News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Gara de Nord e chiar ok,imi place senzatia de vechi dar intretinut si nostalgia ce vine odata cu ea.
As adauga urmatoarele lucruri: acces la peron cu turnicheti, inaltare peroane ,banci de inox si ceva mai ambitios... cupole de sticla cu protectie UV care sa uneasca copertinele existente .

frunzaverde

Gara trebuie sa fie cat mai centrala - 95% din calatori nu au treaba la aeroport, ci in oras. Pentru ei, cum aeroportul e universal pus intr-un loc izolat (din ratiuni de marime si zgomot), o gara la aeroport ar fi profund inutila. Si, pe majoritatea (chiar daca aeroportul e legat bine de oras cu alte mijloace de transport) i-ar face sa ia masina - pentru ca evita o conexiune degeaba. Inaltarea peroanelor s-a inceput : peroanele 1-4, 12-13 si 14 sunt inaltate. Cand faceau linia 4 au ramas fara bani (era in epoca neagra 2007-8, cand CFR n-a avut nici un buget aprobat, si deci 0 bani de investitii)...

@AlexxC : acces cu turnicheti la peron nu se poate face, sistemul de bilete in Romania e de tip german, cu control in tren, nu de tip britanic, cu colecta. Dar de ce ai vrea asa ceva?

Bancile tocmai au fost schimbate acum vreo doi ani, cu niste banci foarte simple, fara spatar, anti-cersetor. Nu arata deloc bine modelul ales. Eu as scoate bancile respective, si construi niste adaposturi de sticla inchise pentru asteptat trenul "la peron" in conditii climatice vitrege.

Gara de Nord a avut odata, de mult, cupola (acum e holul monumental de la coloane pana la linii). O cupola noua, peste peroane, nu vad cum ar putea fi facuta fara sa darami liniile 1+2.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BGP2597

Legat de cupolă, o structură metalică de genul celei din Praha hlavní nádraží nu ar avea loc? În imaginea de mai jos, stâlpii din dreptul clădirii par destul de subțiri, ceva similar cred că ar încăpea pe peronul liniei 1 din Gara de Nord. Respectiva cupolă este una dublă care acoperă 7 linii și 4 peroane. Eventual, s-ar putea renunța la anexele acelea din lungul Bd. Dinicu Golescu sau adăpostesc ceva important care n-are unde să fie mutat?







Peroanele sunt înălțate doar pentru liniile 1-4 și 14. Cel de la 12-13 este chiar ultimul original, cu piatră, care oricât m-ar deranja când am un tren de la cele două linii, că nu pot să merg cu trotineta, personal mi-aș dori să-și păstreze aspectul, dacă s-ar putea recuperate materialele, înălțat și apoi remontată piatra.





Powered by API/PUM imgur uploader

fulger nc

#1968
@frunzaverde
  Nu am spus niciodata ca as dori demolarea garii si venit cu ceva nou.
  De cind vorbim pe aici ..cred ca am sustinut cam contrariul.
  Recuperarea garilor vechi , punerea lor in valoare , unde e cazul , curatarea si intretinerea lor. Cam ce spune si @Oc7avian .Sunt de aceeasi parere legat de chioscurile de lemn si ..terasa mc d...s si galeria comerciala de pe culoarul intre iesirile laterale , adica e ok cu mici exceptii.Chiar imi place sa poti sta la terasa chiar langa peroane si e o chestie ce nu gasesti in multe gari.
   Trecand peste ..nu pot nega evidenta si peroanele...in afara suportilor acoperisurilor ..sunt cam de toata jena.
    Si cum spune cineva ..cateva banci de inox , antivandalism si antijeg(usor de curatat) nu e un capat de tara si o suma astronomica.Si ceea ce propui tu cu "insulele" adapostite nu e rea ca idee.Sau niste masute pina la nivelul pieptului ..cum sunt la moda in multe parti , sa poti minca civilizat din picioare ..ca sunt o gramada de fast-food-uri pe acolo.Tot asa ..din inox deasupra si cu 4 cuierase sa iti agati geaca.

