din alta grandomanie imobiliara, au renuntat la toate garile lor centrale, si au mutat gara la un terminal de marfuri la marginea orasului), GdN arata excelent. Fata de Keleti, sau de Praga sau de Varsovia Centrala, nu, arata rau.

Pana una-alta, am stat doua zeci si unul de ani pe Bulevardul Dinicu Golescu din Bucuresti; sunt inca "apropitar", si pe buletinul meu romanesc scrie exact asta: Bucuresti, Bd. Dinicu Golescu 1x. Auzeam trenul din Gara de Nord, adica. Si, chiar daca ar fi fost doua trenuri pe ora Gara de Nord - Pipera (maximul pe liniile curente), eu unul nu le-as fi folosit ca sa ajung la Pipera. De ce? Cu metroul sunt 4 (patru) statii, cu o schimbare rapida. Metroul vine la 3-4 minute - ajung la Pipera (si in centrul cartierului, nu pe o margine de unde sa mai am 10-15 minute pe jos pana la destinatie) inainte ca ipoteticul tren sa fi venit. Prefer sa ma inghesui in metrou cateva minute (si serios, sunt vreo 6-7 minute de inghesuiala efectiva) decat sa stau 20-30 minute dupa tren, ca sa mai fac vreo 14 minute cu el... Care tren m-ar lasa la Porsche sau la Swan, de unde, pana la majoritatea destinatiilor din Pipera as mai avea 1 km+ de mers...

Si da, metroul e aglomerat si depasit ca capacitate. De asta e licitatie de modernizare M2 in curs, care practic i-ar creste capacitatea cu 50-75% (cu tren la 90 secunde - 2 minute).

Un ipotetic tren l-as folosi pentru Baneasa, dar gara Baneasa e enervant plasata: de la peron pana la "Gemenii" de la Romexpo este 1km, pana la Romexpo aproape 2 km; asta in conditiile in care toata distanta GdN - Romexpo inseamna doar 4.5 km. Sunt cateva cladiri de birouri in apropierea garii; dar cei de-acolo sunt putini, si ma indoiesc ca stau langa gara... Pentru a ajunge in parc la Herastrau, de exemplu, nici nu m-as gandi (metrou 2 statii)!

La Directia de Finante, de exemplu, unde a trebuit sa merg (inclusiv, o data, sa zbor din Stockholm), care-i in Baneasa, n-as lua trenul - pentru ca mai fac 15+ minute pe jos de la gara Baneasa pana la Finantele din Baneasa, ceea ce nu e o placere (Bucurestiul, din cauze climatice 6-7 luni pe an, este extrem de neplacut de mers pe jos chiar si 5 minute). As lua ori un autobuz, ori un taxi/uber (am preferat uberul de fiecare data; as fi avut autobuz direct, dar nu puteam sa-mi iau bilet cu SMS, ca n-aveam numar romanesc, BPay nu exista, si Uberul a fost asa de ieftin, ca nu m-am chinuit dupa o bileterie).

2. Bucurestiul e singurul oras din Romania construit in stilul fortareata. A fost intentionat facut fortareata (care a fost abandonata imediat dupa constructie) la sfarsitul secolului XIX. Fortareata a ramas acolo. Pe urma, au venit regimurile carlist, razboiul si apoi regimul comunist, care au interzis (prin diverse mijloace si din diverse motive) suburbanizarea. Regimul comunist a interzis cu desavarsire suburbanizarea.

Am explicat, am venit cu diagrame, am facut si analiza geo-spatiala  care arata ca Bucurestiul nu are dpdv al tesaturii urbane, nici un fel de legatura, dar absolut nici un fel de legatura cu alta capitala europeana. Seamana, intr-o mai mare masura, cu Hong Kongul, cu Singapore, decat cu un mare oras european. Nici un alt oras romanesc nu arata asa. Brasovul, Timisoara, Constanta, Iasiul, Clujul, toate ar putea beneficia de ceva transport suburban. Bucurestiul nu.

