News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

gresit, Sistemul are o problema de rezolvat.
Dar cum asta e mai greu de schimbat, macar sa ajuti si tu cum poti (adica sa pui actele in ordine)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

Nu poți tu ca simplu cetățean să schimbi un sistem și e mult mai bine așa, altfel ar fi mai haos de cum e. Până la urmă ai de rezolvat o problemă și există o cale legală prin care poți face viața tuturor mai ușoară. Acum câtiva ani când m-am luat și eu prima mașină m-am dus și eu fără să știu ca boul și am pierdut o zi să-mi strâng actele.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Neufunk

Quote from: GML on February 08, 2020, 06:37:24 PM
https://www.news.ro/eveniment/infotrafic-trafic-feroviar-blocat-intre-sibiu-brasov-dupa-locomotiva-unui-tren-calatori-deraiat-prima-osie-s-au-inregistrat-victime-aceeasi-ruta-judetul-brasav-tren-lovit-autoturism-1922403408002020021119259410

"În judeţul Sibiu, pe M200 Braşov- Sibiu, la km. CF 33+200  de metri (staţia Sălişte), trenul I.R. 74 -  Budapesta – Braşov (32 de pasageri), a deraiat de prima osie în sensul de mers", anunţă Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Trenul Brasov - Budapesta are 32 de pasageri? Pentru ce mai este tinut in circulatie?

frunzaverde

#1653
Pentru ca
- exista o conventie de circulatie Romania - Ungaria, care specifica un numar de trenuri, destinatiile trenurilor, punctele de trecere ale frontierei (si numerele trenurilor sunt specificate - de asta exista IR74, care in numerotarea CFR curenta n-are sens).
- este singurul tren de dimineata care leaga Brasovul de Arad. Si singurul tren de zi pentru Arad-Brasov. Deci e inclus in pachetul minim de subventionare.
- de la Lokoshaza oricum ungurii au nevoie de trasa aia (au vagoane in trafic local).

Trenul nu e popular, ca n-are cum. De la Sibiu pana la Arad circula vai mama lui - ori prin santier interminabil unde viteza maxima este 50 km/h, ori pe o linie simpla, diesel, cocotata pe dealuri instabile. Si din Brasov si din Sibiu exista alternative mai bune spre Budapesta (din Brasov, inclusiv tren de zi, care pleaca mai tarziu, si de obicei intarzie mai putin, ca merge prin Secuime - Deda - Cluj, sau 2 trenuri de noapte; din Sibiu tren de noapte sau autocar).

Capacitatea trenului 74/75 e oricum modesta - are 2 (doua) vagoane. Ambele clasa a 2-a.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

Quote from: frunzaverde on February 13, 2020, 12:51:21 AM
@Harry - legat de gara de la Poarta 1:

3. Pullmanul. Care putea fi unul din doua trenuri, in functie de orarele SMR - ori rapidul Fulger Carol (exclusiv Pullman), ori rapidul "CFR" (unde aveai optiunea vagoanelor Pullman mai scumpe sau CFR mai ieftine). Asta nu oprea in Palas, mergea direct Constanta, apoi rebrusa pana in Palas (prin impingere), de unde continua spre Constanta Port. Asta era optiunea cea mai scumpa. Orarul s-a tot schimbat; in unii ani ajungea in jur de 20:00, in altii in jur de 18:00.

Compagnie Internationale des Wagons-Lits (International Sleeping-Car Company) sau dupa cum era cunoscuta in limbajul popular Wagons-Lits, a fost in perioada interbelica cel mai mare turoperator european. Companai exista si astazi ca subsidiara a ACCOR Group.



Pe langa hoteluri, agentii de voiaj si alte produse ce tin de turism, Wagons-Lits a ramas in istoria turismului european ca fiind oepratorul celebrelor linii Orient Express. O parte dintre acestea traversau Romania pana la Constanta unde pasagerii se imbarcau pe vapoare catre Istanbul.




Dupa succesul rasunator al Orient Express, compania a infiintat si alte trenuri de lux cum ar fi Blue Train, Golden Arrow, North Express, South Express, Trans-Manchurian Express, London Vichy Pullman Express, Night Ferry  si a fost parte a Trans-Siberian. De asemenea si-a extins activitatea in nordul Africii si in Asia.



