News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Pentru mine @Frunzăverde vorbește de fapt despre design-ul unui logo care este recunoscut de toți. Surprinzător, acel M este prezentat superb și e de succes. Toate firmele mari merg spre simplificare pentru identificarea brandului. Metrorex a ales ceva bun care s-a impus în timp,  identic cum e M-ul de la McDonalds sau cum era sigla Apple luminoasă pe laptopuri înainte. Acum au simplificat și mai tare. Culmea, ei n-au nicio literă, însă e recunoscut global.

Sunt o grămadă de țări care folosesc o singură literă. Și e de succes. Și e multinațional. Deja știi la ce tip de semn să te aștepți oriunde mergi. Îl înțelegi nativ. Unde nu e așa, trebuie să studiezi înainte.


frunzaverde

#1922
Semnul este standardizat. Repet: M albastru pe font alb, sans-serif, fontul e standardizat, dimensiunile casetei sunt standardizate. M-ul cu invalizi este alt semn, si are logica (e o combinatie a M-ului clasic + semn de carucioare). Pe urma, la ce naibii conteaza cum e agatat semnul de corpul statiei? Nu conteaza, cat timp e in aceiasi pozitie - in fata intrarii in statie!

Ce sare in ochi? Un semn luminat alb lunar. Albul este rar in signalistica. Foarte rar. Cele mai comune culori comerciale sunt rosu si albastru (istoric, astea erau culorile neoanelor; Londra foloseste rosu si albastru la metrou din ratiuni istorice, apropo). Semafoarele sunt rosii, galbene si verzi. Lumina stalpilor de iluminat e galben-portocaliu. Natura e verde. O lumina puternica, alba-lunar, este extrem de ciudata in peisajul cotidian.

Acum, aberezi legat de "prezenta turistica" - oamenii nu vin intr-un oras pentru metrou, ci din alte motive. Da, Madrid si Barcelona au mult mai multi turisti decat Bucurestiul, din motive evidente. Dar asta nu inseamna ca transportul public urban functioneaza bine. Experientele mele sunt proaste sau foarte proaste - de la statii de metrou foarte greu de gasit, si cu aspect de hrube sinistre si neintretinute in Barcelona pana la rute de autobuz cu un orar imprevizibil +/- 15 minute in Tenerife, si cu rutare care-ti sugereaza din prima secunda "inchiriaza o masina". De la autobuzul de aeroport din Barcelona care e intotdeauna atat de plin (si statia terminus un dezastru) ca niciodata nu il poti lua pe primul (si ajung la taxi). La Madrid, problema mea a fost fix asta - unde e gura de metrou? Si da, am stat intr-o suburbie - de-aia am pus poza de-acolo. Si da, m-am invartit 10 minute in jurul statiei. Dar si in centru e la fel.

P.S. : Nu, nu locuiesc in Bucuresti. Orasul in care stau, care e descris ca unul din cele mai traibile global, si care e una din capitalele globale ale designului industrial, foloseste acest semn, extrem de similar ca idee cu cel din Bucuresti: https://goo.gl/maps/oCuLLtTSxfWia3xt7. Albastru pe fond alb. Noaptea e iluminat alb-lunar, exact ca cel din Bucuresti. Exista documente de design aici, care descriu de ce s-a ales exact sistemul asta. Clar cu umflatul broastei?

@cristi5 : superb dar profund nepractic (majoritatea statiilor nici macar n-au semnul art nouveau). Dar Parisul este exact asa - superb si profund nepractic - cum ar putea fi metroul altfel? RATP mai ofera si magicul serviciu "ghilotina" la intarea in statii, si, desigur, sute de km de pisoar public (dar aici sunt parizienii de vina, mai degraba).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

fulger nc

Nu ..nu e la fel si nu o sa neg o evidenta ptr o experienta negativa  a cuiva.
Din fericire ..sau din pacate am ..si o sa mai merg prin Bucuresti si ..aici unde sunt , ca sa iti spun ca sunt diferente abismale in ce priveste reteaua de metrou, semnalizarea si intretinerea ei.
Am incheiat discutia.
In fond suntem ce alegem.
Daca cineva imi sustine ca sunt foarte ok chestiile astea discutate pina acum ...asa o fi.
Ramin la parerea mea si mult succes.

frunzaverde

#1924
Tu esti cel cu "experientele negative". Noi iti dam argumente clare de ce gresesti.