Aceiasi situatie o avea Parisul, undeva inainte de razboi. Dupa razboi, au inceput sa construiasca suburbii "planuite de la zero". Insa, din cauza densitatii urbane foarte mari, care facea deplasarea prin oras greoaie, si care oferea toate serviciile de calitate inalta in centrul orasului, nu a vrut nimeni sa se mute in marginile de oras. Rezultat? Cu RER cu tot (construit ca retea noua ca sa deserveasca suburbiile; ca si in Bucuresti au realizat ca solutiile feroviare existente n-aveau sens), majoritatea suburbiilor pariziene sunt dezastre sociale; ghetouri (banlieue).

In Bucuresti, care e pe platou cu elemente de declin demografic, pentru cine faci suburbiile alea? Majoritatea care se suburbanizeaza o fac pentru McMansion-uri in imediata apropiere a orasului sau pentru gated communities (e tare, ca nici politia nu intra in unele din ele, ca nu e portarul). Nici unele din astea nu sunt prea transit-oriented. Si daca ai construi blocuri la Peris sau Crivina, o sa fie goale-goale, in conditiile in care exista apartamente accesibile in zone mai rezonabile. Nu vreau aceiasi greseala in Bucuresti.

Si densitatea extrema nu e rea... E un oras in care majoritatea serviciilor sunt "la botul calului", de la parc la supermarket si mall cu multiplex, de la cafenea de fite la restaurant chinezesc majoritatea bucurestenilor le au langa. Si lista de FoodPanda in Bucuresti e, pe bune, comparabila cu cea din NYC sau Londra, cam oriunde ai fi. Cu anumite tune-up-uri, orasul e mult mai pregatit pentru viitor decat majoritatea oraselor europene (retea de termoficare care poate fi ecologizata rapid, distante foarte mici de naveta pentru oras multi-milionar, foarte multe servicii disponibile pe jos - etc. etc.). Prefer ca orasul sa-si foloseasca atuul curent (poate deveni extrem de usor carbon-neutru - termoficarea e acolo, de exemplu), decat sa caute modele problematice in alte parti.

3. Nu stiu de unde vezi ca CFR-ul primeste mai multi bani. As vrea sa-i vad si eu, si CFR-ul (mai ales). Cu exceptia megalomaniei stupide numita Coridorul IV, fondurile sunt aceleasi, la nivel de drum comunal desfundat, de ani de zile. Nu exista nici o imbunatatire vizibila la nivel de alocari pentru retea. Si cum alocarile curente sunt insuficiente pentru a macar mentine reteaua la standardul curent de degradare, fiecare zi ce trece este o zi in care reteaua e tot mai degradata. In fiecare an asteptam livretul ca sa vedem pe unde mai scade viteza, nu ce s-a mai reparat...

Putinele proiecte de RK incepute ori nu au finantare suficienta si se blocheaza cu deceniile (tunelul Filesti, de exemplu). Viaductul Carcea e in continuare exploatat pe un fir, pe proptele de lemn, cu celalalt tablier distrus, si au trecut, cati, doi ani? Chiar si proiectele incepute "de gura lumii" gen Otopeni T1 sunt esecuri din ziua 1 pentru ca nu se aloca suficienti bani pentru o solutie rezonabila...

4. Posibil sa fiu "conservator" - dar asta vine de la faptul ca stiu ca CFR-ul primeste anual, in anii cei mai buni, undeva la sub 100.000.000 euro bani de investitii... In anii cei mai rai, sub 100.000.000 lei - cat un singur drum judetean mai lung in reabilitare. In jurul Bucurestiului, avem zeci de kilometri de linie cu restrictii imense de circulatie...

Linia spre Pitesti, pe care circula 1% din PIB-ul tarii, si de care depind vreo 5% din PIB-ul tarii (Dacia, subcontractorii Dacia, Pirelli, ALRO etc.) e limitata la 50 km/h pe un fir, si plina de restrictii la 50 si 70 pe celalalt pentru ca nu sunt bani sa refaca un nenorocit de fir... Pe Bucuresti - Craiova, de la 140 km/h si doua-ore-si-trei-minute (pe ceas) s-a ajuns la mecanicul plictisindu-se de cate alternante 50-80-50-30-60-30-50-30-50 are de facut, si cum nu mai depaseste aproape niciunde suta... Trei ore jumate pana la Craiova, mai lent ca la locomotiva cu abur!

