News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Cu siguranta ca se pot adauga trenuri suplimentare cand este cerere; gen in weekend-uri.

Au si existat - in vremuri de demult, acum vreo doua decenii, cand locuiam in Romania si cutreieram muntii patriei, existau trenuri dedicate Bucuresti - Predeal, cunoscute popular ca "personal cu mers de accelerat". Mergeau sambata si duminica inspre Predeal, plecau dimineata dinspre Bucuresti, si se intorceau seara. Existau 2-3 perechi, in functie de an. Erau facute din jeguri de vagoane (de obicei etajate, ori TE, ori 26-26, cu un bouvagon clasa I), Opreau Bucuresti N. - Ploiesti V. - Campina - Comarnic - Sinaia - Poiana Tapului - Busteni - Azuga - Predeal. De obicei pleca unul pe la 6:30 si altul pe la 7:30, si faceau cu 10-15 minute mai mult ca un rapid. Se intorceau seara, unul pe la 19:30, altul pe la 20:30. Vagoanele (era excedent pe-atunci, si astea erau proaste rau) stateau in Predeal. Au disparut cand s-au apucat de reconstructie - prin 2006. De altfel, ideea exista cam de cand exista linia Bucuresti - Predeal, din vremea lui Caragiale. Se numeau trenuri de placere.

Ar trebui reinventate, in formula moderna - cu vagoane contemporane; as lua 6 rame Acvila, cuplate 2 cate 2, deci 8 vagoane supraetajate, capacitate 960 de pasageri/tren; au aer conditionat, au scaune relativ confortabile, au spatii de depozitat bagaje, sunt accesibile. Le-as prelungi pana la Brasov. Patru trenuri pe zi, dus-intors, numai in weekend. Intoarcerea in Bucuresti la 22:00 si 22:30. Opriri in Brasov - Predeal - Azuga - Busteni - Poiana Tapului - Sinaia - Campina - Ploiesti Vest - Bucuresti N. Tarifate ori R ori IR. Si le-as opera in W - turnus ceva in genul Bucuresti - Brasov - Sinaia - Brasov - Sf. Gheorghe - Brasov - Sighisoara - Brasov - Sinaia - Brasov - Bucuresti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Acum şi tu, Acvile :D pot fi din celelalte etajate, alea redegiste :D Dar lăsând gluma la o parte, ar fi o idee excelentă!

Pe de altă parte, sunt dezamăgit că după reconstrucţie timpii de parcurs pentru Regio n-au fost drastic reduşi, mă aşteptam ca un regio să nu mai sară de 2 ore - 2 h 10 min până la Buşteni, de exemplu.

Şi reiau ideea pusă de cineva zilele astea, vara să fie navetă Câmpina - Predeal (eu zic tot Braşov), cât de des se poate, practic între staţiuni nu se mai poate circula ziua, DN-ul fiind complet blocat. Un Desiro, sau 2 alăturate ar rezolva foarte elegant problema asta.

BGP2597

Personalele cu mers de accelerat fuseseră reinventate în urmă cu câțiva ani ca InterRegio cu tarifare Regio. Preferatul meu era IR 1558 cu care plecam luni dimineața la facultate și care avea în compunere vagoane 21-76.9xx (da, sunt unul din puținii care preferă saloanele în locul compartimentelor  :D ) Acum doar câteva din acele trenuri mai au parte de această o ofertă și chiar astă vară dacă nu mă înșel părea că există tendința să se renunțe de tot la ea.

Astra Trans Carpatic avea cam tot în perioada aia o pereche de trenuri Brașov - Sinaia, dar asta înainte de achiziția IC2. Ajungea trenul dimineața în București din Arad, apoi circula București - Brașov - Sinaia - Brașov - București, iar seara se întorcea în Arad. Nu mai sunt sigur, dar cred că asta se întâmpla chiar în anul în care trenul lor de Arad circula prin Sighișoara. Ar fi interesant de aflat câți călători aveau pe acea pereche Brașov - Sinaia, care era undeva în jurul prânzului.

@Xenos, eu aș plusa naveta Câmpina - Predeal (Brașov) cu un P+R pe măsură în zona gării Câmpina, cu acces liber pentru cei care la ieșire fac dovada achiziției unui bilet de tren.

frunzaverde

@Xenos - toate sunt redegiste... Si Acvilele, si 26-26-urile albastre cu scaune "ca piatra" si AC vin din redegistele albastre, doar ca le-au reconstruit. Redegiste albastre nu cred ca mai sunt pe undeva - cred ca toate le-au facut.  Reconstructia nu a adus pentru nici un tren viteze mai mari - Chitila - Brazi era deja 140, Floresti - Predeal practic e neschimbat pre-post. Singura imbunatatire a fost Brazi - Floresti Prahova - dar vorbim de 2-3 minute. Care acum se pierd in alte locuri.