Si da, ti-o spun - transportul public urban si local in Spania e mediocru in cel mai bun caz - mai ales cat purcoi imens de bani UE s-au aruncat in el... Nicaieri in vestul Europei n-am generat mai multe chitante de taxi la decont ca in Spania. Nu exista integrarea din Germania sau Austria, nu exista reteaua gandita pana la ultima legatura cu ultimul satuc, la secunda, sau punctualitatea din Elvetia, nu exista frecventele incredibile din UK (sau din Moscova), nu exista curatenia imaculata din Tokyo sau Singapore, nu exista claritatea si gandirea "de retea" scandinava. Nu exista nici preturile absolut modice ale retelei din Bucuresti. Si sa copiem chestii din Spania doar pentru ca vin din Spania e stupid - ori sunt chestii bune pentru care putem argumenta pe cazul general de ce sunt bune; ori sunt chestii stupide... Si signalistica in Spania e un dezastru absolut.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

fulger nc

 Ok ..ma simt dator cu un raspuns.
In primul rand doua chestii.
-Cand am afirmat eu ca trebuie sa copiem ceva exact..cum e la altii?? Asta e o concluzie pe care ai tras-o tu ..si o spui ca si cum am afirmat eu asa ceva.Poti revedea firul discutiei.
-A doua chestie: am renuntat la discutie , ptr ca nu e constructiva ..te limitezi sa demontezi argumente ..cu generalizari si sa le spun clisee bazate pe pareri formate ..ale tale.
Ca sa revin  ..discutia a pornit de la schimbarea aspectului statiilor si daca poate include si "simbolistica , semnalizarea" metroului bucurestean..ptr a obtine imaginea de brand , identitatea( care identitate actuala nu ma pronunt ca sunt orgolii pe aici).
  Si care discutie a deviat doar spre semnalizare.
  Si am mentionat din start ..ca subiectiv  imi place imaginea metrolui londonez ..cu toate ca nu e cel mai  bun , cel mai ...etc.
  Imi place ptr ca in mentalul meu simbolului metrou ii atasezi logo-ul metroului londonez.O fi ptr promovarea din cinema , etc , e o imagine universal recunoscuta ..in tokio , singapore si san paolo.Ca sa nu spui ca am spus eu ca simbolul metroului e cel mai . Am oferit ..ca EXEMPLE (e sa resaltez ..nu tip , ca sunt cititori care imi urmaresc mai greu postarile) solutii tehnice de implementare( simple ..dar se refera la punerea in tema) , fara sa vreau sa aiba valoarea de solutie optima de necontestat..in speranta ca cineva iti ofera o solutie alternativa mai buna , sau pe marginea caruia poti dezvolta.Din motivul enuntat mai sus ..ca imi place estetica logo-ului londonez am propus un semn care sa respecte grafia semnului bucurestean ..inmarcat intr-un cadru asemanator logo-ului underground , dar format din dreptunghiuri..ptr a avea identitate proprie si pastrand culorile traditionale.Chestia cu semnul pe tablite are alt fundament decat copiatul solutiilor din Madrid.
  O sa imi incadrez rationamentul ..in rationamentul alegerii unor solutii aici in Madrid , nu ca sa alegi neaparat asa.
  Aici sunt cam trei tipuri de statii:
- Cele de sticla din link-urile de mai sus , din comentarii anterioare.
-Cele cu intrare directa , din travertin cu semnele cu tablita si lumina indirecta ..de care te tot iei tu.
-Cele din cladiri , cu iesiri in supermarketuri si noduri multimodale.
-Mai sunt cateva statii ..foarte putine ca cele mentionate de @frunzaverde , care sunt construite in amplasamente comune cu statii de "Cercanias" si nu sunt reprezentative(plus schematica statiei respecta tipicul "Cercanias").
Rationamente:
-cele din sticla sunt oarecum standardizate ptr liniile noi si in zone unde predomina constructii mai noi , blocuri , zone cu birouri etc.Si in general sunt iesirile principale.Ca in general au multe iesiri secundare cu culoare in subteran ..si din aceeasi statie poti iesi in doua locuri la distante apreciabile si multe cu statii in oglinda ca in link-ul pus de @frunzaverde din Bucuresti.
-cele din travertin si cu tablita e cam ptr iesirile secundare ..si predomina in centrul orasului pe motiv de municipalitate.Arhitectii primariei nu vor fi de acord cu statii cu logo-uri luminoase , care sa intrerupa arhitectura colindanta , pe motiv de ..turism.Cum e un oras care pune in prim plan aspectul asta ..ptr ei conteaza ca in selfie-ul lui jhon din Londra , sau lui Fritz din Berlin ..sa nu ii iasa ceva disruptiv in poza.
-ultimele ..raspund criteriilor pur functionale , avand limitarile impuse de amplasamente( caz foarte comun si identic ca rezolvare on Londra).
Ok ..ca sa rezum pina aici : -Eu am oferit doar ca EXEMPLU( sa resaltez) o solutie ..care sa imite rationamentul de la baza: solutii tehnice de implementare , care ..chiar daca sa iti ofere identitate sa nu fie disruptive cu arhitectura colindanta.Doar atat ..nu sa copii ceva de undeva.
Ca si rationament ..canva Picasso spunea ceva asemanator:
"-Un bun artist copiaza ...unul extraordinar fura!!"
