News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Și RK și RC oricum o sa faci (sau ar trebui sa faci) indiferent ce culoare ai fi modernizat.

alinuttt

#1741
Nu ai nevoie de RK. La cum au fost refăcute liniile(99% schimbătoare de cale cu traverse de beton, consolodări la fiecare mal de râu, poduri cu structură mamut(vedeți Arad-Simeria), nu cred că în următorii 50 de ani va fi nevoie de RK.

vancouver

In Germania, pe linia de mare viteza Hanovra-Kassel-Fulda-Würzburg, facuta in anii 1970-1975, pe care se circula cu max. 280 km/h calatori (partial doar 200) si noaptea cu max. 160 km/h pt. marfa, acum se face prima inlocuire completa a tuturor aparatelor de cale (macaze). Cu ocazia asta se inchide cate un fir si se fac si alte lucrari de mentenanta, mai ales se verifica poduri si podete, etc... Linia curenta nu trebuie schimbata, nici semnalizarea sau catenara. Circulatia va fi afectata timp de 2-3 ani. Discutam de ca. 320 km de linie de mare viteza. Presupun ca ulterior lucrarilor se va reveni la normal cel putin pentru inca 30-40 de ani.

Deci dupa 40-50 de ani in mod normal primele inchideri de linie pentru reparatii, cam asta putem astepta si la noi. Evident, cazuri de probleme punctuale vor fi permanent si trebuie intretinute curent.

Dupa parerea mea o noua reabilitare majora, cu scoaterea terasamentului si inlocuirea completa a instalatiilor si liniilor, nu va fi necesara in urmatorii 200 de ani pe liniile reabilitate acum in Romania. La poduri poate 100 de ani, dar nici aici nu cred ca trebuie refacere, ci doar o reabilitare. (in Germania podurile de ICE si autostrada se proiecteaza pentru o durata de viata de 1000 de ani si garantie de 100 de ani).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cetatean

Reabilitare majora pe coridor nu. Clar. Dar discutam peste 10 ani? RC  pe multi km, ceea ce e normal daca va creste transportul de marfa. 
Mi-as dori sa avem lucrari executate pentru o "viata" dar cred ca toti stim ca nu e cazul.
Calitatea lucrarilor pe coridor e slaba. In general in Ro e slaba. Asta vine in principal de la subcontractori,platiti slab, fara experienta si mesterii care sunt din ce in ce mai putini.
O sa fie clasica problema la podete si la poduri desi s-a turnat stabilizat pe 50 de m de la culee sau 25 de m din ax la podete.

Alutus

Pe B-Pl sunt cateva zone de restrictie importante, care dureaza deja de cativa ani
Alea iacta est

AndreiB

#1745
@Alutus

Nu de ceva vreme. Nu verific suficient de des sa garantez ca nu mai apar, dar in Buletinul de Avizare a restrictiilor nu apare nici o restrictie pe firul I sau II intre Bucuresti si Ploiesti. Ultimele dati cand am fost cu trenul, nu a fost nimic intre Bucuresti si Ploiesti si trenul a ajuns timpuriu in statii, in ambele directii.

Din amintire, problemele apareau in garile cu macaze pentru grupe secundare. Presupun ca erau cauzate de trenurile de marfa garate pe liniile secundare. O combinatie probabila de tonaj mare + locomotive grele CoCo si intretinere deficitara. Cred ca pe termen lung patru fire ar ajuta si la reducerea nevoii de mentenanta pentru firele de viteza si o posibila simplificare a operarii in statiile intermediare.

