News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Phenol

Exact, pe 800 e o situatie mai speciala sa poata circula cu viteze mai mari de 140.

TibiV

Mai fratilor,
nu v-a mai "scuturat" de mult frunzaverede...

Nu sunt specialist ca el, dar...
1. INDUSII duc fix pana la 140 km/h
2. Peste 140 km/h trebuie (musai) ERTSM. Care NU exista (functional) NICAIERI pe reteaua CFR... (Nici macar pe Arad-km 614...) Un "Ordin de derogare" pentru 160 km/h NU (repet, NU!!!) inseamna ca linia poate fi exploatata la 160 km/h
3. Aritmetic, de data asta se potrivestre (1+2 = Ghici ciuperca pe ce am dat banii, dar nu avem ?!?!....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#1772
Asta ca trebuie neaparat ERTMS peste 140 km/h din ce cotlon ati mai inventat-o? Unde scrie asa ceva?

ICE in Germania, in afara de magistrala noua Berlin-Nürnberg, care intr-adevar are ETCS + GSM-R si nu mai are blocuri optice, in rest insa NU se foloseste nici un ERTMS si circula cu pana la 300 km/h. Cu alte sisteme de siguranta.

ERTMS a fost testat prima data in 1999. TGV merge in Franta cu 320 km/h din anii 80...

In GB se circula cu 200 km/h DOAR CU SEMNALIZARE OPTICA, si merg si la intervale de 3-4 minute trenurile.

Asa ca hai sa nu ne mai ... pe noi cu porcaria de ERTMS.

Pe Bucuresti - Constanta nu e nici o derogare speciala, este pur si simplu VS 160. Majoritatea trenurilor sunt trasate cu 150 (DECI NU CU 140 !) iar cele 4 perechi de care am mai discutat cu 160 (adica 2 trenuri CFR Calatori, unul Softrans si unul Regiotrans). Limitarea la 150 in loc de 160 este data in primul rand de coeficientii de franare, si anume trenul trebuie sa se opreasca in 800m, cat este un bloc de linie. Daca ar face blocurile de linie de 1000m atunci s-ar putea merge cu 160 si cu trenuri lungi sau cu franare mai putin eficienta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1773
Uite m-am interesat acum mai exact cum este in Germania. Exista 3 sisteme de coordonare a trenurilor active:

PZB 90 (echivalent Indusi)
LZB
ETCS

Mai exista sisteme speciale pentru trenurile orasenesti / metrou interurban etc (gen S-BAHN).

Sistemul PZB 90 este permis pana la viteza de 160 km/h. INCLUSIV.
Celelalte doua sisteme peste 160.

DECI CONCLUZIE:

1. Indusi este OK pentru 160 km/h.
2. Exista si alte sisteme mai simple, cum este LZB, care pot fi folosite peste 160 km/h, nu trebuie musai ERTMS (ETCS).


PS: Mai adaug faptul ca blocurile de linie din Germania sunt de 1000m. Asta evident usureaza mersul cu 160 si nu e nevoie de limitarea la 150 din cauza tonajului / coef. de franare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

@vancouver - Indusi-ul romanesc nu este PZB90 (sistemul curent), ci sistemul "clasic" I60 licentiat de Siemens catre ICRET. Sistemele sunt compatibile unul cu celalalt (de asta Desiro-urile, Taurus-urile si alte vehicule romanesti), dar, printre altele, lipseste "monitorizarea restrictiva" a PZB90-ului, si, dpdv constructiv, echipamentele (inductorii) I60 sunt proiectate si calibrate si gandite pentru viteze maxime de 140 km/h (ma rog, implementarea ICRET/Electromagnetica a fost initial pentru 120 km/h, dar a fost crescuta la 140 km/h cu acordul Siemens), pe cand cele PZB90 pentru 165 km/h. In Romania, exista echipament imbarcat PZB90, dar nu stiu sa existe echipament pe linie.

Aceiasi poveste cu blocurile optice BLA/OSJD, calculate pentru 120 km/h (si "extinse" pentru 140 km/h). Aici ar trebui un standard complet nou pentru constructia blocurilor respective.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#1775
La un ipotetic RK pe M500 sau M900 Bucuresti-Craiova (nu reconstructie) s-ar putea opera cu 160 km/h cu BLA daca ar fi mutate blocurile de linie la 1km si inlocui echipamentele cu Indusi mai nou? Rezista stalpii din beton la operarea cu 160 km/h?

Sau e ineficienta dpdv economic si e mult mai rentabila operarea la 140 km/h cu configuratia actuala? Practic exista vreun nivel intermediar intre readucerea la viteza constructiva si ERTMS?

billy752-istu

Din cate stiu si am vazut sectoarele de bloc pe magistralele  modernizate   sunt la o distanța de 1,5-1,7 km între ele

MarianD

Cred ca nimeni nu mai citeste instructiile CFR zilele astea; citire din instructia 006 de remorcare si franare, art. 30, pct. 5, lit g:
"179 % pentru circulaţia cu viteza maximă 160 km/h;" referitor la "Procentele de masă frânată minime necesare şi care se trec în livretele de mers, în funcţie de felul trenului".