Cat de "naveta Campina - Predeal/Brasov", nu e loc pe sine pentru ceva frecvent sau regulat. Linia e plina de marfa, si de trenuri frecvente de pasageri, si sunt doar doua fire de circulatie. Brasov - Predeal e cea mai constransa, pentru ca se circula foarte lent; semnalizarea e pentru 80, dar se circula cu 50-70, si cu restrictii cat cuprinde la 30... Desiro n-are ce cauta pe-acolo; nimic diesel n-are ce cauta pe linia aia - n-ai putere destula pe declivitatile alea.

P.S. Si eu prefer saloanele la vagoane cu scaune. E mai mult loc la picioare.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

Ma intreb de ce nu doreste CFR-ul sa investeasca in niste rame supraetajate pentru trenurile regio cu plecare din Bucuresti. S-ar putea cumpara Skoda Double Decker EMU cu 5 elemente si ar fi foarte binevenite. https://www.flickr.com/photos/tml/463500603/
Daca s-ar lua 10 astfel de rame pentru ruta Bucuresti Brasov sau Bucuresti-Buzau, s-ar oferi un serviciu foarte bun pentru rutele de scurt parcurs, unde sunt deficiente.

BGP2597

Astfel de EMU fac obiectul acelei licitații a AFR pentru rame electrice regionale. Sper să trăim să vedem această licitație finalizată. De altfel, Skoda a fost și interesată de acea licitație, dar în final nu a mai depus ofertă.

dan tm

Vad ca nu s-a discutat deloc stirea asta care evidentiaza oarecum ca la CFR Calatori nu se cunoaste legea

https://www.mediafax.ro/social/tanar-nevazator-umilit-de-un-controlor-cfr-i-a-fost-interzis-sa-si-ocupe-locul-la-cuseta-pentru-ca-era-insotit-de-cainele-ghid-18788637

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/tanarul-umilit-de-un-controlor-cfr-vrea-sa-sesizeze-cncd-imi-doresc-ca-alti-nevazatori-sa-nu-fie-pusi-in-situatia-mea-1255130

CFR Calatori a venit cu precizari

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/precizare-cfr-calatori-referitor-informatii-difuzate-in-spatiul-media-de-catre-un-client-nevazator/

Dupa cum se observa CFR Calatori invoca niste acte normative care sint inferioare unei legi.

Nu stiu de unde au scos necesitatea acordului celorlalti calatori? ca sa nu mai spun ca un orb nu-si duce cîinele ca animal de companie, el nu se supune normelor din Conditiile generale de transport ci Legii 448/2006 care prevede accesul cîinelui acolo unde e stapînul său.

REGULAMENTUL (CE) NR. 1371/2007 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI
Dispoziții comune

Articolul 12

Obiectele și animalele admise

(1)   Călătorul poate lua cu el obiecte ușor de purtat (bagaje de mână) precum și animale vii, în conformitate cu Condițiile generale de transport. În plus, călătorul poate lua cu el obiecte incomode, în conformitate cu dispozițiile specifice conținute în Condițiile generale de transport. Nu sunt admise ca bagaje de mână obiectele și animalele care pot deranja sau incomoda călătorii sau pot provoca o daună.

(2)   Călătorii pot expedia, sub formă de bagaje înregistrate, obiecte și animale, în conformitate cu Condițiile generale de transport.


asadar un orb nu-si plimba cîinele de plăcere.

Legea 448/2006

Articolul 64
(5) Câinele-ghid care însoţeşte persoana cu handicap grav are acces liber şi gratuit în toate locurile publice şi în mijloacele de transport.
(6) Până la data de 31 decembrie 2010, administratorii infrastructurii feroviare şi operatorii de transport feroviar au următoarele obligaţii:
a) să adapteze cel puţin un vagon şi staţiile principale de tren, pentru a permite accesul persoanelor cu handicap care utilizează fotoliul rulant;

NORME METODOLOGICE din 14 martie 2007
Articolul 39
În sensul prevederilor art. 64 alin. (6) lit. a) din lege, este necesară adaptarea cel puţin a unui vagon pentru fiecare garnitură de tren pentru a permite accesul persoanelor cu handicap care utilizează fotoliul rulant.

Articolul 100
(1) Următoarele fapte constituie contravenţii şi se sancţionează după cum urmează:
b) nerespectarea dispoziţiilor art. 61-64, cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;


mai degraba CFR C se ascunde sub regulamentul Ue si ale conditiilor, probabil din necunoasterea sau ignorarea legii.
interesant ca stiu sa obtina derogari la regulament privind despagubirile.