BGP2597

Pe Ploiești - București restricțiile apar și dispar constant, de obicei cam în aceleași locuri. Ultimele pe care le țin minte de când am mai mers cu trenul se aflau în Periș linia III directă spre București și la Ram. Buciumeni, tot spre București. Spre Ploiești în schimb sunt frecvente situațiile în care trenurile sosesc timpuriu, chiar și Dacia și Ister care au trase foarte strânse.


rota

Căile ferate române: Zero interes pentru investiții, timp și bani pierduți

Mari proiecte de investiții în infrastructura feroviară sunt întârziate cu anii, chiar cu zeci de ani, potrivit unei sinteze a unei acțiuni de control la Compania Națională Căi Ferate- CFR. Corpul de control al prim-ministrului a constatat că nici pentru investiții din fonduri europene, adică bani gratis, nu se depun prea multe eforturi, existând riscul rezilierii contractelor de finanțare. Nu sunt repectate nici măcar termenele pentru depunerea unor hârtii. Vezi mari proiecte de investiții și problemele lor.
Sursa

edvard

Bine cã mai existã si comunitãti responsbile care nu-si bat joc de ceeace constuie o infrastructurã feroviarã URBANÃ (realizatã cu greu în ani , dar profund justificatã urbanistic), si care s-ar putea revigora cu scopul de a îmbunãtãti mobilitatea din Zonele Metropolitane !!!
...si bine cã nu toti primarii sunt iresponsabili si ahtiati doar dupã "aglomerãri" imobiliare cu orice "pretz"...
   
https://clubferoviar.ro/municipalitatea-sibiu-vrea-sa-inchirieze-de-la-cfr-linii-pentru-trenul-metropolitan/

gruiarew

Of, iar asta? Avem și noi la Sibiu 2-3 proiecte / idei și tot le reîncălzim. Serios, nu mai comparați atâta Sibiul cu restul, cât e de bine și de fain la Sibiu. Veniți numai și ca să vă convigeți ieșiți oleacă din centru.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Phenol

@gruiarew: IR 1812 revine din 9 iunie iar 1811 din 10.

Link: cfrcalatori.ro

Vlad94

^^Dacă se dorește introducerea unui tren urban în Sibiu, consider că este neaparată dublarea căii ferate între Sibiu haltă și Orlat, fapt ce va presupune demolarea unor imobile pe strada Lutului (porțiunea dintre gara Turnișor și Sibiu Haltă pare complicată). Am analizat și posibilitatea unei centuri feroviare între Cristian și CF Sibiu-Copșa Mică, dar am lăsat-o baltă (trebuie dezbătut ceva conform realităților sociale și politice de la noi)

dan tm

Acuma m-am uitat pe harta, ar fi de demolat mai mult de prin fundul curtilor ca sa dubleze linia.
dar ce denumire, tren urban cind prin alte parti e tocmai S(uburban).

Cine ar fi operatorul? nu e chiar simplu accesul la reteaua publica CFR SA.E destul de stufoasa birocaratie si apoi costurile, ca trenul nu poate pleca precum tranvaiul fara un sef de tren.

In fine, fiind noi la peronul garii,  intreb altceva

am vazut ca peste drum de aeroportul Sibiu exista linie de tren, la fel ca la Cluj Napoca.Si tot ca la Cluj Napoca itre aeroport si calea ferata este un DN.

Cum ar putea fi folosita pentru un tren pina la aeroport?


strainu

Salut. Mă poate lămuri și pe mine cineva cum o să fie linia ferată spre aeroport? Am căutat licitația dar n-am reușit s-o găsesc și nici vreo schemă clară. Ce e destul de clar din pozele de până acum e că o să fie ne-electrificată (bleah) și simplă. Dar prezentarea "oficială" a proiectului reluată prin presă sună așa:

QuoteObiectul contractului cuprinde construirea unei cai ferate duble în lungime de 2,95 km, un viaduct de 1,52 km care traverseaza DN1, 3 podete, instalatie de centralizare electronica si o statie de calatori la terminalul T1.

Care-i treaba cu cei 2,95 km de cale dublă? E bucata dintre viaduct și M700 sau e bucata din M700 dublată de Porr?


Legat oarecum, s-a mai auzit ceva de proiectul tram-tren prin Voluntari scos de PMB în vara lui 2019?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.