Povestea Wagons-Lits incepe in 1874, cand belgianul Georges Nagelmackers impresionat de trenurile de noapte din Statele Unite decide sa aduca conceptul in Europa. In 1894, in urma succesului retelei de transport feroviar este infiintat si un lant de hoteluri de lux detinut de subsidiara Compagnie Internationale des Grands Hotels.



In timpul primului razboi mondial trenurile Wagons-Lits sunt confiscate pentru a fi folosite in interese militare. Dupa razboi, cu mari eforturi compania reuseste sa-si recupereze o parte din materialul rulant si sa reia rutele de lux de-a lungul Europei si pana in Asia si nordul Africii.




In 1925 se deschide Travel Palace Paris si acesta este semnul revenirii companiei, care in 1931 ajunge sa dispuna de 2.268 de vagoane si locomotive. Interiorul acestora esra decorat de artisti de renume precum Rene Prou, Rene Lalique sau Morrison, in timp ce posterele de promovare purtau semnatura lui  Adolphe Mouron Cassandre.



Cel de al doilea razboi mondial si mai apoi expansiunea comunismului au dus la prabusirea companiei, linia Orient Express din zilele noastre fiind doar o palida amintire a ceea ce a insemnat Wagons-Lits.



In 1927 Wagons-Lits cumpara tur operatorul Thomas Cook.

In Romania, birouri Wagons-Lits | Cook erau in:



  • Bucuresti:  Calea Victoriei 39, Lipscani 23, Calea Grivitei 177, Palatul Universul
    Arad: Palatul Minoritatilor din bulevardul Regina Maria
    Brasov: Strada Regele Carol 61
    Cernauti: Strada Iancu Flondor 1
    Chisinau: Bulevardul Regele Carol II 69
    Cluj: Piata Unirii 18
    Constanta: Piata Independentei 11
    Craiova: Calea Unirii 54
    Galati: Strada Domneasca 28
    Iasi: Piata Unirii 1
    Oradea: Bulevardul Regele Ferdinand 2
    Ploesti: Strada Mihail Kogalniceanu
    Sibiu: Strada Regina Maria 13
    Timisoara: Palatul Bancile Banatene Unite



Noii divizii Cook ii este transferata operarea unei serii de trenuri din Romania:



  • Rute avand ca baza Iasiul (Iasi-Chisinau, Iasi-Bucuresti, Iasi-Pascani, Iasi-Harlau, Iasi-Cernauti si Iasi-Botosani)
    Carpati Pullman Express (Bucuresti-Brasov)
    Dunarea Pullman Express (Bucuresti-Galati) redenumita Danubiu Pullman Express in 1932
    Fulger Regele Carol I (Bucuresti-Constanta)

Urmeaza acum sa "sap" dupa fiecare linie in parte, poate gasesc si alte poze/documente

==============
Bonus. O super reclama din 1938 la produsele Malaxa.


frunzaverde

Compania Wagon-Lits e cunoscuta in lumea feroviara dupa abrevierea folosita - CIWL. Asa o sa-l gasesti in majoritatea mersurilor europene. Numele oficial in romana (si numele sucursalei romanesti) era extrem de pompos - Compania internaţională a vagoanelor de dormit şi a marilor exprese europene. Asta era scris cu litere de aur pe toate vagoanele de trafic trimise sucursalei romanesti CIWL - pe o parte in franceza, pe cealalta in romana.  La inceputuri, vagoanele astea erau de lemn (de esenta nobila), natur; apoi, cand au devenit de metal (la inceputul secolului XX) erau colorate in albastru inchis, cu detalii aurii.