TibiV

o fi fost vreun pitbull sau doberman.  O:-)

Oricum, vei vedea stirea asta diseara la (cel putin) un post TV....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Nu vreau să fiu penibil dar dacă-i orb de unde și-a dat seama că "nașul" îi arăta cu degetul? Nu țin cu CFR-ul dar nu te îmbrâncește și nu te ia nimeni pe sus degeaba. Sau am nimerit eu numai controlori de treabă. O fi fost careva alergic la câine, probabil a comentat ceva, controlorul i-a zis ăstuia să se mute în alt compartiment și a început circul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

oc7avian

Din ce am înțeles, l-a oprit la urcare undeva în vagon. Cum o cunoaște că i-a arătat cu degetul, nu-mi dau seama. Dar e clar că nașul n-a vrut să rezolve problema, chit că era alergie ori altă chestie.

Nașii sunt mulți faini până nu le convine ceva. Am pățit-o la Softrans, când s-a rățoit la mine că de ce nu i-am zis că vreau să plătesc cu cardul că are POS-ul în celălalt capăt al automotorului... Era vina mea că nu l-am tras de mânecă când a început să controleze biletele din partea cealaltă.

Cristi N

#1645
I-a luat Vitalie un interviu si pare ca CFR-ul o da la intors acum. postare FB Vitalie

Astăzi am reușit să vorbesc cu Silviu și să-l admir pe Basil.

Dacă nu ați auzit despre Silviu și despre cățelul său minunat, un labrador deștept foc, dresat să fie ochii lui Silviu, vă spun eu pe scurt.

Silviu s-a plâns pe Facebook, iar postarea sa a devenit virală. El a povestit cum a încercat să urce într-un tren care mergea din București spre Cluj. Controlorul nu i-a permis accesul în vagon pentru că nu ar avea voie cu cățelul. Din cele povestite de Silviu, a încercat să-l convingă, i-a spus controlorului că legea îi permite, doar e un ghid pentru nevăzători. Într-un final a reușit să intre mai cu forța, că trenul avea puțin și pleca, iar apoi a chemat poliția. Abia acum i s-a găsit loc într-o cușetă, dar alta decât era pe bilet. Unul din pasagerii din cușeta sa era nemulțumit că urma să călătorească împreună cu Basil.

Ascultați povestea pe lung chiar de la Silviu în video. Îl vedeți și pe Basil la muncă.

Am încercat să mă lămuresc care este punctul de vedere al CFR Călători. Compania spune că nici vorbă de interzicere. Silviu a fost lăsat să intre în tren. Problema ar fi fost doar cu pasagerul care nu-l voia în cușetă.

Din vorbele CFR Călători, un regulament european spune că dacă un pasager se arată deranjat de un câine, chit că e un câine ghid, călătorul nevăzător trebuie mutat în altă parte. Problema este că nimeni nu a definit niciunde acest "deranjat". Este un termen extrem de subiectiv.

Povestea pe larg, imediat, la Știrile PRO TV. link

TibiV

Nu mai pun toata stirea, a pus Cristi N un link

Dar mi s-a parut "geniala" asta:

QuoteCFR Călători susţine că tânărul ar fi trebuit să anunţe din timp că va călători cu un căţel şi i-ar fi rezervat o cuşetă. Silviu Roşu se plânge însă că la casă, atunci când a luat biletul, i s-a spus că o asemenea cerere se rezolvă abia în 2 săptămâni. Şi nu avea acest timp la dispoziţie.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Reactia CFR e din seria: cererile online se depun la etajul 2.

gruiarew

Așa o fi, dar pe mine mă omoară asta cu "n-am avut timp". Nu mă iau strict de cazul ăsta, vorbesc în general. Știm cu toții în ce țară trăim, cum ne tratează autoritățile sau cei ce au legătură cu statul. Nu știu de ce avem de fiecare dată pretenția când mergem botă la ghișeu să ne rezolve ăla din partea cealaltă a peretelui problema, că noi n-avem timp. Ai de făcut o chestie, păi informează-te tati cum se face. Ai de scos niște acte? Nu știi ce-ți trebuie? Trebuie să mergi undeva și ai nevoie de niste condiții speciale? Mergi înainte și întreabă, nu te duci în ultima zi, vezi că-ți mai trebuie nu-știu-ce, n-ai jumătatea aia de foaie și e sistemul de rahat. Da, sistemul e maxim de rahat dar ghici ce? Tu ai o problemă de rezolvat, nu sistemul.

Dacă te duci pregătit de acasă se rezolvă majoritatea chestiilor pe loc. Examplu recent (fără legătură): Am avut de scos numere roșii la un coteț. M-am dus cu actele puse fix în ordinea care trebuia, n-a mai trebuit să firuie și să aleagă la ele. Nici o copie în plus sau minus, nici o foaie ce nu avea legătură cu treaba în sine. Totul într-o țiplă, inclusiv banii ficși, 53 lei. De obicei ia câteva acte apoi se duce să tipărească autorizațiile și mai stai pe acolo aiurea. S-a uitat la ele, s-a uitat la mine mirat "chiar le-ați pus în ordine". A pus banii în sertar s-a întors mi-a tipărit autorizația, mi-a dat numerele și aia a fost.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis