News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Quote from: gruiarew on December 25, 2019, 07:56:27 PM
Făceam niște calcule... deși se tot lucrează la linie și de la Vințu la Simeria e nouă, ca și timp e sub 2012 (de atunci am log-uri -- bilete on-line--) pentru Margina Sibiu.

De la Ilia la Margina de exemplu zgâlțâie de mama focului, te aruncă stânga - dreapta de nu-i adevărat. Ca și călători doar studenți și pensionari. Și mai niște căniți fără bilet. Nu pricep rentabilitatea acestor trenuri.
Nici eu nu înțeleg cum în noul mers, Simeria Alba e 1 ora... Sunt 63 de km? Nu ma așteptăm la jumate de ora, dar totuși.
Trenurile alea din AB, HD, SB spre Timișoara au fost, sunt și asa o sa rămână pline de studenți pentru ca e gratis și în viitor ei vor contribui la economia tarii :)
Ca și timp... Nu are rost, cred ca face cu 1-2 ore mai mult decât bus-ul.

frunzaverde

In principiu de-asta face trenul o ora - gara Sibot:



Lipseste orice forma de semnalizare. Semnalele in Alba Iulia sunt moarte; blocurile la fel, stinse. Doar in Vintu de Jos sunt semnalele de iesire aprinse pe tot parcursul intre Alba si Simeria. Centralizarea nu merge; automatizarile nu merg. Primirea si expedierea se fac manual, la viteze mici. Se foloseste un singur fir pe parcurs, si doar cateva fire in gari.

P.S. Nu-l angajati pe @frunzaverde fotograf, ca poze d-astea va ies...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Cred că discuția asta era și acum un an +. Deci toate cutiile alea pe care scrie Thales îs degeaba și tot paleta e la putere? Super.

Totuși ce se mai așteaptă? Simeria - Vințu din ce am văzut ambele fire îs gata. Sau trebuie centralizat la nivel de țară?  :lol:

Mă așteptam să se miște ceva mai ok. De la Ilia la Margina e durere, trebuie să te ții, așa rău hurducă. După Făget pare mai ok. Sibiu - Timișoara am făcut 6:45h. Am crezut că fac cu capul în Desiro (n-avea priză și am rămas fără barerie la mobil pe la Deva)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

Quote from: Harry on December 25, 2019, 05:40:51 PM
Are cineva idee locul si anul accidentului?

Loc (100% sigur) - iesirea din Gara de Nord din Bucuresti. Podul din spate este podul Grant Vechi din Bucuresti.
Anul - probabil sfarsitul anilor '20 dupa semnale (care sunt pre-centralizarea CED din 1932-1934) si hainele oamenilor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

Observ ca alare un interes surd al CFR-ului spre dezvoltarea transportului suburban cu noile trenuri intre Bucuresti-Fundulea si Iasi-Ciurea. Sper sa vad un interes spre electrificarea liniilor de tren cu potential suburban. As propune continuarea electrificarii caii fsrate dinspre Iasi spre Ciurea, aceasta fiind electrificata pana in dreptul substatiei de tractiune de langa pasajul CUG. (aproximativ 5 kilometri cale dubla). De asemenea as propune electrificarea caii ferate intre Baciu si Mera ca partea a primului lot pentru electrificarea caii ferate Cluj-Oradea (aproximativ 8 kilometri cale dubla). De asemenea, trebuie mentionati ca mare parte din stalpii pentru electrificare sunt montati deja.

tom_sawyer

#1580
Apropo de electrificare, chiar ma gandeam daca nu ar putea fi folositi stalpii de beton (si alte echipamente electrice) care se inlocuiesc cu stalpi metalici la reconstructiile de pe Coridor.
Si folositi de exemplu pentru o electrificare pe Mangalia-Constanta, Pitesti-Bucuresti? Linii care nu vor fi modernizate pentru viteze mai mari. Spre Pitesti e linie dubla, potential mare de naveta, trenuri cu Dacii spre Constanta, chiar ar prinde bine o electrificare.
In afara de Cluj-Oradea, care e deja "pe teava", unde credeti ca ar fi prioritara o electrificare?

frunzaverde

Stalpii care sunt inca buni s-ar putea refolosi ca material semibun, dar sunt o nimica toata ca proportie in volumul total de lucrari de electrificare. Costurile principale vin din pregatirea liniei (asigurarea gabaritului de electrificare - adica lucrari de adaptare/reconstructie poduri-tunele-viaducte, lucrari de taluzare, lucrari de consolidari, fundarea stalpilor) si din substatiile de tractiune. Pe Chitila - Ploiesti sunt doua poduri rutiere (DN7 ambele) care n-au gabarit de electrificare la CF, plus o statie de transformare (minimum). Pe Constanta - Mangalia podul cu DN39 de la intrarea in Eforie Nord nu e ok; si nici rambleul pe malul Techirghiolului nu e deloc lejer (acolo e nevoie de consolidari, ecologic sensibile).

Si da, ar trebui electrificat cam tot ce ziceti voi aici.

Eu unul as face asa:

1. Electrificat integral Bucuresti N. - Urziceni - Faurei - Tecuci - Iasi, si upgrade la linie macar la vitezele gandite in proiectul initial. Linia Bucuresti - Tecuci a fost gandita in anii '30 ca linie "de mare viteza" pentru Bucuresti - Galati/Iasi, cu 140-160 km/h inca din proiect. Si dublata acolo unde se poate, si e usor. Cu racordul denivelat Faurei (niciodata terminat), Bucuresti - Iasi in 3h45 ar fi perfect posibil, cu 6 trenuri pe zi. Si 6 trenuri pe zi la Galati - Braila in 2h25-2h30.