   Probabil o solutie sa acopere intreg , peroanele ar fi mai scumpa si dificil de facut , dar o curatenie generala , schimbat mobilierul ..se poate face.

  Si legat de faptul ca sirbii au trotuare cu linie ptr nevazatori ..si semnale ptr autobuz mai bune ??? Da il au ..se vede din clipul tau...si cu toate ca nu e numai problema cfr ..nu pot spune ca imprejurul garii de nord e un loc demn de o capitala cu bugetul pe care il are Bucurestiul ..fonduri europene si altele.

Ps: daca as fi acid ..si critic as spune ca nu te poti compara cu o tara care a pierdut 3 sferturi din teritoriu , chestii care au schimbat radical bugetul , obiectivele  si reteaua ce le revine.Fara sa tinem cont de pierderile de razboi.
  Dar nu vreau sa intru in tema , ca sa nu spui ca sugerez sa copiem un model de gara(proiect neterminat) al lor , ptr ca personal imi plac mai mult garile cu arhitectura veche(cum sunt multe la noi) , dar reabilitate ..si cu elementele de accesibilitate necesare(lifturi , pasarele , pasaje , peroane la nivel) , aduse pe sabloane moderne ..cu zone comerciale dedicate , de tip lounge samd. Au mult mai multa viata in ele , sunt mai atractive si autentice.Dar facute decent ..uniform si intretinute.Sunt o gramada de gari care ptr mine sunt monumente ..Sinaia , Obor , etc.

fulger nc

  Legat de retea..pina mai recent a fost la un pas de dezastru ..la noi.
  S-a imbunatatit putin situatia ..doar de cand au concesionat unele linii si s-au concentrat pe mai putin.
   Nu sunt un sustinator al liniilor de mare viteza , dedicate, ptr noi sunt un obiectiv prea ambitios..si deocamdata nu le vad utilitatea.
   Ideile pe care se merge acum cu reabilitarea culoarului 4 si 9 mi se par corecte si de bun simt.Ramin la parerea mea ca diametralele in Bucuresti ar fi extrem de utile si ca ar fi bune proiecte pilot cu trenuri ..in tranzit cu trase gandite diferit.Ptr a vedea acceptarea lor de catre calatori ..a culege feedback.

  Consider ca organizarea actuala a trenurilor e defectuoasa si intrerupta.O sa dau un exemplu mic:
Cand lucram in Rovinari la CET plecam din Galati pina in Bucuresti Nord ..de aici ne duceam in Basarab(am o gramada de anecdote cu colegi plimbati de taximetristi ptr ca nu stiau ca se ajunge pe jos pina in Basarab) ..de acolo luam personal pina in Craiova , de acolo alt personal pina in Tg Jiu ..si alt personal Rovinari.
   O zi din viata ..n'spe schimbari de tren cu catrafusele dupa tine.

   Cum am spus ..Cfr nu gandeste "user friendly" ..in multe aspecte , nu pune calatorul in primul plan.In ziua de azi trebuie sa gandesti toate aspectele ptr a atrage calatorul ..ptr ca alternativele la tren sunt mai multe ca inainte si ca sa faci calatorul sa renunte la confortul automobilului personal ..trebuie ca "Cfr" ..sa iasa din birou si din sabloanele vechi.

   Fac o paranteza si mentionez ..ca sunt aspecte ce s-au imbunatatit in ultimul timp ..si ma refer in special la vagoane , eu calatorind de multe ori spre Galati(e o regionala ce isi mentine vagoanele ingrijite in  comparatie cu altele) in conditii mai mult decat decente.