Rationamentul meu a fost ..sa furi , sau sa copiezi ..ca oricum totul e creat si e stiut in ziua de azi , spatiul de inovatie fiind in a folosi solutii demult patentate ptr a iti creea imagine.
  Si aici as face o paranteza cu o concluzie in oglinda:
-Curios sau nu ..metroul madrilen respecta o schema de culori identica cu cea a celui din Londra ..poate fi coincidenta , sau doar au copiat o schema de culori si au folosit o grafie proprie ptr a isi creea o identitate.
-Metroul bucurestean foloseste ca sa se localizeze un logo care e grafia semnului metrou in glosare si o grafie distincta , proprie ptr a se identifica ca si companie.
Asta ca sa creezi imagine.
Daca eu sunt unicul ce gaseste o incongruenta aici ..inseamna ca am probleme.
  Sa raspund in parte.
-Nu am mentionat exemple si nu am generalizat ..gen: "-In Spania.." ..cum spui tu ..ptr ca nu cunosc in detaliu , cat sa ma pronunt.Din calatoriile mele si experienta Madrid-ul e mult diferit si mult peste restul tarii , pe unde am fost , in ce priveste infrastructura si semnalizarea , in general.
-autobuzele urbane respecta o singura schema de culori , cele interurbane la fel , trenurile de "cercanias"  la fel ..sunt diferite de cele de medie , larga distanta.
-nu am laudat sistemul feroviar , luat in ansamblul sau , e un sistem infocat comercial , nu in folosul cetateanului de rand in principal( s-a investit mult in trenuri si linii ave ..in detrimentul dezvoltarii retelei ptr orasele mai mici , ptr a duce turistii rapid dintr-o parte in alta si ca efect secundar il folosesc si cei din orasele legatura ..si reteaua de "cercanias" e buna doar ptr zonele adiacente Madridului..pana pe la vreo 70 km distanta , beneficiind zona centrala).
-la noi acoperirea retelei e mai buna( aici cu greu crezi ca un sat ca cel in care locuiesc eu poate avea tren la doua ore) , chiar daca ar fi de preferat ca unii privati sa investeasca in material rulant mai nou.
-ai spus de cladirile alea de sticla ca ar fi o "buda" ...ma intreb oare cine a facut "bude" din sticla ??? poate or fi unii exibitionisti ..cu privitori scatofili.Cladirile alea au un tipic ptr cladiri apartinand municipalitatii ,cu geamurile fumurii , semnul distinctiv fiind culoarea albastra in partea inferioara a constructiei , ori pe elementele structurii ,  ori pe panourile de tabla interioare.Pe acelasi rationament as spune ca statiile vechi de metrou bucurestene..sunt bacanii.
Adica daca are cioc si macane ..e rata.
Arata a bacanii ..daca pui doua mezeluri la geam as spune "Macelaria lu' Matache"!!
Ca sa revin cu cateva concluzii.
-Nu toti cetatenii ..se nasc cu glosare in cap , bucurestenii stiu semnul metroului , ptr ca il au asociat cugurile de metrou , cladirile samd ..ma indoiesc ca au cautat in vreo carte simbolul universal al metroului , daca le pui pe statie o cruce ..ca a farmaciei ..o vor asocia cu asta.
Asta legat de faptul ca ar strica ..cuvantul metrou scris pe undeva.
-Cu un semn universal folosit ptr simbolul metrou ..nu creezi identitate.Ti-o poate povesti orice afacerist ce are un brand cunoscut.Ideea e diferentierea.
-Ca sa nu mai fiu acuzat ca "ma inchin la caramizile unora"( nu sunt tipul ..sunt orgolios din fire si de asta as prefera sa ne diferentiem de altii copiind principii si rationamente ..acel "savoir faire" descoperit de altii , care nu e o stiinta scrisa si stiuta ..ci mai mult un cod de bune practici ..intr-un domeniu)...o sa dau exemplu de chestii foarte usor de recunoscut ..cu identitate, la privati.
-Statiile de carburant.
Sunt ceea ce recunosti mai usor , fie ca mergi cu masina , fie ca mergi pe jos..nu raspund la criterii si rationamente de functionari ..care nu au legatura cu fenomenul comercial ..si sunt infocate pe ceva ...-identitate si informatie cat mai vizibila.Doua coordonate -schema de colori unitara si logo
- vizibilitate si informatie ptr ce ii intereseaza
Benzinariile nu au nici o problema in a pune acoperis cu informatie pe toate laturile vizibile si un totem iluminat cu lumini led ptr preturile carburantului.
In anul de gratie 2020 metroul a gasit panaceeul universal in domeniul semnalizarii si nu mai trebuie schimbat nimic..cu semne identice ..montate pe aceeasi latura a unei cladiri , unul sa semnalizeze ca in partea sa merge metroul ptr normali ..si cel din stanga e ptr minusvalizi. Si cu o schematica de culori si modele unica ptr statii ..la fel montaj ..si cu semne de circulatie pe aceeasi stalpi si multe pe care nu le mai enumerez.Asta in timp ce consideram ca totul e ok si ..panaceeul e la noi ..si ca singaporezii au metrou curat.
Intrebarea ce ramane e ..-cu ce ma incalzeste pe mine ca metroul singaporez e curat???
Ideea progresului e miscarea ..si sa fie utile cetatenilor ..de asta americanii au facut masini in serie , cand altii credeau ca e imposibil sa gasesti metode de constructie sa fie accesibile ..din acelasi motiv fac tesla ..cand altii spuneau ca e imposibil.Practic se reinventeaza periodic.