CIWL nu a operat niciodata trenuri - ei aveau vagoane si serviciul de bord in vagoanele astea. Trei feluri de vagoane - vagoane de dormit, vagoane restaurant si vagoane salon de lux (cu fotolii). Care vagoane salon de lux in Romania s-au numit "Pullman" (in romana, ca si in franceza, vagoanele de dormit nu erau numite pullman-uri; doar cele salon). Vagoanele astea se atasau la trenuri normale, operate de operatorii nationali ai tarilor tranzitate; existau vagoane CIWL si vagoane locale (CFR etc.); in foarte rare cazuri se operau trenuri doar cu vagoane CIWL, dar tot de operatorii nationali - deci in Romania cu locomotive CFR. Trenurile aveau denumiri CIWL si denumiri separate CFR (de exemplu "Arlberg Orient Express" = "Rapid Ardealul"; "Orient Express" = "Tren de Lux Bucuresti - Paris/Paris-Bucuresti"). Preturile erau piperate - suplimentele costau de la dublu pana la de 10 ori mai mult fata de preturile biletelor CFR, care preturi CFR nu erau mici.

Vagoanele operate in Romania in anii '30 erau de tipul S1/S2 si, pe BP-PB de tip Lx. Cele pentru trafic intern erau S2. In timpul razboiului, vagoanele au fost rechizitionate de CFR; mare parte nu au fost niciodata inapoiate - o parte din vagoanele de dormit si restaurant au fost cumparate (in 1947-1948), o alta parte au fost nationalizate de-a dreptul. Vagoanele salon au fost returnate CIWL. Vagoanele ex-CIWL circulat (revopsite in verde CFR) pana la mijlocul anilor '60 - inceputul anilor '70, cand au fost inlocuite cu vagoane moderne, pe standard UIC. Apoi au ajuns vagoane pentru muncitori, de intretinere cale etc. etc. - poate o mai fi vreunul prin tara abandonat - nu m-ar mira. Si, bineinteles, CIWL a continuat sa opereze vagoane in Romania pana cel putin la sfarsitul anilor 1950 pe trenuri internationale (ca furnizor pentru SNCF, printre altele).

CIWL nu a murit - traieste in diverse forme si astazi - si nu doar in forma Accor (Ibis a fost inventat de CIWL cand inca era CIWL). In Europa de Est au fost nationalizati - in Europa de Vest insa, s-au diversificat masiv, si cand liniile aeriene au eliminat trenul de noapte de lux (in anii '60), au fost pregatiti. De la servicii hoteliere pana la trenuri de mare viteza. Si inca mai exista serviciu CIWL in vagon CIWL pe tren de noapte. Daca mergi cu serviciul Nightjet, mult trambitat de OeBB, serviciul de bord (insotitori de vagoane, restaurant), si uneori si vagonul in sine e furnizat de CIWL (care de vreo 10 ani a fost cumparat si rebranduit in Newrest). La fel o parte din serviciile SNCF si cateringul Eurostar. La fel, unul din cei doi mari furnizori de servicii de rezervari aeriene pentru corporatii este CWT - Carlson Wagonlit Travel, un joint-venture si apoi un spinoff CIWL (celalalt e American Express).

P.S. Exista si concurenta - Mitropa. Cu vagoanele sale rosii aprins.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

^^
Compagnie des Wagons-Lits was established in 1872 and has long set the standard for overnight rail transport in Europe, especially in the luxury transport sector. For many years, the company ran its own luxury trains, the most famous being the Orient Express and the Blue Train.

https://www.newrest.eu/en/our-know-how/rail-catering/compagnie-des-wagons-lits/

:dunno:

Inca o bucatica din brosura respectiva


Sunt tentat sa o cumpar insa sincer pretul de 200 de dolari fara transport inclus, chiar daca are aproximativ 100 de pagini mi se pare mult prea mare si nerealist, in contextul in care o brosura similara din 1937 s-a vandut cu 100 de lei, din pacate nu am apucat sa o cumpar.

GML

Mergea in Cehoslovacia prin Halmeu, si Ucraina?

pasadia

Era o vreme când ne învecinăm direct cu Cehoslovacia...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Si raspuns complet pentru @GML:

Da, mergea tren direct (ma rog, vagoane directe), Bucuresti - Cluj - Oradea - Halmeu (RO) / Kralovo nad Tisou (CS) - Ciop - Kosice - Bohumin - Praga. Facea aproape 40 de ore, si era dotat cu vagoane de dormit clasele 1,2,3 si vagoane clasa 1,2,3. Granita era intre Romania si Cehoslovacia - Ucraina nu exista (cel putin nu in forma de azi). Exista si tren direct via Budapesta - Bratislava - Praga - rapidul Ardealul. Si in unii ani exista vagon direct via Bucuresti - Suceava - Cernauti - Oraseni (RO) - Snyatin (PL) - Lwow - Cracovia - Bohumin (CS) - Praga.