Si de liniile astea depind navetisti adevarati astazi. Trenurile de la Videle pleaca pline dimineata, cu navetisti adevarati, nu imaginati - nu de alta, dar Videle nu are nici o legatura rutiera cu Bucurestiul (e oribil drumul, niste judetene criminale, faci o gramada de timp pe rutier). De ce sa nu-i ajutam intai pe ei? Sa faca 30-35 minute (perfect posibil), nu 1h++, cat fac acum?

Visam navetisti de la Domnesti sau Chiajna? Pai intai si intai trebuie reparata linia aia pana in Nord... Ca trenul tarandu-se pe langa groapa Rudeni cu 30 km/h (restrictie!) si apoi pe la Bucurestii Noi cu 50 (restrictie!) nu o sa atragi pe nimeni....

Si am propus o "reteta" pentru Bucuresti. O mai propun odata:

Nu S-Bahn, ci RapidRegio. RapidRegio este un concept de naveta de lunga distanta, apt pentru distantele de naveta folosite in zona Bucuresti. Nu exista in Europa de Vest, pentru ca Bucurestiul nu este un oras tipic european. Este altceva. Asa ca si RapidRegio este altceva.

RapidRegio este gandit sa te transporte in Bucuresti din orasele de naveta situate la 40-100 km distanta. Rapid, cu opriri minimale. In confort.

RapidRegio ar trebui sa aibe urmatoarele linii, cu strict urmatoarele opriri:

1. Videle - Domnesti (100) - Parc Logistic si de Divertisment Chiajna (da, exista) - Chiajna - Bucuresti Basarab. 1tph la orele de baza, 2 tph la orele de varf, 3 tph la orele de ultra-varf. O parte din trenuri continua in regim IR pana la Craiova (1 tph - 0.5 tph).

2. Pitesti - Gaesti - Titu - Sabareni - Chitila - Bucuresti. 1-1.5 tph. La orele corecte pentru schimbul la Dacia trenul continua pana la Dacia via Mioveni Oras (halta noua) si Uzinele Dacia (halta noua, in fabrica). In alte ore, o parte din trenuri continua in regim IR pana la Slatina (si chiar mai departe).

3. Floresti - Ploiesti Vest - Brazi - Crivina - Peris - Bucuresti 
4. Ploiesti Sud - Buftea - Chitila - Bucuresti
3+4 ar functiona ca serviciu de ranforsare pentru trenurile normale pe Bucuresti - Ploiesti, pentru a avea 2 tph garantat Ploiesti - Bucuresti la ore de baza, 4 la ore de varf, si 6 la ore ultra-varf. In rest, toate trenurile Ploiesti - Bucuresti au capacitate pentru RapidRegio. O parte din RapidRegio  continua spre Brasov si spre Buzau, intr-un regim RE/IR.

5. Bucuresti - Giurgiu, cu opriri la Comana - Gradistea - Vidra - Jilava - Bucuresti Progresu, 1 tph. Posibil sa fie util ca o parte (sau chiar toate) sa aiba nevoie de o roata mare (pe la Chiajna) pana in Nord, cu cateva state bine gandite.

6. Bucuresti - Baneasa - Pipera - Dragon - Branesti - Sarulesti - Lehliu - Dalga - Ciulnita - Slobozia. Aici sunt probleme de capacitate ale liniei, dar probabil se pot scoate 1 tph la orele de varf, 1 tren la doua ore in rest.

7. Bucuresti - Aeroport - 1 tren la 20 minute, folosind racordul Y.

8 Un tren Bucuresti - Moara Vlasiei - Urziceni, 0.25 pe ora, dat fiind Otopeniul, e probabil maximul posibil, chiar si cu Y. Posibil pastrat ca R, in regimul curent.

9. Oltenita - Budesti - Bucuresti, tot cam asa (0.25 pe ora) pe langa trenurile existente.

Dar doar pentru astea e nevoie de investitii de 500 milioane - 1 miliard de euro.

In rest:

1. tunele subterane: Orasul e asa dens, incat un tunel subteran in orice directie, nu isi are sensul, o singura statie feroviara, maximul posibil cu peroane de 400+ metri, e o solutie nerezonabila la densitatile Bucurestiului. La un pic mai multi bani, facem metrou, cu zeci de statii. Avem o lista lunga de prioritati la metrou (M4, M5, M7, bucata sudica din M7), aduceti TBM-urile si la sapat!

2. Trenuri urbane - pentru cine? Bucurestenii nu vor asa ceva, daca observati, pentru ca reteaua feroviara este pusa exact unde n-are ce cauta pentru un Bucurestean... De exemplu, Gara Obor, care-i pusa intr-un loc mizerabil, gandita sa serveasca ceva ce nu mai exista de 80 de ani (Targul de Mosi) si legata la restul retelei cu o improvizatie (un fost racord industrial) construit in 1935, poate fi inchisa. In toata viata, am fost de fix DOUA ori la Gara Obor, atat de utila mi-a fost. Este in pura pustietate - departe de orice (este inconjurata e o zona vag industriala, cu depozite pe un etaj, si de blocuri de locuit cat cuprinde).

La Baneasa pe peron cred ca am fost de vreo 10 ori, maximum... Baneasa, Titan Sud, Mogosoaia Parc, ca sa nu mai zic de Voluntari sau Mogosoaia sau Pantelimon (care n-au nici macar drum de acces) toate sunt puse anapoda in oras pentru ce-au nevoie 99% din bucuresteni...

Chiar si Gara de Nord e anapoda pusa - dupa cum am mai zis. Cei ce vin din sud trebuie sa schimbe metroul la Victoriei, cei care vin din sud est trebuie sa faca "roata mare" a metroului, pe la Semanatoarea - Crangasi, care e un ocol imens (atat de imens ca stiu oameni care o iau pe jos de la Eroilor la Gara de Nord; ca copil, cand mergeam la bunici in Militari, asta era traseul - pe jos la Eroilor si cu metroul la Armata Poporului; drumul de-acasa la statia de metrou GdN si ocolul era mai lung ca drumul pana la Eroilor pe jos). Transportul de suprafata, gatuit de reteaua stradala de mahala inspre centru, e si el vai-mama-lui la GdN...

@carutasul: Se poate circula Domnesti - Chiajna - Baneasa - Pipera - Dragon. Doar ca in ambele directii va trebui sa duci trenul mai departe (de la Domnesti la Gradinari; de la Dragon la Pantelimon), doar in gari cu macazuri poti intoarce trenurile. In momentul asta, trenul s-ar efectiv tari ca un melc intre Chiajna si Pajura (prin spatele Bucurestii Noi si apoi pe la traversare). Si vei putea avea cam 1 tren pe ora maximum (e linie simpla; e folosita de sezonierele Timisoara - Constanta). E nevoie de investitii masive in a creste viteza (care pe racordul ala e de tramvai - 40 km/h).

P.S. Sunt alte orase in care o retea suburbana are foarte mult sens... Chiar si "diagonale" cum le numeste fulger nc (nu le mai numiti asa. Diagonala la calea ferata are cu totul alt sens. Spuneti-le tuneluri subterane urbane). In Brasov ar putea fi o idee buna. In Timisoara ar fi o idee cu siguranta buna. In Cluj, ar putea functiona chiar si o retea din aia de tip Schwebebahn, peste Somes (desi un metrou suna mult mai modern si mai estetic, si mai usor de extins)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

La Constanta nu prea ai cum sa faci retea suburbana feroviara. Orasul de cand a inceput sa fie modernizat (dupa 1850) mereu s-a extins impingand reteaua feroviara in afara orasului si s-a mers pe retea rutiera catre suburbii, exceptie facand linia de Mangalia. Spre nord au existat cateva linii feroviare industriale urmand traseul bd Lapusneanu si actualul traseu al liniei de Ovidiu-Navodari. a mai fost si linia de mamaia cpana la Rex dar care odata cu extinderea statiunii a fost relocata pe malul lacului si intr-un final desfiintata. Ultimele desfiintari de linie au avut loc in anii in care s-a amenajat Lapusneanu. Revenind in prezent linia Halta Traian - port Midia este privata, din ea se bifurca o linie catre MK dar ea apartine US Army si tot ei fac inca o linie intre baza si linia Medgidia-Tulcea.

Tunelul feroviar din oras leaga direct portul. Pe zona Palas - Port nu ai unde sa faci statii pt ca sistemul a fost gandit ca un sunken rail, iar daca chiar se va realiza prj ala mare pe fonduri UE va redeveni culoar de marfa.