  Revenind la intreruperi.Daca ar exista trenuri care sa traverseze capitala , sau de lung parcurs diferit organizate ..situatia ar fi alta.
  De exemplu:
-intercity ..ar trebui sa fie doar larga distanta cu oprire in municipiile mari de pe traseu si cu servicii mai diverse.Adica asemanator cu serviciile mai complete de la avion.Obligatoriu cu vagon restaurant si de dormit ptr alea de noapte.Nu e nevoie sa aiba cine stie ce servicii la vagon restaurant , dar sa ai ceva optiuni cu mincare de tip catering , bauturi si automate ptr diverse ..de la bauturi la presa.Pe rute de genul Galati-Craiova ,Brasov-Constanta.
  -Medie distanta.Cum erau acceleratele vechi , doar ca organizate diferit.O parte pe rutele principale gen:Galati Bucuresti,Craiova-Bucuresti si o parte ..in special pe rutele circulate si de tranzit gen:Ploiesti-Craiova.
  -Personalele si trenuri suburbane.Am mai vorbit de asta ..o parte sunt liniile concesionate , altele ar fi cu trenuri de pe liniile concesionate , organizate sa tranziteze orasele mari si sa opreasca in garile existente in orase (ar impune si existenta unui tarif de acord sa poata fi folosit cu reteaua de transport urban) si cu unele investitii ptr a uni in unele parti reteaua existenta.

Totul inceput cu proiecte pilot ..pe anumite trase ptr a vedea viabilitatea , a obtine feed-back si face ajustari.

  Pe timp mediu(undeva la 5 ani) daca s-ar incepe undeva in doi ani diametralele in Bucuresti ..ai putea avea o retea de tranzit care sa depureze unele trase bune si care s-ar beneficia de diametralele astea.

  Daca pina atunci se rezolva punctele conflictive de pe traseele principale(ma refer la treceri nivel , zone cu restrictii) se poate ajunge sa ai timpi decenti(genul ..de 2 ore ptr Galati-Bucuresti ..si daca ai 4-5 ore pina in Craiova din Galati e mai mult decit decent(e pus ca exemplu) si devine o alternativa la masina( te costa mult mai putin si ajungi si mai rapid).

  Alta chestie care ar fi si o consider necesara ..ar fi ca pe liniile aglomerate( unde e trafic de marfa) ..sa fie sporit numarul firelor si a zonelor de garare ptr a permite un mers mai rapid al trenurilor de calatori si a nu se ajunge la situatii unde trenurile de calatori trebuie sa astepte ..(mi s-a intamplat in special ,cred ca de pe la Urziceni , daca nu ma insel ,Ploiesti).Si nu stiu daca in prezent e asa ..dar prioritizarea ca pe timp de noapte sa circule cu preponderenta marfa ..ptr ca nu sunt multe trenuri de calatori si pe zi sa circule doar daca e strict necesar.
   Tu stii mult mai bine ..nu are rost sa mentionez ca trenurile de marfa si in special automotoarele , trenurile de calatori mai noi ..merg la "viteze" diferite ..restrictii de frinare , intrare in statii , apropiere de semnale..asa ca sa pui un cal de cursa si un catir pe aceeasi trasa e sa ii impiedici pe amandoi , daca nu le asiguri culoare de depasire( sa spunem ca sa facem drumuri mai dese la 2+1 ca la rutier).

  Adica rezolvarea tuturor punctelor conflictive ptr timpi decenti ..si o retea care sa fie sustenabila si bine intretinuta.
  Cu conditii decente ptr calator..si cu infocare distincta(la calatori conteaza si alte aspecte ..nu numai cel tehnic , la marfa conteaza doar aspectul tehnic).

frunzaverde

#1970
@BogdanPetrini : posibil sa aiba loc ceva de genul Praga; e mai putin consumatoare de spatiu ca solutia tipica. Ma intreb insa daca s-ar permite ceva de genul asta de autoritatile de patrimoniu. Mai departe, ideal ar fi constructia de accese de la fiecare peron la pasajul de corespondenta Basarab 2 si inchiderea traversarilor ilegale, peste linie, la Basarab.

