News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

JohannDB

""...si care anunta intentia URSS de a trece la encartament lat"".  La ce "ecartament lat" să trecă rușii ?? Pentru că ei au 1524 mm de pe vremea țarismului.... Nu cred că se gândeau (la data hărții) la ecartament peste 1600 mm (Spania, Chile, India.....)...

yetiman

 :D Nu la ei. La noi si la restul tarilor "ocupate" de ei. In blocul estic, adica.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

#1817
Foarte fain textul. O groaza de cluburi care nu stiam ca-s feroviare la origine (si la altele e usor de uitat, ca nu mai au nimic cu CF, gen CFR Cluj).

Si da, am si uitat ca legatura OTP-GdN e datorata tot fotbalului

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24181504-trenurile-fotbalul-150-ani-istorie-calatorii-lungi-meciuri-palpitante.htm

Dar nu mentioneaza calatoria cu trenul a echipei Coreei de Nord pana in Anglia la campionatul mondial din 1966, unde au trecut de grupe dupa ce au batut Italia! Iar in sfertul de finala cu Portugalia conduceau cu 3-0 in minutul 25! Apoi le-a dat Eusebio 4 goluri si au pierdut cu 5-3.



Harry

In Constanta inca mai exista stadionul CFR

mishu88

Tot ca în gară, dar cu folos.


Stancosti

După modelul Softrans - Softronic (așa cred, cei care produc material rulant au firma lor de transport feroviar), ar putea și Electroputere VFU Pașcani înființa firma proprie de transport și să circule în zona Moldovei?
Eventual și spre București, litoral (în sezonul estival).

frunzaverde

Electroputere VFU Pascani este deja parte a unui grup mai mare (Grampet), care are o gramada de operatori feroviari (GFR in Romania si Grecia, Eurorail in Serbia, Grampet Austria, BRC in Bulgaria, Train Hungary), toti integral de marfa. De putut le-ar fi foarte usor, o chestiune de saptamani sa-si extinda certificatele si autorizatiile pentru transport calatori - dar daca doreau sa se apuce de transport calatori, ar fi facut-o in cei 15 ani de cand sunt pe piata...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

cred că Softronic a încercat inițial să vândă automotorul ( sau măcar a plănuit) și pentru că nu a reușit a îmbinat utilul cu ... utilul :)

Harry

sursa: Arhitect Radu Cornescu


nenea_hartia

^ Mulțumesc, foarte fain plan. Pe vremuri urmăream cu atenție postările domnului Cornescu pe skyscrapercity.com, dar de când și-au schimbat în mod atât de deplorabil aspectul site-ului nu am mai intrat deloc, noul layout îmi dă vertij. :lol:

Harry

1955 Santa Fe , dining car pe ruta Chicago - L.A.



Cred ca doar o chestie de genul m-ar putea convinge sa folosesc trenul ca mijloc de deplasare  :lol: Am fost o singura data in viata mea cu trenul. Constanta-Mangalia ca sa vad si eu cum e. La dus a fost un "tramvai" din ala bidirectional. Arata decent, pacat ca era murdarit cu graffiti. La intors o locomotiva "antica" si un singur vagon vai mama lui cu usi care nu se inchideau si destul de uzat overall.

carutasul

păi ai și găsit pe ce traseu să încerci :)  Eu mai merg când am trasee lungi, pentru că pot să îmi iau laptopul și să lucrez ( sau măcar să stau pe forum :) ) e mult mai avantajos decât să conduci ore în șir, dacă nu ai nevoie de mașină la destinație (ceea ce e adevărat  în 90% din deplasările de serviciu) . Pe distanțele scurte, poate cu excepția București-Ploiești... și  or mai fi și altele în zone unde nu am eu treabă... la noi nu! :)

Io

Subscriu. Am facut asta vara un drum cu trenul Ploiesti - Constanta si retur cu schimbare de tren in Bucuresti. Mult mai relaxant cu trenul, AC, liniste, curat, civilizat si rapid decit plictisul condusului pe A2 + nebunia aia de circulatie de la intrarea/si prin Constanta + Dncb de doua ori. Nu mersi, pentru asa ceva prefer trenul.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

frunzaverde

@Harry, pai dupa ce trece epidemia, si reintra vagoanele restaurant "in paine", te poftim in vagoane. CFR are (nu foarte multe, din pacate) vagoane restaurant, unde mancarea este gustoasa, si privelistea frumoasa. Unele au si atmosfera art-deco, ca de exemplu acest 88-96:



Si daca vrei, poti apoi dormi. Tot pe CFR se ofera doua ambiante pentru somn, modern (70-91):



sau cu atmosfera foarte, foarte retro, demna de Orient Expres (cu venerabilele 71-31; cu mentiunea ca vagoanele astea au insa o varsta, asa ca nu doar arata... retro):



Si pentru scurt-mediu parcurs, rute gen Bucuresti - Craiova, Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Brasov, Brasov - Constanta vei gasi vagoane decente. Chestii gen:



sau:



Si asta-i clasa a 2-a...

Exista cateva reguli simple dar nescrise la CFR:

1. Nu se merge cu personalul (regio) decat daca 1. ori stii ruta, si stii ca baga vagoane ok (exista regio-uri cu vagoane foarte moderne si ok, pe anumite rute); sau 2. esti pregatit ca atare, de senzatii tari, romanesti; cu Malaxe, 20-50-uri si canapele de vinilin tapetate cu seminte ...
2. Daca ai de-ales, eviti pe cat posibil "foamea" (Iasi - Timisoara);
2b. Daca poti, orice tren e facut cu Desiro (sobolanul tramvai de care zici);
3. Eviti sezonierele de foarte lung parcurs (Mangalia - Oradea/Iasi/Suceava/Satu Mare/Baia Mare/Arad/Timisoara) la vagon clasa (se baga toate rablele); la dormitor si la cuseta e ok, dar va fi "tot ce-au mai vechi in parc" (ungurii si croatii, surprinzator, fac la fel pe sezonierele lor);
4. Stii ca clasa I nu este cine-stie-ce peste clasa a II-a, cu exceptia pretului (mult mai mare) si a aglomeratiei (mult mai mica)
5. Pe timp de noapte nu se merge la clasa niciodata si ABSOLUT niciodata la clasa I. Cuseta de 6 este doar minimal mai scumpa decat clasa a II-a; cuseta de 4 este la un pret sub clasa I. Vagonul de dormit este si el la un pret acceptabil fata de clasa I.
6. Fugi ca de dracu de "Trenul Tineretului", bataia maxima de joc a CFR.
7. La Tg. Mures nu se ajunge de nicaieri usor cu trenul. Nici la Rm. Valcea. Nici la Sibiu.

Ai incalcat regulile 1 si 2b. De-asta experienta a fost... sub asteptari.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

#1829
A propos de vagoane de dormit. Acum vreo 8 ani am venit Oradea Bucuresti la vagon de dormit. Eram rupt de oboseala dupa 1 noapte si jumate nedormite (incident mecanic linga Innsbruck, nu era masina mea) si i-am cerut conductorului ca daca poate sa nu bage pe altcineva in cabina, pot plati doua locuri daca e cazul. Mi-a oferit o cabina (single poate?) mai mare aflata la capatul vagonului si care avea dus propriu. Nu mi-a pasat ca mobilierul  era vechi si urit si chiuveta si dusul (nu era cabina de dus, avea un soi de musama despartitoare) vechi si urit. Nu-mi aduc aminte daca era de un pat sau de doua, insa cabina cu dus propriu n-am mai vazut, nici nu stiam ca exista.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.