Pe de alta parte am inteles ca la Galati exista un tunel feroviar abandonat destul de maricel.

Si ca tot vorbim de tren/tramvai/monorail:

Sky Tram Las Vegas.

"The tram went from the Skyrise Tower, which is on the north side of Circus Circus Drive, to the front of the tent top on Las Vegas Boulevard. It was taken out of commission about 19 years ago, mostly due to maintenance costs for the 1987 technology. Spare parts were given to Circus Reno," now owned by Eldorado Resorts, "as they have the same system. The track and car are still there." Indeed, only a few years ago, a car could still be glimpsed peeking out of the Skyrise Tower tunnel.

https://www.lasvegasadvisor.com/question/circus-tram/


fulger nc

@frunzaverde
Prima idee expusa mie mi se pare esentiala.Ptr Bucuresti.
Daca prin bretelele suprapuse se mareste capacitatea de procesare ..si prin asta se reduc timpii de asteptare si restrictiile de intrare-iesire e un inceput bun.
Concomitent cu imbunatatirea transportului in comun , in jurul garii.
Rezolvarea punctelor conflictive din jurul capitalei ..care produc intarzieri , restrictii ..ar duce la un trafic mai fluid , conexiuni mai rapide.Dispare ..sa ii spunem necesitatea tunelurilor mentionate de mine.
  Daca se reuseste conectarea rapida, simpla si functionala cu zonele din capitala prin mijloacele de transport urban existente (metrou , tramvai , autobuz) si din gara distribuirea rapida ..in final atingi scopul cautat.
  Important ..consider sa atingi scopul cautat , mijloacele avute la dispozitie sunt mai putin importante.
  Si da sunt de acord ca trebuie crescuta importanta acordata caii ferate si investitiile.Prioritizat pe eficientizarea retelei unde e nevoie.

   S-a imbunatatit partial ..pe alocuri , eu sunt critic ..ptr ca as vrea sa fie unde trebuie sa fie.
  Ca sa exemplific(nu ma zgarcesc la 10 lei dar sa se inteleaga)...inainte veneam din Bucuresti cu minim 60 de lei la tren+bilet doua calatorii ratb ..pina in gara Galati in 5 ore mers cu trenul , plus cam o ora mers autobuz ..si timpii de asteptare in aeroport plus conexiunea in gara.
  Comparativ plateam 60 de lei la microbuz ptr 5 ore de traiect ..cu dezavantajul ca merg dupa mersul avioanelor(cam 3 curse pe zi) si nu au orar fix..deci zero planificare.
  Ultima data am venit de la Galati cu regio transferoviar ..in 3 ore 40 aprox ..ptr sub 40 de lei pe bilet.Cu dezavantajul ca in Bucuresti trebuie sa stai dupa autobuz ..si toate inconvenientele mentionate in comentarii anterioare , legat de modul de achizitionare bilete ratb(aici si ratb si cfr ..au o paine buna de mincat si dezvoltarea de aplicatii de plata si cu informatii instalabile pe tlf ar trebui sa fie o chestie relativ usor de facut).
  Pe timpul comunismului faceam sub 3 ore cu rapidul din Galati in Bucuresti.
  Odata cu inaugurarea liniei spre Otopeni ..ptr mine se indeplineste un obiectiv ..in primul rand din prisma comoditatii si al planificarii.Daca se reuseste o frecventa mai buna si de exemplu "aducerea" timpului de calatorie pana in Galati sub 3 ore deja incepe sa nu mai fie alternativa viabila la tren ..nici masina personala, sau prieten ..sau microbuz.
  Ptr multi calatori de naveta reducerea timpilor ar fi diferenta care sa incline definitiv balanta.Multiplicarea serviciilor..ptr o gama mai larga (atat pe tren cat si in statii) si "aranjarea" statiilor ar fi inclinarea balantei ptr calatorul de oportunitate.Evident in toate astea municipalitatea are partea ei de facut.