2. Electrificat Videle - Giurgiu. Si, daca raman bani, Bucuresti - Giurgiu. Trec marfar dupa marfar dinspre Bulgaria spre Europa. Foarte des de la Videle la Ruse merge Siemensul la roata cu Sulzer (Constantin Grup sau GFR sau CFR Marfa) pe "veriga lipsa" a Europei. UE, in loc sa dea bani verzi pe pereti pentru toate rahaturile, ar putea sa dea niste bani pentru adevaratele verigi lipsa...

3. Electrificat Bucuresti - Pitesti, cu RK pentru VS, preferabil crescut la 120 km/h. Daca raman bani, Pitesti - Slatina - P. Olt - Caracal si neaparat Constanta - Tulcea. Cine zice de ce am nevoie de Tulcea - Slatina electrica, primeste o bere de la Frunzaverde.

Cu asta, plus repararea Bucuresti - Craiova (ori "low-cost, low-effort" pentru 140, ori "high-gain, high-effort" pentru 230, dar in niciun caz "low-gain high-effort" ca pana acum), plus reparatie la 500 pentru VS (120) am rezolvat cam tot ce e de rezolvat in zona Bucuresti. Si am face un sistem feroviar atractiv pentru toata Romania de Sud-Est.

In acelasi program de electrificare as face:

4. Cluj - Oradea. RK la viteza constructiva. O sa fie scump, ca gabarit de electrificare la tuneluri nu e... Au inceput ceva lucrari, la prima incercare, in '91, dar nu cred ca s-a sfarsit nimic.

5. Baia Mare - Satu Mare - Oradea - Arad. RK la viteza constructiva. Lesne de inteles de ce, nu?

6. Apoi linii locale "de interes". Brasov - Zarnesti. Constanta - Mangalia, Ilia - Lugoj...

In schimb, noi facem tuneluri de 7 km la Apata si Cunta... Unde, culmea, trenul nici macar acum nu merge prea rau, ca au facut ceva RK; merge mult mai rau de la Brasov primii 30 km...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

#1582
Ei hai că nu e așa greu. Transporturile pentru Alro Slatina (alumina, de la Alum SA).

tom_sawyer

Cum se face transportul de alumina de la Tulcea la Slatina, cu locomotiva diesel si electrica la tren, min. 2:00


(filmare Marian Andrei, de la "electrici")

rota

Autorităţile pregătesc terenul pentru intrarea pe calea ferată a multinaţionalelor; companiile naţionale ''vor fi spulberate'' (sindicat)

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2023 în transportul feroviar public de călători este un dezastru pentru toate cele şase companii cu capital românesc, inclusiv CFR Călători, care vor fi "spulberate", susţine Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă (FML).

Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Xenos

#1585
Abia astept sa vina DB si ÖBB in locul jafurilor de companii actuale, doar ca nu cred ca se va intampla asta, cel putin nu degraba.
Mai am o suspiciune, pe baze exclusiv empirice, dupa ce am citi materialul, dl. Mantescu tace malc cand guverneaza PSD-ul si cand vin ceilalti zugraveste mereu apocaliptic dezastre (cumva reale, dar mai mult ca sa tina lucrurile in loc). Un fel de nea Radoi de la metrou.

frunzaverde

@Xenos - n-o sa vina nici DB si nici OeBB si nici macar Ceske Drahy in conditiile de operare romanesti (mizerabile) si la nivelul de subventii romanesti (modest si cu plati facute din ani in pasti, mai ales dat fiind conditiile de operare). Nu de alta, dar DB sau OeBB nu stiu sa faca profit cu trenuri care merg cu 40 km/h viteza comerciala si intarzie constant din cauza starii infrastructurii. Nici macar operatori secundari (gen Veolia/Transdev, PKP/TLK, Student Agency etc.) - care deja ofera servicii de calitate mult mai joasa decat ai operatorilor mari dar la costuri mult mai mici - de exemplu vagoane din anii '60, ambarcatiuni sovietice, autobuze SH etc. nu cred ca o sa intre, din aceleasi motive.

OeBB, de altfel, evita pe cat posibil sa-si trimita propriile vagoane pe trenuri pe care au obligatie sa faca asta - pe Dacia, pe Transilvania - nu trimit vagoane OeBB decat daca chiar e grava situatia la MAV sau CFR.

O sa vedem in schimb operatori de logistica generala, atrasi de posibilitatea de a face un profit din operatiuni "bare-bones". Companii gen Vecturis, care sunt specializate in asa ceva. Un fel de Regiotrans sau TFC, dar inca si mai "bare bones", si mai low cost, si mai putin confortabil sau atractiv pentru majoritatea populatiei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Cum se va licita? Pe magistrale/regionale sau pachete generale pentru toata tara?

frunzaverde

Nu se stie nimic... E ceva consultanta in lucru, dar nu a iesit nimic "la suprafata" legat de cum se va face. Oricum, si in UE pachetul 4 este contestat indelung de practic toata lumea - deja e clar ca ES, DE si FR il vor ignora in mare masura; acum si PL si HU practic fac aceiasi chestie - PL vrea sa dea contractele de servicii publice pe 10 ani, indicand ca daca nu primeste derogare, prefera infringementul licitatiilor pe pachetul 4. Nimeni nu vrea sa repete esecul britanic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Frunzaverde, daca s-ar incepe anul acesta sa se investeasca decent (nu extraordinar) in infra, cati ani ar dura sa ajungem la nivelul 1995?