TibiV

Fara suparare, dar scrii "block", intr-un mod obositor...

La al 4-lea paragraf am abandonat.

O postare nu trebuie sa fie un "tratat", ci sa spuna fix ceea ce ai de spus - informatia, "stirea".

Din "specificul" job-ului meu: daca nu ai "captat interesul" in primele (cel mult) 3 fraze, restul este fix "pierderea audientei".
Sau, cum imi spunea un "sef" la inceputul carierei mele, "daca nu i-ai captat cu primele 3 fraze (de preferat cu primele 2) atunci scrie o carte pe tema asta, si spune-mi cati o cumpara..."

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

fulger nc

 Ok rezum.
Daca am dat exemple , au fost ptr a avea ca sursa de inspiratie anumite rationamente ce au stat la baza  si pur si simplu am pus exemple concrete cu speranta ca sa dezbatem pe solutii.
Metroul bucurestean nu are o imagine unitara si ingrijita.Statiile nu numai ca nu au o arhitectura , cat de cat unitara , cele tipice ..fiind vreo 3 teme pe o arhitectura nu prea atractiva(cele mai noi au un aspect mai estetic).
Dezordinea semnalizarii ..cu semnele atarnate aleatoriu cam pe unde se apuca ..nu ajuta nici ea la o imagine ingrijita.
Asa ca am propus un fel de "rebranduire" , care sa unifice logo-ul companiei , cu o schema tipica de culori si in acelasi timp cu o semnalizare unitara a statiilor(unitara ca logo , diferentiata ca solutii tehnice adoptate , in functie de arhitectura colindanta si a statiilor).
Cu ocazia asta ideea ar fi sa se faca si o noua schema de semnalizare , care sa reuneasca informatiile principale necesare si sa faca mai atractive vizual vechile statii cu aspect de cazemata(oricat de originala poate fi arhitectura ..nu aduce nici un element sa le faca atractive vizual ..mai ptr nimeni).

frunzaverde

#1928
Si eu ti-am raspuns ca :

- Semnalizarea exterioara a statiilor de metrou, si logo-ul metroului (M-ul albastru) sunt foarte destepte si cu cap facuta, si absolut unitara (de la M-ul albastru, la forma "acoperis curbat, vitrat" a gurilor de metrou). Si ca unitatea arhitecturala a gurilor de metrou s-a pastrat de-a lungul timpului, peste proiectanti si stiluri - ca forma standard a gurii de metrou e atat de clara pentru un bucurestean, incat e imediat recunoscuta oriunde.