carutasul

mulțumesc @frunzaverde pentru "documentare". Evident eu privesc lucrurile din perspectiva de "simplu călator". Cam așa e, Gara Obor e de abandonat, acum 40 de ani probabil merita adusă mai în față, la "colțul Oborului" , atunci mai erau câteva platforme industriale în zonă, acum și dacă a mai rămas ceva trebuie mutat, e prea în oraș. Cred că am putea cădea de acord că o gară la Pipera ar ajuta ( dacă până acum orașul n-a fost interesat de gări, poate că va fi de acum). Problema de la care plec este suprapopularea. Culmea, chiar dacă în țară natalitatea e la limita dezastrului, în București populația tot crește. Dar crește și pe aici prin suburbii ( deja de unde la copilul cel mare aveau două clase umplute "cu indulgență", la cel mic a apărut a treia clasă, și e completă) . Nu îmi e clar care e potențialul și cât ar putea să crească, dar cred că fenomenul de rarefiere există; până la urmă și Centura e ea o barieră dar nu e chiar inexpugnabilă. Chiar acum se lucrează simultan la patru supratraversări :) Sunt de acord și cu faptul că există navetiștii de azi, pe cei din Videle și chiar Roșiori să zicem că i-am cunoscut într-o vreme, când circulam cu trenul de Craiova. Pe măsură ce transportul se degradează, probabil se vor muta și ei în Rahova sau Crângași sau pe unde o să poată, pentru că nu mai au de ales și Bucureștiul nu mai e oraș închis; până la urmă iar ajungem la ou și găină, dacă nu facem nimic o să mutăm toată Muntenia în București, dacă facem, n-o să avem călători destui poate 10-15 ani, că lucrurile astea nu se schimbă așa repede. Dar măcar încerci.

frunzaverde

Tocmai de-asta incerci sa servesti cat mai bine locurile de unde ai calatori azi, de care, prin neintretinerea liniilor iti bati joc (Ploiesti, Titu, Gaesti, Videle, Rosiori...). Repari respectivele linii, asiguri trenuri rezonabile, si apoi te gandesti la "trenuri urbane" cand populatia Bucurestiului nu le cere. O halta la Pipera da, dar nu cred ca va avea cine-stie-ce succes, nu in primii 5-10 ani.

PS: Suprapopulare in Bucuresti chiar nu vad. Chiriile erau, pre-pandemie, sub cele din bula din 2007, chiar si in centrul orasului. Si preturile la propietati sunt sub 2007. Si disponibilitate, si la chirii si la cumparat, cat cuprinde. Scolile, la fel - scolile bune au avut intotdeauna presiune - dar cand ziceam oamenilor din Bucuresti cum am invatat noi "in trei schimburi" scoala primara si gimnaziul in anii '90, se uita stramb la mine - asa ceva nu mai exista acum - cel putin nu la scolile bune.

@Harry - nu stiu la Galati de nici un tunel abandonat. La Filesti, intra linia CF magistrala (Bucuresti - Galati) in doua tunele (un tub pentru fiecare linie). Unul din tuburi a fost in reparatie timp de vreo 23 de ani... Dar niciodata abandonat, doar lucrarile in pas de melc.

@fulger nc - tunelurile tale costa miliarde de euro, nu ajuta pe fix nimeni din Bucuresti (doar pe provincialul care vrea sa ajunga la aeroport sau pe craioveanul cu destinatia Constanta, adica fix-pix, cativa mii de oameni / zi, care nu justifica miliarde de euro).

Timp de calatorie Galati - Otopeni nu ai cum sa prinzi pana nu se repara practic toata linia Galati - Bucuresti (ori prin Buzau ori prin Urziceni), ceea ce, la cum merg lucrurile, n-o sa se intample in mai putin de 20+ de ani - pentru ca nu se aloca bani, din imensa pacate si rusine pentru toti implicati. Faurei - Buzau e dezastru (au carpit un fir pentru 80, dar tot de-abia se merge), Urziceni - Balotesti e si ea vai-mortii-ei, Faurei - Galati de la 120 a ajuns 100 chinuit... Astea ar trebui sa fie prioritatile - repararea magistralelor, nu tunele subterane prin Bucuresti...

Si da, modul de plata la transportul in comun din Bucuresti e kafkian... Multipli operatori, multiple bilete, o varzaraie imposibila. Bine ca e extrem de ieftin - chiar si comparativ cu alte orase din Romania, biletele sunt extrem de ieftine. Si cu alte orase din Europa... nu mai zic. Am platit bilet mai scump decat e amenda ca n-ai bilet in Bucuresti...