Regulamentul 002 de exploatare tehnica la art. 3 stipuleaza clar ca viteza maxima admisa in Romania este de 160km/h.

Altfel spus, in Romania, se pot compune lejer trenuri pentru Vmax 160 din electice cu angrenaje de 160 (seria EA1) si vagoane cu AVA (de ex.) sau de Astra Arad (seria A9 B10).

Viteza de 160km/h se poate atinge fara modificarea caii sau locomotivelor folosind I60R. PZB90 este o implementare mai noua a I60, care are alte curbe de viteza si proceduri de operare noi (modul restrictiv, facilitatea de elibere Frei, etc.) toate aspecte atent studiate la calea ferata germana si din experienta exploatarii acolo.

Si eu consider ca ETCS in Romania este o bazaconie scumpa si inutila, aplicata pe un parc total depasit in gestiunea unei companii intr-o criza totala de management si perspective. Sunt de acord insa in ceea ce priveste centralizarea electrodinamica si eliminarea pazitorilor de bariera si a acarilor (de ex).

Apropo. Nu ii intrebati in mod oficial pe cei de la ARF, daca tot s-a anulat licitatia de rame RE-R, ce au facut totusi in atatia ani de activitate? Sa puna degetul pe ce au realizat ei! De salariile de acolo se cumparau macar becuri la semnalizarea actuala. Zic si eu.

TibiV

^^
Deci mai intai ai dat "de gard" cu mine, pana sa afli ce si cum...  :D

Dar asta mi se pare si mai tare:
Quote from: vancouver on June 16, 2020, 05:52:07 PM
In GB se circula cu 200 km/h DOAR CU SEMNALIZARE OPTICA, si merg si la intervale de 3-4 minute trenurile.

Poate asa o fi, nu am pus niciodata piciorul in GB (desi 3-4 minute mi se pare cam "peste cal", dar daca zici tu...)
Insa daca este asa, atunci pe liniile respective nu circula "neam" trenuri de marfa.
Ceea ce difera "un pic" de situatia de pe Constanta-Cernavoda-Bucuresti...
Si in general pe Coridorul IV - indiferent de denumirea "oficiala", vorbim despre acelasi traseu, iar UE ne-a dat bani in special pentru marfa, ca acolo ii doare pe ei mai tare... Si fix acolo (la marfa) stam mult mai prost decat in urma cu 20 de ani.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Ba afla ca WOW, circula trenuri de 140-200 si in spatele lor stau sa plece glont trenurile de marfa. Si inclusiv la orele de vard, cand trenurile rapide merg la 15 minute. Nu stiu dupa cat timp ies de pe magistrala sa faca loc urmatorului tren rapid.

Ca si cum ai avea naveta pe care o tot propun eu, trenuri la 15 minute Bucuresti - Predeal in week-end (sa zicem cu max. 140, ca asa e la noi magistrala 1000 acum), si intre ele intercalate si marfare. SE POATE! Nu-ti vine sa crezi (adica nici mie), dar se poate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#1781
Aici inca o minune a tehnicii feroviare. Macaze cu 200 km/h pe abatere ! ! !  :D Da ati inteles bine, pe abatere trenurile merg cu 200km/h, pe linia principala cu 280km/h:



In Germania exista 8 astfel de macaze de 200 in abatere. Fiecare macaz are o lungime de 154m, iar o limba are lungimea de 56m.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1782
Aici trecere cu 200km/h la peron. Poate terminam si cu discutia asta ca la peste nu stiu cat la ora nu se mai poate face peron pe linia directa:





Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

MarianD

#1783
In Romania, Vmax la marfa = 70km/h. În plus, cadentarea la 3-4 minute este imposibilă practic, trenul din spate circuland cu galben in față tot timpul, si cu viteza PZB/Indusi V1, adică sub 90 km/h in regim R sau sub 50 km/h în regim G de marfa. In plus, conform i005 art. 206, expedierea trenurilor se poate face doar la sector de bloc BLA adică după ce trenul din față a parcurs 1200m tipic. In orice caz,  mecanicul își va lua măsuri de oprire si respectarea vitezelor V2, adică 65 in regim R si 45 in regim G, intercalarea călători/ marfa fiind de evitat.

vancouver

Aici o frumoasa enumerare a celor mai rapide trenuri din Marea Britanie. Vedeti ceva deosebit?



Ce?


A, daaaa, jumate din trenurile astea sunt diesel ! ! ! Nici urma de catenara.
Da, cele de 125mph (200 km/h) sunt DIESEL (adica primele 5), iar al saselea tren este de 238 km/h si este tot ... diesel.

Asa ca poate mai incetam si cu discutia ca totul trebuie electrificat, ca nu se poate repede cu diesel, ca consuma mult (sunt trenuri private in UK, nu le-ar folosi la viteza asta daca consuma mult)... etc...

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.