Peronul de la linia 12/13 sigur-sigur nu-i original. E facut candva in anii '90, odata cu peronul 14 (s-au incercat doua variante de refacere; inaltarea peronului 14, de altfel, nu e la standardul adoptat de 550 mm). Peroanele originale (adica cele construite in anii '30) aveau aceleasi placi galbene care exista in holul lung; ajunsesera destul de rau degradate.

@fulger nc: ti s-a explicat de ce diametralele sunt o porcarie inutila, o dai inainte...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BGP2597

Nu văd de ce nu s-ar permite. Clădirea din Praga este la rândul ei tot de patrimoniu, chiar dacă în prezent nu mai găzduiește efectiv nimic, tot spațiul funcțional al gării este mutat în subteran sub Magistrală, cum numesc cehii acea șosea diametrală Nord - Sud care trece chiar prin fața gării. Cupola în sine se integrează bine în peisaj, am pierdut ceva ore în respectiva gară în decursul unui an, nu mi s-a părut ceva nelalocul lui, dimpotrivă, toate stilurile sunt relativ bine îmbinate - clădirea veche în stil clasic, zona subterană de servicii a gării în stil șaptezecist și zona peroanelor și a cupolei moderne.

Capătul dinspre Basarab e o altă problemă. Ca Politehnist aceea era ieșirea mea preferată din gară, chiar dacă sunt conștient că nu era în regulă să traversez atâtea linii la sol, iar ca mine sunt destui alții, mai ales că zona Basarab - Grozăvești începe să fie destul de atractivă la cât s-a construit și încă se construiește. Mai mult, o soluție de genul celei propusă de tine ar scurta considerabil distanța de la peroane la metrou.

Mea culpa în legătură cu peronul 12/13. Aspectul lui dă impresia de mai vechi de anii '90, chiar are un oarecare farmec (opinie strict personală). M-aș fi așteptat ca plăcile galbene din holul care dă la coloane să fie mai din anii '80, întrucât seamănă cu gresia folosită la metrou pe porțiunea Victoriei - Dristor.

AndreiB

Pasajul de metrou Basarab 2 este suficient de aproape pentru a se face corespondenta cu peroanele din GdN?

Daca da, ar fi absolut ideal, desi ochiometric pre relativ departe in linie dreapta. Cred insa ca trebuie sa fie o solutie moderna, cu scari rulante si/sau lifturi. Nu ar fi mai simplu suprateran, cu un deck peste toate liniile, eventual si cu cateva spatii de retail/casa de bilete?

dr4qul4

fara suprateran. Am si acum cosmaruri de cand treceam iarna pe pasarela aia infecta de la Basarab. Stiu ca te referi la ceva mai modern, dar la noi arata intr-un mare fel in prezentare si iese cu totul altceva
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Ma refer la ceva similar cu ce s-a facut la Arad, nu doar la o pasarela. Mi se pare o solutie buna pentru ca iti permite sa ai suficient spatiu pentru un nou "corp" de cladire.

Vlad94

Eu as propune extinderea garii Basarab cu inca doua linii (inspre Giulesti). De asemenea, la unele linii as introduce un macaz pentru rebrusare, pentru a reduce timpul de manevra.

fulger nc


Ca si "punere in tema" , realizare ..doar vazut ,fara sa il folosesc si mie imi place trenul suspendat din wuppertall(nu ii scriu numele ca mi se incalcesc degetele pe telefon).Legat de discutia privind metroul usor-tramvaiul rapid.Din ce informatie se gaseste ..chiar daca un sistem din asta e scump ...mai peste tot se vorbeste de o treime din costul unei linii de metrou conventionale.
  Asa ca eu o consider o alternativa ptr orase apropiate ..ca si solutie in comun ptr proiecte de tramvai rapid care sa le lege ..si sa ocolesti obstacole.Ptr zone precum Braila-Galati , Constanta -statiunile din sudul litoralului.Ar fi si obiectiv "vitrina" ..ptr turism , etc.
 