Dar se poate simplifica. Ca ajutor, pentru data viitoare : la transportul de suprafata exista aplicatie - se numeste BPay, si e ok. La metrou, poti plati cu contactless (Visa, MasterCard si cred ca si AmEx) la validatorul de metrou, nu trebuie sa te mai complici cu cartele sau bilete (si e acelasi pret ca un drum normal). Si la taxiuri, nu te complici cu ele, iei uber sau bolt sau ce-o mai fi pe piata (vezi topicul dedicat).
La trenuri poti cumpara bilet online, pe mobil, de pe site-ul CFR Calatori. Merge absolut ok pe mobil, si nasului poti sa ii dai codul de rezervare sau sa ii arati PDF-ul biletului (merg ambele perfect). Sunt si automate in gara. La TFC stiu ca e la fel, la Softrans poti lua online sau direct din tren (iau si carduri in tren). La RegioCalatori nu stiu, intotdeauna am luat de la casa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

fulger nc

@Harry
Din cate stiu la Galati e doar tunelul care trece pe sub bariera Traian.
Are mai multe fire si galerii si se circula numai pe una ..a fost reparat de curand cred.Cealalta galerie si firele nu se mai folosesc de mult.Exact la capetele tunelului propuneam sa se faca doua peroane acoperite.E foarte aproape de doua zone foarte circulate si cu legatura cu alte mijloace de transport si e relativ simplu de facut.
Cateva alei si scari de acces pe distante scurte.
Ptr mine un monorail ar fi foarte potrivit ptr zona de sud a litoralului.

frunzaverde

@fulger nc - tubul vechi (Filesti I) a fost renovat (timp de un sfert de secol, din 1996 pana in 2018) si acum e redeschis. Se circula pe ambele fire, prin ambele tuburi, nu mai e nici unul inchis.

@Harry - ar fi o linie destul de clara:

Navodari Rafinarie - Navodari Oras - Lumina N. - Lumina S. - Ovidiu N. - Ovidiu S. - Tomis Plus (care pare o dezvoltare perfecta pentru CF, fiind foarte densa) - Cimitir - Zona Industriala Traian - Constanta - Liceul de Marina - Agigea Nord - Eforie N. - Eforie S. - ... - Mangalia. Nu stiu ce frecvente ar suporta ramura de nord, dar cu reparatii, linia e dubla, electrificabila, se pot baga trenuri gramada. Spre sud, 1-2 tph in extra-sezon, si cat se poate in sezon, bineinteles, dupa reparatii. Eventual si o ramura/naveta pentru angajatii CSCT/DP world.

Si, in limita capacitatilor (sau cu inca doua perechi de sine) - Constanta - Palas - Valu lui Traian (2 halte) - Murfatlar (2 halte) - Medgidia, cu cateva trenuri continuand Cernavoda Pod - Fetesti. Momentan, lipsa de capacitate e problema majora pentru linia asta...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

#2006
Nu că ar fi feroviarul prea de interes pentru mine, dar discuția se intersectează cu drumurile mele deci...
@frunzaverde, linia aia e dublă doar cu numele (https://maps.app.goo.gl/L7q3wDstcc1qTfDz7 și https://maps.app.goo.gl/V54eCdQZERR6AEiR6) și are treceri la nivel în multe locuri, unele importante. O frecvență de 1-2 tph ar paraliza Aurel Vlaicu, arteră cu trafic major, unde acel 1 tren pe săptămână care trece (sunt mai multe, dar nu le-am contorizat niciodată) blochează circulația pentru 20 minute de se fac cozile până dincolo de Maritimo într-un sens și fostul siloz in celălalt sens. Apoi e trecerea de la Halta Traian (confiscate) unde iarăși e trafic mare datorat zonei de ateliere, magazine și depozite (străzile Interioară 1-4 etc.). Trecerea la nivel cu DC89 încă nu e folosită, dar o eventuală asfaltare a drumului și deschiderea nodului Poiana va crește enorm traficul pe aici (eu însumi o voi folosi in mod curent). Apoi e Ovidiu, un cartier întreg e tăiat de linie.
În altă ordine de idei, stația Liceul de Marină?  :rofl:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

fulger nc

@frunzaverde
Da , probabil ca ai dreptate..eu cand am trecut treceam prin tunelul dinspre nord si o perioada stiu ca a fost in reparatii si pe celalalt nu se circula ..si am presupus ca e asa in continuare.
  Oricum acolo e un loc unde se pot face doua statii relativ usor.
  Legat de site-ul cfr ..stiu ca poti achizitiona biletul on-line..nu am facut-o pana acum , dar stiu .Dar pot dezvolta aplicatii ptr telefon dedicate (cum e la liniile aeriene).E o forma simpla ptr oamenii zapaciti ca mine.De obicei am instalate aplicatii ptr ce circul frecvent si e mai simplu.
  O aplicatie in care sa iti descarci biletul in format pdf sau cu cod QR si e ok .Oricum cumpara terminale de plata ptr nasi si banuiesc ca vor avea si lector ptr cod de bare , sau QR.

fulger nc

https://images.app.goo.gl/H85e5PJs3JzpKDT98
Legat de aspectul estetic al garii.
Noile tabele si sistemul de afisaj mi se par foarte ok.Atat pentru peroane , cat si celelalte.
  Dar executia e neglijenta.Daca cineva se uita o sa vada cablurile prinse manunchi , bucle , cam peste tot pe sub acoperisul statiei.
  Asta ptr o statie unde structura acoperisului e la vedere si e element decorativ.Nu are pereti falsi , sau spatii tehnice care sa mascheze cabluri , tevi ,etc.
  Ar fi trebuit sa caute o teava din material si forma asemanatoare cu materialul si forma folosita la structura acoperisului care sa fie instalat pe langa grinzile existente si care sa fie folosit ca spatiu tehnic ..care sa mascheze cabluri , tevi ,etc.
  Sa fie o constructie ingrijita si sa permita "separarea" elementelor de structura decorative.
https://images.app.goo.gl/aehbyE3jddo5CxnDA
Uitati-va la biroul informatii.Panourile si signalistica foarte frumoase de altfel langa covrigarie si aglomeratia de informatie in spatiul vizual.
https://images.app.goo.gl/H95YaGEdoFBDPVUT6
  Uitati-va cu atentie la acoperisul peronului si o sa vedeti ca streasina era mai lunga inainte , acoperind o suprafata mai mare intre peroane.In actualitate s-a micsorat ..probabil datorita catenarei ..si nu s-a facut nimic ptr a mari protectia ..peroanele fiind foarte expuse.Probabil cu un acoperis nou translucid in parte , ptr lumina naturala, cum e pe culoarele centrale si cu o pasarela metalica pe deasupra peroanelor , in capatul dinspre Basarab , cu lift si scari , asemanatoare cu pasarela din gara Galati..dar nu invelita cu tabla ..ci transparenta ca in aeroporturi..ar rezolva mare parte din problema.Cu inchiderea peroanelor in capatul dinspre Basarab prin garduri metalice de fier forjat ..singurul acces permis sa fie prin pasarela cu trotuar rulant.Cu acces din strazile laterale cum a mentionat @Andrei B.

thefrenzybudgeter

#2009
Gara de Nord nu este departe de centru, ai 3 km pana urma. Cu bicla/scuter ai face pana 10 minute daca esti navetist. Pana in Pipera ai cam 7 km si maxim 20 minute cu bicla/scuter.

Daca vii cu bagaj ar fi bine un tramvai in zona pe Grivitei sa lege cu centrul/metroul. GdN are si problema ca este capat de linie iar ca sa vii cu trenurile R pana intri la peroane si pana eliberezi dureaza. In cazuri de gari terminus ori accepti o capacitate mai mica ori treci la supra etajare/ingropare a liniilor differite de restul.

Da, trenurile regio ar cam trebuii sa deserveasca polii de dezvoltare prin conectarea a cam maxim 2 judete in jurul acestora. Bucurestiul ar cam trebuii sa fie conectate cu trenuri regio cu judetele Teleorma, Arges, Dambovita, Prahova, Buzau, Ialomita, Calarasi, Giurgiu.

Cu restul deja ar fi trenuri IR.