Toate liniile astea erau, bineinteles, ecartament normal. Dupa cel de-al doilea razboi mondial au fost convertite in ecartament, Trenul via Halmeu a disparut odata cu schimbarile de frontiera initiate odata cu Anschluss-ul nazist in 1938 si continuate cu spargerea Cehosolvaciei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry


oc7avian

Quote from: Phenol on February 24, 2020, 07:11:54 PM
Situatia din teren a liniei CF 412 (Apahida - Dej):

Cu exceptia limitarii de 70 de la cap Y peste macaze din Jucu (min 6.35) se circula foarte bine pana la Bontida (11.05) unde la liniile din gara inca nu au facut nimic, se circula cu 50.

Dacă anul ăsta nu regândesc naveta pentru festivalul Electric Castle, chiar sunt rău-voitori (să nu spun altfel). Până acum foloseau autocare Cluj Napoca - Bonțida care bineînțeles că nu făceau față la capacitate (cozi de ore bune) și rămâneau blocate în trafic (am făcut chiar și 2h). Cu trenul era super ca timp și legături cu transportul public, dar în Bonțida rămâneai la 40min de mers pe jos prin soare (haltă - festival). Noroc cu localnicii care mai făceau pe "Uber" :))

Logică și normală ar fi o colaborare organizatori - Consiliu Județean/Primării - CFR astfel încât trenul sa fie folosit pentru navetă, apoi din Bonțida să rotească autocarele. Având linia reparată, timpii de parcurs chiar mi se par imbatabili. Identic mi se pare că se poate oferi capacitate mare.

Chiar le-aș scrie tuturor chit că nu merg anul ăsta...

frunzaverde

@oc7avian - Pentru Electric Castle o solutie de genul asta e ideala. Nu e nevoie de mare lucru - doar organizatorii sa vrea o asemenea solutie.

CFR Calatori iti inchiriaza vagoane si locomotive, in orice configuratie vrei (cat timp au disponibil) - serviciul se numeste "tren charter". Pretul e mic, poti sa-l duci si la 20-30 bani pe scaun-km, in functie de volume si tipul de vagoane solicitat. E folosit de partide politice, galerii de suporteri si echipe de fotbal etc. etc.. Si daca preturile si oferta de vagoane nu e buna, se poate usor apela la altcineva. Si MAV si GySEV au vagoane de inchiriat pe care le pot livra la Cluj fara mare problema daca platesti. Si locomotive pentru tractiune gasesti fara problema - de exemplu Softronic iti poate face pe loc oferta "all in", cu toate actele "in regula" sa transporti pasageri pe reteaua CFR (asa functioneaza cu Astra Transcarpatic; locomotivele sunt inchiriate de la Softronic, cu mecanic si autorizatii de operator).

Statia Bontida e capabila sa fie terminus, are linii suficiente, si poate forma si sparge garnituri. Adica poti avea un tren cu 8 vagoane intr-o directie care devin doua trenuri cu 4 in directia opusa. Vagoane pentru trafic "de festival" exista - 8 vagoane bi-etaj 26-16 pot duce aproape 1000 pasageri pe scaune, si sunt suficient de comode pentru 25 minute (au aer conditionat, scaune individuale, usi mari, fara scari, la nivel cu peroanele joase). Si se pot organiza si trenuri de festival de la distante mai mari (Alba Iulia, Tg. Mures, Oradea, Baia Mare, Zalau, Bistrita) daca se doreste. CFR si-a arata disponibilitatea inclusiv sa opreasca temporar trenuri fara oprire in Bontida (trenul de noapte Bucuresti-Brasov-Dej-Cluj, de exemplu).

Chestia e ca organizatorii sa vrea asa ceva.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Întrebarea mea mea e de ce ar trebui să facă organizatorii asta și nu ar putea să se organizeze CFR "să scoată și ei un ban" pe perioada festivalului?  Nu ar fi normal ca ei să fie cei care văd potențialul evenimentului?