  Daca cineva se uita cu atentie o sa vada pe la min 2'20 ceea ce am propus in comentarii anterioare.Un boghiu cu bucata de sina ..pusa ca element decorativ.

BGP2597

Eu unul nu văd niciun motiv pentru o soluție de genul între orașe ca Brăila și Galați. Construim suspendat ca să trecem peste ce? Cu excepția Siretului, între Brăila și Galați e câmp, care e justificarea pentru a face ceva altfel decât la sol? Iar în orașe ca ale noastre, cel puțin din punctul meu de vedere un monorail suspendat e un dezastru urbanistic. În Wuppertall din ce văd, Schwebebahn-ul merge pe deasupra râului și traversează autostrăzi și alte bariere, dar uită-te mai cu atenție la secvențele care îl arată pe deasupra străzilor cu case. Ți-ar face plăcere să locuiești într-una din casele respective pe unde îți trece trenul în fața geamului de la etaj și unde nu ai parte de lumină naturală așa cum ar trebui?

Orașele noastre sunt foarte înghesuite, fizic nu ai loc pentru așa ceva, iar între orașe ai de cele mai multe ori câmp, deci nu se justifică să bagi bani când poți construi la sol. De altfel, din ce am găsit la o căutare rapidă, ultimele astfel de sisteme au fost deschise în anii '80, deci clar avantajele sunt mai puține decât dezavantajele.

fulger nc

 Daca o sa mergi cateva comentarii in urma o sa gasesti traseul propus de mine in Galati si Braila.
  Pe tot traseul din orase a fost linie de tramvai functionala pina recent , unde a ramas pe unele portiuni , pe altele a fost desfiintata..asa ca nu aduci nimic in plus ca nivel de zgomot si impedimente ..doar eliberezi culoarul central ..lasand-ul ptr masini.
  Pe culoarele propuse in orase e distanta destula in zone unde trece printre case(de exemplu in Braila ai doua benzi pe sens plus vegetatie despartitoare) , deci nu ai impedimente.

  Ideea e sa "duci" alternativele de transport rapid aproape de cetateni..ptr a fi atractiv si a avea alternativa rapida ptr a face naveta intre orase.

Am o multime de cunoscuti ..si eu la rindul meu as fi fost beneficiat de un mod de transport de tipul asta.

  Daca nu cunosti zona si vazut de pe harta nu iti poti da seama , dar la intrare-iesire di Galati , in special , ai multe obstacole de trecut(cale ferata , drumuri , poduri , etc)..zona "Catusa" dinspre combinat e "aglomerata".

  Alta ar fi ca lunca Siretului e inundabila , la fel zona Catusa ..deseori fiind probleme si restrictii la mersul trenurilor din cauza asta.Alta ar fi ca pe acolo sunt arii protejate , nu e bine sa "razi" jumatate din padure ptr rambleuri mari ..care ulterior iti pot fi afectate de inundatii si sol.In final s-ar ajunge sa te coste mai scump decat sa construiesti suspendat.

  Zona dintre orase ar fi traversata rapid cu una sau doua statii unde va fi CIC-ul ptr podul de la Braila si prin zona blocurilor ANL si eventual la intrare in Braila , in capat(care apropo e la distanta mare de gara centrala si nu e asa bine deservita de transportul in comun).

fulger nc

  Si chestia cu sistem de transport de anii 80 e argument subtire.
Sistemul din Wuperrtall e din aceeasi epoca cu dezvoltarea caii ferate , il folosesc bine mersi si modernizeaza in continuare.
  Solutii cu trenuri rapide urbane (de suprafata , subteran, suspendate) folosesc toti in functie de necesitati.
  In particular trenuri suspendate exista din Japonia pina in Brazilia , trecind prin Rusia si sunt destule orase ce dezvolta retele noi de la zero.
  Nu sunt asa raspindite ptr ca sunt folosite in principal ca legaturi directe intre puncte apropiate , fara conexiuni..si asta e principalul punct slab.Sunt in general linii cap-coada de sine statatoare.