News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dan tm

Probabil ai vrut sa spui Agigea Ecluza-Mangalia.
Pina la Ecluza este electrificat si BLA.

Singurul locc in tara unde se vede folosirea materialului rezultat dintr-o reconstructie de linie este la Mera, de la Baciu Triaj la Mera s-au montat stipii de electrificare rezultati de pe Valea Prahovei.
In gara Mera sint gramezi de stilpi care trebuiau montati mai departe.

despre instalatii CED, BLA, sine, traverse,schimbatoare de cale, SAT sau BAT nu stiu, dar e posibil ca toate astea luate dintr-un loc sa fie folosite in alt loc.
Tocmai ce am citit in ziar ca instalatia CE din Arad se va casa.

cristi5

#1801
Stimati colegi, interesante discutii, nu stiam ca actuala semnalizare permite teoretic 160 (ca cu 200 la peron am pus si eu).

Dar imi explica si mie cineva de ce este stiinta spatiala (ca vorbim de Musk) sa porneasca centralizarea electronica noua pe CIV, sa putem schimba macazul, sa putem circula pe doua fire ca oamenii. Ca daca bine inteleg (sper sa ma insel) Curtici-614 e singura portiune reconstruita-total unde asa ceva e posibil?

OK ERTMS e tichie de margaritar, poate va fi implementat pe locomotiva unui tren fanion gen Dacia, va functiona pana la prima defectiune pe parti din Sighisoara-Curtici si gata. Restul trenurilor poate ajung la 140 cu ceva noroc. Dar cand schimbam si noi macazul? Inteleg ca cele doua sunt legate, dar trebuie neaparat ca o tehnologie de care nimeni nu are nevoie (ERTMS) sa blocheze o tehnologie de care are nevoie toata lumea (centralizare)?

Si cand se defecteaza ERTMS (ca se va defecta) putem si noi spera ca nu va bloca si sistemul traditional de semnalizare?

Si ce tehnologie avansata e necesara sa nu mai incetineasca trenul la fiecare bariera pe Sighisoara-Coslar?

Quest

Excelenta sinteza Horatiu, felicitari ! Ma alatur intrebarii lui Dorum, daca nu s-a infierbintat tastatura ;)

Alineatul preferat:
"Consultanța pe proiecte nu e ca la CNAIR, care vrea control total și împinge cât de mult spre DRDP-uri. Aici sunt consultanți specializați, tobă de carte CFR-istă, însă problema e că marea majoritate sunt pensionari foști CFR-iști și nu prea vine sânge proaspăt din urmă. S-a încercat și cu regionalele, dar sunt cam subțiri pe lucrări mari, nu oricine știe contract management, ei se pricep la dirigenție de șantier pe lucrări micuțe.

E foarte interesant că CFR după discuții cu CE și ANAP au reușit să actualizeze prețurile contractelor între momentul depunerii ofertelor (2015) și momentul semnării contractelor (2017). Discutăm de procente în zona de 10%, adică 200-250 de milioane de lei, ceea ce a fost o adevărată gură de oxigen în special pentru Aktor."


Legat de nevoia repetarii unor idei de 1000 de ori pina lumea sa le inteleaga, anul trecut la o prezentare Amway in fata unei sali pline cu sute de oameni, un veteran american de 85 de ani al firmei, spunea ca daca o informatie e repetata de 16 ori, doar 85% din ea e retinuta :)
Common sense will get you far !

Cetatean

Cateva precizări legate de consultanta:
Nu vine nimeni din spate pentru ca oamenii tineri nu vor sa se angajeze pe bani de nimic.
Nu e tot una sa semnezi lucrări de zeci de milioane de euro fără sa ai autoritatea care ar trebui sa o ai.
Ei nici nu vor sa angajeze oameni tineri.
Multi sunt pensionari și lucrez jumate de norma cu pfa.
Sunt obtuzi și depășiți de situație.
Rezolva foarte greu și cu întârziere problemele care țin de ei.

vancouver

@cristi5, "esplicatiunea" este urmatoarea: pe Sighisoara - Coslariu - Simeria s-a facut o greseala. Nu s-a cerut prin proiect sa se pastreze si refaca functionala vechea semnalizare (clasica) pana cand este gata cea noua! Si atunci vechea semnalizare a mai fost pastrata asa doar pe ici pe colo, cat sa circule trenurile in regim de santier. In clipa in care noua semnalizare (care include si ERTMS / ETCS + GSM-R) va fi gata complet (macar toate semnalele montate si toata centralizarea facuta), abia atunci se va putea schimba macazul.

Pe Simeria-Deva-Arad nu este asa. Adica prin toamna, cand o sa se fie gata ambele fire intre Deva si Mintia, chiar se vor putea folosi ambele. La fel si pe km614-Ghioroc, unde in cateva saptamani ar putea fi gata ambele fire.

De ce s-a facut aceasta greseala imensa pe Sighisoara - Coslariu - Simeria? Intentia a fost buna. Anterior au existat probleme pe Bucuresti - Constanta, dupa ce semnalizarea fusese instalata de firme diferite si softuri diferite si existau probleme de compatibilitate. Ca sa se evite aceste probleme de compatibilitate, s-a decis separarea semnalizarii si acordarea unui contract separat pe toata sectiunea Simeria-Coslariu-Sighisoara, ca sa fie ceva unitar. Dar iata mai mare daraua decat ocaua, deci se revine la semnalizari facute de firme diferite, dar macar se fac concomitent cu lucrarea.