- Ca multe chestii de la inceputul metroului au fost foarte destepte - sa vezi primele harti, care-ti aratau si pe ce parte se deschid usile.

- Ca ce propui este un imens pas inapoi; ca solutiile pe care le propui, inspirate de Madrid, sunt de proasta calitate dpdv al signalisticii, si contravin tuturor regulilor de signalistica. Si alora din publicitate, si alora din informarea publica, si alora din heraldica medievala (intamplator, regulile sunt identice). M-ul albastru, design facut bine in anii '70, este mult mai modern si atemporal si bazat pe principii solide de design ca ce propui tu. Ce propui to e o solutie, esentialmente, inspirate de solutii de anii 1910-1920 (Londra a avut nevoie de multe runde de simplificare pentru a ajunge la "roundel-ul" curent), si de o varianta de solutie copiata fara a o pricepe de la englezi, si niciodata schimbata (Madrid).

- Ca problema ta este de estetica, dar o reformulezi (gresit) intr-o problema de signalistica interioara. Vorbesti de "ingrijire", parca ar fi ora de caligrafie, nu de functionalitate. Inteleg de ce o reformulezi - o problema de estetica e personala.

- Ca as/am fi inteles daca te legai de signalistica interioara, din metrou, care e problematica. Dar signalistica exterioara e geniala la metroul bucuresti - sa folosesti intreaga structura a statiei ca semnal ca "aici e metrou" e de-a dreptul genial. Si m-am folosit si eu (personal) ca si oc7avian de chestia asta.

P.S. Statiile chiar n-au aspect "de cazemata" - dai in absurd aici. Mai ales pe tronsoanele timpurii (Semanatoarea - Timpuri Noi; Timpuri Noi - Republica; Eroilor - Industriilor) calitatea finisajelor si materialelor folosite este incredibila; si aici vorbim la nivel mondial aici. Nu s-au zgarcit la nimic - marmura cat cuprinde, travertin, piatra naturala. De asta, statiile astea imbatranesc extrem de gratios, chiar si cand intretinerea lasa de dorit (si la un metrou, intretinerea e greu sau imposibil sa fie facuta ca lumea, oriunde in lume), chiar si cand metroul are vesnice probleme cu infiltratiile si cu panza freatica (compara cu cum a imbatranit M4T1). Statia Politehnica arata mai degraba a Sala a Pasilor Pierduti (hol monumental) a unui palat. Statia Titan e mai mult decat impresionanta, e o catedrala subterana - singurul loc unde am mai vazut ceva similar, in toata lumea, e Washington DC - si nu sunt singurul - de altfel, statii din Bucuresti apar frecvent in ghiduri arhitectonice. Si da, multe statii, sunt extrem de clasicizante, si uneori intunecoase si dau o senzatie de opresiune - dar arhitectii si inginerii care le-au facut traiau in timpuri oprimante si intunecate - si asta va ramane pentru totdeauna. Si, daca stii unde sa te uiti, vei vedea, pe langa stilul clasic, elemente de inceput de post-modernism (tipice pentru anii '70) - uita-te la Eroilor la corpurile de la peronul lateral, cu model de inspiratie folk modernizat (foarte la moda in epoca) - combina asta cu lumina portocalie, incandescenta, moale, initiala (iluminatul a fost schimbat). La Unirii 1 teme traditionale stilizate si caramida aparenta - din UK si US in URSS vei gasi aceleasi idei arhitectonice repetate.

P.P.S. Ca sa nu respect nimic din ce-a zis @TibiV - hai sa-ti dau un exemplu de diferenta intre estetica si functionalitate: metroul din NYC. E incredibil de inestetic. E delapidat de-a dreptul, probabil jumatate din suprafetele din statii iti dau tetanos, restul heptatita. Cand vom fi eradicat covidu', sunt sigur ca vei mai gasi la metrou in NYC, ca spalatul statiilor se face la inaugurare, si-atat. Mizerie cat cuprinde, sobolani uriasi, de fuge pisica de ei. Decoratiunile statiilor, ieftine de la bun inceput (faianta si placi ceramice), unde nu au picat complet, sunt acoperite de zeci si zeci de straturi de mizerie, ulei si funingini, de nu se mai cunoaste nimic. Cabluri atarnate pe toti stalpii. Iluminat groaznic (neoane alb-albastre palpaind). Dar de-o eficienta incredibila - te duce de oriunde oriunde, 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, la un pret modest, rapid, rapid, rapid (bine, in vremuri normale, nu in chinul curent, in care NYC a suferit si inca sufera enorm...). Si da, totul e mizerabil semnalizat, dar tot te descurci, ca e o gura la fiecare colt de strada. Si daca nu te descurci, se ocupa newyorkezii sa te-mpinga de colo-colo pana ajungi oricum, fara sa-ti dai seama. Dar important e ca ajungi - e eficient, e non-stop, e rapid. Opusul am inteles ca e metroul din Fenian, foarte frumos, dar complet inutil. Nu l-am testat, insa, asa ca nu ma pronunt; si la Fenian n-am de gand sa ma duc prea curand (sau vreodata).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Stațiile actuale, trecute printr-un program de curățenie profesională, ar arăta superb. Poate încă întunecate, adevărat. Din punct de vedere personal, ce dau aparența de "nașpa" sunt suporturile de neoane, tavanul de sticlă parcă abandonat și vopsitul stâlpilor într-un stil amatoricesc (vopsea peste vopsea, mai des de o dată pe an). Chiar mă gândeam ce efect ar avea modernizarea plăcilor de sticlă ale tavanului, inclusiv cu introducerea unor panouri led.

gruiarew

Bine logo-ul ca logo-ul, dar cred că mai importantă este integrarea cu google maps sau orice alte chestii de navigare on-line. Nu știu la voi în București cum este în special cu metro-ul dar m-am pus în "pielea" unuia care vine prima dată la Sibiu. Deși avem integrare cu google maps, nu bate deloc cu ce este pe site-ul Tursib și de asemenea cu ce e afișat în stații, la timpi de deplasare și la poziția străzilor. De asemenea de la aeroport nu aveai posibilitate de a lua bilet de la automat, probabil să se fi rezolvat între timp. Ca să întrebi pe la dughene nu cred că face nimeni așa ceva.

Da, la voi la București e mai fain:

"Ne pare rău, nu am putut calcula indicațiile de orientare pentru transportul public de la ,,Centrul Comercial Esplanada, Șoseaua Vergului 20, București 022448" la ,,Stadionul Steaua Bucureşti, Bulevardul Ghencea 35, București" "

Prin comparație: https://goo.gl/maps/bXgXyQUX1uTUUdjw7 Nu Germania, Suedia sau alte țări dezvoltate.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

oc7avian

În București, pe lângă datele neactualizate la zi, par să mai existe erori de algoritm. În plus, pe inelara 1/10 mă pune să cobor cu o stație înainte, să merg pe jos până la Banu Manta și să iau următorul tramvai, pentru că e prost marcată stația drept capăt de linie. Încearcă o rută gen Grozăvești - Pasaj Victoria



Exemplul tău pare o eroare de algoritm, că orice reper din jur a mers ok pentru calcularea rutei.

Iar rute de genul celor marcate de tine se calculează și la noi. Chiar am făcut o simulare de acasă din Brașov până la muncă în București. Doar că niciodată nu o să am încredere în timpi. Nu există conceptul de încredere deocamdată la noi pentru transport public în Google Maps. Câteva orașe sunt excepții.

frunzaverde

E o eroare de algoritm la Ghencea. Daca bagi adresa stadionului, nu stadionul, merge...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

In Craiova m-a pus sa astept autobuzul in statia gresita...am scos-o la capat prin metoda traditionala: intreaba un pasager cu sacosa! sigur e din zona si a iesit sa faca piata :))

oc7avian

În multe orașe totul e făcut de voluntari. Cât timp nu sunt date publice, e greu să ții la zi. Cred că doar o mână de orașe chiar expun datele către Google Maps rapid (Brașovul era, dar n-am mai verificat în prezent).

În București update-ul recent (după mulți ani) a fost făcut de o mână de voluntari. A detaliat BodoMinea pe MU legat de asta. Există inclusiv link către codul sursă al script-ului folosit să extragă date live din InfoSTB și să le convertească în format static GTFS.