In concluzie intre Sighisoara si Arad vom circula pe doua fire prima data pe un lot inceput recent si nu pe cele incepute in 2012-2014.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dan tm

pe linia de Constanta s-a rezolvat su semnalizarea?

pentru ca in statia Ciulnita am vazut si semnale noi tim TMV, cu blocul de viteza de sus intors lateral, dar si semnale luminoase tip vechi. Plus ca mai era si o linie veche ramasa pentru tranzitare si fara bretea spre Calarasi desi macazul ramasese.

vancouver

Dat fiind ca trenurile circula cu 160 pe M800 intr-un fel sau altul s-a rezolvat.

La Ciulnita e alta problema. Acolo contractul a fost reziliat undeva pe la 95%, gen pe LD3. Astfel garile Ciulnita si Fetesti au ramas nefacute (inclusiv liniile). In Ciulnita totusi una din liniile directe a fost refacuta. Pe aceasta se trece cu 140, iar pe cealalta, ramasa veche, cu 70. In Fetesti liniile directe (vechi) s-au degradat asa de tare incat s-a ajuns la limitare de 50 km/h. Ca atare le-au facut un RK acum vreo 2 ani si dupa aceea s-a revenit la 100 (posibil si 120 intre timp, nu stiu exact). Oricum curba dupa Fetesti spre pod Borcea este de 120, asa ca mai mult de 120 nici nu trebuie pentru statia Fetesti. Totusi ar trebui facute licitatii noi ca sa se termine odata proiectul initial, inclusiv liniile abatute, schimbatoarele, semnalizarea, peroanele. Si cladirea garii. Sincer nu stiu ce asteapta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#1807
Pai din cate inteleg pe M800 se elibereaza pur si simplu linia manual, cu confirmare telefonica cred.  Adica nimeni nu se bazeaza pe semnalizare cand trece trenul special cu 160. Secolul 19 gen. Nu stiu la alea de 150 cum e.

Si @vancouver in legatura cu Sighi-Sim. O problema e ca linia are acum alte lungimi, blocurile de linie vechi nu mai pusca.
Si in continuare nu inteleg: daca semnalizarea e un singur contract pe Sighi-Sim, de ce trebuie sa dureze ani de zile sa instaleze centralizari noi in gari si sa schimbe un macaz.

Pe Sim-614 e o gramada de traseu nou deci "vechea semnalizare" de care zici nu prea ajuta. Sunt Tz gari mutate, si oricum vor fi centralizari noi in fiecare gara... In plus sunt N contracte cu echipamente incompatibile intre ele. Mi-e greu sa cred ca va fi mai bine dar sper sa ai dreptate, sa mearga macar macazurile. Vom vedea curand pe Deva-Mintia. E posibil sa se circule pe 2 fire dar la mica intelegere (telefonica probabil). E adevarat ca fiind un singur contract (CF + semnalizare), poate va fi mai mult interes.

AndreiB

Ingrozitor la cati bani s-au investit in linia spre Constanta ca se taraganeaza atat si cu semnalizarea si cu Ciulnita si Fetesti.

Cetatean

Nici pe Simeria - km 614 nu cred ca o sa se poată.
Nu știu exact cum funcționează tot sistemul, dar din moment ce nu sunt montați stâlpii, gările nu sunt gata, nu cred ca au instalat echipamentele, centrul de coordonare din Simeria nu cred ca este funcțional...
Am auzit ca firmele care instalează sistemele le pot pune în funcțiune doar când este gata un tronson. Adică dacă e gata Deva - Mintia se va putea circula pe ambele fire dar tot 'telefonic'.
O sa ma interesez.

frunzaverde

^ Cele de 150 circula normal, dar au trasa facuta in asa fel incat sa se poata respecta la tonaje normale si cu material de 140. La modul ca CFR Calatori baga de ceva ani vagoane de 140 (o pereche e facuta integral cu 11/21-31-uri, care nu pot mai mult de 140 km/h)... De ce baga asa ceva pe Bucuresti - Constanta, asta e unul din misterele CFR-ului...

@cristi5 - intelegerea telefonica se numeste cale libera. Inteleg ca vor sa evite circulatia la cale libera pe 614 - Simeria, dar nu stiu exact cum vor sa faca; centralizarile in momentul asta sunt la minimum absolut, cu foarte putine linii pastrate, si presupun ca in mare parte pe echipamente vechi / carpeli.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

in 2017 am facut un turneu Slobozia -Calarasi cu trenul.
L-am postat pe alt forum, poate e cineva interesat de poze.

https://trenuletz.forumz.ro/t86p135-802-slobozia-veche-ciulnita-calarasi-sud

Harry

O harta foarte dubioasa facuta in decembrie 1951. Ce am postat este o portiune dintr-o harta mai mare care include URSS si restul blocului estic. Apar niste cai ferate dubioase prin Dobrogea. Sa fie cumva vorba de un plan pentru construirea de CF noi?


tom_sawyer

#1813
Te deruteaza perspectiva hartii, e rasucita "clockwise" fata de normal (cu vestul in sus si nordul in dreapta).

Nu apar cai ferate noi in Dobrogea. Aia cu linie groasa e Tulcea-Medgidia-Negru Voda, iar cu linie subtire Cernavoda-Constanta, invers fata de cum ar fi trebuit reprezentat.

Pana la urma ce-i cu harta asta? De unde provine? Da niste detalii.

Harry

E o harta din 1951 cu caile ferate din URSS  si blocul estic si care anunta intentia URSS de a trece la encartament lat. Daca te uiti atent apare o cf in sudul jud Ct paralela cu granita ar veni intre Mangalia si Silistra, iar CF spre Tulcea trece Dunarea catre Ucraina.